.Senne Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Als er ooit een Afrikaan de macht grijpt, heel Afrika achter zich schaart en besluit alle blanken te vermoorden, ga je hem dan ook toejuichen en blij zijn dat je dankzij hem een 24" monitor met internet hebt? Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Als er ooit een Afrikaan de macht grijpt, heel Afrika achter zich schaart en besluit alle blanken te vermoorden, ga je hem dan ook toejuichen en blij zijn dat je dankzij hem een 24" monitor met internet hebt? Nee, want die hebben we al. Reageren
.Senne Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Als er ooit een Afrikaan de macht grijpt, heel Afrika achter zich schaart en besluit alle blanken te vermoorden, ga je hem dan ook toejuichen en blij zijn dat je dankzij hem een 24" monitor met internet hebt? Nee, want die hebben we al. Beeld je dan even in dat je 16 jaar bent, in 1942 leeft, blank bent en een afrikaans leger op 100 meter van je huis zit met opdracht om iedereen te vermoorden/mee te nemen naar kampen. Jij overleeft als enige en zit 57 jaar later op gtaforum. Ga je dan ook een signature dragen met zijn afbeelding, en zijn groet gebruiken als avatar? Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) Als er ooit een Afrikaan de macht grijpt, heel Afrika achter zich schaart en besluit alle blanken te vermoorden, ga je hem dan ook toejuichen en blij zijn dat je dankzij hem een 24" monitor met internet hebt? Nee, dan bel ik Jack de Vries. @Hierboven: Als ik na 57 jaar nog in leven was, zou ik écht niet op GTAForum zitten, hoor... Bewerkt: 9 juni 2009 door ThunderDuck Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Als er ooit een Afrikaan de macht grijpt, heel Afrika achter zich schaart en besluit alle blanken te vermoorden, ga je hem dan ook toejuichen en blij zijn dat je dankzij hem een 24" monitor met internet hebt? Nee, want die hebben we al. Beeld je dan even in dat je 16 jaar bent, in 1942 leeft, blank bent en een afrikaans leger op 100 meter van je huis zit met opdracht om iedereen te vermoorden/mee te nemen naar kampen. Jij overleeft als enige en zit 57 jaar later op gtaforum. Ga je dan ook een signature dragen met zijn afbeelding, en zijn groet gebruiken als avatar? Hee hee, dat zei je eerst niet, je zei 'ooit', niet wat je nu zegt Nee, even serieus, waarom zou ik dat doen? Ik heb totaal niks met Hitler, ja, door hem zijn vele mensen overleden, maar dankzij hem is ook een (groot) deel van de technologie erop vooruit gekomen, dus ik vind hem aan een kant een klootzak voor de overledenen en de overlevende die die gruwelijke daden hebben meegemaakt, maar de andere kant ben ik hem dankbaar voor de technologie en dergelijke waar hij voor heeft gezorgd, maar om hem te 'aanbidden' zeg maar, neh, dat niet. Al vind ik die miljoenen levens die heen zijn gegaan erger dan dat ik blij ben voor de technologie waar we op vooruit zijn gegaan. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Zo veel technologie heeft Hitler zelf ook niet gemaakt hoor. Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Zo veel technologie heeft Hitler zelf ook niet gemaakt hoor. Nee, hijzelf misschien niet, maar misschien door andere het te laten uitvinden/verbeteren door ze bv. dat te zeggen of te betalen of weet ik veel wat. Reageren
.Senne Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 (bewerkt) @ Ferry: ik doel eerder op De Stofzuiger met die avatar en signature. @ ThunderDuck: leer eerst lezen, reageer dan, en liefst nog serieus ook. 'beeld je in', wat houdt dat in? Bewerkt: 9 juni 2009 door senneken Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 @ Ferry: ik doel eerder op De Stofzuiger met die avatar en signature.@ ThunderDuck: leer eerst lezen, reageer dan, en liefst nog serieus ook. 'Stel je voor', wat houdt dat in? Dat snap ik, maar je zei ook 'Beeld je in', dus je bedoeld het naar mij gericht of ikzelf dan Hitler signs en avatars zou gebruiken, en dat is dan gewoonweg simpel nee. En ik zei toch ook al nee? Reageren
