MegaPilot Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 (bewerkt) Jahoor, een piloot die niet eens recht kan landen... Trouwens doet ie niet de minste poging tot een buiklanding... Bewerkt: 1 juni 2009 door MegaPilot Reageren
killerfist Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Die vliegtuigen zijn erop gebouwd om zeer hoge krachten te weerstaan, en zolang er lift is blijft het toestel vliegen. Ik zeg erbij ik heb er niet zoveel verstand van. Maar ik neem aan dat als de elektronica crahst dat er ook allerlei motortjes uitvallen, die voor een soort stuurbekrachtiging zorgen. Waardoor je in de druk van die hoge krachten een vliegtuig bestuurbaar maakt. Als dit alles uitvalt, zie ik een piloot hoe ervaren dan ook niet bestand om met zijn spierkracht zo'n enorm vliegtuig in bedwang houden als deze neerstort... Want ik neem toch aan dat als alles uitvalt, dat je geheel toegewijd bent op je eigen, laat ik zeggen armen om zo'n ding met de neus omhoog te krijgen? Het klopt dat je besturing uitvalt wanneer je elektriciteit uitvalt, tegenwoordig gaat bijna alles met flyby wire, maar er zitten ook backupbediening in dmv kabels. Dus mocht jou elektriciteit uitvallen kan er overgegaan worden op de ouderwetse bedieningskabels. Reageren
Thundercover Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Buiklanding in de oceaan, gegarandeerd dat je vliegtuig even blijft drijven en dat geeft je geneog tijd om reddingssloepen uit te zetten. Er is toch een vliegtuig geland in de oceaan, het stond in de krant...Het is dus wel degelijk mogelijk en piloten kunnen dit hoor.. Dat was in het kalme water van de Hudson-rivier op een zonnige dag, zoals Mania al zei. Daarbij komt dat de piloot daarna werd geprezen dat de noodlanding was gelukt, want er hoeft maar iets verkeerd te gaan en het vliegtuig zakt als een baksteen naar beneden (wat het na de landing alsnog deed, volgens mij). Hoe verschrikkelijk het ook klinkt, in slecht weer heeft de piloot van Air France geen kans gehad. Ik neem aan dat hij het vliegtuig niet meer onder controle kon krijgen, anders had hij ook wel door kunnen vliegen. Dus zet die noodlanding uit je hoofd, dit is helaas einde verhaal. Reageren
wupie Geplaatst: 1 juni 2009 Rapport Geplaatst: 1 juni 2009 Het klopt dat je besturing uitvalt wanneer je elektriciteit uitvalt, tegenwoordig gaat bijna alles met flyby wire, maar er zitten ook backupbediening in dmv kabels. Dus mocht jou elektriciteit uitvallen kan er overgegaan worden op de ouderwetse bedieningskabels. Ja maar de meters zijn voor het merendeel elektrisch. Daarvoor komt uit de buik van een vliegtuig dan een klein propellertje die dan zorgt voor de elektriciteit voor de meters. Reageren
2fast{0} Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Het klopt dat je besturing uitvalt wanneer je elektriciteit uitvalt, tegenwoordig gaat bijna alles met flyby wire, maar er zitten ook backupbediening in dmv kabels. Dus mocht jou elektriciteit uitvallen kan er overgegaan worden op de ouderwetse bedieningskabels. Ja maar de meters zijn voor het merendeel elektrisch. Daarvoor komt uit de buik van een vliegtuig dan een klein propellertje die dan zorgt voor de elektriciteit voor de meters. Als de bliksemgeleiding in het vliegtuig niet goed zat, dat een paar kabels die het bliksem moeten geleiden door het vliegtuig niet goed zaten en/of in contact stonden met andere dingen waar ze niet mee in contact horen te komen kan het zijn dat de bliksem een andere weg heeft gekozen. Het kan zijn dat hierdoor verschillende apparatuur afgeslagen is en het kan ook zijn dat zijn nood stroom gelijk kapot geslagen is. Normaal gesproken hoort een vliegtuig tegen een blikseminslag te kunnen en zijn vliegtuigen hier op gemaakt dat wanneer er een bliksem inslag in een vliegtuig slaat hij makkelijk via speciale bekabeling van de neus of staart naar de andere kant van het vliegtuig kan zonder iets kapot te maken. Mijn vermoedens bij dit vliegtuig als het echt om een blikseminslag zou gaan dat de bekabeling hier gewoon niet goed in het vliegtuig lag en hierbij verschillende apparatuur kapot heeft geslagen waardoor het vliegtuig gewoon helemaal naar beneden zakt waar geen piloot meer wat aan doen kan. Reageren
Scarface92 Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Ik weet het niet hoor maar elke vliegtuig heeft toch tegenwoordig zogenaamde bliksemafleiders? Maarja, ik heb het zelf ook meegemaakt en ik kan je vertellen het is dan geen pretje boven in de lucht. mvg, GTT Reageren
