Jump to content

[SP] Sportkenners 2006


NandroDavids

Recommended Posts

Sportkenners Vragentopic

Eindstand Sportkenners 2006



1. HerrieM 147 punten

2. Ikkes 135 punten

3. Jon-asses 131 punten

4. Thabit 128 punten

5. Pitbull 118 punten

6. Svenie 102 punten

7. SamShine 101 punten

8. Gizmo14 68 punten

9. demontventoux 65 punten

10. Mania-92 55 punten

11. GTA-Sheep 50 punten

12. DJ-TQM 47 punten

13. M4X 41 punten

14. Vincenzo 38 punten

15. Froodooo 33 punten

16. -Niels- 30 punten

17. JoV 28 punten

18. Rullez 26 punten

19. gtaboy107 14 punten

20. Preddy 6 punten

21. BMW 4 punten

Flying Dutchman 4 punten

22. Arjen 2 punten

23. W3sl3y 1 punt

Welkom bij Sportkenners!

Het is de bedoeling om het Sport Forum weer een beetje nieuw leven in te blazen, en daardoor ben ik op het idee gekomen van Sportkenners. Ik heb overlegd met PatrickW en er is toestemming om Sportkenners te beginnen.

Wat is Sportkenners?

Bij Sportkenners kun je voorspellingen doen van winnaars van sportevenementen en uitslagen van sportwedstrijden. Als je een goede voorspelling doet, ontvang je punten. Een aantal evenementen/wedstrijden die op het programma staan, zijn:

- Finale Africa Cup

- Schaatsafstanden Olympische Spelen

- Gatorade Cup

- Champions League

- UEFA-Cup

- WK Voetbal

- Roland Garros

- Giro d' Italia

- Tour de France

- Formule 1

- Moto GP

Hoe worden de punten berekent?

Bij een goede voorspelling ontvang je een aantal punten. Voor de verdeling van de punten heb ik het volgende systeem bedacht:

Voorbeeld 1: Er zijn 14 mensen die een winnaar voorspellen en 2 daaran hebben de goede winnaar voorspelt. Die 2 personen krijgen dan elk 7 punten: 14 gedeeld door 2 = 7.

Voorbeeld 2: Er zijn 11 personen die een uitslag van een wedstrijd voorspellen, en 3 daarvan blijken de goede te hebben voorspeld. Die 3 personen krijgen dan elk 4 punten: 11 gedeeld door 3 = 3,66. Ik rond af op hele punten, waardoor ze dus elk 4 punten krijgen.

Als ik het puntenaantal heb berekend en er komt geen heel getal uit, dan rond ik op de volgende manier af: Tot en met 0,49 wordt naar beneden afgerond, vanaf 0,50 wordt naar boven afgerond.

De punten die je haalt, worden bij elkaar opgeteld en worden geplaatst in de Sportkenners Ranking.

Hoe doe ik een voorspelling?

Als er een wedstrijd of evenement is waarop voorspelt kan worden, zal ik dat posten in dit topic. Vanaf dat moment kun je een voorspelling doen, tot de sluitingstijd die ik aangeef in dit topic. Als jij denkt te weten wat de uitslag/winnaar is stuur je me een PM. Die PM moet er uitzien zoals ik aangeef in de komende posts. Als de wedstrijd/het evenement is geweest, post ik hier wie het goed had voorspelt en hoeveel punten ze verdienen. Deze verwerk ik dan in de Sportkenners Ranking.

Als je eenmaal een voorspelling hebt gedaan, kun je die voorspelling niet meer wijzigen!

Ik wil graag dat er voorspelt wordt op een sportwedstrijd/sportevenement, maar hij staat niet op de lijst. Wat nu?

Geen probleem. Stuur mij dan gewoon een duidelijke PM met daarin welke wedstrijd/evenement jij graag voorspelt wilt zien. Dan zal ik kijken of dat de moeite waard is en misschien plaats ik het dan in dit topic. Ik zal je altijd een PM terugsturen met daarin een ja of een nee.

Na al deze uitleg, snap ik het nog steeds niet!

Ook geen probleem, daar is/komt het Sportkenners Vragentopic voor!

Veel plezier allemaal met Sportkenners! Ik hoop dat het een beetje een succes wordt!

Niemand post in dit topic, behalve ik!

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 48
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • NandroDavids

    35

  • Thabit

    3

  • GTA-Sheep

    3

  • Arjen

    1

En we gaan beginnen!

