Jump to content

Vliegtuig Air France van de radar verdwenen!


Recommended Posts

Geplaatst:

Vreselijk nieuws :O . Desondanks vind ik het geen rede voor angst om te vliegen, moet je nagaan 50.000 vliegbewegingen per dag alleen al in Europa. Wat dat betreft gebeuren er meer dodelijke auto ongelukken dan met vliegtuigen. Ik denk dat er geen overleven zijn, dat vliegtuig zat al enorm hoog. Als dan door noodweer alle elektronica crasht is daar niks meer tegen te doen lijkt mij. Ook op bepaalde hoogte zijn de krachten zo enorm dat je ook geen noodlanding kan maken, volgens mij val je dan toch als een baksteen naar beneden?

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 2fast{0}

    9

  • Basssss

    7

  • wesley123

    7

  • killerfist

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Mag ik de vlieg(angst)hazen er even op wijzen dat het vliegtuig 1 van de veiligste vervoermiddelen ter wereld is? ^^

Het is nog altijd een ijskoude oceaan hoor. :7

Noes..:(

waarom zou dat neit kunnen? Dat het vna ene rijk land is wil nog neit zeggen dat de vliegtuigen ervan goed worden onderhouden.

Ik zeg niet dat het niet kan, ik zeg dat dat bliksemverhaal voor mij meer geloofwaardiger is..:)

Geplaatst:
Ook op bepaalde hoogte zijn de krachten zo enorm dat je ook geen noodlanding kan maken, volgens mij val je dan toch als een baksteen naar beneden?

Een noodlanding in de oceaan kan ook niet, want het zinkt alsnog.

Geplaatst:
Vreselijk nieuws :O . Desondanks vind ik het geen rede voor angst om te vliegen, moet je nagaan 50.000 vliegbewegingen per dag alleen al in Europa. Wat dat betreft gebeuren er meer dodelijke auto ongelukken dan met vliegtuigen. Ik denk dat er geen overleven zijn, dat vliegtuig zat al enorm hoog. Als dan door noodweer alle elektronica crasht is daar niks meer tegen te doen lijkt mij. Ook op bepaalde hoogte zijn de krachten zo enorm dat je ook geen noodlanding kan maken, volgens mij val je dan toch als een baksteen naar beneden?

Die vliegtuigen zijn erop gebouwd om zeer hoge krachten te weerstaan, en zolang er lift is blijft het toestel vliegen.

Geplaatst:
Vreselijk nieuws :O . Desondanks vind ik het geen rede voor angst om te vliegen, moet je nagaan 50.000 vliegbewegingen per dag alleen al in Europa. Wat dat betreft gebeuren er meer dodelijke auto ongelukken dan met vliegtuigen. Ik denk dat er geen overleven zijn, dat vliegtuig zat al enorm hoog. Als dan door noodweer alle elektronica crasht is daar niks meer tegen te doen lijkt mij. Ook op bepaalde hoogte zijn de krachten zo enorm dat je ook geen noodlanding kan maken, volgens mij val je dan toch als een baksteen naar beneden?

Die vliegtuigen zijn erop gebouwd om zeer hoge krachten te weerstaan, en zolang er lift is blijft het toestel vliegen.

was dat maar waar, een vliegtuig kan wel lift leveren, maar zolang dat neit genoeg is om de zwaartekracht en zijn eigen gewicht te overwinnen blijft hij niet in de lucht

Geplaatst:
Die vliegtuigen zijn erop gebouwd om zeer hoge krachten te weerstaan, en zolang er lift is blijft het toestel vliegen.

Ik zeg erbij ik heb er niet zoveel verstand van. Maar ik neem aan dat als de elektronica crahst dat er ook allerlei motortjes uitvallen, die voor een soort stuurbekrachtiging zorgen. Waardoor je in de druk van die hoge krachten een vliegtuig bestuurbaar maakt. Als dit alles uitvalt, zie ik een piloot hoe ervaren dan ook niet bestand om met zijn spierkracht zo'n enorm vliegtuig in bedwang houden als deze neerstort... Want ik neem toch aan dat als alles uitvalt, dat je geheel toegewijd bent op je eigen, laat ik zeggen armen om zo'n ding met de neus omhoog te krijgen?

Geplaatst:
Vreselijk nieuws :O . Desondanks vind ik het geen rede voor angst om te vliegen, moet je nagaan 50.000 vliegbewegingen per dag alleen al in Europa. Wat dat betreft gebeuren er meer dodelijke auto ongelukken dan met vliegtuigen. Ik denk dat er geen overleven zijn, dat vliegtuig zat al enorm hoog. Als dan door noodweer alle elektronica crasht is daar niks meer tegen te doen lijkt mij. Ook op bepaalde hoogte zijn de krachten zo enorm dat je ook geen noodlanding kan maken, volgens mij val je dan toch als een baksteen naar beneden?