2fast{0} Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Ik weet het niet hoor maar elke vliegtuig heeft toch tegenwoordig zogenaamde bliksemafleiders? Maarja, ik heb het zelf ook meegemaakt en ik kan je vertellen het is dan geen pretje boven in de lucht. mvg, GTT Een vliegtuig moet ook bestand kunnen zijn tegen bliksem. Daarvoor zitten er in het vliegtuig dikke kabels waar dan het minste weerstand in moet zitten waar de bliksem zijn weg in zal moeten vinden. Dit zodat de hoge stroom niet in de apparatuur kan slaan. Het magnetisch veld dat hierbij vrij komt zorgt er wel voor dat de radioverbinding van korte duur weg valt. Dat bij dit vliegtuig ook de gehele stroom van het vliegtuig uitviel wil alleen maar zeggen dat deze anti bliksem bekabeling (om het zo maar even te noemen) gewoon verkeerd was aangesloten op een aantal punten dat deze overgesprongen is naar de apparatuur. Dat de piloot de noodstroom niet meer aan kreeg of juist te laat aan kreeg kan ook door het bliksem komen. Wat ook verteld is is dat ze in een storm zaten met grote turbulentie die er voor heeft kunnen zorgen dat het vliegtuig niet zweven kon en gelijk als een baksteen naar beneden vloog. Want als er geen lift is van van onder de vleugels, dus geen lineaire stroming. Dan is er geen kracht om het vliegtuig omhoog te houden, maar dan gaat de stroming alle kanten op en zal dit niet via de vleugels het vliegtuig hooghouden, maar zal die lift weg zijn en zakt het vliegtuig gewoon weg. Reageren
The Hulk Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Ik hoorde het gisteren nog op de radio toen we in de file stonden. Best wel extreem eigenlijk... Omdat er vele mensen zijn gestorven en het ergste is nog dat ze het vliegtuig niet kunnen vinden hij ligt namelijk ergens in de oceaan. Reageren
PowerPats Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 ze hebben inmiddels brandende brokstukken van het vliegtuig gevonden, Reageren
Cabyon Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Hmm.. daar verbaas ik me eigenlijk wel over, dat hij door de bliksem zou getroffen zijn. Dan is was er iets goed mis met het vliegtuig, want normaal zijn deze bestand tegen elektrische ontladingen, en daarmee krijgen ze dagelijks te maken. Reageren
Basssss Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 ze hebben inmiddels brandende brokstukken van het vliegtuig gevonden, Ja, door vrachtschepen. Nu maar hopen dat de black boxes ook boven water komen, letterlijk en figuurlijk. Reageren
2fast{0} Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 Hmm.. daar verbaas ik me eigenlijk wel over, dat hij door de bliksem zou getroffen zijn. Dan is was er iets goed mis met het vliegtuig, want normaal zijn deze bestand tegen elektrische ontladingen, en daarmee krijgen ze dagelijks te maken. Een vliegtuig moet ook bestand kunnen zijn tegen bliksem. Daarvoor zitten er in het vliegtuig dikke kabels waar dan het minste weerstand in moet zitten waar de bliksem zijn weg in zal moeten vinden. Dit zodat de hoge stroom niet in de apparatuur kan slaan. Het magnetisch veld dat hierbij vrij komt zorgt er wel voor dat de radioverbinding van korte duur weg valt. Dat bij dit vliegtuig ook de gehele stroom van het vliegtuig uitviel wil alleen maar zeggen dat deze anti bliksem bekabeling (om het zo maar even te noemen) gewoon verkeerd was aangesloten op een aantal punten dat deze overgesprongen is naar de apparatuur. Dat de piloot de noodstroom niet meer aan kreeg of juist te laat aan kreeg kan ook door het bliksem komen. .... Reageren
End Of The Riot Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 ze hebben inmiddels brandende brokstukken van het vliegtuig gevonden, Het was wel te verwachten dat er weinigen het zullen overleeft hebben. µ Of zelfs geen... Reageren
Torritor Geplaatst: 2 juni 2009 Rapport Geplaatst: 2 juni 2009 De Antlantische Oceaan is van 3.000 tot 6.000 kilometer diep, dus niemand heeft het overleefd. De kans dat de zwarte dozen gevonden worden, is zeer klein. Eerder had een andere passagierstoestel ''heldere lichten'' gezien in de oceaan. Wellicht is er daar iets vreemds... Ons land (Nederland) heeft 2 vrachtsschepen, die meezoeken naar het wrak van het verongelukte toestel. Ook onder andere Senegal, Spanje, de VS, Frankrijk, en nog een fors aantal landen, helpen mee met de zoektocht. Ik weet dat dat Frankrijk 2 onderzeeërs heeft gestuurd, richting het rampgebied... Reageren
Basssss Geplaatst: 3 juni 2009 Rapport Geplaatst: 3 juni 2009 Onder de passagiers waren ook twee Nederlanders, daarnaast is dit - als niemand het overleeft heeft - nummer 21 in de lijst van de dodelijkste vliegtuigrampen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.