De eerste voorspelling kan worden gedaan op de finale van de Africa Cup (voetbal). Deze wedstrijd is aanstaande vrijdag om 17.00 uur, dus je kunt tot vrijdagmiddag 17.00 uur je voorspelling insturen.

Om een voorspelling te doen, stuur je me een PM. De PM moet de titel hebben 'SK: Africa Cup'.

Deze keer hoef je niet de winnaar te voorspellen, omdat dat te makkelijk is: 50 % kans. Je stuurt in de PM wat de uitslag van de wedstrijd volgens jou gaat worden. Als je denkt dat het een gelijkspel wordt, dan stuur je me ook gewoon een PM met daarin de uitslag ( 0 - 0 of 2 - 2 of iets dergelijks) en dan hoef je verder niet aan te geven wie er wint na verlenging en/of strafschoppen.

Voor de duidelijkheid, de finale gaat tussen Ivoorkust en Egypte. Vermeld in je PM duidelijk welk team hoeveel scoort, dus niet zo: 2 - 1. Maar zet erbij welk land 2 scoort en welk team 1, bijvoorbeeld zo: Ivoorkust - Egypte: 2 - 1.

Als er nog vragen zijn, zet ze dan in het Sportkenners Vragentopic.

Veel succes!

Zodra de uitslag bekend is, post ik hier alle voorspellingen. Dan bereken ik de punten en verwerk ik die in de ranking.

Edit: De wedstrijd is afgelopen en is geëindigd in 0 - 0. Jammer genoeg had niemand dit voorspeld. Omdat dit de 1e keer is en ik toch wil dat er punten worden toegekend, heb ik besloten om degene die het dichtste bij zat qua voorspelling (gelijkspel) en stand (0 - 0) het dichtste bij zat 1 punt toe te kennen. Dit is de 1 - 1-voorspelling van Ruurd31 geworden. Gefeliciteerd Ruurd31 met je punt! :bier:

Iedereen verder veel plezier met de andere voorspellingen...

Link to comment
Delen op andere websites

Aangezien ik nog niet veel inzenders heb voor de voorspellingen van een aantal schaatsafstanden van de Olympische Spelen, heb ik besloten om de 5000 meter van de mannen te laten vervallen, en de inleverdatum te verlengen. Omdat mij is gevraagd om de deelnemers van de verschillende afstanden erbij te zetten, zet ik hier de grootste favorieten van de verschillende afstanden neer. Uiteraard mag je ook voor een niet-favoriet kiezen, als je denkt dat die persoon/dat team gaat winnen.

Als je mee wilt doen, stuur me dan een PM met de titel 'SK: Schaatsen'.

In de PM moet het volgende staan:

Ploegenachtervolging mannen:
Ploegenachtervolging vrouwen:
1000 meter mannen:
1000 meter vrouwen:
1500 meter mannen:
1500 meter vrouwen:
10000 meter mannen:
5000 meter vrouwen:

Achter 'Ploegenachtervolging mannen' en 'Ploegenachtervolgin vrouwen' zet je het winnende land. Acher de overige afstanden zet je de winnende persoon.

Voor elke afstand zijn apart punten te verdienen. Dit is dus een goede gelegenheid om een mooi plekje te verwerven in de Sportkenners Ranking.

Data afstanden en favorieten:

16 februari, ploegenachtervolging mannen. Favorieten: Nederland, Italië, VS, Rusland, Noorwegen.

16 februari, ploegenachtervolging vrouwen. Favorieten: Duitsland, Canada, China, Rusland.

18 februari, 1000 meter mannen. Favorieten: Jan Bos, Erben Wennemars, Beorn Nijenhuis, Stefan Groothuis, Shani Davis, Joey Cheek, Jeremy Wotherspoon, Kyou-Hyuk Lee, Even Wetten, Dmitri Dorofeyev, Yevgeny Lalenkov.

19 februari, 1000 meter vrouwen. Favorieten: Marianne Timmer, Annette Gerriten, Ireen Wüst, Barbara de Loor, Chiara Simionato, Jennifer Rodriguez, Anni Friesinger, Svetlana Zhurova, Cindy Klassen.

21 februari, 1500 meter mannen. Favorieten: Erben Wennemars, Jan Bos, Sven Kramer, Shani Davis, Chad Hedrick, Even Wetten, Enrico Fabris, Alexander Kibalko, Yevgeny Lalenkov.

