Jump to content

Vliegtuig Air France van de radar verdwenen!


Gtaboy107

Recommended Posts

Volgens de onderzoekscommissie waren de weersomstandigheden in het gebied in ieder geval niet extreem. Dus misschien heeft het weer er niets mee te maken, maar is er gewoon aan boord iets mis gegaan. Ook leken er problemen te zijn met het bepalen van de snelheid, maar dat daardoor meteen een vliegtuig in stukken breekt...?

Ik weet niet hoe een vliegtuig reageert als de luchtdruk in het vliegtuig plotseling wegvalt door uitval van de systemen. Zou het dan kunnen imploderen?

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2fast{0}

    9

  • Basssss

    7

  • wesley123

    7

  • killerfist

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Luchtdruk op 10km hoogte is lager dan de cabinedruk, dus imploderen zal het vliegtuig sowizo niet doen.

Mocht de druk wegvallen komen de zuurstofmaskertjes automatisch uit het plafond.

Link to comment
Delen op andere websites

Luchtdruk op 10km hoogte is lager dan de cabinedruk

Dat is waar, dat was ik vergeten. :$ De druk in het vliegtuig wordt op zeeniveau gehouden en de druk daarbuiten is lager, dus dan moet de druk hoger worden om te exploderen... Dat wordt dan wel een zeer onwaarschijnlijk scenario, dus dit kan ook in de ijskast. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens de onderzoekscommissie waren de weersomstandigheden in het gebied in ieder geval niet extreem. Dus misschien heeft het weer er niets mee te maken, maar is er gewoon aan boord iets mis gegaan. Ook leken er problemen te zijn met het bepalen van de snelheid, maar dat daardoor meteen een vliegtuig in stukken breekt...?

Ik weet niet hoe een vliegtuig reageert als de luchtdruk in het vliegtuig plotseling wegvalt door uitval van de systemen. Zou het dan kunnen imploderen?

Door de kou en misschien ook wel aanwezige hagel kan het zijn dat de pitotbuis verstopt zat en hierdoor de metingen van de snelheid niet goed meer waren waardoor de piloot misschien besloot langzamer te vliegen?

Er zijn zoveel scenario's waardoor het vliegtuig eigenlijk van de radar verdwenen is. De stroom kon weg zijn door bliksem bijvoorbeeld. Bliksem kan in de benzinetank hebben ingeslagen. De verschillende meetapparatuur rond het vliegtuig konden verstopt zitten met ijzel waardoor deze niet goed functioneerde als het vliegtuig door koude lucht en hagel heeft gevlogen.

Het is maar afwachten of ze de black box nog vinden binnen de 30 dagen termijn anders zullen we nooit weten wat er met dit vliegtuig gebeurt is of niet 100% zeker met wat er gebeurt is.

Link to comment
Delen op andere websites

Het is maar afwachten of ze de black box nog vinden binnen de 30 dagen termijn anders zullen we nooit weten wat er met dit vliegtuig gebeurt is of niet 100% zeker met wat er gebeurt is.

30 dagen termijn? Wat is dat precies?

Link to comment
Delen op andere websites

Een blackbox zendt 30 dagen een soort van signaal uit, die kan worden opgepikt door (speciale) apparatuur, na deze dertig dagen is de batterij op, en moet je metertje bij metertje van de oceaan afzoeken, wat niet leuk is :puh:

Bij een andere crash werd de blackbox 1 dag of minder voor de batterij op was gevonden, dat vliegtuig was ook in de zee gecrasht :N

Link to comment
Delen op andere websites

Een blackbox zendt 30 dagen een soort van signaal uit, die kan worden opgepikt door (speciale) apparatuur, na deze dertig dagen is de batterij op, en moet je metertje bij metertje van de oceaan afzoeken, wat niet leuk is :puh:

Bij een andere crash werd de blackbox 1 dag of minder voor de batterij op was gevonden, dat vliegtuig was ook in de zee gecrasht :N

Inderdaad, de black box bevat zijn eigen energie voorraad waar het 30 dagen op kan leven. De black box zend ook beacons uit die Onderzeeërs makkelijk kunnen onderscheppen, maar het probleem is dat de oceaan op de plek van de crash al 6-7 KM diep is wat het zoeken moeilijk maakt.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de brandstoftanks waren ingeslagen door bliksem, zouden de kerosinevlekken er niet zijn. Ik denk dat er iets is gebeurd waardoor het toestel uit elkaar viel voordat het toestel het water raakte. Omdat er dan van de lijken niets over zou zijn. Explosies zijn ook uitsluitbaar, hoe komen anders die kerosinevlekken daar?

Maar we moeten wachten op meer details. Als er wel een explosie was geweest zou ik wel denken dat sommige lijken brandwonden hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Als de brandstoftanks waren ingeslagen door bliksem, zouden de kerosinevlekken er niet zijn. Ik denk dat er iets is gebeurd waardoor het toestel uit elkaar viel voordat het toestel het water raakte. Omdat er dan van de lijken niets over zou zijn. Explosies zijn ook uitsluitbaar, hoe komen anders die kerosinevlekken daar?

Maar we moeten wachten op meer details. Als er wel een explosie was geweest zou ik wel denken dat sommige lijken brandwonden hebben.

Je hebt wel meer dan 1 tank weet je?

