Jump to content

Ophef om Hitler poster.


De Stofzuiger

Recommended Posts

Tja dat weet ik natuurlijk ook niet allemaal precies. Maar zoals je weet gaat daar Justitie over, de rechter kijkt naar een bepaalde zaak of conflict op basis daarvan zullen ze oordelen ;)

Rechters zijn ook mensen, de ene rechter zal iets beledigend vinden en de ander niet. Dat is dan geen gerechtigheid maar geluk hebben voor welke rechter je voor moet komen. :7

Even de kijk op forums of ja de internet wereld. Hier op dit forum zitten toch ook moderators? Als iemand beledigende en kwetsende uitspraken doet, dan wordt dat weggehaald. Kan dat dan wel als er vrijheid van meningsuiting hoort te zijn? Het zal wel moeten, soms is het een noodzakelijk kwaad om een paar "meningen" te dimmen. Zodat een discussie niet een los geslagen zooitje wordt.

Ik vind het wel meevallen, vaak heeft het niets meer met een echte mening te maken. Als iemand alles onder gaat spammen is dat geen mening.. :puh:

Harde uitspraak hoor :puh: Ik heb nergens toegegeven dat de holocaust 100% zeker is ;) Je kunt de holocaust wel ontkennen, maar de bewijzen dat het gebeurt is liggen er wèl..... Ik zou mensen die zoiets ontkennen willen aanraden om gewoon eens te gaan kijken bij Auschwitz, of de verhalen van ontsnapte joden te horen. Zij beschrijven wreedheden, die echt zijn gebeurd. Daarnaast zijn er ook Duitsers die in die kampen werkten, die deze verhalen bevestigen. Zoiets verzin je niet! Wat dat betreft zijn er wel genoeg bewijzen museums, foto's, namen, getuigen, restanten van concentratiekampen noem maar op.

Natuurlijk, ik ontken de holocaust ook niet. Ik wou alleen even het punt maken dat niets 100% te bewijzen is.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 184
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • ThunderDuck

    20

  • Mania-92

    18

  • FerryN

    15

  • De Stofzuiger

    15

Tja dat weet ik natuurlijk ook niet allemaal precies. Maar zoals je weet gaat daar Justitie over, de rechter kijkt naar een bepaalde zaak of conflict op basis daarvan zullen ze oordelen ;)

Rechters zijn ook mensen, de ene rechter zal iets beledigend vinden en de ander niet. Dat is dan geen gerechtigheid maar geluk hebben voor welke rechter je voor moet komen. :7

Inderdaad. Je zult nooit kunnen weten wat een rechter vind van een zaak. Daarom heb je ook een jury die mee oordeelt zodat de rechter niet te ver over de lijn gaat. Wel is de laatste uitspraak van de rechter zelf, maar als een rechter een zaak echt te gruwelijk vind en een hart heeft zal hij of zij de straf vast wel wat hoger leggen.

Even de kijk op forums of ja de internet wereld. Hier op dit forum zitten toch ook moderators? Als iemand beledigende en kwetsende uitspraken doet, dan wordt dat weggehaald. Kan dat dan wel als er vrijheid van meningsuiting hoort te zijn? Het zal wel moeten, soms is het een noodzakelijk kwaad om een paar "meningen" te dimmen. Zodat een discussie niet een los geslagen zooitje wordt.

Ik vind het wel meevallen, vaak heeft het niets meer met een echte mening te maken. Als iemand alles onder gaat spammen is dat geen mening.. :puh:

Spammen is ook iets heel anders als schelden (imho), maar vrijheids van menings uitting. Schelden doe je omdat je iemand pijn wil doen of omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Als mensen iets zeggen (zoals vaker gezegd is) kunnen ze 10x bedenken voordat ze op post drukken. Dus in verband met het forum is het weer is anders denk ik...

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad. Je zult nooit kunnen weten wat een rechter vind van een zaak. Daarom heb je ook een jury die mee oordeelt zodat de rechter niet te ver over de lijn gaat. Wel is de laatste uitspraak van de rechter zelf, maar als een rechter een zaak echt te gruwelijk vind en een hart heeft zal hij of zij de straf vast wel wat hoger leggen.

Nederland kent geen juryrechtspraak..

Spammen is ook iets heel anders als schelden (imho), maar vrijheids van menings uitting. Schelden doe je omdat je iemand pijn wil doen of omdat je jezelf niet meer in de hand hebt. Als mensen iets zeggen (zoals vaker gezegd is) kunnen ze 10x bedenken voordat ze op post drukken. Dus in verband met het forum is het weer is anders denk ik...

Wat is schelden? Hoe definieer je schelden?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...