Jump to content

Ophef om Hitler poster.


De Stofzuiger

Recommended Posts

Nee, waarom moeten wij hoger zijn dan een ander diersoort? Omdat wij slimmer zijn?

Dus een muis (bv.) is geen flikker waard omdat ze (vrij) weinig kunnen en wij mensen zijn UBERPOWAH!!!???

Wij staan gewoon bovenaan de voedselketen, it's nature..

Waarom? Omdat mensen meer kunnen dan andere soorten?

Daarnaast, word ons eten, ja, koeien, varkens, en weet ik veel wat allemaal, kapot gefokt zodat jij je lekkere vleesje kan eten, en dat is als ware ook mishandeling, vooral als je ziet hoe sommige dieren worden behandeld voordat ze kennis maken met Mr. slager en zijn mes.

Daar gaat het in de natuur toch allemaal om? Survival of the fittest, in onze genen zit iets wat zegt "vreten wat er te vreten valt".

Ja, dat mag dan wel in onze genen zitten, maar neem nou bijvoorbeeld die KFC topic die hier een tijd geleden was gepost, met hoe die dieren leefde en mishandeld werden, dat was niet meer 'vreet wat je vreten kan', dat was gewoon pure hebzucht van die hoge pief daar die alleen maar geld wilt zien, en dat is hetzelfde met die zeehondjes die doodgeknuppeld worden, niet om ervan te leven, maar puur om geld.

En het is wel hoe onze mooie 'moeder natuur' het zou willen hebben, maar het is tegenwoordig niet 'vreet wat je vreten kan-manier' maar om het geld wat ze ermee verdienen, want tegenwoordig heb je ook die zuivel producten die hetzelfde als vlees zou smaken, waardoor dus het aantal geslachte koeien/varkens/kippen enzo omlaag zou kunnen draaien, enigste probleem is dat zuivelproduct vlees vrij duur is/was.

En ja, ik eet (soms) vlees ja, maar als ik dan zie hoe die dieren geslacht worden, dan moet ik nog wel 5 keer denken of ik dat nog eet, ik zou het zelf eigenlijk niet fijn vinden als ik vet gemest word en daarna vermoord en daarna nog eens opgegeten word.

Appels met peren vergelijken..

Hoe bedoel je?

En daarnaast, hoe kun je weten of andere diersoorten minder goed/niet emoties kunnen begrijpen?, kun je met ze praten en dat ze je vertellen dat ze dat niet kunnen of kunnen begrijpen?

Dat is netzoals met honden, je kunt een hond wel leren dat als je wilt dat ie gaat zitten dat je 'Zit' zegt, maar die hond verstaat jou niet en begrijpt niet wat het betekend, maar die weet dat ie bij die commando moet gaan zitten(als je hem dat leert), dus je kunt verder ook geen conclusies trekken of dieren geen emoties hebben of dat minder begrijpen, netzoals hun communicatie, daar kun je niks over zeggen omdat we het simpelweg gewoon niet weten.

Bullshit, we kunnen hun hersenactiviteit meten en aan de hand daarvan wonderbaarlijke conclusies trekken.

Oja, zeker gedaan door pinnen in de kop te duwen en dan uitlezen ofwa, net zoals je aapjes op internet zag met allerlei schakelaars en zulke dingen in de kop, beetje onmenselijk als je het mij vraagt, maargoed, maar dat ze minder gevoelens zouden hebben betekend gelijk dat we ze door en door kennen?

@ Frankyyguy, ik heb dat bovenste deel gelezen van je post, en tja, het is wel zo, maar zelfs koeien zorgen voor milieuvervuiling, tijdens het poepen komt er ook een flinke dosis co2 uit, :7 zover ik de media enzo mag geloven.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    20

  • Mania-92

    18

  • FerryN

    15

  • De Stofzuiger

    15

Waarom? Omdat mensen meer kunnen dan andere soorten?

Probably.. Je gaat toch niet ontkennen dat de mens bovenaan de voedselketen staat hè? :7

Ja, dat mag dan wel in onze genen zitten, maar neem nou bijvoorbeeld die KFC topic die hier een tijd geleden was gepost, met hoe die dieren leefde en mishandeld werden, dat was niet meer 'vreet wat je vreten kan', dat was gewoon pure hebzucht van die hoge pief daar die alleen maar geld wilt zien, en dat is hetzelfde met die zeehondjes die doodgeknuppeld worden, niet om ervan te leven, maar puur om geld.

