Jump to content

Vliegtuig Air France van de radar verdwenen!


Gtaboy107

Recommended Posts

Hmm.. daar verbaas ik me eigenlijk wel over, dat hij door de bliksem zou getroffen zijn. Dan is was er iets goed mis met het vliegtuig, want normaal zijn deze bestand tegen elektrische ontladingen, en daarmee krijgen ze dagelijks te maken.
Een vliegtuig moet ook bestand kunnen zijn tegen bliksem. Daarvoor zitten er in het vliegtuig dikke kabels waar dan het minste weerstand in moet zitten waar de bliksem zijn weg in zal moeten vinden. Dit zodat de hoge stroom niet in de apparatuur kan slaan. Het magnetisch veld dat hierbij vrij komt zorgt er wel voor dat de radioverbinding van korte duur weg valt. Dat bij dit vliegtuig ook de gehele stroom van het vliegtuig uitviel wil alleen maar zeggen dat deze anti bliksem bekabeling (om het zo maar even te noemen) gewoon verkeerd was aangesloten op een aantal punten dat deze overgesprongen is naar de apparatuur. Dat de piloot de noodstroom niet meer aan kreeg of juist te laat aan kreeg kan ook door het bliksem komen.

....

Bliksem word niet afgevoerd via kabels, maar via de structure zelf, naar de vleugels en het stabilo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2fast{0}

    9

  • Basssss

    7

  • wesley123

    7

  • killerfist

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm.. daar verbaas ik me eigenlijk wel over, dat hij door de bliksem zou getroffen zijn. Dan is was er iets goed mis met het vliegtuig, want normaal zijn deze bestand tegen elektrische ontladingen, en daarmee krijgen ze dagelijks te maken.
Een vliegtuig moet ook bestand kunnen zijn tegen bliksem. Daarvoor zitten er in het vliegtuig dikke kabels waar dan het minste weerstand in moet zitten waar de bliksem zijn weg in zal moeten vinden. Dit zodat de hoge stroom niet in de apparatuur kan slaan. Het magnetisch veld dat hierbij vrij komt zorgt er wel voor dat de radioverbinding van korte duur weg valt. Dat bij dit vliegtuig ook de gehele stroom van het vliegtuig uitviel wil alleen maar zeggen dat deze anti bliksem bekabeling (om het zo maar even te noemen) gewoon verkeerd was aangesloten op een aantal punten dat deze overgesprongen is naar de apparatuur. Dat de piloot de noodstroom niet meer aan kreeg of juist te laat aan kreeg kan ook door het bliksem komen.

....

Bliksem word niet afgevoerd via kabels, maar via de structure zelf, naar de vleugels en het stabilo.

Er zitten kabels tussen de bewegende onderdelen in het vliegtuig waardoor het afgevoerd moet worden zodat het onderdeel zelf niet getroffen word. Als deze niet goed aangesloten zitten kunnen ze in contact komen met verschillende apparatuur.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch weer wat nieuwe nieuwsberichten. Ook opvallend is dat het vliegtuig misschien is geëxplodeerd in de lucht door luchtdruk, weer of een aanslag. Alleen is een aanslag dan denk ik uitgesloten, want er ligt kerosine in het water, die was waarschijnlijk anders verbrand tijdens de explosie (lijkt idd het meest logisch).

- Piloot zag witte flits toen ramptoestel verdween

- 'Vliegtuig vloog te langzaam'

- 'Ramptoestel explodeerde in lucht'

Link to comment
Delen op andere websites

Een aanslag is zeker niet uit te sluiten, als mensen zeggen dat het vliegtuig is 'geexplodeerd' en Air France zegt dat het door onweer komt kan het maarzo zijn dat de elektrische lading de kerosine heeft doen ontploffen, maar dna nog, dan moet er slecht onderhoud in het spel geweest zijn, anders was de ladingg ewoon naar de vleugeleinden geleid.

