Dr.Oppai Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 (bewerkt) bedoel je niet 62 miljoen inplaats van 62?en turlijk is het een vreselijke oorlog en man maar om iemand aan te klagen voor een poster ervan......... dat vind ik toch wel een beetje té Stel jij bent geestelijk of lichamelijk gehandicapt, dan vind jij het toch ook niet leuk als mensen jou daarmee confronteren met posters en/of teksten? Tevens sneuvelde er ongeveer 62 miljoen mensen.. 40 miljoen burgerslachtoffers en ongeveer 22 miljoen militaire slachtoffers. van de Geallieerden sneuvelden er ongeveer 14 miljoen militaire slachtoffers en van de Asmogendheden ongeveer 4 miljoen je hebt wel gelijk en van dat ik zei:die poster mag er van mij wel hangen bdoelde ik niet zo maar als ik gehandicapt was en ik zag een poster die daar mee spotte dan zou ik niet zeggen:"zo ik ga er aangifte van doen". en heb nu 500 post Bewerkt: 6 juni 2009 door thegodfather91 Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Ik vind het zelf ook een beetje respectloos om daar zo'n poster over op te hangen, maar waarom er zo'n ophef over maken als je de poster eraf trekt en het in de dichtstbijzijnde prullenbak gooit? En de vrijheid van meningsuiting dan? Reageren
Wesley Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Ik vind het zelf ook een beetje respectloos om daar zo'n poster over op te hangen, maar waarom er zo'n ophef over maken als je de poster eraf trekt en het in de dichtstbijzijnde prullenbak gooit? En de vrijheid van meningsuiting dan? Vrijheid van meningsuiting is erg belangrijk in Nederland, zolang je je maar verder ook aan de overige regeltjes houdt die erbij horen Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 (bewerkt) Ik vind het zelf ook een beetje respectloos om daar zo'n poster over op te hangen, maar waarom er zo'n ophef over maken als je de poster eraf trekt en het in de dichtstbijzijnde prullenbak gooit? En de vrijheid van meningsuiting dan? Vrijheid van meningsuiting is erg belangrijk in Nederland, zolang je je maar verder ook aan de overige regeltjes houdt die erbij horen maar het is toch niet verboden om zo"n poster op te hangen of wel? Bewerkt: 6 juni 2009 door thegodfather91 Reageren
Wesley Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 (bewerkt) maar het is toch niet verboden om zo"n poster op te hangen of wel? Dat is het zeker niet, maar ik bedoel die regeltjes er ook niet mee... "Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente" Dat zegt genoeg neem ik aan, je mag namelijk niet discrimineren e.d. Bewerkt: 6 juni 2009 door Wesley_GTA Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 maar het is toch niet verboden om zo"n poster op te hangen of wel? Dat is het zeker niet, maar ik bedoel die regeltjes er ook niet mee... "Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente" Dat zegt genoeg neem ik aan, je mag namelijk niet discrimineren e.d. Is de poster discriminerend? Reageren
Wesley Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Is de poster discriminerend? Burgemeester doet aangifte van Hitler-posterBOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente. .... Reageren
Beagle Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 En de vrijheid van meningsuiting dan? Vrijheid van meningsuiting heeft hier niet zo veel mee te maken, eigenlijk Die poster mag er waarschijnlijk gewoon hangen, alleen ik en andere waarschijnlijk ook zou die poster gewoon van de muur af trekken en weggooien. Daarom vind ik het een beetje raar om aangifte te doen voor zoiets. Reageren
De Stofzuiger Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Is de poster discriminerend? Burgemeester doet aangifte van Hitler-posterBOXMEER - Burgemeester Karel van Soest van Boxmeer heeft donderdag aangifte gedaan van het aanzetten tot haat, discriminatie en geweld door middel van het ophangen van een Hitler-poster in zijn gemeente. .... Dat is zijn mening . Reageren