Enerzijds, maar anderzijds zodat de consument lekkere warme jasjes heeft. ^_^

En het is wel hoe onze mooie 'moeder natuur' het zou willen hebben, maar het is tegenwoordig niet 'vreet wat je vreten kan-manier' maar om het geld wat ze ermee verdienen, want tegenwoordig heb je ook die zuivel producten die hetzelfde als vlees zou smaken, waardoor dus het aantal geslachte koeien/varkens/kippen enzo omlaag zou kunnen draaien, enigste probleem is dat zuivelproduct vlees vrij duur is/was.

Er moet wel heel heel heel heel weinig keus zijn wil ik die vegetarische rotzooi eten. Het gaat trouwens niet om de smaak maar gewoon om het feit dat vlees voedzaam en goed voor je is.

Hoe bedoel je?

Dieren en mensen vergelijken is bullshit.. Mensen staan bovenaan de voedselketen, dieren niet. Mensen zijn veel intelligenter. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Oja, zeker gedaan door pinnen in de kop te duwen en dan uitlezen ofwa, net zoals je aapjes op internet zag met allerlei schakelaars en zulke dingen in de kop, beetje onmenselijk als je het mij vraagt, maargoed, maar dat ze minder gevoelens zouden hebben betekend gelijk dat we ze door en door kennen?

Jij moet echt wat meer house kijken.. :7 Ik weet niet wat voor ideeën jij bij ziekenhuizen hebt maar daar worden geen pinnen in je hoofd geduwd bij een neurologisch onderzoek. :7

Link to comment
Delen op andere websites

@ Frankyyguy, ik heb dat bovenste deel gelezen van je post, en tja, het is wel zo, maar zelfs koeien zorgen voor milieuvervuiling, tijdens het poepen komt er ook een flinke dosis co2 uit, :7 zover ik de media enzo mag geloven.

Mee eens. Koeien zullen ook vast en zeker niet de enige dieren zijn die vervuiling veroorzaken, en mensen zijn evengoed nog ver van onbelangrijk. Zonder mensen werd er bijvoorbeeld ook niet op de zee spiegel gelet en kwamen er heel wat overstromingen. Als de mens er niet was werden de koeien opgegeten door wilde dieren, dus wie moeten dat nu doen? :puh: Mensen ja, alleen hoe? En het kafljes doden vanwege de lekkere smaak vind ik persoonlijk fout. Daarom zei ik eerder: Het eten van vlees is niet verkeert, maar er zijn grenzen.

Maar "de mens" is toch wel het meest verantwoordelijk voor vervuiling "dat de aarde schaad" en veel dieren worden verkeert behandeld, waardoor dieren zeer ongelukkig hebben geleefd of uitsterven enzovoort. Dit komt veel te vaak voor, maar er wordt minder aandacht aan besteed omdat het toch maar "dieren" zijn die niet kunnen denken" Ondertussen raken dieren wel enorm van streek als je bijvoorbeeld hun jong af neemt, waardoor ze er gestressed van kunnen raken en vervolgens haaruitval kunnen krijgen of andere lichamelijke klachten!

"Maar dieren denken niet" wordt er gezegt..."

Back ontopic sorry :puh:

Dachten ze in de 2e wereldoorlog ook dat de joden of zigeuners niet konden denken? Kortom, het grote probleem is dus onwetendheid. :7 En over Hitler... Tja.. Hij had ze niet allemaal op een rijtje en kon zich hoogwaarschijnlijk niet inleven in andere mensen. Wat er in zijn hoofd om ging, was gewoon kranzinnig. Die man had geen geweten, en vond dat hij het zelf goed deed. :?

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Vrijheid van mening uiting kennen mensen in de land niet zo goed, maar een poster van hitler. Ja dat gaat wel wat te ver. Maar Hitler was geen dom mannetje. Wel voor bepaalde dingen die hij gedaan heeft natuurlijk. maar om in deze tijd dingen te gaan vergelijken met dingen uit die tijd.. mwa heb me twijfels erover.. toch vind ik dat we hier in Nederland en een paar andere landen (duitsland zelf) wel weer een beetje richting ein volk ein vaderland gaan.