22 februari, 1500 meter vrouwen. Favorieten: Ireen Wüst, Renate Groenewold, Anni Friesinger, Claudia Pechstein, Cindy Klassen, Jennifer Rodriguez.

24 februari, 10000 meter mannen. Favorieten: Bob de Jong, Sven Kramer, Carl Verheijen, Chad Hedrick, Lasse Saetre, Eskil Ervik, Oystein Grodum, Enrico Fabris, Ippolito Sanfratello.

25 februari, 5000 meter vrouwen. Favorieten: Renate Groenewold, Gretha Smit, Anni Friesinger, Claudia Pechstein, Cindy Klassen, Clara Hughes.

Degenen die me al een PM hadden gestuurd voor de vorige planning van de schaatsafstanden, verzoek ik hierbij even een nieuwe PM te sturen. Zo is het namelijk eerlijker, want anders hebben jullie voorspeld zonder dat je wist wie de favorieten waren. Als je geen nieuwe PM stuurt, reken ik je oude voorspelling mee.

Insturen kan tot woensdagmiddag 15 februari 17.00 uur.

Veel succes! ;)

(Nog vragen? Stel ze in het Sportkenners Vragentopic)

16 februari: De ploegenachtervolgingen zijn verreden. Bij de mannen hadden alle Sportkenners Nederland als winnaar aangewezen, maar dit is Italië geworden. Geen punten dus. Bij de vrouwen hadden 3 goed gegokt op Duitsland. Aangezien we 7 voorspellers hadden, betekent dit dat die 3 personen elk 2 punten erbij krijgen. Wie dat zijn? Zie de Sportkenners Ranking.

18 februari: De 1000 meter voor mannen is verreden. Shani Davis heeft deze afstand gewonnen. Aangezien er bij deze afstand 8 voorspellers waren, en 3 daarvan Shani Davis als winnaar hadden getipt, krijgen zij elk 3 punten erbij. De gelukkigen van vandaag zijn GTA-Sheep, Thabit en Ruurd31.

19 februari: Nederlands succes op de Spelen: Marianne Timmer heeft goud gewonnen op de 1000 meter voor vrouwen, net als 8 jaar geleden. Van de 8 deelnemers, waren er 2 goede voorspellingen. AmsterdamBoy en Ikkes krijgen er dus elk 4 punten bij.

21 februari: Vandaag was de 1500 meter voor mannen. Helaas geen medailles voor de Nederlanders, en ook geen punten voor Sportkenners. Enrico Fabris heeft de afstand gewonnen. Aangezien niemand hem als winnaar had getipt, zijn er vandaag geen punten verdient. Morgen misschien meer succes bij de 1500 meter voor vrouwen.

22 februari: Opnieuw geen punten verdiend door de Sportkenners. Niemand had blijkbaar het vertrouwen in Cindy Klassen. De meeste gingen voor Anni Friesinger (4e), Renate Groenewold (nog lager) of Ireen Wüst (3e). Geen punten dus. Ik hoop dat er bij de laatste 2 afstanden nog wel wat punten verdiend gaan worden.

24 februari: Bob de Jong heeft vandaag de 10 kilometer voor mannen gewonnen. De meeste Sportkenners gingen voor Hedrick, Verheijen en Kramer, maar 1 persoon heeft Bob de Jong als winnaar voorspelt, wat hem 8 punten oplevert. Ik heb het hier over Vincenzo. Ik hoop dat er morgen op de 5 kilometer voor vrouwen ook weer wat punten verdient gaan worden.

25 februari: De laatste schaatsafstand is verreden: De 5 kilometer voor vrouwen. De Sportkenners gingen allemaal voor Renate Groenewold (9e), Anni Friesinger (niet gestart), Gretha Smit (niet gestart), Cindy Klassen (3e) of Claudia Pechstein (2e). Niemand had dus de goede winnares voorspelt: Clara Hughes. Er zijn geen punten verdient.

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Ondanks het feit dat we nog bezig zijn met het schaatsen, wil Thabit graag dat we ook even de Champions League-uitslagen van komende dinsdag en woensdag gaan voorspellen. Het gaat om de wedstrijden PSV - Olympique Lyon en Ajax - Internazionale. Voor beide wedstrijden zijn apart punten te verdienen volgens het puntensysteem die je in de eerste post kunt vinden. Het is de bedoeling om de uitslagen van de wedstrijden te voorspellen. Een gelijkspel is ook mogelijk, het wordt dan geen verlenging en/of strafschoppenserie.

