Jump to content

Nieuwe laptop: zamg0d1


NickyHendriks

Recommended Posts

Op low wel ja, er wordt een Intel Core 2 duo E6400 voor desktops aangeraden, en laptop hardware is zwakker dan desktop hardware. Qua videokaart, met wat geluk lukt het wel.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 107
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NickyHendriks

    27

  • TaartJJ~!

    17

  • MegaPilot

    17

  • rakker126

    12

Sorry hoor jongens, maar waar gaat dit gewellis-nietus nou eigenlijk over. :7

Er is nu al zo'n 5 keer gezegd dat je met een notebook van 500 euro amper kan gamen. Verder is het gewoon een kwestie van systeemeisen vergelijken met je laptop. Als je laptop recommended haalt, kun je hem spelen. Komt je laptop niet verder dan medium niet want laptops zijn altijd slomer dan desktops met dezelfde hardware.

Ik raad die van Taartje aan. Met een 8600 kun je nog redelijk gamen enzo. Daar draait Cod4 ook nog wel redelijk op. Alleen het is geen monster CPU, in hoeverre je die toch al in een notebook vind. Als processorkracht echt belangrijker is dan een goede kaart, die Toschiba nemen.

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry hoor jongens, maar waar gaat dit gewellis-nietus nou eigenlijk over. :7

Er is nu al zo'n 5 keer gezegd dat je met een notebook van 500 euro amper kan gamen. Verder is het gewoon een kwestie van systeemeisen vergelijken met je laptop. Als je laptop recommended haalt, kun je hem spelen. Komt je laptop niet verder dan medium niet want laptops zijn altijd slomer dan desktops met dezelfde hardware.

Ik raad die van Taartje aan. Met een 8600 kun je nog redelijk gamen enzo. Daar draait Cod4 ook nog wel redelijk op. Alleen het is geen monster CPU, in hoeverre je die toch al in een notebook vind. Als processorkracht echt belangrijker is dan een goede kaart, die Toschiba nemen.

Bedankt voor je advies :) Alleen heb ik een probleem....

Gamen zal ik wel willen, nouja een beetje. Maar de notebook zal meer gebruikt gaan worden als een notebook voor school, waaronder Office 2007. En verder gewoon standaard dingen waaronder:

Photoshop CS4 Firefox
MSN MSN
FileZilla ThunderBird
NOD32 Online Armor
U3 Launchpad BlueSoleil
WinRAR Skype

Jammer genoeg raakt mijn processor overclocked (waardoor me PC uitvalt (beveiliging)) bij Skype :-(

Ook wil ik Vista terugzetten naar XP of Windows 7. En dan wil ik ook een paar Vista-Tools erop zetten wat ook een beetje van de processor eist.

Dus wat zou dan een goede keuze zijn? Ik ben een persoon die met veel progrsamma's tegelijk aan. Wat zou dan beter zijn?

En zou ik ook Mac OSX erop kunnen plaatsen ipv Windows XP/Vista/7?

Greetz,

Zammy

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik snap dus echt niet wat mensen zien in Mac OSX...Ik zou Windows XP nemen, die is sneller dan Vista én 7(scrtz heeft al bronnen gepost), én die kun je heel gemakkelijk tweaken en dus nog eens versnellen. http://www.schoonepc.nl/ That's all you need.

Als ik een Mac OSX zou willen (als mogelijk op Toshiba ofzo) laat mij dan. Mac OSX werkt beter dan XP. Geloof mij nou maar. Zelf gebruik ik XP en ik heb in de Xando hier in het centrum Mac OSX geprobeerd en dan ook veel mee gedaan en alles werkt fijner dan XP of enig andere Windows. En Mac werkt ook nog eens sneller.

Geloof mij. De beveiliging in M-OSX is groot. Er zijn nauwelijks virussen voor Mac en het heeft het fijne RocketDock in plaats van de taakbalk.

Het is beter dan elke Windows samen :D Nog nooit met Mac OSX gewerkt? Je moet eerst Mac kennen wil je het afkraken. Ik was ook negatief over Mac. Geef ik toe, maar als ik het geprobeerd heb bleek het super te zijn... En bovendien, als Mac jou niet bevalt mag ik er nog wel eentje willen. Dus ga weg uit me topic en kom alsjeblieft niet meer terug. Je loopt me af te zeiken omdat ik iets vraag? Kom op zeg, wat een onzin!

Maar uhm... Ik heb dus niks aan je post, aan die van DjMaddox heb ik tenminste iets. Niet veel maar het helpt me wel.

@hieronder: Verwijder die PM's maar want die mag je er niet eens neerzetten. Daarom noemen ze het Persoonlijk Bericht met nadruk op Persoonlijk

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Ten eerste: Ik zeik Mac niet af, ik raad Windows XP aan.

Ten tweede: Ik heb er al mee gewerkt..

En bovendien, als Mac jou niet bevalt mag ik er nog wel eentje willen. Dus ga weg uit me topic en kom alsjeblieft niet meer terug. Je loopt me af te zeiken omdat ik iets vraag? Kom op zeg, wat een onzin!

Zeg ik dat je het niet mag kopen? Doe eens normaal man, ik geef je advies en het enige wat je doet is afzeiken..En ik zou jou afzeiken? Lees het topic eens door en kijk wie er begon met 'je kan niet lezen' en van die dingen. Trouwens is dit een wellus-nietus discussie, meningen verschillen.