Dammit ABN is moeilijk of niet? :7

Wat is er overigens mis met ein volk ein vaderland? Lekker handelen met onze europese freunden maar verder lekker alles hier binnen Nederland houden.

Een Slechte dag hebben kan gebeuren HE MANIA-92. Zie jou ook wel es fouten maken dus.. dat zou geen probleem moeten zijn.

Mijn persoonlijke mening? mij doet et niks hor. Ik ben wel voor ein volk ein vaderland, maar nu krijg ik gezeik bet me?

Link to comment
Delen op andere websites

Een mening geven zonder daarbij andere te beledigen is vrijwel onmogelijk. Vrijheid van meningsuiting en belediging zijn 2 kanten van dezelfde medaille

Er moet een grens getrokken worden, waarneer kan je iets wel zeggen en waarneer niet. Het maakt natuurlijk ook uit op wat voor manier jij iets overbrengt.

Ik zie zo niet precies in wat het probleem zou zijn als men andere bevolkingsgroepen beoordeeld zolang het bij een mening blijft?

Volledige vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je de Normen & waarden uit het oog verliest mensen onnodig kunt kwetsen en daardoor dus erg bot bent in je omgangsvormen. En als je zulke uitgesproken meningen hebt ben je niet meer beschaafd bezig. Mensen hebben namelijk snel de neiging tot kopieer gedrag en gaan bot taal gebruik en beledigingen makkelijk overnemen en normaal vinden. Met andere woorden let even op hoe je bepaalde meningen overbrengt dat is niet meer dan beleefd met elkaar om gaan.

Nee, waarom moeten wij hoger zijn dan een ander diersoort? Omdat wij slimmer zijn?

Dus een muis (bv.) is geen flikker waard omdat ze (vrij) weinig kunnen en wij mensen zijn UBERPOWAH!!!???

En waar staat dat ik zeg dat ik andere dieren wel vergeef/vergeet en de mensen niet? Ik zie het niet hoor.

Je hebt het bij jou alleen maar over mensen die de grote mishandelaars zijn wat bederft dieren. Terwijl het lijkt of je even vergeet dat het in het wild ook pijnlijk aan toe kan gaan.

Ligt het aan mij of spreek je jezelf hier gigantisch tegen?

Er is een verschil tussen een situatie Objectief bekijken en het betrekken op je gevoelens. Oftewel ik leg uit dat het eigenlijk normaal is dat wij bovenaan een voedselketen staan en het enigszins normaal is dat wij dieren op eten. Aan de andere kant vanuit mijn gevoel gezien vind ik dat dieren een goed leven verdienen en op een wijzen gedood worden, zonder dat ze er al te veel aan lijden.

En ja, ik eet (soms) vlees ja, maar als ik dan zie hoe die dieren geslacht worden, dan moet ik nog wel 5 keer denken of ik dat nog eet, ik zou het zelf eigenlijk niet fijn vinden als ik vet gemest word en daarna vermoord en daarna nog eens opgegeten word.

Hoe meer ik van jou lees, hoe meer ik me afvraag waarom jij geen vegetariër bent. Ik geef je gelijk in dat er ziekelijke mensen zijn die dieren slecht behandelen en van mij part moet dat ook zeker verboden worden. Maar wel dubbelzinnig als je zelf wel vlees eet, als je op het slachten van dieren zo abrupt tegen bent eet het zelf dan ook ''helemaal'' niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een mening geven zonder daarbij andere te beledigen is vrijwel onmogelijk. Vrijheid van meningsuiting en belediging zijn 2 kanten van dezelfde medaille

Er moet een grens getrokken worden, waarneer kan je iets wel zeggen en waarneer niet. Het maakt natuurlijk ook uit op wat voor manier jij iets overbrengt.

Fysiek geweld, een volkomen heldere grens. :)

Volledige vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je de Normen & waarden uit het oog verliest mensen onnodig kunt kwetsen en daardoor dus erg bot bent in je omgangsvormen. En als je zulke uitgesproken meningen hebt ben je niet meer beschaafd bezig. Mensen hebben namelijk snel de neiging tot kopieer gedrag en gaan bot taal gebruik en beledigingen makkelijk overnemen en normaal vinden. Met andere woorden let even op hoe je bepaalde meningen overbrengt dat is niet meer dan beleefd met elkaar om gaan.
Dat is een hele andere discussie an sich. Of het beleefd is als ik balkenende een zwijn vind, nee. Maar dat maakt toch niet uit? Het gaat er niet om of het beleefd is maar om het feit of het al dan niet mag. Zoals ik al zei zijn belediging (en daarmee ook onbeleefdheid) en vrijheid van meningsuiting 2 kanten van dezelfde medaille. Maar elke mening is wel beledigend voor iemand, dus dan mogen we niets meer zeggen?
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom? Omdat mensen meer kunnen dan andere soorten?

