.Antonio Geplaatst: 1 december 2006 Rapport Share Geplaatst: 1 december 2006 (bewerkt) Ik wist er zelf ook niets van eerst. Maar ik ben er steeds meer over gaan leren. C4D. Veel mensen weten niet precies wat het is en hoe je het moet gebruiken. In deze tutorial ga ik je alles (wat ik erover weet) uitleggen over C4D. In de tutorial op het einde leer ik je hoe je C4D moet gebruiken in een plaatje. Let op! Ik ben nog niet heel goed in het gebruiken van C4D. Als je echte C4D kenners wilt weten moet je maar even het graphics forum afstropen. Ik ben dus nog niet zo goed als .Levi. Slimm en Lord of War in het gebruik van C4D. Denk dus niet wat ik jullie laat zien alles is wat kan met C4D!!! Wat is C4D? C4D is een 3D programma: Cinema 4D. Dat is een 3D programma net als 3D Studio Max. Je kan er gewoon 3D models mee maken maar ook abstracte vormen die de meeste mensen op dit forum gebruikt. Cinema 4D kost dacht ik iets van 400 Euro. Waar vind ik C4D renders? C4D renders vind je op verschillende sites. Ik zelf download C4D renders op ChaosGFX. Maar er zijn nog meer sites. Bijvoorbeeld GameRenders en PlanetRenders. Hoe ziet een C4D render eruit? Een C4D render is een soort van abstract figuur op (meestal) een zwarte achtergrond. Die zwarte achtergrond kan je weg halen door de layer mode te veranderen op lighten of screen. Dat abstracte geval veranderd dan ook. Dat geeft vaak een mooi effect. Het gaat een beetje 'glowen' of lijk een beetje op vuur. Met dat soort dingen kan je heel veel (special) effects toevoegen en als je het goed doet maat dat je design mooier. Hoe gebruik ik C4D? Open een C4D render. Voeg hem toe aan je plaatje. Je moet zelf kijken onder/boven welke layer je hem plaatst. Zet de layer mode naar Lighten of naar Screen en het heeft een mooi effect. Je kan natuurlijk ook andere blending modes gebruiken, bijvoorbeeld Color dodge of Linear Dodge. Je moet gewoon een beetje testen met de blending mode EDIT: Ik heb een tutorial gemaakt over hoe je C4D kan gebruiken. Klik Hier<<. Dit was (volgens mij) alles wat ik over C4D kan vertellen. Denk jij dat ik iets fout heb vertelt, snap je iets niet of weet je nog wat extra's? PB me .Antonio Bewerkt: 1 december 2006 door .Antonio Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Lord of War Geplaatst: 1 december 2006 Rapport Share Geplaatst: 1 december 2006 (bewerkt) Héél erg mooi gedaan, .Antonio! Mijn complimenten hiervoor! Ik vind 't heel erg mooi gedaan en 't kan best handig zijn. Misschien kun je nog wat meer vertellen over 'Hoe gebruik ik C4D?'. Je kunt best nog andere Blending options gebruiken bij je C4D renders hoor. Je moet gewoon enkele dingen uitproberen en kijken als 't goed past. Je kunt misschien ook wat gummen, zo kan 'ie nog mooier worden. De mooiste Blending Options vind ik persoonlijk Lighten, Color Dodge en Linear Dodge. Dit is zowat mijn uitleg die ik bij dat van jouw zou toevoegen. En nogmaals heel mooi gedaan. Bewerkt: 1 december 2006 door Lord of War Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
.Antonio Geplaatst: 1 december 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst: 1 december 2006 Héél erg mooi gedaan, .Antonio! Mijn complimenten hiervoor! Ik vind 't heel erg mooi gedaan en 't kan best handig zijn. Misschien kun je nog wat meer vertellen over 'Hoe gebruik ik C4D?'. Je kunt best nog andere Blending options gebruiken bij je C4D renders hoor. Je moet gewoon enkele dingen uitproberen en kijken als 't goed past. Je kunt misschien ook wat gummen, zo kan 'ie nog mooier worden. De mooiste Blending Options vind ik persoonlijk Lighten, Color Dodge en Linear Dodge. Dit is zowat mijn uitleg die ik bij dat van jouw zou toevoegen. En nogmaals heel mooi gedaan. Oke, thnx voor je reply, ik maar binnen kort wel een tutorial over Hoe gebruik ik C4D?, zodat mensen dat nog wat beter begrijpen. Het word dan waarschijnlijk een simpele tutorial, niet met stukjes weg gummen enzo maar gewoon hoe je het toevoegd. Ik heb al ge'edit over de Blending Modes. Gta_ripper stuurde me een PB Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
orange123 Geplaatst: 4 december 2006 Rapport Share Geplaatst: 4 december 2006 Eej antonio, Goed topic vooral goeie links orange123 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.