Jump to content

Algemeen Overklok topic

Recommended Posts

Geplaatst:
Rond de 85 graden op full load. Je moet je processor dan met Intel Burntest of Prime95 stressen zodat hij maximaal belast wordt en de processor dus heel heet wordt.

even serieus is het echt 85 graden?

wanneer ik moet stoppen met overklokken want ik heb gehoord onder de 60 graden?

Waar heb je het over, ik had het tegen die bora dude en jij hebt hier pas voor de eerste keer gepost..?

• Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

51

• TaartJJ~!

46

• Galiorix

40

• Sprunk

36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Iemand een idee hoe je Medion computers kunt overclocken zelfs als in de geavanceerde BIOS niets staat? Ik ben mijn slome CPU (lol, sloom, dit ding is veel sneller dan een prima pentium 4) beu.

Geplaatst:
Iemand een idee hoe je Medion computers kunt overclocken zelfs als in de geavanceerde BIOS niets staat? Ik ben mijn slome CPU (lol, sloom, dit ding is veel sneller dan een prima pentium 4) beu.

Merk computers kun je niet via BIOS overklokken, en software matige OC wil ik je niet aanraden.

Geplaatst:
Rond de 85 graden op full load. Je moet je processor dan met Intel Burntest of Prime95 stressen zodat hij maximaal belast wordt en de processor dus heel heet wordt.

even serieus is het echt 85 graden?

wanneer ik moet stoppen met overklokken want ik heb gehoord onder de 60 graden?

Waar heb je het over, ik had het tegen die bora dude en jij hebt hier pas voor de eerste keer gepost..?

ja weet ik, ik zag je reactie dus ik vroeg het me ook af (niet dat ik overklok ofzo ) maar ik dacht zelf altijd 60 graden.

Geplaatst:
ja weet ik, ik zag je reactie dus ik vroeg het me ook af (niet dat ik overklok ofzo ) maar ik dacht zelf altijd 60 graden.

Sorry dat ik misschien een beetje bot over kom, maar wil je alsjeblieft niet dingen gaan zeggen die niet kloppen als je er nauwelijks verstand van hebt en gewoon dit topic met rust laten als je geen of nauwelijks ervaring hebt met overclocken? Geen een processor is met elkaar te vergelijken (zelfs binnen een serie kan er een hoop verschillen) en dus is er geen standaart maximum temperatuur voor processoren. Als ik dus tot maximaal 67 graden, wil niet zeggen dat dat ook jouw maximum is of die van Bora268.

Geplaatst:

ik heb genoeg er genoeg verstand van. Maar daarover ga ik niet in discussie,

Laten we het gewoon gezellig houden. Er zijn dingen die jij misschien weet en ik niet, en andersom ook.

Geplaatst:

ik had mijn 2200+ net even verhoogd (fbs bus) dacht ff uitproberen dus zette ik het op allerhoogst

248 Mhz en toen deed ik save and exit (F10) en toen deed bios niet en ging die piepen dus ff uitzetten computer en dan even wachten en dan aan en ging die de bios resetten was wel te verwachten ik had hem niet zo hoog moeten overklokken.

eerst had ik hem op 185 Mhz fbs kan ik dat nu weer proberen (niet weer op allerhoogst) maar gewoon 185mhz want toen deed die het gewoon of zal die weer van slag raken?

Geplaatst: (bewerkt)

ik heb even alles door gelezen maar ik ben bezig met overklokken van mijn amd semprom 2200+

ik heb een multiplier van 9x

op dit moment is die op standaard 166mhz

dus 9 x 166mhz = 1494 = 1,50 GHZ.

maar dat zou ik graag willen overklokken naar 1,8 of hoger maar dan op een stabiele manier.

ik had net nog (zoals eerder vermeld) geprobeerd om hem op 235 mhz te zetten (totaal kan het 248 mhz)

maar toen crashte die en ging die bios resetten.

maar als iemand mij hierbij kan helpen zou ik dat graag op prijs stellen en dan ben ik er ook van af. Want heb geen zin om steeds te posten :7:puh:

Computer

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant: VIA

- Computermodel: K7VT4A+

- Systeemtype: x86 (32-bits) systeem

Moederbord

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Fabrikant:

- Model: K7VT4A+

- BIOS Fabrikant: American Megatrends Inc.

- BIOS Model: Default System BIOS, versie P1.30

- Aansluitingen: PCI1 (Vrij), PCI2 (Vrij), PCI3 (Vrij), PCI4 (Vrij), PCI5 (Vrij)

- Poorten: PS2 KEYBOARD (Toetsenbord), PS2 MOUSE (Muis), COM (Serieel), LPT (Parallel), USB (USB), USB (USB), USB (USB), USB (USB), ETHERNET (Netwerk), LINE-OUT (Audio), LINE-IN (Audio), MICROPHONE (Audio), GAME (Midi)

Processor

¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: AMD Sempron 2200+

- Kloksnelheid: 1499 MHz

- Socket: Socket-A

Geheugen

¯¯¯¯¯¯¯¯

- Grootte: 1023 MB RAM

- Type(s): 512 MB RAM (Onbekend, DIMM), 512 MB RAM (Onbekend, DIMM)

Videokaart

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Model: NVIDIA GeForce FX 5200 (Microsoft Corporation)

- Beeldprocessor: GeForce FX 5200 (0x0322)