Probably.. Je gaat toch niet ontkennen dat de mens bovenaan de voedselketen staat hè? :7

Ik ontken niks, ik vind het alleen een beetje bullcrap dat mensen zich hoger plaatsen en dingen doen wat niet kunnen, zoals het kappen van bossen waar (uitstervende) dieren zitten bijvoorbeeld voor hun eigen doen

Ja, dat mag dan wel in onze genen zitten, maar neem nou bijvoorbeeld die KFC topic die hier een tijd geleden was gepost, met hoe die dieren leefde en mishandeld werden, dat was niet meer 'vreet wat je vreten kan', dat was gewoon pure hebzucht van die hoge pief daar die alleen maar geld wilt zien, en dat is hetzelfde met die zeehondjes die doodgeknuppeld worden, niet om ervan te leven, maar puur om geld.

Enerzijds, maar anderzijds zodat de consument lekkere warme jasjes heeft. ^_^

Ja, en jou jas is zeker ook van zeehonden bond omdat alle andere jassen niet warm zijn zeker?

Bullshit.

En het is wel hoe onze mooie 'moeder natuur' het zou willen hebben, maar het is tegenwoordig niet 'vreet wat je vreten kan-manier' maar om het geld wat ze ermee verdienen, want tegenwoordig heb je ook die zuivel producten die hetzelfde als vlees zou smaken, waardoor dus het aantal geslachte koeien/varkens/kippen enzo omlaag zou kunnen draaien, enigste probleem is dat zuivelproduct vlees vrij duur is/was.

Er moet wel heel heel heel heel weinig keus zijn wil ik die vegetarische rotzooi eten. Het gaat trouwens niet om de smaak maar gewoon om het feit dat vlees voedzaam en goed voor je is.

Ja, dat klopt, maar eet jij je groentes niet dan? die zijn ook goed voor je.

Hoe bedoel je?

Dieren en mensen vergelijken is bullshit.. Mensen staan bovenaan de voedselketen, dieren niet. Mensen zijn veel intelligenter. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Dus een aap is hoger dan een eekhoorn omdat die meer kunnen?

Oja, zeker gedaan door pinnen in de kop te duwen en dan uitlezen ofwa, net zoals je aapjes op internet zag met allerlei schakelaars en zulke dingen in de kop, beetje onmenselijk als je het mij vraagt, maargoed, maar dat ze minder gevoelens zouden hebben betekend gelijk dat we ze door en door kennen?

Jij moet echt wat meer house kijken.. :7 Ik weet niet wat voor ideeën jij bij ziekenhuizen hebt maar daar worden geen pinnen in je hoofd geduwd bij een neurologisch onderzoek. :7

Waarom zou ik house kijken? ik heb het niet over mensen, als ziekenhuizen dat zouden doen zouden ze gelijk aangeklaagd worden en niet iedere doktor wilt zoiets doen, enigste doktors die dat willen doen doen het juist bij dieren omdat die weerloos zijn en 'minder' zouden zijn dan de mens.

En ook naar jou toe gericht met je 'fysiek geweld', volgens mij ben je iemand die juist ingekropen rondloopt omdat je daar juist bang voor bent, alsof jij altijd je vuisten gaat trekken, doe eens normaal joh.

Link to comment
Delen op andere websites

Een mening geven zonder daarbij andere te beledigen is vrijwel onmogelijk. Vrijheid van meningsuiting en belediging zijn 2 kanten van dezelfde medaille

Er moet een grens getrokken worden, waarneer kan je iets wel zeggen en waarneer niet. Het maakt natuurlijk ook uit op wat voor manier jij iets overbrengt.