Stuur mij een PM met de titel 'SK: Champions League' met daarin het volgende:

PSV - Olympique Lyon
Ajax - Internazionale

Achter beide wedstrijden zet je de stand waarvan jij denkt dat de wedstrijd mee eindig.

PSV - Olympique Lyon wordt gespeeld op dinsdag 21 februari.

Ajax - Internazionale wordt gespeeld op woensdag 22 februari.

Insturen kan tot dinsdag 21 februari, 20.30 uur.

Veel succes allemaal!

21 februari: PSV - Olympique Lyon 0 - 1. Er waren 9 deelnemers aan Sportkenners, dus er waren 9 punten te verdienen. Helaas had niemand gegokt op een 0 - 1-overwinning van Olympique Lyon, waardoor er geen punten zijn verdient. Ik hoop op meer succes bij Ajax - Internazionale.

22 februari: Ajax - Internazionale 2 - 2. Alweer geen goede voorspellingen door de Sportkenners. Het was dan ook wel een verrassende uitslag.

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Op dit moment zijn er geen lopende voorspellingen meer, dus lijkt het me tijd voor een nieuwe voorspelling. Komende woensdag speelt het Nederlands Elftal de eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding op het WK 2006, dat op 9 juni gaat beginnen in Duitsland. Woensdag speelt Nederland thuis tegen Ecuador, en ik vraag jullie om de uitslag van de wedstrijd te voorspellen.

Als je mee wilt doen, stuur je me een PM met de titel: 'SK: Nederland - Ecuador'.

In de PM zet je het volgende:

Nederland - Ecuador

Achter de wedstrijd zet je de stand waarin de wedstrijd volgens jou gaat eindigen. Het is mogelijk om een gelijkspel te voorspellen, er zal dan namelijk geen verlenging en/of strafschoppenserie worden gehouden.

Insturen kan tot woensdag 1 maart, 20.00 uur.

Veel succes!

Edit:

Helaas, geen goede voorspellingen. De echte uitslag was 1 - 0 voor Nederland. Aangezien er tot nu toe nog geen punten zijn verdient met het voorspellen van uitslagen van voetbalwedstrijden, ga ik even nadenken op welke manier ik daar verandering in kan brengen....

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ja, eindelijk kun je weer nieuwe voorspellingen kwijt voor Sportkenners. Deze keer weer eens een andere sport: Formule 1. Komende zondag staat de eerste race op het programma, de Grand Prix van Bahrein.Voorspel de winnaar van die Grand Prix en verdien punten voor Sportkenners! Mocht je niet weten wie er meedoen aan het Formule 1 - seizoen, kijk dan even hier. Er zijn deze keer ook extra punten te verdienen: Onderaan dit bericht zie je een foto van een Formule 1 - coureur. Als je weet wie het is, zet het dan in je PM. Als je de Formule 1 - coureur goed hebt, ontvang je 1 punt. Voor de voorspelling geldt de normale puntentelling die bovenaan dit topic te vinden is.

Wil je meedoen? Stuur mij dan een PM met de titel 'SK: GP Bahrein'.

In die PM moet het volgende staan:

Winnaar Grand Prix Bahrein:

Foto:

Achter 'Winaar Grand Prix Bahrein' zet je dan de persoon waarvan jij denkt dat hij gaat winnen. Achter 'Foto' zet je de naam van de coureur die op de foto hieronder staat.

fomula18uu.jpg

Veel succes! Insturen kan tot zondagochtend 12 maart, 10.00 uur.

Edit:

De race is gereden. Wereldkampioen Fernando Alonso heeft de GP gewonnen. 3 van de 8 Sportkenners hadden het goed voorspeld. Dat betekent dus dat zij elk 3 punten krijgen voor de Sportkenners Ranking.

Niet iedereen had dit bericht helemaal goed gelezen: Sommige hebben een foto meegestuurd van degene waarvan zij dachten dat hij ging winnen. Het was dus de bedoeling om achter 'Foto' te zetten welke coureur er op de foto hierboven staat. Maar voor de echte Sportkenners was dat geen probleem. 4 van de 8 wisten dat het hier om David Coulthard ging. Voor ieder van hen 1 punt erbij.

