Jump to content

Custom Models in GTA IV!

Recommended Posts

Geplaatst:

Omdat het zo belangrijk nieuws is, maak ik hier een topic over aan. Ik wil allereerst benadrukken dat het NIET door mij gemaakt is!

DFF2WDR

Gemaakt door Prince-Link!

Met deze tool kan je DFF's omzetten in WDR, het formaat van GTA IV!

Description:

This tool makes it possible to convert 3/VC/SA DFF files to the GTA IV file format (WDR).

Making it possible to have custom models in IV.

Usage:

Click File->open DFF.

Browse to your dff and click open.

Click File->Save WDR.

Now import the file with SparkIV. (Maybe OpenIV works to, but I prefer SparkIV).

Known Bugs:

You can't convert weapons in this version.

You can't convert peds/players.

Pics are awaiting aproval, File download will be added in a few days.

:D :D :D

• Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Shadow-Link

16

• .Senne

11

• Remi-X

10

• Rickyboy30

8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

w00t Dat is wel ubervet :D

Misschien dat dit een leuke reden voor mij is om weer te beginnen met modellen, en een betere computer te kopen :)

Dus, in feite is het ook al mogelijk om map-mods te maken, of zelfs hele Total Conversions? Of missen we daar nog een tool voor?

Maar dit is ook SA DFF naar IV WDR, waarom maakt hij niet gewoon net zoiets als Kams Scripts? Dat lijkt mij veel gebruiksvriendelijker :?

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Ach, wat je goed voor ogen moet houden is dat dit nog maar net gemaakt is, veel bugs heeft, dat bepaalde dingen (skins en wapens) nog niet mogelijk zijn, etc. Maar het is het begin van de modelling in GTA IV, dus echt een breakthrough. :)

En dat gebruiksvriendelijk, dat valt ook wel mee. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom hij dat niet doet... Zo moeilijk is het natuurlijk niet om deze tool te gebruiken, althans, zo lijkt het. :)

Geplaatst:

Volgensmij is dit echt nep omdat gtaIV niet hetzelfde dummy systeem heeft enzo :duh:

Mischien komt er ooit een echte converter :Y

Geplaatst:
Ach, wat je goed voor ogen moet houden is dat dit nog maar net gemaakt is, veel bugs heeft, dat bepaalde dingen (skins en wapens) nog niet mogelijk zijn, etc. Maar het is het begin van de modelling in GTA IV, dus echt een breakthrough. :)

En dat gebruiksvriendelijk, dat valt ook wel mee. Er zijn zoveel redenen te bedenken waarom hij dat niet doet... Zo moeilijk is het natuurlijk niet om deze tool te gebruiken, althans, zo lijkt het. :)

Zijn er al screens van mods?

Geplaatst:
Maar het is het begin van de modelling in GTA IV, dus echt een breakthrough. :)

Inderdaad, het begin is er. En dan heb ik zo het idee dat het ook niet lang gaat duren, voordat IV volledig moddable is, zoals San Andreas nu is. :)

Inderdaad is het niet zo heel moeilijk, maar stel, je hebt zelf een model gemaakt, zul je dat eerst moeten converteren naar een DFF, en dan naar een WDR. Dat vind ik dan toch een kleine omweg.

Volgensmij is dit echt nep omdat gtaIV niet hetzelfde dummy systeem heeft enzo :duh:

Daarom is het dus niet mogelijk om wapens en peds te modden. Maar ik lees niks over voertuigen, werkt dat wel dus? =O

En nep is het zeker niet, dit is toch een behoorlijk grote stap. Doe jij het hem maar na ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Voor de mensen die het niet geloven:

Vlammenwerper uit SA.

image_12034.jpg

Eerste getexturede box ingame.

image_12032.jpg

Het gaat hier dus vooral om map-objects. Je kunt straks bijvoorbeeld originele gebouwen remodelen en dus texturen zoals je dat zelf wilt.

Deze screens staan overigens gewoon op Gtagarage, voor degenen die dat over het hoofd hebben gezien.

Bewerkt: door Puma
Geplaatst:

Blijft moeilijk he, posts lezen... Deze screens zijn gemaakt door de maker van deze mod. Wapens converteren werkt dus schijnbaar nog niet helemaal geweldig, maar goed genoeg om dit voor elkaar te krijgen, waarbij het waarschijnlijk nog wel buggy is. En ontwikkelaars publiceren liever geen half-werkende buggy tools :).

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...