Fysiek geweld, een volkomen heldere grens. :)

Volledige vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je de Normen & waarden uit het oog verliest mensen onnodig kunt kwetsen en daardoor dus erg bot bent in je omgangsvormen. En als je zulke uitgesproken meningen hebt ben je niet meer beschaafd bezig. Mensen hebben namelijk snel de neiging tot kopieer gedrag en gaan bot taal gebruik en beledigingen makkelijk overnemen en normaal vinden. Met andere woorden let even op hoe je bepaalde meningen overbrengt dat is niet meer dan beleefd met elkaar om gaan.
Dat is een hele andere discussie an sich. Of het beleefd is als ik balkenende een zwijn vind, nee. Maar dat maakt toch niet uit? Het gaat er niet om of het beleefd is maar om het feit of het al dan niet mag. Zoals ik al zei zijn belediging (en daarmee ook onbeleefdheid) en vrijheid van meningsuiting 2 kanten van dezelfde medaille. Maar elke mening is wel beledigend voor iemand, dus dan mogen we niets meer zeggen?

Tuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, maar je hoeft mensen toch niet opzettelijk te beledigen? Wat als je bijv. Balkenende een zwijn vind? Een mening geven kan op verschillende manieren. Een nette manier en een beledigende manier.

Link to comment
Delen op andere websites

Volledige vrijheid van meningsuiting houdt ook in dat je de Normen & waarden uit het oog verliest mensen onnodig kunt kwetsen en daardoor dus erg bot bent in je omgangsvormen. En als je zulke uitgesproken meningen hebt ben je niet meer beschaafd bezig. Mensen hebben namelijk snel de neiging tot kopieer gedrag en gaan bot taal gebruik en beledigingen makkelijk overnemen en normaal vinden. Met andere woorden let even op hoe je bepaalde meningen overbrengt dat is niet meer dan beleefd met elkaar om gaan.
Dat is een hele andere discussie an sich. Of het beleefd is als ik balkenende een zwijn vind, nee. Maar dat maakt toch niet uit? Het gaat er niet om of het beleefd is maar om het feit of het al dan niet mag. Zoals ik al zei zijn belediging (en daarmee ook onbeleefdheid) en vrijheid van meningsuiting 2 kanten van dezelfde medaille. Maar elke mening is wel beledigend voor iemand, dus dan mogen we niets meer zeggen?

Nogmaals het ligt er puur aan hoe je een mening overbrengt. Een voorbeeld ''Hé eikel je stinkt naar rotte vis, gadver!'' of ''sorry, maar je ruikt niet zo fris'' dat vind ik 2 verschillen van een mening geven, de eerste is kwetsend en gaat té ver de 2de is op een normale toon je mening overbrengen. Een ander concreet voorbeeld, het GtaForum. Daar zijn niet voor niets regels in opgesteld zo mag je een mening geven mits je deze goed beargumenteerd en mensen in hun waarden laat. Aha daar heb je het alweer ''Normen & Waarden''. Of ben je het daar ook niet mee eens? Door grenzen te trekken, houdt men mensen in bedwang. Als iedereen zomaar mag zeggen wat hij maar wilt, kan dat lijden tot agressie of discriminatie wat dan ook toe laat baar wordt, omdat het een mening is. Oftewel bot taal gebruik en beledigingen gaan mensen normaal vinden en makkelijk van elkaar overnemen, omdat men volledige vrijheid van meningsuiting heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zijn we wel erg negatief over Hitler. (Niet dat je dat niet moet zijn) maarja, dat dat idee dan weer versterkt wordt door alleen maar posters op te hangen is wel erg conventioneel. ;)

Bewerkt: door Cabyon
Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij zijn we wel erg negatief over Hitler. (Niet dat je dat niet moet zijn) maarja, dat dat idee dan weer versterkt wordt door alleen maar posters op te hangen is wel erg conventioneel. ;)

Denken we negatief over Hitler? Hoe zou dat nu komen? Het was toch een schat van een mens? :cab:

Met die poster heeft Hitler zelf natuurlijk niets te maken, maar iedereen weet toch wel dat Hitler niet bepaald een lieverdje was of wel soms? :7

Bewerkt: door frankyyguy
Link to comment
Delen op andere websites

Denk je dat ik dat meen? Er wordt gedacht dat hij alleen maar de hele wereld wou uitmoorden.. Hij was ECHT niet dom. Integendeel, zelfs intelligent.

Klopt, sommige ideeën waren best cru, maar over het algemeen was hij erg intelligent en sommige van zijn ideeën waren ook helemaal niet slecht.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...