Een laptop van 5 jaar geleden 1000,- nu beter dan eentje van nu 500? Bullshit! Ik heb een Dell van 1100,- en die is nog slechter dan een gemiddelde laptop voor 450,- :duh:

Het is een laptop van vorig jaar, en die is nu nog beter dan laptops van 300 euro, niet van 500...:7

@hierboven: Kun je lezen? Blijkbaar niet goed genoeg want zoals je ziet is mijn budget 500 euro :duh::@

Terwijl we zeiden dat je voor 500 euro niks hebt. Je kon vriendelijk antwoorden dat het echt niet meer mocht kosten, maarja. En dan beweren dat ik jou zou afzeiken. :7

Je hebt niks aan m'n post? Damn, je weet zelf wel wat je nodig hebt voor veel toepassingen. Ik zeg hoe je Windows XP kan tweaken en je zegt dat je er niks aan hebt. Waarom open je dit topic? Als je toch de hele tijd eigenwijs wilt doen en afkraken en beweren dat ik je afzeik.. :{

Edit: Na meermaals mij afzeiken en verwijten maken omdat ik hem hulp wil geven, denk ik wel dat zamg0d1 geen hulp meer nodig heeft. Tenzij je een hele PB-inbox vol verwijten wilt hebben, zou ik doorposten.

Edit2: Heb er even twee mooie printscreens van gemaakt.

http://i434.photobucket.com/albums/qq63/MegaPilot/zam.png

http://i434.photobucket.com/albums/qq63/Me...ot/zamgod-1.png

Dit is dus het resultaat van hulp geven aan iemand die het duidelijk niet wil krijgen..

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

@ MegaPilot, houd toch eens op. Zamg0d1 is ten minste nog zo slim het over PB te doen, jij moet dit topic weer komen vervuilen met dan onbelangrijke "gelijk halen" van je. Als Zamg0d1 zou met MAC heeft gewerkt, en het een fijn OS vind, wie ben jij dan op hem te gaan vertellen dan hij XP moet nemen. Hij heeft advies nodig bij zijn laptop, niet bij zijn software!

@ Zamg0d1: Photoshop lijkt mij het zwaarste programma wat je wilt gaan draaien. Het heeft een 1.8 Ghz processor nodig. Die AMD processor is al 2.1 Ghz en het is een Dual Core dus Photoshop draait er wel op. De rest van die programma's vereisen ook geen super systeem. Ik zou dus die Acer pakken, ook vanwege de 8600 kaart die erop zit.

Link to comment
Delen op andere websites

@ Zamg0d1: Photoshop lijkt mij het zwaarste programma wat je wilt gaan draaien. Het heeft een 1.8 Ghz processor nodig. Die AMD processor is al 2.1 Ghz en het is een Dual Core dus Photoshop draait er wel op. De rest van die programma's vereisen ook geen super systeem. Ik zou dus die Acer pakken, ook vanwege de 8600 kaart die erop zit.

Okee, als ik het goed begrijp kan ik met die Acer dus gewoon mijn dingen doen maar toch ook lekker af en toe een game doen, zoals QuakeIV of S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl?

Als dat zo zou zijn ben ik helemaal gelukkig :) Dan is het wat ik nodig heb. Lekker me ding doen wat ik wil, en lekker een game spelen:)

@ Scrtz: Dat bedoelde ik dus ook al :D Want ik heb hier ook nog een desktop staan die ook nog redelijk goed is maar die ik gewoon niet fijn vind werken. Teveel ruimte, wat ik niet heb, en de grafische kaart doet het niet goed (beeldscherm maakt geen contact), hoewel het scherm goed is. Dus dan kan ik ook bijvoorbeeld me desktop aansluiten, wat twee minuten duurt, en dan installeren en lekker een game'pje spelen. En later weer terug naar mijn andere computer.

EDIT:

Ik heb een maar MacBooks gevonden op Marktplaats. Alleen is het voor mij nogal moeilijk te zien of het wel betrouwbaar is. Behalve als het plaatje van google komt :7

http://link.marktplaats.nl/260689285

http://link.marktplaats.nl/260650227

http://link.marktplaats.nl/260553228

http://link.marktplaats.nl/260551563 (30GB HDD :-(, ziet er mooi uit.)

http://link.marktplaats.nl/260341292

http://link.marktplaats.nl/260333319

Zou iemand kunnen kijken welke er het beste uit ziet? :engel: Ik ben niet zo heel erg in de hardware helaas :-(

Bewerkt: door zamg0d1
Link to comment
Delen op andere websites

Besef wel even dat games het vaker niet doen op mac's dan dat ze het wel doen. Verder lijken ze allemaal wel even slecht. Dan is die onderste nog vrijwel het beste, maar daar kun je dan weer niet op gamen.

500 euro voor een laptop, altijd lastig. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is die laatste de beste, maar dat is zeker geen goede, want de Intel X3100 die erin zit is alleen genoeg om Windows (of in dit geval OSX) weer te geven, maar geen intense 3d applicaties.

Link to comment
Delen op andere websites

Dan is die laatste de beste, maar dat is zeker geen goede, want de Intel X3100 die erin zit is alleen genoeg om Windows (of in dit geval OSX) weer te geven, maar geen intense 3d applicaties.

Conclusie: die laptop voldoet niet voor Photoshop.

Link to comment
Delen op andere websites

Okee ik heb denk ik besloten... De Acer Aspire 7520G-553G25Mi op Elcheapo. 480 euro en dan heb ik toch nog een redelijke laptop binnen mijn budget :)

Alleen heb ik nu nog een Compaq Presario gezien en vraag ik me af of deze misschien goede specificaties heeft... http://azerty.nl/1-875-212961/compaq-presa...60-310ed-a.html

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...