MadMike Geplaatst: 19 mei 2005 Rapport Geplaatst: 19 mei 2005 Het is toch officieel aangekondigd dat de volgende GTA game op de ps3 komt. of het officieel aangekondigd is weet ik niet maar als je je game goed verkoopt voor de ps dan ga je vast niet stoppen :huh: ben benieuwd hoe goed het zal verkopen voor de xbox en de pc Reageren
Invisible_M Geplaatst: 19 mei 2005 Rapport Geplaatst: 19 mei 2005 (bewerkt) gta was eerst exclusief voor ps2 en heeft miljoenen verdient, waarom zou rockstar nu opeens geen gta-games voor de ps maken? ps: is het trouwens zo dat ze 2 versies van de ps3 gaan uitbrengen; 1 met een grotere harddisk ofzo :blink: want als dat klopt, kan je ook een versie kopen van €350/400. nog goedkoper Bewerkt: 19 mei 2005 door Invisible_M Reageren
Tha Real G. Geplaatst: 19 mei 2005 Rapport Geplaatst: 19 mei 2005 Het is toch officieel aangekondigd dat de volgende GTA game op de ps3 komt. of het officieel aangekondigd is weet ik niet maar als je je game goed verkoopt voor de ps dan ga je vast niet stoppen :huh: ben benieuwd hoe goed het zal verkopen voor de xbox en de pc wel R* heeft in een officeel bericht bekend gemaakt ze geen GTA-game meer maken op de PS2 maar wel op de PS3 Reageren
Ice Cold Killa Geplaatst: 20 mei 2005 Rapport Geplaatst: 20 mei 2005 Hoe heet eigenlijk dat ene spel dat R* ging maken, zo'n western shooter Reageren
Arjen Geplaatst: 20 mei 2005 Rapport Geplaatst: 20 mei 2005 Hoe heet eigenlijk dat ene spel dat R* ging maken, zo'n western shooter Red Dead Revolver? :huh: Reageren
The Outlaw Geplaatst: 20 mei 2005 Rapport Geplaatst: 20 mei 2005 die is toch al lang uit?, er is wel een nieuwe R* western game aangekondigd, als je dit topic doorspit moet je hem wel zien Reageren
Little Mister Geplaatst: 20 mei 2005 Rapport Geplaatst: 20 mei 2005 Het ziet er wel erg goed uit alles als de PS3 uit is zal alles een stuk mooier worden Reageren
bigG Geplaatst: 20 mei 2005 Rapport Geplaatst: 20 mei 2005 ps3 :wub: niewe GTA :wub: conclusie :lovesign: ik moet er gwoon bijna van huilen(sarcastisch) :crying: Reageren
Ewoud Geplaatst: 20 mei 2005 Rapport Geplaatst: 20 mei 2005 GPU's Xbox 360 en Playstation 3 onder de loep Wie gedacht had dat de presentatie van de Xbox 360 en de Playstation 3 een eind zou maken aan alle onzekerheid over de specificaties van beide machines, kan zijn borst natmaken. Beide consoles zijn nog niet volledig uitontwikkeld, en dus houden de fabrikanten nog een slag om de arm om geen verwachtingen te wekken die misschien niet waargemaakt kunnen worden. De informatie die wel beschikbaar is, wordt op diverse plaatsen besproken. Zo heeft AnandTech een vergelijking van beide consoles op het web gezet, en HardOCP bekeek de specs van de Xbox 360. De overeenkomsten tussen de grafische krachtpatsers zijn snel gevonden: beide machines worden met een op 90nm geproduceerde GPU uitgerust, en beide zijn volledig toegerust op het verwerken van FP32-gegevens, in tegenstelling tot de momenteel gebruikelijke 24-bits pixeldefinitie. Xbox 360 De nieuwe Microsoft-console is voorzien van een ATi-chip die onafhankelijk van bestaande producten is ontwikkeld. Het functionele ontwerp is door Microsoft verzorgd en de API is daarmee volledig propriëtair; zo wordt bijvoorbeeld DirectX in het geheel niet ondersteund. De kans dat we deze GPU ooit in een desktopmachine terug zullen vinden, is dan ook bijzonder klein. Screenshot Xbox 360: Kameo: Elements Of Power De chip is uitgerust met de Unified Shader Architecture, wat inhoudt dat er geen afzonderlijke pixel- en vertexshaders meer zijn. De 48 shader pipelines die de specificaties vermelden kunnen dan ook niet met de huidige gespecialiseerde shaders worden vergeleken - maar met 96 shaderbewerkingen per cycle worden de specificaties van kaarten die ATi momenteel op de markt heeft minstens verdubbeld. Interessant zijn ook de implementaties van technieken als scèneverlichting, de rendering van gebogen oppervlakken en 'high order surface deformation'. In verband met het laatste moet vooral de vernieuwde implementatie van 'Level Of Detail' genoemd worden: de verbeteringen zouden er bijvoorbeeld voor zorgen dat je in games als Grand Theft Auto niet meer op vijfhoekige