QinX Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 Moet je percee het voltage van je processor aanpassen als je hoog wil gaan met overclocken, of past een processor het vanzelf aan? Zoals Limbolander al zegt is het aanpassen van het voltage handig. een modern moederbord kan dit ook zelf dan alleen verhogen deze meestal meer als nodig is wat zorgt voor een kortere levensduur van je CPU en een hogere temperatuur. Als ik mijn Q9550 op auto zet en een beetje ga overklokken denk mijn moederbord al snel dat die CPU bijna 1,45V nodig heeft. Hoewel ik nu op 1.3625V zit als ik het zelf instel. Reageren
Limbolander Geplaatst: 7 september 2009 Rapport Geplaatst: 7 september 2009 uit me hoofd is het maximale wat me mobo geeft 1.36vcore op auto, heb 1.406 nodig voor 4ghz dusja :o Reageren
onbekendeIV Geplaatst: 11 september 2009 Rapport Geplaatst: 11 september 2009 ik wil graag me videokaart lichtjes overclocken het gaat over de: KAART: GEFORCE 6200 AGP 256MB Programma: evga presision (vast verkeerd getypt ) als ik het doe met 10mhz gaat hij sotteren en ook als de fan continu op 100% loopt ook als ik een extra fantje met een snelheid van 2000 tpm blijft hij het doen. wie weet er raad mee! Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 september 2009 Rapport Geplaatst: 11 september 2009 (bewerkt) Gewoon stoppen. Lijkt mij het beste. Die kaart is hopeloos verouderd, en als je hem nu met 10 Mhz overclock zal je echt niet opeens CoD4 ermee kunnen spelen. Maar kijk in ieder geval goed de temperaturen na. Misschien wordt de kaart zelfs met 2 fans te warm. Of je voeding trekt de kaart niet wanneer die iets meer gaat gebruiken. Bewerkt: 11 september 2009 door Sprunk Reageren
Galiorix Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 *Kick!* Heb op de Vraag&Aanbod afdeling van tweakers een mooie CPU koeler gespot: de Thermalright True black 120. Ik ga waarschijnlijk voor de koeler ook nog een Coolermaster fan kopen, zodat de warmte er goed uitgetrokken wordt. Dan kan ik eindelijk gaan kijken of ik mijn i7 naar een hoger niveau kan tillen. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 (bewerkt) Ik vind dit ding echt gek: Scythe Orochi, Hij is zo erg enorm groot! :o EDIT: Iemand die ik ken heeft zijn i7 920 naar 4,6 geschopt icm GTX 295 SLI en Hij haalde er 41K 3Dmarks mee. Zijn systeem is ook geheel watergekoeld, en ziet er ook heel vet uit. Bewerkt: 11 oktober 2009 door Djmaddox Reageren
Sprunk Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 (bewerkt) Pics or it didn't happen. Scyte heeft wel meer koelers die niet bepaald klein zijn. En ook niet bepaald licht. Daar kan TaartJJ alles over vertellen met zijn creative Scyte Potloot Mugen. Bewerkt: 11 oktober 2009 door Sprunk Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 Pics or it didn't happen. Scyte heeft wel meer koelers die niet bepaald klein zijn. En ook niet bepaald licht. Daar kan TaartJJ alles over vertellen met zijn creative Scyte Potloot Mugen. haha ja die zag ik, daarom ga ik ook alleen een scyte op mijn pc zetten als deze rechtop kan staan, dat kan nooit goed zijn voor het moederbord die watishethoeveel kilo die aan het socket hangt. Reageren
Nemean^inf Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 Groot? Vond deze groot; Cooler Master V10 xD Reageren
Galiorix Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 (bewerkt) Klopt, maar die koelt dan ook wel epic. En er zit een speciaal element in die voor betere koel resultaten zorgt, volgens mij ook een Peltiers element..? Bewerkt: 11 oktober 2009 door Galiorix Reageren
QinX Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 Klopt, maar die koelt dan ook wel epic. hahaha niet dus een gewone luchtkoeler werkt nog beter dan deze oversized Peltier koeler . en de Peltier koeler waar ik aan werk is dan nog een factor 3-4x beter dan dit Reageren
Galiorix Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 Klopt, maar die koelt dan ook wel epic. hahaha niet dus een gewone luchtkoeler werkt nog beter dan deze oversized Peltier koeler . en de Peltier koeler waar ik aan werk is dan nog een factor 3-4x beter dan dit Hmm, ik zie toevallig ook dat mijn toekomstige koeler beter koelt dan de V10. Dus dat is mooi. Reageren
wesley123 Geplaatst: 11 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 11 oktober 2009 Groot? Vond deze groot;Cooler Master V10 http://howstuffworks.files.wordpress.com/2008/01/cm-v10.jpg http://computershopper.com/var/ezwebin_sit..._imagelarge.jpg http://www.pureoverclock.com/images/review...ster_v10_17.jpg xD met ingebouwde koelkast? Dat dat ding niet super koelt komt wss omdat hij half naast het socket hangt, die kap erop werkt ook niet echt mee. >>> Door Thundercover: Afbeelding(en) uit quote gehaald.<<< Reageren
ikt Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 Halp :< Als ik op artifacts test met ATI Tray Tools dan komen er een hoop strepen, die aanduiden dat de memory vernaggelt is. Ik deed "Find Max for GPU". En toen, SHAZAM. Hij werkte wel 30 seconden artefactloos. Maar in alle andere spellen + een paar ritjes 3Dmark + een half uur FurMark heeft die daar geen last van. Is Tray Tools nou een VGA annihilator of zijn de clocks te hoog? (HD4830, 700/1020 (op Vista staat die op 1030)) Reageren
ArticLight Geplaatst: 12 oktober 2009 Rapport Geplaatst: 12 oktober 2009 (bewerkt) Over grote CPU coolers gesproken. De Godhand slaat alles. En @ ikt: Ik zou het echt niet weten. Ook snap je ik je uitleg maar half... Bewerkt: 12 oktober 2009 door ArticLight Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.