Jump to content

[TUT][PSP] Custom Tracks in VCS met RCT


David22

Recommended Posts

Welkom bij deze tutorial, waarin ik ga uitleggen hoe je Custom Tracks in Vice City Stories kan zetten met behulp van RCT (Rockstar Custom Tracks). Ik kon wel een soortgelijke tutorial vinden voor Liberty City Stories, maar aangezien bij Vice City Stories een aantal stappen extra nodig zijn heb ik zelf deze tutorial maar geschreven :puh:.


Benodigdheden:

  • Hardwarematig:
    • Een PSP
    • Een USB kabel
    • Een Memory Stick Pro Duo met genoeg vrij geheugen

    [*]Softwarematig:

    • Nero (of een ander programma wat een cd naar een image kan "branden") (demo van versie 9 hier vindbaar, ik gebruik versie 7)
    • Rockstar Custom Tracks (download)
    • Daemon Tools Lite (download)

    [*]Kennis

    • Bestanden op PSP bekijken / wijzigen

    [*]Overig

    • Tijd
    • Zin


Stap 1:

Okay, nu gaan we beginnen. Ik zal eerst even kort uitleggen wat de bedoeling is. Eerst gaan we met Nero een image van een CD maken, welke we dan mounten met Daemon Tools en deze vervolgens importeren in RCT. Klinkt allemaal heel simpel, maar je moet wel even doorhebben hoe het werkt. Okay, let's start!

Open Nero, klik op het tabblad "Audio" en selecteer de optie "Audio-cd maken". Nu start Nero Express op. Klik op "Add", en voeg alle muziek die je wil toevoegen aan VCS toe. Let er wel op dat je de grens van 80 minuten niet overschrijd, dit is een gebrek van CD's, wat dus ook geld voor images (kleurt de balk geel, moet je opletten, kleurt deze rood, heb je te veel nummers). Zodra alle muziek is toegevoegd, klik je op "Next".

Nu kunnen we de laatste burn-settings instellen. Zorg er hier voor dat "Current recorder" op "Image recorder" staat.

vcstut2.jpg

Als je nu op "Burn" drukt, word je gevraagd waar je de image wil opslaan. Dit maakt niet uit, maar zorg er wel voor dat je deze later nog terug kan vinden. Nu wordt jouw image gebrand. Omdat je nu een image maakt, en geen echte CD brand, gaat dit sneller als je gewent bent. Zodra dit proces voltooid is, ben je klaar met deze stap.


Stap 2:

Start nu Daemon Tools op. Nu komt er in jouw systeembalk (rechtsonderin) een CD'tje met een bliksemschicht erin te staan. Klik hier met jouw rechtermuisknop op, selecteer "Virtuele CD/DVD-Rom" en daarna "Apparaat X: [Y: ] Geen media". Hierbij is X het eerste nummer wat bij jouw beschikbaar is, en Y de stationsletter die het virtuele apparaat in beslag neemt. Zie je geen virtuele cd-drives? Ga dan naar "Virtuele CD/DVD-Rom" -> "Verander het aantal stations" en zet deze op minimaal 1. Mount nu de image die je net gemaakt hebt, door "Virtuele CD/DVD-Rom" -> "Apparaat..." -> "Mount image" te doen. Na een korte laadtijd zal de image in jouw virtuele CD-speler zitten. Kijk desnoods bij "Deze Computer" om dit te controleren.

vcstut3.jpg

Gefeliciteerd, je hebt nog een stap voltooid!


Stap 3:

Let op: als je ook LCS voor de PSP hebt (en ook al hebt gesaved), mag je deze stap overslaan!

Omdat RCT gemaakt is voor LCS, moet je een savegame van LCS op je PSP hebben. Echter, als je (net zoals mij) alleen VCS hebt, kan dit een probleem vormen. Gelukkig staan er in de downloaddatabase horende bij dit forum een aantal savegames voor LCS. Download een van deze savegames, en plaats deze op jouw PSP in /PSP/SAVEDATA.


Stap 4:

Nu is het tijd om RCT op te starten. In eerste instantie lijkt dit programma heel lastig, maar dat is het niet. Zorg ervoor dat als CD-speler wel je virtuele speler ingeschakeld staat, en niet je echte!

vcstut4.jpg

Als het goed is, zal RCT nu een lijstje met tracks laten zien. De namen vallen echter tegen, je zal deze moeten renamen. Dit is helaas wel een kutwerkje, maar er valt niets aan te doen. Ik prefereer echter om deze titels later te veranderen, dit is (naar mijn idee) simpeler. Dit omdat RCT bij het exporteren automatisch artiest en album in de titel zet. Klik nu op het PSP-logo'tje, en RCT zal je vragen naar welke game je jouw tracks wilt exporteren. Nu zal je "GTA: Liberty City Stories (Euro)" moeten selecteren, later zetten we ze nog over naar VCS. Dit proces kan een tijdje duren, maar zodra dit voltooid is ben je wel mooi meteen klaar met deze stap.

vcstut5.jpg


Stap 5:

Nu moeten we alleen nog de tracks van LCS overzetten naar VCS, en desnoods nog namen wijzigen. Ga nu naar /PSP/SAVEDATA op jouw PSP, en je zal een map met "ULES00151CUSTOMTRACKS" zien. De naam kan variëren, maar er staat altijd "CUSTOMTRACKS" achter. Nu moet je nagaan welke van de mappen in "SAVADATA" van VCS is. Dit is -gelukkig- vrij simpel. Kijk op jouw PSP (ja, op het ding zelf) bij Game -> Hulpprogramma voor opgeslagen data, en kijk dan welke afbeelding er naast VCS staat. Vergelijk deze met het bestand "icon0.png" in de verschillende mappen in "SAVEDATA". Komen deze overeen, heb je de goede map te pakken. Bij mij is het de map "ULES00502S92F0". Nu moet je een nieuwe map aanmaken. De naam van deze map is echter wat ingewikkeld. Het is namelijk de naam van jouw VCS-SAVADATA-map, maar dan zonder "S92F0" op het eind, maar dit vervang je weer door "CUSTOMTRACKS". Hierin plaats je de .gta bestanden uit de "CUSTOMTRACKS" map van LCS. Hernoem deze naar de titel zoals je deze in VCS wilt zien. Sluit nu de USB-connectie met de PSP en start VCS op. Ga in het menu naar audio, en zet "Custom Tracks" op "ON". Nu kan je in VCS genieten van jouw eigen soundtrack!


Heb je nog problemen na het volgen van deze tutorial? Post ze dan!

Veel succes!

NB: Wil je deze techniek ook gebruiken voor LCS? Vergeet dan stap 5!

Tip: In combinatie met San Andreas Radio is het ook mogelijk hele radiostations uit SA over te zetten!

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
uh ik heb dus Custom Track op VCS maar ik vroeg me af kan je het ook gebruiken als je in politieauto zit want ik vind super saai als ik in politiewagen rij

Nee , dat kan je helaas niet doen . Bij de politie is er geen radio . (Bij geen enkel hulpvoertuig trouwens) Probeer andere auto's , bv. de infernus ?

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...