Dat betekent dat BMW en Flying Dutchman elk 4 punten krijgen bijgeschreven, Thabit 3 en Ikkes en W3sl3y elk 1. Wil je weten wie er bovenaan staat? Neem dan even een kijkje in de Sportkenners Ranking.

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Komend weekeinde staan er een aantal mooie wedstrijden op het programma in de verschillende Europese voetbalcompetities. Met het oog op het WK Voetbal dat op 9 juni van start gaat, lijkt het me handig om de vorm van voorspellen die ik daar van plan ben te gaan gebruiken, nu even te oefenen. Ik werk vanaf nu bij voetbalwedstrijden niet meer met het voorspellen van de uitslag, maar met het beroemde Toto-systeem. Ik zal dat systeem even in het kort uitleggen met een voorbeeldje erbij.

Bij het Toto-systeem wordt er gewerkt met 1-tjes, 2-tjes en 3-tjes. Achter elke wedstrijd zet je dus een 1, een 2, of een 3. Een 1 staat voor een overwinning van de ploeg die thuisspeelt (linkerkant), een 2 voor een overwinning van de uitploeg (rechterkant) en een 3 staat dan logischerwijs voor een gelijkspel. Afgelopen weekend eindigde de wedstrijd FC Groningen – Ajax bijvoorbeeld in een 3 – 2-overwinning voor FC Groningen. Aangezien de FC thuisspeelde, had je dus op je Toto-formuliertje een 1-tje in moeten vullen. Ik hoop dat het systeem duidelijk is, anders stel je nog maar even je vraag in het Sportkenners Vragentopic.

Als je mee wilt doen met deze ronde van Sportkenners, stuur je mij een PM met de titel 'SK: Europa'. In je PM moet het volgende staan:

25 maart: Club Brugge - Anderlecht

25 maart: FC Twente - SC Heerenveen

25 maart: Hamburger SV - Borussia Dortmund

25 maart: Schalke 04 - VfL Wolfsburg

25 maart: AC Milan - Fiorentina

25 maart: Juventus - AS Roma

26 maart: AS Monaco - Paris Saint-Germain

26 maart: Real Madrid - Deportivo la Coruña

Achter elke wedstrijd zet je een 1, een 2 of een 3, afhangende van jouw vermoeden van de uitslag. Je PM moet voor zaterdag 25 maart 12.00 uur binnen zijn.

Veel succes! ;)

Edit:

Hmmm, 6 deelnemers viel me een beetje tegen, maar goed, bij het WK zullen er meer zijn. (Er zijn namelijk mensen die beloofd hebben dan wel mee te doen...) Hier de puntenverdeling van deze ronde:

Froodooo: 6

Ikkes: 4

Thabit: 3

-Niels-: 12

GTA-Sheep: 7

Vincenzo: 6

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Mededeling:

Vanaf heden heeft Sportkenners een nieuwe medewerker: Thabit. Hij zal gaan zorgen voor de voorspellingen bij de Moto GP, die komende zondag van start gaat. Waarschijnlijk vandaag post hij hieronder wat je precies moet doen.

Veel succes, Thabit! :klap:

(Kijk allemaal ook nog even in de post hierboven...)

Link to comment
Delen op andere websites

motogp6wd.gif

Sportkenners MotoGP competitie 2006

Uitleg

De MotoGP competitie is eigenlijk het zelfde als de gewone Sportkenners.

De puntentelling gaat precies hetzelfde, maar er wordt wel een NIEUWE ranking aangemaakt,

apart voor de MotoGP competitie. Daarin begint iedereen gewoon op nul, maar je punten van de gewone sportkenners houd je wel!

De deelnemers van de MotoGP vind je hier. Als je meedoet moet je je PB sturen naar THABIT

Foto

Wie is deze MotoGP coureur. Stuur het antwoord in, tegelijk met je antwoord wie de MotoGP van deze week gaat winnen.

Het bericht

Titel: 
SK: MotoGP Jerez

Foto: (jouw antwoord)
Winnaar: (jouw antwoord)

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

Komende zondag staat de tweede race op het programma van de Formule 1, de Grand Prix van Australië.Voorspel de winnaar van die Grand Prix en verdien punten voor Sportkenners! Mocht je niet weten wie er meedoen aan het Formule 1 - seizoen, kijk dan even hier. Er zijn deze keer ook extra punten te verdienen: Onderaan dit bericht zie je een foto van een Formule 1 - coureur. Als je weet wie het is, zet het dan in je PM. Als je de Formule 1 - coureur goed hebt, ontvang je 1 punt. Voor de voorspelling geldt de normale puntentelling die bovenaan dit topic te vinden is.