- Geheugengrootte: 128 MB VRAM

- Stuurprogramma: nv4_disp.dll, versie 6.14.10.5673

DirectX

¯¯¯¯¯¯¯

- Versie: 9.0c

Besturingssysteem

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

- Naam: Microsoft Windows XP Professional

- Versie: 5.1.2600

- Service Pack: Service Pack 3

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Sensoreigenschappen

Sensortype Winbond W83697HF (ISA 290h)

Moederbordnaam ASRock K7Upgrade-600 / K7VT4A / K8S8X

Chassis inbreuk opgemerkt Nee

Temperaturen

Moederbord 37 °C (99 °F)

CPU 49 °C (120 °F)

Koelingsventilatoren

CPU 2637 RPM

Spanningswaarde

CPU Core 1.60 V

+3.3 V 3.22 V

+5 V 4.92 V

+12 V [ TRIAL VERSION ]

+5 V Standby 4.80 V

CPU-Eigenschappen

CPU Type AMD Sempron, 1500 MHz (9 x 167) 2200+

CPU Aanduiding Thoroughbred-B

CPU stepping B0

Instructieset x86, MMX, 3DNow!, SSE

L1 Code Cache 64 KB

L1 Data cache [ TRIAL VERSION ]

L2 Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed)

CPU Technische Informatie

Verpakkingstype 453 Pin PGA

Verpakkingsformaat 4.95 cm x 4.95 cm

Transistoren [ TRIAL VERSION ] miljoen

Procestechnologie 6Mi, 0.13 um, CMOS, Cu

Verpakkingsoppervlak [ TRIAL VERSION ] mm2

Bewerkt: door Bora268
Geplaatst:

serieus, dan vraag je er gewoon om, dat hij de bios dan scheef gaat doen okee(bij mij liep de bios gewoon vast als mijn clocks te hoog werden :puh:), maar piepen betekent dat er iets fout is, de bios geeft der mate van piepjes aan wat er fout is. Ik adviseer jou nu ook echt af om te gaan overkokken, je snapt er zelf al weinig van zo te zien en je kan je pc mollen(de processor die jij hebt is niet tegen oververhitting beschermt), je hebt je processor nu wss al beschadigd, anders hoeft de bios niet te gaan piepen.

9x235=2115MHz, dus ruim 600MHz boven de origineel, bij zo'n sprong vraag je gewoon om problemen, zeker met een onbeveiligde processor, hij kan nu, in feite kapot zijn.

Geplaatst:
serieus, dan vraag je er gewoon om, dat hij de bios dan scheef gaat doen okee(bij mij liep de bios gewoon vast als mijn clocks te hoog werden :puh:), maar piepen betekent dat er iets fout is, de bios geeft der mate van piepjes aan wat er fout is. Ik adviseer jou nu ook echt af om te gaan overkokken, je snapt er zelf al weinig van zo te zien en je kan je pc mollen(de processor die jij hebt is niet tegen oververhitting beschermt), je hebt je processor nu wss al beschadigd, anders hoeft de bios niet te gaan piepen.

9x235=2115MHz, dus ruim 600MHz boven de origineel, bij zo'n sprong vraag je gewoon om problemen, zeker met een onbeveiligde processor, hij kan nu, in feite kapot zijn.

haha,ik hoop het niet:P hij reageert gewoon op dit moment normaal.

Geplaatst:

Dit bedoel ik nou.. :7 Je hebt geen flauw idee waar je überhaupt mee bezig bent en je sloopt al bijna een processor.

Geplaatst:

Merk computers kun je niet via BIOS overklokken, en software matige OC wil ik je niet aanraden.

Dat weet ik, maar is er niet toevallig een site met gemodificeerde Medion stuff? Ik neem aan van niet, sinds de meerderheid van alle Medion gebruikers niet eens weet wat er in een PC zit... Vorige series waren trouwens wel goed over te clocken als je het password weet. Maar deze serie (MD8848) is een brakke overclocker.

Iemand misschien een BIOS flashje voor een MS-7502? In de handleiding staat namelijk wél over is te clocken. T.T

http://www.medionsupport.com/files/8828/manual/7502.pdf

Overclocking

This mainboard is designed to support overclocking. However, please make

sure your components are able to tolerate such abnormal setting, while

doing overclocking. Any attempt to operate beyond product specifications is

not recommended. We do not guarantee the damages or risks caused

by inadequate operation or beyond product specifications.

Geplaatst:

Ik weet niet van welk merk je moederbord is (MSI?), maar je kan altijd de originele BIOS van het merk van je moederbord downloaden en de BIOS flashen, tegenwoordig is dat een piece of cake.

Geplaatst:

Jullie weten allemaal wel dat ik een beetje aan het ontdekken bent hoe je moet overclocken etc. Maar ik heb wel een beetje een vreemd iets gevonden: De temps. Het maakt namelijk niet uit of mijn CPU op 2800, op 3000 of op 3200 Mhz staat, want de maximale warmte na ruim een uur Prime95 word in alle gevallen niet hoger dan 62c CPU en 52/54c op de core's. En dat terwijl je mag aannemen dat de CPU wel warmer wordt als je hem overclockt. Ook Idle komt de temperatuur op deze 3 verschillende snelheden niet boven de 43c en 32/34.

Heb ik misschien kans dat de sensors in mijn CPU niet goed functioneren, of is de AMD stock koeler toch beter dan men denkt?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...