SNIPER44 Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Geplaatst: 7 juni 2009 Hallotjes. Ik vroeg me af of het mogelijk is om meerdere kleuren in 1 brush te steken. Zo ja; hoe doe je dat dan? mvg Sniper Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 7 juni 2009 Rapport Geplaatst: 7 juni 2009 Ik vroeg me af of het mogelijk is om meerdere kleuren in 1 brush te steken.Zo ja; hoe doe je dat dan? Via de brush options (F5) heb je keus uit verschillende dynamics, waarmee je de brush naar jouw wens kunt aanpassen. Met de opties van 'Color Dynamics' kun je de kleuren van een brush bepalen. Als je graag met verschillende kleuren/tinten wilt brushen, moet je eens gaan spelen met Hue Jitter. Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 8 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juni 2009 Ik vroeg me af of het mogelijk is om meerdere kleuren in 1 brush te steken.Zo ja; hoe doe je dat dan? Via de brush options (F5) heb je keus uit verschillende dynamics, waarmee je de brush naar jouw wens kunt aanpassen. Met de opties van 'Color Dynamics' kun je de kleuren van een brush bepalen. Als je graag met verschillende kleuren/tinten wilt brushen, moet je eens gaan spelen met Hue Jitter. Ja maar das dan nog maar met 1 kleur per brush bij mij. Telkens als ik de brush opnieuw doe dan komt ie er wel uit met verschillende kleuren. Reageren
.Senne Geplaatst: 8 juni 2009 Rapport Geplaatst: 8 juni 2009 Wat je kan doen, is twee layers maken. Op de onderste plaats je je brush in welke kleur dan ook, en op de bovenste paint je wat in het rond met de verschillende kleuren die je wil, bovenop je brush. Dan klik je rechts op de bovenste layer en kies je 'create clipping mask'. Dan is je brush gekleurd in de kleur van de onderste layer. Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 9 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Wat je kan doen, is twee layers maken. Op de onderste plaats je je brush in welke kleur dan ook, en op de bovenste paint je wat in het rond met de verschillende kleuren die je wil, bovenop je brush. Dan klik je rechts op de bovenste layer en kies je 'create clipping mask'. Dan is je brush gekleurd in de kleur van de onderste layer. Als ik jouw instructies volg dan blijven die kleuren bovenop men brush zichtbaar, ook al switch ik naar de background. Reageren
TomHagen Geplaatst: 9 juni 2009 Rapport Geplaatst: 9 juni 2009 Wat je kan doen, is twee layers maken. Op de onderste plaats je je brush in welke kleur dan ook, en op de bovenste paint je wat in het rond met de verschillende kleuren die je wil, bovenop je brush. Dan klik je rechts op de bovenste layer en kies je 'create clipping mask'. Dan is je brush gekleurd in de kleur van de onderste layer. Als ik jouw instructies volg dan blijven die kleuren bovenop men brush zichtbaar, ook al switch ik naar de background. Hoe bedoel je? Ik denk dat je het verkeerd doet. Op je layer heb je je brush. Die wil je dan in verschillende kleuren krijgen. Dan maak je een nieuwe layer aan, daar brush je met verschillende kleuren wat rond, zoals jij wilt. Het maakt eigenlijk niet uit op welke plaats je brusht. Dan kijk je in het windowtje 'Layers', en druk je op de bovenste met je rechtermuisknop, en klikt op 'Create Clipping Mask'. Dan staat er een pijl voor die naar onder wijst, en in je tekening is de onderste layer gekleurd met de kleuren van de bovenste layer. Reageren
TomHagen Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 dan krijg ik dit:(Screen) Maar dat komt omdat jouw brush ('Layer 1') een Clipping Mask is van de achtergrond ('Background'). Die achtergrond gaat over het hele plaatje, dus dan gebeurt er eigenlijk niks nee. Hier staat uitgelegd wat een Clipping Mask is. Als je je background in kleur wil, dan kan je misschien met Gradient Maps werken (Image -> Adjustment -> Gradient Map). En dan nog met Hue/Saturation (Image -> Adjustment -> Hue/Saturation of Ctrl + U) Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 Ik wou eigenlijk meer dit uitkomen. Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 10 juni 2009 Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 [voorbeeld]Ik wou eigenlijk meer dit uitkomen. Dat kun je simpelweg maken door op een nieuwe layer te brushen, en vervolgens een (gaussian) blur en/of blendmode toe te passen. Ik raad je overigens aan om per kleur een aparte layer te gebruiken. Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juni 2009 (bewerkt) [voorbeeld]Ik wou eigenlijk meer dit uitkomen. Dat kun je simpelweg maken door op een nieuwe layer te brushen, en vervolgens een (gaussian) blur en/of blendmode toe te passen. Ik raad je overigens aan om per kleur een aparte layer te gebruiken. moet er iets veranderdt worden dan aan de layer properties ofzo? edit: is dat color? Bewerkt: 10 juni 2009 door SNIPER44 Reageren
-Matthijs- Geplaatst: 11 juni 2009 Rapport Geplaatst: 11 juni 2009 moet er iets veranderdt worden dan aan de layer properties ofzo?edit: is dat color? Nee, er hoeft niets veranderd te worden. Als je graag meerdere kleuren brush wilt (zoals in het voorbeeld), dan zorg je er gewoonweg voor dat je voor elke nieuwe kleur brush op een nieuwe layer werkt. Ter verduidelijking: Layer 1: gele brush Layer 2: paarse brush etc. Op die afzonderlijke layers kun je vervolgens weer filters, blendmodes of andere technieken toepassen. Reageren
SNIPER44 Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Rapport Geplaatst: 11 juni 2009 moet er iets veranderdt worden dan aan de layer properties ofzo?edit: is dat color? Nee, er hoeft niets veranderd te worden. Als je graag meerdere kleuren brush wilt (zoals in het voorbeeld), dan zorg je er gewoonweg voor dat je voor elke nieuwe kleur brush op een nieuwe layer werkt. Ter verduidelijking: Layer 1: gele brush Layer 2: paarse brush etc. Op die afzonderlijke layers kun je vervolgens weer filters, blendmodes of andere technieken toepassen. Idd, ik heb het gevonden Iedereen bedankt voor de hulp Reageren
.Levi. Geplaatst: 11 juni 2009 Rapport Geplaatst: 11 juni 2009 Heel eenvoudig. Gewoon je brush neerzetten zoals jij het wilt, zonder enige kleur. Daarna ga je naar het zwart/wit bolletje onderaan je layer pallet en ga je naar Colorbalance (er zijn meerdere manieren maar dit is er één van). Zodra je met de colorbalancefunctie een kleur hebt gekozen kun je op deze nieuwe layer, die automatisch aangemaakt wordt, met de gum her en der op wat plaatsen de kleur weggummen (gum met de kleur zwart). Daarna maak je meerdere layers aan met andere kleuren (ook via colorbalance) en ook daar doe je weer precies hetzelfde met de gum. Op deze manier krijg je een brush in verschillende kleuren. Beetje basic, maar zo leer je het wel. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.