Jump to content

Processor


MrIndependent

Recommended Posts

  • Reacties 49
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • MrIndependent

    18

  • TaartJJ~!

    10

  • .Senne

    7

  • Sprunk

    4

Ik zou voor de E7300 gaan, ze zijn gebaseerd op een veel modernere architectuur en ze presteren veel beter dan de AMD Ahtlons.

is hij geschikt om gta iv te draaien ?>

Ja, maar je moet niet rekenen op high. Medium zou moeten lukken in combinatie met een fatsoenlijke videokaart.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor de E7300 gaan, ze zijn gebaseerd op een veel modernere architectuur en ze presteren veel beter dan de AMD Ahtlons.

is hij geschikt om gta iv te draaien ?>

Ja, maar je moet niet rekenen op high. Medium zou moeten lukken in combinatie met een fatsoenlijke videokaart.

Jippie er zit een 256 MB Video in maar ik heb al 512 hier in zitten dus dat moet geen probleem opleveren toch ?

als ik hem overzet in die nieuwe PC

is de Intel Pentium Dual Core E5200 nog beter ?

Bewerkt: door MrIndependent
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zou voor de E7300 gaan, ze zijn gebaseerd op een veel modernere architectuur en ze presteren veel beter dan de AMD Ahtlons.

is hij geschikt om gta iv te draaien ?>

Ja, maar je moet niet rekenen op high. Medium zou moeten lukken in combinatie met een fatsoenlijke videokaart.

Jippie er zit een 256 MB Video in maar ik heb al 512 hier in zitten dus dat moet geen probleem opleveren toch ?

als ik hem overzet in die nieuwe PC

is de Intel Pentium Dual Core E5200 nog beter ?

Nvidia 8600GT
Link to comment
Delen op andere websites

Met een 8600GT kun je best aardig GTA IV spelen hoor, enkel is de processor geen super processor. Met elke Dual Core, maakt niet uit hoeveel Ghz, loopt GTA IV erg moeilijk. Met elke Quad of Triple core loopt het spel heerlijk soepel. Mijn advies is dan ook om een Quad of Triple core te kopen. Het beste kun je AMD nemen vanwege de prijs/kwalitiet verhouding. Neem dan een Phenom II. Heb je liever Intel? Pak een Q8200 of hoger als je bugdet dat toe laat. Beide processoren kunnen GTA IV goed draaien.

Maar het beste is om ook een nieuwe videokaart te kopen. Maar ik kan niet in jouw portommonee kijken, dus je moet zelf maar kijken of je daar geld voor over hebt.

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad. Voor GTA IV is een Quad core een 'must'. Ik heb >>deze<< en GTA IV loopt soepel (wel met een GTX260 videokaart).

Maar GTA IV gaat zeker zichtbaar beter presteren op een Quad dan op een Dual. Koop dus beter voor 25 euro meer die Q8200, of koop bijvoorbeeld >>deze phenom X4<< , of misschien >>deze<<. EDIT: Maar voor die laatste twee heb je zo goed als zeker een nieuw moederbord nodig. Dus dan is een Q8200 nog steeds de voordeligste keus.

Da's toch ook Quad core he, een phenom X4? :puh: Wat is 't verschil dan eigenlijk met een phenom II X4?

Bewerkt: door senneken
Link to comment
Delen op andere websites

Oeh, dat zal krap worden. Als je een 7300 en een 8600gt 512MB hebt zal je op Low-Medium kunnen spelen. Maar dan heb je ook nog je RAM. Als dat te weinig is zal hij het sowieso niet(goed) doen.

4 GB maar ik heb een volledig nieuwe pc op het oog

Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad. Voor GTA IV is een Quad core een 'must'. Ik heb >>deze<< en GTA IV loopt soepel (wel met een GTX260 videokaart).

Maar GTA IV gaat zeker zichtbaar beter presteren op een Quad dan op een Dual. Koop dus beter voor 25 euro meer die Q8200, of koop bijvoorbeeld >>deze phenom X4<< , of misschien >>deze<<. EDIT: Maar voor die laatste twee heb je zo goed als zeker een nieuw moederbord nodig. Dus dan is een Q8200 nog steeds de voordeligste keus.

Da's toch ook Quad core he, een phenom X4? :puh: Wat is 't verschil dan eigenlijk met een phenom II X4?

De verschillen? Een Phenom is 65 Nanometer en Phenom II is 45 Nanometer architectuur. Een Phenom II heeft meer cache, en een Phenom II heeft veel hogere klok snelheden. Dat zijn zo'n beetje de belangrijkste verschillen.

En dan kun je beter voor een Phenom II X3 gaan dan voor een Phenom X4. Phenom presteerd namelijk gelijk met de Core 2 Duo van intel, en die zijn niet zo heel erg goed met IV. Met een Phenom II X3 kun je GTA IV wel op high, misschien very high spelen. Kan het niet zeker zeggen omdat mijn grafische kaart erg tegenhoud, maar High zit er zeker wel in. :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Ok Sprunk, dank je. :) Weer wat bijgeleerd.

4 GB maar ik heb een volledig nieuwe pc op het oog

Post dan je budget + misschien nog dingen als harde schijf, cd-drives, kast en andere, zodat de hardware freaks de beste pc voor je budget kunnen samenstellen. :D Tenzij je een kant-en-klare pc wil kopen, maar die zijn meestal niet goed en erg overpriced.

Link to comment
Delen op andere websites

8600 GT Is niet zo'n echt goede kaar je kan misschien op Low spelen alleen is je kwaliteit dan echt crap, qua processor zou het wel lukken hoor ^_^

De 8600 GT is goed genoeg om GTA4 te spelen, zeker in de combinatie met die processor. Natuurlijk moet je geen high-quality verwachten en in de regen loopt het niet soepel, maar verder goed genoeg om tegen medium aan te spelen. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...