.NightFlower Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Volgens mij is dit niet discriminerend, het is slechts een stukje papier met een persoon uit de geschiedenis. Anders zouden de films over hem ook discriminerend zijn toch? Volgens mij wordt het pas discriminerend als er pijnlijke uitspraken en teksten bij staan, of hakenkruisen. Maargoed wat betreft mijn mening vind ik dit toch niet kunnen, Hitler is een pijnlijke herinnering uit de geschiedenis en zoals eerder gezegd beetje respectloos, om in het openbaar een poster te gaan ophangen. Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 Volgens mij is dit niet discriminerend, het is slechts een stukje papier met een persoon uit de geschiedenis. Anders zouden de films over hem ook discriminerend zijn toch? Volgens mij wordt het pas discriminerend als er pijnlijke uitspraken en teksten bij staan, of hakenkruisen. Maargoed wat betreft mijn mening vind ik dit toch niet kunnen, Hitler is een pijnlijke herinnering uit de geschiedenis en zoals eerder gezegd beetje respectloos, om in het openbaar een poster te gaan ophangen. ja maar als je een poster van hem ophangt,dan ben je waarschijnlijk een voorstander van hitler en dat je zegt dat het respectloos is dat vind hij dan natuurlijk niet als hij een voorstander is. Reageren
Beagle Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 ja maar als je een poster van hem ophangt,dan ben je waarschijnlijk een voorstander van hitler en dat je zegt dat het respectloos is dat vind hij dan natuurlijk niet als hij een voorstander is. Welke nazi is nou zo dom dat hij niet weet dat de mensen die niet gek in hun hoofd zijn dit niet vinden kunnen? Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 6 juni 2009 Rapport Geplaatst: 6 juni 2009 (bewerkt) ja maar als je een poster van hem ophangt,dan ben je waarschijnlijk een voorstander van hitler en dat je zegt dat het respectloos is dat vind hij dan natuurlijk niet als hij een voorstander is. Welke nazi is nou zo dom dat hij niet weet dat de mensen die niet gek in hun hoofd zijn dit niet vinden kunnen? dat weet hij wel maar hijzelf vind wat hij doet waarschijnlijk wel goed want hij vind hitler een goede leider is.dus vind hij dat hij juist goed bezig is inplaats van respectloos. Bewerkt: 6 juni 2009 door thegodfather91 Reageren
Mania-92 Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Geplaatst: 7 juni 2009 Oh noes!! Hitler! Dat kan echt niet.. Waar is the freedom of speech? Als ik een grappige poster van Hitler op wil hangen dan doe ik dat, we betogen toch immers een vrij land te zijn.. Ik zou zeggen stuur me een paar van die posters. Reageren
Cabyon Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Geplaatst: 7 juni 2009 Volgens mij is dit niet discriminerend, het is slechts een stukje papier met een persoon uit de geschiedenis. Anders zouden de films over hem ook discriminerend zijn toch? Volgens mij wordt het pas discriminerend als er pijnlijke uitspraken en teksten bij staan, of hakenkruisen. Maargoed wat betreft mijn mening vind ik dit toch niet kunnen, Hitler is een pijnlijke herinnering uit de geschiedenis en zoals eerder gezegd beetje respectloos, om in het openbaar een poster te gaan ophangen. Helemaal gelijk, maar Hitler was echt geen medogenloze machine die gewone iedereen haatte, hij had ook gevoelens, net zoals ieder ander mens. Volgens mij vergeten veel mensen dat. Oh noes!! Hitler! Dat kan echt niet.. Waar is the freedom of speech? Als ik een grappige poster van Hitler op wil hangen dan doe ik dat, we betogen toch immers een vrij land te zijn.. Ik zou zeggen stuur me een paar van die posters. Volgens mij vind jij het op een of andere manier grappig dat wij hier serieus zitten te discusieëren over dit onderwerp en jij gaat een beetje leuk proberen te zijn met ''Ik zou zeggen stuur me een paar van die posters.''? Ga je ze dan zelf ophangen? Ik vind wel een beetje raar hoor, Mania-92.. (Allereerst zoek ik echt geen ruzie met deze mening.) Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.