Wil je meedoen? Stuur mij dan een PM met de titel 'SK: GP Australië'.

In die PM moet het volgende staan:

Winnaar Grand Prix Australië:

Foto:

Achter 'Winaar Grand Prix Australië' zet je dan de persoon waarvan jij denkt dat hij gaat winnen. Achter 'Foto' zet je de naam van de coureur die op de foto hieronder staat.

formula17ol.jpg

Veel succes! Insturen kan tot zondagochtend 2 april 4.59 uur.

Edit: De race is verreden, en Fernando Alonso heeft weer gewonnen. 3 van de 5 Sportkenners hadden dit goed voorspelt, wat er op neer komt dat zij elk 2 punten krijgen. Deze 3 personen hadden de foto (Felipe Massa) ook goed, wat een totaal maakt van 3 punten in deze ronde. De gelukkigen zijn: Mania-92, Ikkes en -Niels-. Gefeliciteerd en op naar de volgende voorspelling!

Link to comment
Delen op andere websites

motogp6wd.gif

Sportkenners MotoGP competitie 2006

Uitleg

De MotoGP competitie is eigenlijk het zelfde als de gewone Sportkenners.

De puntentelling gaat precies hetzelfde, maar er wordt wel een NIEUWE ranking aangemaakt,

apart voor de MotoGP competitie. Daarin begint iedereen gewoon op nul, maar je punten van de gewone sportkenners houd je wel!

[/u]Als je meedoet moet je je PB sturen naar THABIT

Deelnemers

De vorige lijst klopte niet, sorry, dit is wel de goede lijst (Sommige rijders rijden niet altijd mee!)

Ducati: Loris Capirossi, Sete Gibernau

Camel Yamaha: Valentino Rossi, Colin Edwards

Repsol Honda: Nicky Hayden, Dani Pedrosa

Fortuna Honda: Marco Melandri, Toni Elias

Honda LCR: Casey Stoner

Suzuki: Chris Vermeulen, John Hopkins

Team Roberts Honda: Kenny Roberts jr.

Kawasaki Racing Team: Randy de Puniet, Shinya Nakano

Konica Minolta Honda: Makoto Tamada

Yamaha Tech 3: Carlos Checa, James Ellison

WCM: Jason Perez, Jeremy McWilliams

D'Antin Pramac: Alex Hofmann, Jose Luis Cardoso

Het bericht

Als titel 'SK: MotoGP Qatar'

Foto: (jouw antwoord)

Winnaar: (jouw antwoord)

Foto

KLIK HIER!

Tot wanneer?

Zaterdag 8 April 23:59!

Bewerkt: door Thabit
Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Vanwege tijdgebrek is er hier een tijdje niks gebeurt, maar hier is eindelijk weer een wedstrijd waar jullie je voorspelling voor kwijt kunnen! Het is weer eens een andere sport, maar wel een hele bekende: Wielrennen. Jon-asses had het idee opgevat om een aantal Wielerklassiekers te laten voorspellen. De afgelopen weken zijn er al een aantal geweest (Ronde van Vlaanderen, Parijs-Roubaix), maar wegens tijdgebrek heb ik die niet kunnen laten voorspellen. De wedstrijd die wel op het Sportkenners-programma staat, is de Amstel Gold Race, die komende zondag verreden gaat worden.

Het is de bedoeling dat je de top-3 gaat voorspellen. Hierbij geldt gewoon de normale Sportkenners-puntentelling. Om het jullie iets makkelijker te maken, heeft Jon-asses voor mij de favorieten op een rijtje gezet, dus ook de niet-wielerkenners kunnen een gokje wagen. De favorieten staan op volgorden van topfavoriet tot outsider.

Favorieten: Danilo Di Luca, Michael Boogerd, Davide Rebellin, Mirko Celestino, Miguel Angel Martin Perdiguero, Patrik Sinkewitz, David Extebarria, Jérome Pineau, Oscar Freire, Paolo Bettini, Damiano Cunego, Cadel Evans en Karsten Kroon.

Een hele waslijst, maar voor de echte kenners mag dit natuurlijk geen probleem gaan vormen. Voor de mensen die de laatste tijd veel over Tom Boonen hebben gehoord, en zich afvragen waarom hij niet tussen de favorieten staat: Tom Boonen doet niet mee!