Die vliegtuigen zijn erop gebouwd om zeer hoge krachten te weerstaan, en zolang er lift is blijft het toestel vliegen.

was dat maar waar, een vliegtuig kan wel lift leveren, maar zolang dat neit genoeg is om de zwaartekracht en zijn eigen gewicht te overwinnen blijft hij niet in de lucht

Als het toestel voldoende snelheid heeft is er lift, snelheid = lift, word geleverd door motorvermogen, of wanneer er geen kracht van de motoren is word de pitch bijgesteld om de juiste snelheid te blijven vliegen.

Geplaatst:
Een noodlanding in de oceaan kan ook niet, want het zinkt alsnog.

Buiklanding in de oceaan, gegarandeerd dat je vliegtuig even blijft drijven en dat geeft je geneog tijd om reddingssloepen uit te zetten. Er is toch een vliegtuig geland in de oceaan, het stond in de krant...Het is dus wel degelijk mogelijk en piloten kunnen dit hoor..

Geplaatst:
Een noodlanding in de oceaan kan ook niet, want het zinkt alsnog.

Buiklanding in de oceaan, gegarandeerd dat je vliegtuig even blijft drijven en dat geeft je geneog tijd om reddingssloepen uit te zetten. Er is toch een vliegtuig geland in de oceaan, het stond in de krant...Het is dus wel degelijk mogelijk en piloten kunnen dit hoor..

Ja aan de kust en eentje in de Hudson.. Landen midden op de oceaan met een storm kun je vergeten.. Golven van een paar meter, daar kun je niet op landen..

Geplaatst: (bewerkt)
Hoewel ieder vliegtuig gemiddeld wel één keer per jaar door de bliksem wordt getroffen, is vliegen veiliger dan iedereen denkt. Als een vliegtuig door de bliksem wordt getroffen, gaat het erom de elektrische stroom zo snel mogelijk naar de bliksemafleiders aan de vleugeltips te geleiden. Een aluminium vliegtuig was vroeger weliswaar een perfecte 'kooi van Faraday'. Maar door het gebruik van kunststofvezels voor vliegtuigrompen en vliegtuigvleugels moet de elektrische geleidbaarheid op een andere manier zijn gewaarborgd. Dat gebeurt door speciale, elektrische stroom geleidende aluminiumverf, bliksemafleiderstrips en elektrische schakelingen die de boordapparatuur tegen plotselinge stroomstoten moeten beveiligen. Ook is de 'huid' rondom de brandstoftanks in de vleugels zodanig verdikt dat hij voldoende weerstand biedt aan de verhitting door elektrische stromen.

Deze tekst heb je letterlijk gekopieerd van een site he? :puh::7

Ontopic: Ik vind het best wel erg wat er is gebeurd maar net zoals iemand al zei worden piloten erop getraind om op water te landen. Het maak mij niet uit hoeveel ongelukken er gebeuren met vliegtuigen, ik blijf met het doel om piloot te worden. Dat dat vliegtuig door blikseminslag is neergestort vind ik eigenlijk raar. Ik denk dat het een combinatie van verschillende factoren is wat zo vaak gebeurd bij een ongeluk. Sterkte voor de nabestaanden als er geen overlevenden zijn.

EDIT: Hierboven: Je kan wel gelijk hebben ja, golven zijn bij een storm zeer krachtig en rukken gewoon de vleugels van het vliegtuig en als dat gebeurd dan is het vliegtuig al bijna meteen verloren aangezien er dan sneller water in de romp komt.

Bewerkt: door pilot
Geplaatst: (bewerkt)

ik had het nog in een txt staan. waarom? geen idee.

dit is wat er gebeurt als je uit de brandstof raakt en je op zee probeert te landen. nou was dit wel gekaapt en was dit niet de beste maatschappij maar ik kan je er van verzekeren dat als het stormt het nog veel erger dan dit is.

als je hem niet kan zien:filmpje

edit: 10 keer gedit voordat ik doorhad wat ik fout had gedaan met het filmpje

Bewerkt: door F1Master007
Geplaatst:

Ik neem aan dat er in Brazilië een jungle is.

In elk jungle is er wel een open plek.

Als de vliegtuig daar had geland in het modder was het niet zo erg als in het water.

Denk maar aan de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.

Daar landde het vliegtuig ook in een modderige weiland.

Geplaatst: (bewerkt)
Ik neem aan dat er in Brazilië een jungle is.

In elk jungle is er wel een open plek.

Als de vliegtuig daar had geland in het modder was het niet zo erg als in het water.

Denk maar aan de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.

Daar landde het vliegtuig ook in een modderige weiland.

het was al ver van het land toen het van de radar verdween dus dat was waarschijnlijk niet meer mogelijk maar terugvliegen was inderdaad handiger denk ik. want dan zouden ze je eerder vinden.

edit: hier nog een filmpje om te laten zien dat een vliegtuig gemaakt is om getroffen te worden door de bliksem.

en voor degene die het weer niet kunnen zien:

Bewerkt: door F1Master007

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...