banden hoeft rond te rijden. Onder meer door de forse afmetingen van het embedded DRAM-geheugen heeft ATi ervoor gekozen de GPU over twee dies te verdelen, die met een 2GHz bus verbonden zijn. De die met de 10MB DRAM aan boord beschikt ook over 192 floating point units die bijvoorbeeld voor anti-aliasing worden gebruikt. Volgens AnandTech is de 256MB/s die als bandbreedte voor het DRAM wordt opgegeven, in werkelijkheid alleen voor deze fpu's beschikbaar. Daarmee wordt gesuggereerd dat de communicatie met het DRAM-geheugen in werkelijkheid langzamer is. Er blijft desondanks meer dan genoeg capaciteit over om zelfs op een resolutie van 1920*1080 zonder noemenswaardige vertraging viervoudige anti-aliasing toe te passen. Verder weet AnandTech te melden dat uit kostenoverwegingen is gekozen voor DRAM in plaats van het nog snellere SRAM, zoals dat wel in de Gamecube wordt gebruikt. Playstation 3 De nVidia RSX-GPU die we in de machine van Sony aantreffen, is nauw verwant aan de opvolger van de GeForce 6, de G70. De nVidia-chip, die 550MHz op de teller zet, heeft een even grote bus als de ATi die we in de Xbox 360 terugvinden: 256 bits breed. Behalve van 256MB dedicated videogeheugen kan de chip ook van het processorgeheugen gebruik maken. De RSX heeft in tegenstelling tot de ATi wel aparte pixel- en vertexshaders. Het aantal shader pipelines is nog niet bekend gemaakt, mogelijk vanwege onzekerheid over de yield, maar Sony claimt dat er zeker 136 shaderoperaties per kloktik kunnen worden gehaald. De communicatie met de Cell-processor verloopt op een snelheid van 35GB/s, in tegenstelling tot de 22,4GB/s waar de Xbox 360 mee kan schermen. De Cell is bovendien de snelste CPU die nVidia naar eigen zeggen ooit onder handen heeft gehad. De resulterende stortvloed aan informatie vergt een aantal aanpassingen aan de GPU die voor reguliere pc's, met hun algemenere en meer modulaire ontwerp, simpelweg niet nodig zijn. Ook voor deze GPU geldt dus dat niet alle geboekte vooruitgang op afzienbare tijd naar de desktop komt. De komende jaren lijkt het bestaansrecht van beide consoles dan ook gewaarborgd. Screenshot Playstation 3: Need For Speed Most Wanted Bron Tweakers.net Link naar artikel>Klik hier Reageren
Invisible_M Geplaatst: 21 mei 2005 Rapport Geplaatst: 21 mei 2005 (bewerkt) wat is precies een teraflop? je hoeft het niet precies te weten maar waar heeft het mee te maken? graphics ofzo :huh: die nfs most wanted screen ziet er wel prachtig uit! Bewerkt: 21 mei 2005 door Invisible_M Reageren
gta player Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 Ik heb nieuwe ps3 foto's gevonde: http://www.gamequarter.be/?p=news&nid=1888 (weet iemand hoe imageshack nu werkt?) ik kan geen screens posten hier Reageren
Mr.Yo Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 (weet iemand hoe imageshack nu werkt?)ik kan geen screens posten hier Je plaatje uploaden en dan je link kopieren en hier tussen de img codes zetten. voorbeeld: [IMG=http://www.hierismijnplaatje.nl/mijnplaatje.jpg] Reageren
Sasuke Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 (bewerkt) Swéét, is dit op ware schaal ? die nfs most wanted screen ziet er wel prachtig uit! Inderdaad, het filmpje dat ik ergens zag doet ook veel beloven. Most Wanted heeft natuurlijk weer te maken met politie achtervolgingen dus dit word écht goed werk. Door de grote steden scheuren met getunede auto's met de politie op je hielen... Byebye GTA Maar, vinden jullie het niet jammer dat GTA (mischien) nieuwe engine/graphics krijgt ? Ik bedoel, deze engine is écht gemaakt voor GTA. Ik hoop dat Rockstar het net zo goed gaat doen als GTA III/SA. Maar deze keer wil ik nieuwe stuff zien ! Zo'n cool miami sfeertje op een PS3/Xbox360... Bewerkt: 22 mei 2005 door Sasuke Reageren
Morpheus 83 Geplaatst: 22 mei 2005 Rapport Geplaatst: 22 mei 2005 Ik vind wel dat ze met een nieuwe engine komen in ieder geval voor de ps3, want op de ps2 zag het er wel goed uit, maar toch de graphics waren niet echt super. Reageren
gta player Geplaatst: 23 mei 2005 Rapport Geplaatst: 23 mei 2005 thanks nu kan ik mijn vraag stellen: weet iemand waar dat klepje voor is ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.