.Senne Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 @ Ferry: ik doel eerder op De Stofzuiger met die avatar en signature.@ ThunderDuck: leer eerst lezen, reageer dan, en liefst nog serieus ook. 'Stel je voor', wat houdt dat in? Dat snap ik, maar je zei ook 'Beeld je in', dus je bedoeld het naar mij gericht of ikzelf dan Hitler signs en avatars zou gebruiken, en dat is dan gewoonweg simpel nee. En ik zei toch ook al nee? Nee vind ik dan ook een uitstekend antwoord, ik vraag me alleen af of De Stofzuiger of ThunderDuck ook nog zo hard de 'fuhrer' zou aanbidden als hij heel z'n leven heeft doorheen gehaald, z'n familie heeft vermoord en hem trauma's heeft bezorgd. Reageren
ThunderDuck Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 @ Ferry: ik doel eerder op De Stofzuiger met die avatar en signature.@ ThunderDuck: leer eerst lezen, reageer dan, en liefst nog serieus ook. 'Stel je voor', wat houdt dat in? Dat snap ik, maar je zei ook 'Beeld je in', dus je bedoeld het naar mij gericht of ikzelf dan Hitler signs en avatars zou gebruiken, en dat is dan gewoonweg simpel nee. En ik zei toch ook al nee? Nee vind ik dan ook een uitstekend antwoord, ik vraag me alleen af of De Stofzuiger of ThunderDuck ook nog zo hard de 'fuhrer' zou aanbidden als hij heel z'n leven heeft doorheen gehaald, z'n familie heeft vermoord en hem trauma's heeft bezorgd. Dat kun je van alles zeggen: "Zou ik nog steeds .... als .......?" @ ThunderDuck: leer eerst lezen, reageer dan, en liefst nog serieus ook. 'Stel je voor', wat houdt dat in? Wie heeft hier "stel je voor" gepost? Ik niet hoor. Reageren
.Senne Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Dat kun je van alles zeggen:"Zou ik nog steeds .... als .......?" @ ThunderDuck: leer eerst lezen, reageer dan, en liefst nog serieus ook. 'Stel je voor', wat houdt dat in? Wie heeft hier "stel je voor" gepost? Ik niet hoor. Met dat eerste doel ik erop dat je eerst eens moet kijken of je ook nog zo ophemelend zou zijn als jij in de rol van het slachtoffer zou zitten. Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden, een bijpassend gezegde. Op dat tweede: Kijk eens naar mijn bericht, zo beter? Reageren
Mania-92 Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Ik ontken niks, ik vind het alleen een beetje bullcrap dat mensen zich hoger plaatsen en dingen doen wat niet kunnen, zoals het kappen van bossen waar (uitstervende) dieren zitten bijvoorbeeld voor hun eigen doen Mensen staan nou eenmaal hoger in de voedselketen, dat is een feit.. We plaatsen ons niet hoger, we staan gewoon hoger.. Ja, en jou jas is zeker ook van zeehonden bond omdat alle andere jassen niet warm zijn zeker?Bullshit. Ik heb werkelijk waar geen flauw benul waar me jas van gemaakt is. Ja, dat klopt, maar eet jij je groentes niet dan? die zijn ook goed voor je. Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik eet vlees, groentes, fruit, brood.. Zo'n beetje alles eigenlijk. Dus een aap is hoger dan een eekhoorn omdat die meer kunnen? Dat is het idee van een voedselketen ja.. Waarom zou ik house kijken? ik heb het niet over mensen, als ziekenhuizen dat zouden doen zouden ze gelijk aangeklaagd worden en niet iedere doktor wilt zoiets doen, enigste doktors die dat willen doen doen het juist bij dieren omdat die weerloos zijn en 'minder' zouden zijn dan de mens. Dezelfde humane onderzoeken die ze met mensen uitvoeren kunnen ze ook met dieren uitvoeren.. Je weet gewoon niet waar je het over hebt als je zegt dat er onderzoek wordt gedaan door pinnen de kop in te boren.. Naja in een of ander corrupt land misschien.. Maar bij een hoogstaand onderzoek niet. En ook naar jou toe gericht met je 'fysiek geweld', volgens mij ben je iemand die juist ingekropen rondloopt omdat je daar juist bang voor bent, alsof jij altijd je vuisten gaat trekken, doe eens normaal joh. Waar heb je het in vredesnaam over? Ik zeg dat de grens van vrijheid van meningsuiting bij fysiek geweld ligt en dan begin jij er over dat ik altijd zou vechten? Je trekt conclusies waar ik geen touw aan vast kan knopen. Er moet een grens getrokken worden, waarneer kan je iets wel zeggen en waarneer niet. Het maakt natuurlijk ook uit op wat voor manier jij iets overbrengt. Fysiek geweld, een volkomen heldere grens. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Tuurlijk heeft iedereen recht op een eigen mening, maar je hoeft mensen toch niet opzettelijk te beledigen? Wat als je bijv. Balkenende een zwijn vind? Een mening geven kan op verschillende manieren. Een nette manier en een beledigende manier. Hoeft niet, mag wel.. Dat is een groot verschil. Nogmaals het ligt er puur aan hoe je een mening overbrengt. Een voorbeeld ''Hé eikel je stinkt naar rotte vis, gadver!'' of ''sorry, maar je ruikt niet zo fris'' dat vind ik 2 verschillen van een mening geven, de eerste is kwetsend en gaat té ver de 2de is op een normale toon je mening overbrengen. Een ander concreet voorbeeld, het GtaForum. Daar zijn niet voor niets regels in opgesteld zo mag je een mening geven mits je deze goed beargumenteerd en mensen in hun waarden laat. Aha daar heb je het alweer ''Normen & Waarden''. Of ben je het daar ook niet mee eens? Door grenzen te trekken, houdt men mensen in bedwang. Als iedereen zomaar mag zeggen wat hij maar wilt, kan dat lijden tot agressie of discriminatie wat dan ook toe laat baar wordt, omdat het een mening is. Oftewel bot taal gebruik en beledigingen gaan mensen normaal vinden en makkelijk van elkaar overnemen, omdat men volledige vrijheid van meningsuiting heeft. Misschien een gokje maar je stemt links? Natuurlijk wordt een persoon die zijn mening waar mogelijk net over brengt meer gerespecteerd, althans in het algemeen. Maar iemand die voor de andere weg kiest staat net zo goed in zijn recht. We kunnen het recht op vrijheid van meningsuiting niet selectief toepassen. Zoals je zelf zegt waar trekken we de grens? Volgens jou bij belediging. Ok, dan stel ik de vraag wat is belediging? Dit staat volkomen voor discussie open, wat de een beledigend vindt, vindt de ander totaal niet beledigend. Wie gaat er dan bepalen wat beledigend is? Wanneer we de grens leggen bij fysiek geweld is dat volkomen duidelijk lijkt mij, wie gaat discussiëren of iets al dan niet fysiek geweld is, is gek! Reageren
FerryN Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 En ook naar jou toe gericht met je 'fysiek geweld', volgens mij ben je iemand die juist ingekropen rondloopt omdat je daar juist bang voor bent, alsof jij altijd je vuisten gaat trekken, doe eens normaal joh. Waar heb je het in vredesnaam over? Ik zeg dat de grens van vrijheid van meningsuiting bij fysiek geweld ligt en dan begin jij er over dat ik altijd zou vechten? Je trekt conclusies waar ik geen touw aan vast kan knopen. Nee, jij begint erover, als iemand je zou beledigen dat je fysiek geweld mag gebruiken, althans dat zeg je wel. Want een andere grens zou er voor jou niet zijn, zou lekker zijn als iedereen zou gaan slaan als ze iets te horen kregen wat ze niet wouden. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.