Als je mee wilt doen, stuur je me een PM met de titel SK: Amstel Gold Race. In die PM moet het volgende staan:

[b]Nr. 1[/b]

[b]Nr.2[/b]

[b]Nr.3[/b]

Insturen kan tot zondag 16 april, 10.00 uur.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Mocht je nog vragen hebben, zet die dan in het Sportkenners Vragentopic.

Veel succes!

Edit: Het aantal inzendingen is me nogal tegengevallen: Slechts 3 Sportkenners hebben een gokje gewaagd. Blijkbaar is er weinig interesse voor het wielrennen, dus ik denk dat er in de Sportkenners-toekomst niet meer aan wielrennen wordt gedaan, behalve dan de Tour de France.

Goed, de uitslag van gisteren:

1. Frank Schleck (Luxemburg)

2. Steffen Wesemann (Zwitserland)

3. Micheal Boogerd (Nederland)

Wesemann en Schleck stonden niet bij de favorieten, maar iedereen ziet wel 's wat over het hoofd... :sst:

Dan de punten: -Niels- ontvangt 3 punten, omdat hij Micheal Boogerd op de goede plaats had gezet. Froodooo ontvangt 1 punt, omdat hij Boogerd wel in de top-3 had geposteerd, maar niet op de goede plek. Bedankt voor jullie deelname, ook Jon-asses!

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Het is tijd om jullie sportkennis los te laten op de play-offs van de Eredivisie. Er zijn 4 verschillende soorten play-offs:

  • Play-offs voor 1 ticket voor de 3e voorronde van de Champions League
  • Play-offs voor 1 ticket voor de UEFA-Cup
  • Play-offs voor 1 ticket voor de Intertoto
  • Play-offs voor 2 plaatsen in de Eredivisie

Ik laat alleen de eerste 2 play-offs voorspellen, omdat het systeem anders te ingewikkeld wordt.

Aan de play-offs voor 1 ticket voor de 3e voorronde van de Champions League doen 4 clubs mee: AZ, Feyenoord, Ajax en FC Groningen. In de eerste ronde van deze play-offs staan de volgende wedstrijden op het programma:

  • FC Groningen - AZ (donderdag 20 april)
  • Ajax - Feyenoord (donderdag 20 april)
  • AZ - FC Groningen (return/zondag 23 april)
  • Feyenoord - Ajax (return/zondag 23 april)

Logischerwijs spelen de winnaars daarvan daarna tegen elkaar om de ticket voor de 3e voorronde van de Champions League. Het is dus de bedoeling om van deze 4 clubs 1 te kiezen waarvan jij denkt dat die de ticket zal bemachtigen.

--------

Aan de play-offs voor 1 ticket voor de UEFA-Cup nemen ook 4 clubs deel: FC Utrecht, SC Heerenveen, Roda JC en FC Twente. In de eerste ronde van deze play-offs staan de volgende wedstrijden op het programma:

  • FC Twente - FC Utrecht (zaterdag 22 april)
  • Roda JC - SC Heerenveen (zaterdag 22 april)
  • FC Utrecht - FC Twente (return/woensdag 26 april)
  • SC Heerenveen - Roda JC (return/woensdag 26 april

Ook hier is het zo dat de winnaars van deze dubbele ontmoetingen tegen elkaar gaan strijden voor die ene ticket voor de UEFA-Cup. Hier is het dus de bedoeling om die ene club te voorspellen waarvan jij denkt dat die de UEFA-Cup-ticket zal bemachtigen.

Als je mee wilt doen, stuur je mij een PM met de titel SK: Play-offs Europacups. In je PM moet het volgende staan:

Ticket 3e voorronde Champions League: (AZ/Feyenoord/Ajax/FC Groningen)
Ticket UEFA-Cup:(FC Utrecht/SC Heerenveen/Roda JC/FC Twente)

Je kiest dus uit elk rijtje van 4 clubs 1 club waarvan jij denkt dat die de ticket zal bemachtigen. Voor allebei de voorspellingen geld de normale Sportkenners-puntentelling die je in de bovenste post van dit topic staat.

Veel succes!

(Insturen kan tot donderdag 20 april, 18.00 uur)

EditDe punten zijn bekend: Froodooo en Ruurd31 krijgen elk 4 punten, -Niels- en Big-Loser elk 2 punten.

Bewerkt: door NandroDavids
Link to comment
Delen op andere websites

Welkom bij de grote WK-Pool van GTA-Forum.nl!