Maar ik denk dat de pitotbuizen een rol hebben gespeeld in het neerstorten van het vliegtuig dat de piloot de snelheid niet meer nauwkeurig kon meten wist de piloot ook niet hoe snel hij vloog en heeft daarmee misschien een verkeerde inschatting gemaakt en is daarbij uit de lucht gevallen. Want ook de BEA waarschuwde al vroegtijdig dat Air France zijn pitotbuizen moest vervangen omdat deze er slecht aan toe waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Bliksem in een vliegtuig slaat kan dat toch niks verrekken? het maakt immers toch geen massa?

Of de buitenkant van het vliegtuig moet in verbinding staan met elektriciteit kabels.

Nee, maar je hebt wel een enorm elektronisch systeem en als de bliksem daar in slaat, maakt het volgens mij niet uit óf er aarde gemaakt wordt, er wordt zoveel energie in gepompt dat het gewoon helemaal kapot gaat...

Link to comment
Delen op andere websites

Bliksem in een vliegtuig slaat kan dat toch niks verrekken? het maakt immers toch geen massa?

Of de buitenkant van het vliegtuig moet in verbinding staan met elektriciteit kabels.

Nee, maar je hebt wel een enorm elektronisch systeem en als de bliksem daar in slaat, maakt het volgens mij niet uit óf er aarde gemaakt wordt, er wordt zoveel energie in gepompt dat het gewoon helemaal kapot gaat...

Ja, want als het in die systeem slaat, maakt het dus wel massa, en fikt de hele boel door, maar dan moet de bliksem daar eerst komen, maarja, geen zin om nu daarover na te denken, eerst even wat eten :puh:.

Ik zal morgen even verder denken.

Ik heb even wat met paint getekend, ik heb een simpele schema getekend, namelijk een accu met een lampje, en het rooie moet een vliegtuig voorstellen.

post-35804-1244649421_thumb.png

Hier met de elektrische systeem dus geen massa met de carrosserie, als de bliksem op de buitenkant slaat, kan het voor de apparatuur geen schade doen, want het heeft geen verbinding, dus geen doorgefikte apparatuur.

post-35804-1244649540_thumb.png

Hier heeft de elektrische schema wel massa met de buitenkant van het vliegtuig, waardoor er dus een verbinding zit, mocht hier stroom op inslaan zou het mits een zekering(mocht die op zo'n hoge ampère nog wel op tijd uitspringen) door moeten fikken, dus dan is je accu en lampje dood, en je bekabeling omdat deze roodgloeiend word, kan het isolatie van je draden wegsmelten, en eventuele brand veroorzaken(Daarom nooit een zwaardere zekering in je zekeringkast doen van je auto!).

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Bliksem in een vliegtuig slaat kan dat toch niks verrekken? het maakt immers toch geen massa?

Of de buitenkant van het vliegtuig moet in verbinding staan met elektriciteit kabels.

Nee, maar je hebt wel een enorm elektronisch systeem en als de bliksem daar in slaat, maakt het volgens mij niet uit óf er aarde gemaakt wordt, er wordt zoveel energie in gepompt dat het gewoon helemaal kapot gaat...

Door inslag in je tanks ontstaat er een explosie in de linker en/of rechter vleugeltank. De tip kan hierdoor afbreken en hierdoor zou het vliegtuig ook kunnen neerstorten. Dit is ook al eens eerder gebeurt bij een Boeing 747.

Link to comment
Delen op andere websites

Bliksem in een vliegtuig slaat kan dat toch niks verrekken? het maakt immers toch geen massa?

Of de buitenkant van het vliegtuig moet in verbinding staan met elektriciteit kabels.

Nee, maar je hebt wel een enorm elektronisch systeem en als de bliksem daar in slaat, maakt het volgens mij niet uit óf er aarde gemaakt wordt, er wordt zoveel energie in gepompt dat het gewoon helemaal kapot gaat...

Door inslag in je tanks ontstaat er een explosie in de linker en/of rechter vleugeltank. De tip kan hierdoor afbreken en hierdoor zou het vliegtuig ook kunnen neerstorten. Dit is ook al eens eerder gebeurt bij een Boeing 747.

Hmm, als de tanks dicht zouden blijven niet, omdat er geen lucht bijzit, maar als ie een gat erin brand komt er juist een steekvlam uit, omdat benzine dampen hoog licht ontvlambaar zijn en dus met lucht een flinke vlam veroorzaken.

En een tank(althans bij een auto) kan niet ontploffen omdat er geen lucht inzit, en als er een gat inzit bouwt ie geen druk op waardoor hij dus niet kan exploderen.

Enigste wat dan dus wel kan is dat het metaal verzwakt door de hoge voltage en dus afbreekt, maarja, ontploffende tanks komen niet voor als het uit hetzelfde principe komt van een tank uit een auto :puh:

Bewerkt: door FerryN
Link to comment
Delen op andere websites

Moet je zien. Er zijn nieuwe foto's van het toestel waarbij de keuken te zien is. Heel apart om te zien

:puh:

"De keuken uit het neergestorte ramptoestel van Air France is bijna volledig intact, inclusief maaltijden voor de passagiers, teruggevonden. De keuken werd drijvend in de oceaan teruggevonden en geborgen. Dat het vliegtuigonderdeel nog zo compleet is, is opmerkelijk. Zelfs de laden van de keuken zitten er nog in, met daarin het voedsel voor de passagiers."

post-80436-1245404369.png

keuke_reu_636014d.jpgkeuken2_afp_636015d.jpg

keuken3_reu_636016d.jpgkeuken4_636018d.jpg

Telegraaf

Bewerkt: door Kai-ShockWave
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...