Link to comment
Delen op andere websites

Slachtoffers vliegramp Air France gevonden

RIO DE JANEIRO - De Braziliaanse luchtmacht heeft zaterdag gemeld dat lichamen van inzittenden van het verdwenen vliegtuig van Air France zijn gevonden.

De Airbus stortte maandag in de Atlantische Oceaan. In het toestel zaten 228 mensen.

Bron: Nu.nl - Slachtoffers vliegramp Air France gevonden.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien is die bom dan toch wel mogelijk? Die lijken zouden er namelijk niet meer zijn als het vliegtuig heelhuids (Met de mannen in het toestel) op het water neerkwam.

Maar dan blijven de kerosinevlekken een raadsel... :S

Edit: Weet iemand of het mogelijk is dat het vliegtuig uitelkaar viel (in de lucht) zónder explosie? Verkeerde reparatie waardoor de romp brak ofzo?

Bewerkt: door Basssss
Link to comment
Delen op andere websites

Ze denken toch dat het een aanslag is. :N

Bron: MSN.nl.

Lees alle 11 de bladzijdes. Op blz 2 staat het nieuwtje over een mogelijke ''aanslag''.

Dat zijn verhalen die verzonnen zijn door de media.

Geld, hé...

Misschien hebben zij wel gelijk, hoor! :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan (bijna) niet voorstellen dat het een aanslag geweest kan zijn, vooral door de megastrenge controles tegenwoordig. En een bom in je tas, dat valt ook niet op zeker.

Wat wel zou kunnen, als we daadwerkelijk aan een terroristische aanslag moeten denken, is dat de bom in het vliegtuig gemaakt is: Het is namelijk mogelijk om met tandpasta, fanta, cola etc. een bom te maken.

Of het is uit de lucht geschoten.

Anders denk ik dat er gewoon wat mis was met het vliegtuig

Apple-Mac

Bewerkt: door Apple-Mac
Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan (bijna) niet voorstellen dat het een aanslag geweest kan zijn, vooral door de megastrenge controles tegenwoordig. En een bom in je tas, dat valt ook niet op zeker.

Een nagelknippertje valt ook niet op, maar zien ze toch. Ik denk zelf niet dat dit een aanslag is geweest, de controles zijn zoals je precies zegt gewoon veel te goed hiervoor.

Wat wel zou kunnen, als we daadwerkelijk aan een terroristische aanslag moeten denken, is dat de bom in het vliegtuig gemaakt is: Het is namelijk mogelijk om met tandpasta, fanta, cola etc. een bom te maken.

Waar zou je het moeten doen, in het toilet? Valt niet op allemaal? Nee, ik denk het niet. We denken allen bij alles tegenwoordig dat het een aanslag is, het kan toch ook gewoon een ongeluk zijn? :)

Bewerkt: door Beagle
Link to comment
Delen op andere websites

Niet alle vliegvelden zijn zo streng beveiligd hoor, laatst was er een documentaire op sbs6, en daar kon zo'n kereltje gewoon het vliegterrein oplopen, in vliegtuigen stappen, iets in de opslagruimte neerleggen, en weer weggaan! Niemand kwam er achter :)

Maar als je via binnen gaat is het wel streng beveiligd ja, maar via buiten dus minder :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan (bijna) niet voorstellen dat het een aanslag geweest kan zijn, vooral door de megastrenge controles tegenwoordig. En een bom in je tas, dat valt ook niet op zeker.

Een nagelknippertje valt ook niet op, maar zien ze toch. Ik denk zelf niet dat dit een aanslag is geweest, de controles zijn zoals je precies zegt gewoon veel te goed hiervoor.

Wat wel zou kunnen, als we daadwerkelijk aan een terroristische aanslag moeten denken, is dat de bom in het vliegtuig gemaakt is: Het is namelijk mogelijk om met tandpasta, fanta, cola etc. een bom te maken.

