Jump to content

Custom Models in GTA IV!


Recommended Posts

Geplaatst:

Deze mod is zeker niet dood. School zit alleen even in de weg.

Ook is er een bug waar ik echt nog geen oplossing voor kan vinden. Kleine models (weinig polys) converten zonder problemen, maar grote models krijgen beetje random uitsteeksels.

Ben nu met Aru aan het kijken wat het probleem kan zijn.

Had al een beta release klaarliggen, maar gloof dat niemand zit te wachten op een half werkende tool.

  • Reacties 78
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Shadow-Link

    16

  • .Senne

    11

  • Remi-X

    10

  • Rickyboy30

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Take your time, even langer wachten voor een goede tool is beter dan overhaast een release van een buggy tool.

Wel awesome dat iemand die met zo'n lang verwachte tool op de proppen komt, gewoon nederlands blijkt te spreken. _O_

Overigens, misschien is het handig om toch een soort van beta release te geven, in de zin dat mensen die iets afweten van dat soort tools scripten ook eens een kijkje kunnen nemen, en wie weet wel helpen met bugloos maken?

Keep it up mate, kan niet wachten om met een enzo door LC te scheuren. :puh:

Geplaatst:
Deze mod is zeker niet dood. School zit alleen even in de weg.

Ook is er een bug waar ik echt nog geen oplossing voor kan vinden. Kleine models (weinig polys) converten zonder problemen, maar grote models krijgen beetje random uitsteeksels.

Ben nu met Aru aan het kijken wat het probleem kan zijn.

Had al een beta release klaarliggen, maar gloof dat niemand zit te wachten op een half werkende tool.

ooh okay, ja school he!

nja, ik dacht dat ik had gelezen dat hij die week uit zou komen en die week was allang voorbij, nvm! gwn effe wachte maar dan heb je ook wat ! :)

Geplaatst:
ooh okay, ja school he!

nja, ik dacht dat ik had gelezen dat hij die week uit zou komen en die week was allang voorbij, nvm! gwn effe wachte maar dan heb je ook wat ! :)

Jah, stond ook op de planning. Had de tool alleen nog getest op simpele objecten. Toen ik de tool teste op wat gedetailleerde objecten kwam er een bug tevoorschijn waar ik vooralsnog geen oplossing voor weet te vinden.

Baal er zelf wel van.

Geplaatst:

Denk je ook al dat het met de huidige kennis binnenkort mogelijk is om ook al modellen met verschillende onderdelen, hiërarchie, materialen en dummy's te converteren/exporteren, als de bug opgelost is?

Geplaatst:

Materials zijn al gedeeltelijk mogelijk. Kan bijvoorbeeld een specular map toevoegen en alpha. Bump map is nog even lastig omdat je dan extra normals info nodig heb (weet niet precies waar ik die vandaan kan halen :puh:). Bones moeten op zich ook wel te doen zijn.

Auto's zijn behoorlijk ingewikkeld heb ik gehoord dus daar ga ik nog niet aan beginne, eerst deze werkend.

Geplaatst:

Vet, wist niet dat de maker een nederlander was, dat is wel nice.

Ik vraag me iets af, hoe zit t in GTA4 met de col files ? bestaan die nog of zit dat in de .wdr?

Zijn jouw models ingame tastbaar of niet?

Geplaatst:

Helaas hebben de models nog geen collision. Dit zit in de wbd/wbn files. Heb al beetje onderzoek gedaan naar deze files, maar nog niks groots om te showen :puh:

Geplaatst: (bewerkt)

Guess what I just found:

schafter04.jpg

Ik weet niet of dit echt is, maar 't komt van het zmodeller forum en dit photoshoppen lijkt me onmogelijk.

Hier staan de afbeeldingen:

http://modmygta.com/forum/index.php?topic=961.0

En hier: de WFT exporter

http://forum.zmodeler2.com/viewtopic.php?t=3664

EDIT: ze zitten blijkbaar echt al ver:

schafter03.jpg

EDIT: wat je dus ziet is de body van een Mercedes CLK AMG DTM op het chassis van een Shafter, dus de complete body is veranderd. :D

Bewerkt: door senneken
Geplaatst: (bewerkt)

Dat is wel pwnage :D Alleen, wat een verneukte models zeg :7 Bij de merc, missen de koplampen, en bij dat andere ding zitten de achterlampen een paar kilometer naar achter :7

En BTW, waarom lijkt het dat er nog maar zo weinig bekent is over de modding van voertuigen?

EDIT:

Deze is beter gelukt.

Bewerkt: door Remi-X
Geplaatst:

Die 'deze is beter gelukt' is gewoon een shafter hoor. IK dacht gelezen te hebben dat ze die gewoon exported en dan weer imported hebben, geen custom model dus. En dat 't er verneukt uitziet hoor je nog niet te zeggen, je ziet namelijk dat die originele lichten van de shafter er nog achter hangen. Dat wil zeggen dat die gewoon nog niet zijn aangepast, ze hebben enkel de carosserie veranderd. En dat vind ik al een heel grote stap, aangezien het er erg goed uitziet. :Y

Geplaatst:

Beetje oud nieuws ;)

Dat de lichten nog niet goed zijn is doordat hij alleen ff body had omgezet omdat er iemand liep te miepe over dat zijn screens fake waren.

Geplaatst:

Oud nieuws of niet, dit topic gaat over custom models in GTA IV, en dit nieuws was hier nog niet geplaatst, dus dan deed ik dit maar ff. ^_^ En ik zei ook al dat hij enkel de carosserie had veranderd. :Y

Geplaatst:

Shadow, ik weet niet of je er iets aan hebt hoor..

Maar ik heb zelf wel veel models in San Andreas gezet via 3DSMax, en ik kan me herinneren dat als je erg gedetaileerde objecten in SA zette, dat de collisions dan best buggy waren, je kwam dan op die gedetaileerde plekken snel vast te zitten als je eroverheen reed, of je auto begon ineens te flippen als je erop stond enzo.

Misschien dat zoiets ook gebeurd in IV, alleen dan niet in de collision maar in het gewone model? Misschien is het wel niet heel erg te verhelpen, tenzij je bedoeld dat dit ook met models gebeurd die niet eens heel gedetaileerd zijn, die zeg maar net zo gedetaileerd zijn als de huizen in IV zelf?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...