Jump to content

Kerstliedje + presenatatie powepoint.

Recommended Posts

Geplaatst:

oke het idee is een presentatie te maken waarin je vele foto's ziet van mij en me vriendin, en ook van mij alleen, met op de achtergrond "all i want for christmas is you" maar ik ben nogal slecht met powerpoint. dus wie kan me wat goede uitleg geven? het nummer heb ik al, ik ga morgen dmv photoshop foto's bewerken, nu alleen nog de vraag hoe ik een mooie presentatie maak, het gedownloade nummer is trouwens een .mp3 bedankt voor de mogelijke hulp!

Geplaatst:

Ik heb er wel redelijk veel verstand van. Door een goede en duidelijke presentatie te hebben ben je eerst een goede rustige achtergrond nodig waar witte tekst goed te lezen is. Het is aanbevolen om een donker achtergrond te nemen. Geen geel, wit of een andere afleidende kleur. Voor jouw geval is donkerrood met wat frutseltjes wel een leuk idee. Ik kan voor je wel een achtergrond maken als je mij even een PB stuurt met gegevens en een testfoto(s), zodat ik een voorbeeld kan maken.

Met PowerPoint 2003 kan je gemakkelijk animatie's toevoegen die ook niet al te veel afleiden. Ga dan naar Diavoorstelling - Animatieschema's . Dan heb je verschillende keuzes uit animaties. Als je tekst wilt laten animeren, klik je eerst de tekstbox aan (dus niet tekst selecteren). Dan kies je een animatie uit en als het goed is krijg je ook een voorbeeldje te zien hoe de animatie er uit komt te zien. Voor de wat ingewikkelde animatie moet je naar Diavoorstelling - Aangepaste animatie gaan. Hier kan je instellen wanneer er bepaalde tekst tevoorschijn moet komen. In één dia kunnen er dan meer dan 1 animatie zitten.

;)

Geplaatst:

Ik heb ook een vraag. Ik heb ook een Powerpoint Presentatie gemaakt. Maar hoe post ik deze nou op het Forum?

Geplaatst:

Als je een achtergrondliedje wilt hebben, zal het een WAV liedje moeten worden. Hier zijn verschillende tools voor, maar ik heb even omgezet: KLIK. Als het liedje niet goed is, kun je de jouwe dan even sturen?

Nu info over het geluid toevoegen (in PP2003):

- Start PowerPoint op

- Kies Diavoorstelling -> Diaovergang (1)

Rechts zie je een menu verschijnen:

- Ergens staat Geen Geluid. Klik op het pijltje ernaast.

- Kies in de lijst: Ander bestand (onderaan) (2)

- Zoek het liedje en druk op OK (of openen o.i.d.). (3)

- DOE DIT ALLEEN BIJ DE DIA WAAR HET GELUID MOET BEGINNEN!!! BIJ DE OVERIGE DIA'S MOET ER STAAN: Geen geluid!!! (4)

screen127vy4.png

Succes ermee!

Zie Arjen's post voor animaties.

Mvg,

Flitskikker

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...