Waar zou je het moeten doen, in het toilet? Valt niet op allemaal? Nee, ik denk het niet. We denken allen bij alles tegenwoordig dat het een aanslag is, het kan toch ook gewoon een ongeluk zijn? :)

Ja, het kan een ongeluk zijn. Maar dat zou op zijn zachtst gezegd erg vreemd zijn, ik bedoel je mag toch wel verwachten van zo'n nieuw toestel dat hij wel een beetje gebouwd is op het weer enzovoorts? Want volgens berichten is het boven de grond uit elkaar geklapt, dus dan zou het weer de oorzaak moeten zijn. Zelf denk ik toch echt aan een aanslag, ik zie namelijk geen andere mogelijkheid waardoor een vliegtuig boven de grond al uit elkaar klapt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een aanslag is zeker niet uit te sluiten, als mensen zeggen dat het vliegtuig is 'geexplodeerd' en Air France zegt dat het door onweer komt kan het maarzo zijn dat de elektrische lading de kerosine heeft doen ontploffen, maar dna nog, dan moet er slecht onderhoud in het spel geweest zijn, anders was de ladingg ewoon naar de vleugeleinden geleid.

Een directe inslag in de kerosine tanks kan tot directe explosie leiden daar heeft slecht onderhoud niks mee te maken.

Ik kan (bijna) niet voorstellen dat het een aanslag geweest kan zijn, vooral door de megastrenge controles tegenwoordig. En een bom in je tas, dat valt ook niet op zeker.

Wat wel zou kunnen, als we daadwerkelijk aan een terroristische aanslag moeten denken, is dat de bom in het vliegtuig gemaakt is: Het is namelijk mogelijk om met tandpasta, fanta, cola etc. een bom te maken.

Of het is uit de lucht geschoten.

Anders denk ik dat er gewoon wat mis was met het vliegtuig

Apple-Mac

Je mag tandpasta, fanta, cola etc. niet eens meer meenemen in het vliegtuig, hooguit tandpasta in een afgesloten zakje. Dus die twijfel is ook uit te sluiten. Je tassen worden hier tegenwoordig ook op gecontroleerd namelijk.

Ik kan (bijna) niet voorstellen dat het een aanslag geweest kan zijn, vooral door de megastrenge controles tegenwoordig. En een bom in je tas, dat valt ook niet op zeker.

Een nagelknippertje valt ook niet op, maar zien ze toch. Ik denk zelf niet dat dit een aanslag is geweest, de controles zijn zoals je precies zegt gewoon veel te goed hiervoor.

Wat wel zou kunnen, als we daadwerkelijk aan een terroristische aanslag moeten denken, is dat de bom in het vliegtuig gemaakt is: Het is namelijk mogelijk om met tandpasta, fanta, cola etc. een bom te maken.

Waar zou je het moeten doen, in het toilet? Valt niet op allemaal? Nee, ik denk het niet. We denken allen bij alles tegenwoordig dat het een aanslag is, het kan toch ook gewoon een ongeluk zijn? :)

Ja, het kan een ongeluk zijn. Maar dat zou op zijn zachtst gezegd erg vreemd zijn, ik bedoel je mag toch wel verwachten van zo'n nieuw toestel dat hij wel een beetje gebouwd is op het weer enzovoorts? Want volgens berichten is het boven de grond uit elkaar geklapt, dus dan zou het weer de oorzaak moeten zijn. Zelf denk ik toch echt aan een aanslag, ik zie namelijk geen andere mogelijkheid waardoor een vliegtuig boven de grond al uit elkaar klapt.

Het is bewezen dat het vliegtuig door slecht weer vloog waar een piloot normaal om heen moet. Dat de piloot door grote turbilente lucht vloog kan iets zijn waardoor het zijn lift op de vleugels verloor. Het kan ook zo dat het met onweer te maken heeft die in de brandstof tanks is ingeslagen of ergens voor kortsluiting heeft gezorgd.

Bewerkt: door 2fast{0}
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...