Jump to content

Algemeen Overklok topic

Recommended Posts

Geplaatst:

scythe Orochi is nogaltijd de grootste hoor, check die maar eens :) mja groter betekent niet altijd beter.

Die coolermaster koelers falen trouwens best wel qua prestaties

• Reacties 405
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• Limbolander

51

• TaartJJ~!

46

• Galiorix

40

• Sprunk

36

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:
Halp :<

Als ik op artifacts test met ATI Tray Tools dan komen er een hoop strepen, die aanduiden dat de memory vernaggelt is. Ik deed "Find Max for GPU". En toen, SHAZAM. Hij werkte wel 30 seconden artefactloos. Maar in alle andere spellen + een paar ritjes 3Dmark + een half uur FurMark heeft die daar geen last van. Is Tray Tools nou een VGA annihilator of zijn de clocks te hoog? (HD4830, 700/1020 (op Vista staat die op 1030))

tl;dr:

überartifacts bij testen met ATi Tray Tools

geen artifacts met FurMark

clocks: 700/1020

Geplaatst:
scythe Orochi is nogaltijd de grootste hoor, check die maar eens :) mja groter betekent niet altijd beter.

Die coolermaster koelers falen trouwens best wel qua prestaties

op een gegeven moment gaat het ook steeds minder uitmaken, kan me niet voorstelen dat de hitte bijvoorbeeld de bovenste platen goed verwarmen(alhoewel ze die wel raken).

Geplaatst: (bewerkt)
Pics or it didn't happen. ^_^

Geloof je het al zeg ik dat ik het bij hem zelf thuis gezien heb? ^_^

EDIT @ Hieronder:

Ik zal hem wel even vragen om wat screens. :puh:

Bewerkt: door Djmaddox
Geplaatst:
Pics or it didn't happen. ^_^

Geloof je het al zeg ik dat ik het bij hem zelf thuis gezien heb? ^_^

Dat is wel leuk en aardig, maar wij willen validated CPU-Z zooi, 3DMark sceens, dat is voor ons veel leuker! :sigaar:

Geplaatst:

Als ik op artifacts test met ATI Tray Tools dan komen er een hoop strepen, die aanduiden dat de memory vernaggelt is. Ik deed "Find Max for GPU". En toen, SHAZAM. Hij werkte wel 30 seconden artefactloos. Maar in alle andere spellen + een paar ritjes 3Dmark + een half uur FurMark heeft die daar geen last van. Is Tray Tools nou een VGA annihilator of zijn de clocks te hoog? (HD4830, 700/1020 (op Vista staat die op 1030))

tl;dr:

Bomp

Geplaatst:

tl;dr:

Bomp

ati tray tools is volgens mij ook flink outdated, overclock gewoon met CCC, als je daar op het limiet mocht komen ga je verder via rivatuner.

Testen gewoon met furmark doen, 640x480 windowed zonder AA is al genoeg, dan gewoon benchmarkje 100% laten draaien en klaar, stabiel genoeg.

Geplaatst:

tl;dr:

Bomp

ati tray tools is volgens mij ook flink outdated, overclock gewoon met CCC, als je daar op het limiet mocht komen ga je verder via rivatuner.

Testen gewoon met furmark doen, 640x480 windowed zonder AA is al genoeg, dan gewoon benchmarkje 100% laten draaien en klaar, stabiel genoeg.

ATi Tray Tools is gewoon up to date. Pas een paar maandjes geleden de laatste update. Ik vind CCC persoonlijk maar raar en ik ben meer de control panel van nVidia gewend. :puh:

Geplaatst:

Hier is de beloofde screenshot van mn vriends score: 35K met physx off, met physx on haalt hij 41K

Het bleek ook dat hij het over vantage had, niet over 06.

http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/1...6066251-060.jpg

Hij heeft ook constant boven de 50fps in IV op het hoogst, maar hij heeft nooit de benchmark gedraait.

>>> Door Thundercover: Grote afbeelding(en) van boven 1024x786 gelieve in een link te plaatsen. Bij deze aangepast.<<<

Geplaatst:

Die gast is goed bezig met het overclocken. Hoewel Als je genoeg geld hebt veel mensen dat zouden kunnen. Maar niet veel mensen kunnen zeggen dat ze met 50+ op hoogst GTA IV kunnen spelen.

Geplaatst:

@ maddox is dat puur benchmark of draait die 24/7 4.5ghz? wat me overigens sterk lijkt. Handig om erbij te zetten aangezien de meeste op dit forum voor overclocks gaan die voor 24/7 gebruik zijn.

Geplaatst:
Die gast is goed bezig met het overclocken. Hoewel Als je genoeg geld hebt veel mensen dat zouden kunnen. Maar niet veel mensen kunnen zeggen dat ze met 50+ op hoogst GTA IV kunnen spelen.

Valt wel mee wat hij doet, de D0 i7s clocken op lucht makkelijk naar 4,2 4,3. Hij gooit er trouwens wel een veel te hoog voltage tegenaan voor 24/7 dus de CPU gaat niet lang mee.

Geplaatst:

Valt wel mee wat hij doet, de D0 i7s clocken op lucht makkelijk naar 4,2 4,3. Hij gooit er trouwens wel een veel te hoog voltage tegenaan voor 24/7 dus de CPU gaat niet lang mee.

Toch zie je zulke voltages vaker hoor, bij de i7's die echt hoog overclocken zijn soms hoge voltages nodig. Maar of dat zo goed voor de processor is, betwijfel ik.

Geplaatst:
@ maddox is dat puur benchmark of draait die 24/7 4.5ghz? wat me overigens sterk lijkt. Handig om erbij te zetten aangezien de meeste op dit forum voor overclocks gaan die voor 24/7 gebruik zijn.

Hij draait 24/7 op 4,2 Ghz, dit was een benchmark oc.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...