Aangezien het WK Voetbal al over 51 dagen gaat beginnen, lijkt het me de hoogste tijd om jullie kennis (Of gokwerk…:puh:) over het WK te testen. Deze keer gaat de puntentelling niet volgens het officiële Sportkenners Puntensysteem, maar staat het aantal punten dat er valt te verdienen per onderdeel vast. In totaal zijn er 100 punten te verdienen, wat inhoudt dat je maar zo de koppositie bij Sportkenners kunt overnemen.

Niet alleen de puntentelling is anders dan normaal, ook het inzenden zal anders zijn: In plaats van de PM zal er nu gebruik moeten worden gemaakt van e-mail. Dit omdat de lengte van de PM’s veel te groot en onoverzichtelijk zouden worden. Omdat er geen andere oplossing gevonden kon worden, heb ik toestemming om hier een e-mailadres te plaatsen waar je je voorspellingen naar kunt sturen: sportkenners@schaapje.nl (Ja, die heb ik van GTA-Sheep…).

Het invullen van het voorspellingsformulier.

Onderaan deze pagina vind je een Excel-bestand, met daarin alle punten die je in moet vullen. Deze moet je downloaden en invullen. Net als bij een Toto-formulier, zet je een x-je in het vakje 1, 2 of 3, waarbij het ervan afhangt waarin jij denkt dat de wedstrijd eindigt. Een 1 staat voor een overwinning van de thuisploeg, een 2 staat voor een overwinning van de uitploeg, en de 3 staat dan logischerwijs voor een gelijkspel. Op die manier vul je alle wedstrijden van alle poules in. Voor elke goede voorspelling ontvang je 1 punt, behalve bij de wedstrijden van het Nederlands Elftal. Daar zijn namelijk per goede voorspelling 5 punten te verdienen. Onder het pouleschema vind je nog 7 onderwerpen die je moet voorspellen:

Topscorer: Hier vul je de naam in van de speler waarvan jij denkt dat hij topscorer van het WK zal worden. (5 punten te verdienen)

Aantal Doelpunten: Hier vul je het getal in van het aantal doelpunten dat de topscorer zal maken. (5 punten te verdienen)

Wereldkampioen: Hier vul je het land in, waarvan jij denkt dat het de wereldtitel zal winnen. (10 punten te verdienen)

2e plaats: Hier vul je het land in, waarvan jij denkt dat als verliezend finalist zal eindigen. (5 punten te verdienen)

3e plaats: Hier vul je het land in, waarvan jij denkt dat het het brons gaat winnen. (5 punten te verdienen)

4e plaats: Hier vul je het land in, waarvan jij denkt dat het de strijd om de 3e/4e plaats zal verliezen. (5 punten te verdienen)

Eindstation Nederland: Hier vul je de ronde in, waarin jij denkt dat het Nederlands Elftal zal eindigen. Eerste Ronde / Achtste Finale / Kwartfinale/ 4e / 3e / 2e / Wereldkampioen. (5 punten te verdienen)

Onderaan het formulier moet je ook nog je naam invullen, die je hier op het Forum gebruikt. Doe je dit niet, dan kan ik je natuurlijk ook geen punten toekennen…;)

Het inzenden van het voorspellingsformulier.

Nadat je het voorspellingsformulier hebt ingevuld, moet je hem nog inzenden. Dit gaat dit keer niet via PM, maar via e-mail. Sla je ingevulde voorspellingsformulier op, en verstuur hem als bijlage naar sportkenners@schaapje.nl.

Eenmaal ingezonden voorspellingsformulieren kunnen niet worden gewijzigd. Insturen kan tot 9 juni 2006, 12.00 uur.

Het is misschien veel werk om in te vullen, maar je hebt nog tijd genoeg, en het is ook nog eens hartstikke leuk om mee te doen. Voor vragen kun je terecht in dit topic: *KLIK*.

Veel succes!

Download hier het Excel-bestand!

Link to comment
Delen op andere websites

Wegens een fout in de WK-pool van gisteren, wil ik iedereen die het bestand al had gedownload er even op wijzen dat ze het Excel-bestand even opnieuw moeten downloaden.



Het goede Excel-bestand vind je nu in de post hierboven, helemaal onderaan.

Mijn excuses voor het ongemak... :clown:

(Bedankt voor het melden, svenie _O_ )

Link to comment
Delen op andere websites

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...