Jump to content

GTA Classics vindplaats!


Svenie

Recommended Posts

ClassicsWaar.png

(Graphics By SummerBase)

Zoals de meeste mensen op dit forum al hebben gezien, wordt er de laatste tijd veel gevraagd naar één van de Classic GTA's. Helaas zijn deze bijna niet meer te vinden in winkels, en daarom moet het internet worden geraadpleegd. Om de leden van dit forum te helpen in hun zoektocht naar de Classic GTA's is dit topic opgericht. Het bestaat uit info over de GTA's, vindplaatsen en betrouwbare websites. Een deel van de info komt ook uit bestaande topics, zodat alle deze info voor 100% betrouwbaar is. Opmerkingen en dergelijke kunnen via PM naar mij worden gestuurd.

GrandTheftAuto.png

De allereerste GTA werd in 1997 uitgebracht met behulp van DMA Design en ASC Games. De game bestaat uit 3 levels, die bestaan uit de 3 meeste bekende steden van de GTA reeks. Het gaat hier natuurlijk over Liberty City, Vice City en San Andreas. Als beginneling start je in Liberty City, waar je eenvoudige opdrachten moet voltooien voor een persoon die Bubby heet. Als je genoeg van jezelf hebt bewezen, kom je in San Andreas terecht en ontmoet je de leider van de Triads Uncle Fu. Duistere en mysterieuze opdrachten zal je moeten voltooien als je verder wilt gaan en El Burro wilt ontmoeten. Vice City komt als laatste stad aan bod in Grand Theft Auto en Samual Deever zal er voor de nodige corrupte opdrachten zorgen. Grand Theft Auto mag dan wel de eerste GTA zijn, toch is het interessant om deze game in je bezit te hebben, want je kan deze game eigenlijk als de voorganger van GTA III, GTA Vice City en GTA San Andreas zien. Een echte aandrader dus!

gta1s1ge2lj6.th.pnggtas2nk6sk2.th.png gtas3sq0za1.th.png

Extra links: WikiGTA

Verkoopsites

Rockstar Games

GTALondon1969.png

De 2de GTA in de GTA reeks liet niet lang op zich wachten. In 1999 kwam GTA London op de markt. de game was niet echt een succes, maar toch hebben enkele mensen de game uit intresse gekocht. Net zoals voorganger Grand Theft Auto heeft deze game niet echt een verhaallijn, en kan je kiezen hoe je het spel uitspeeld. Als je het spel wilt uitspelen door missies te voltooien, dan kom je personen zoals de Crisp Twins, Harold Cartwright , Jack Parkinson, ... tegen. Ieder van hen heeft grote invloed in Londen, dus je bent ze maar beter te vriend. De 4 levels (Boys Will Be Thieves, Mods And Sods, Chelsea Smile, Dead Certainty) vertellen je de karakters van de personen, en bevatten heel leuke missies en zijmissies. De game is dus net zoals Grand Theft Auto een aanrader voor GTA fans.

london1yr7.th.png london2kb6.th.png

Extra links: WikiGTA

Verkoopsites

GTA2.png

Een van de meest bekende Classic GTA's is ongetwijfeld GTA 2. De game toont ons een deprimerend beeld van de toekomst, en vertelt het verhaal van Claude Speed, een nieuweling in een stad die Anywhere city heet. De stad bestaat uit drie Districten, het Downtown District, het Residential District en het Industrial District. In elk District zijn er 3 gangs te vinden, zij hebben elk hun eigen visie en vijanden. Je bent net zoals in voorgaande GTA's vrij om te kiezen wat je doet: je kan missies spelen, of de stad op stelten zetten om zo geld te verdienen. Let wel op! Als je voor een bepaalde gang een missie volbrengt, dan is de kans groot dat de vijandelijke gang het heel wat minder met jou zal vinden. Met andere woorden zullen ze je proberen te vermoorden wanneer ze de kans daartoe krijgen. Vergeet daarom niet de bekende GTA 2 spreuk: Respect is everything!

Extra links: WikiGTA

Verkoopsites

Rockstar Games

GTAAdvance.png

Een van de minst verkochte en gespeelde GTA's is GTA Advance. GTA Advance kwam in Oktober 2004 uit, in dezelfde maand van GTA San Andreas. Het publiek stormde volop op GTA San Andreas af, en GTA Advance werd op de achtergrond gehouden. De game deed het zo slecht, waardoor er in de meeste winkels helemaal geen exemplaar meer te vinden is. Deze GTA speelt zich één jaar af voor GTA III, en net zoals in GTA III, in het bekende Liberty City. Mike de hoofdrolspeler van de game, en partner Vinnie proberen uit Liberty City te ontsnappen, en zoeken naar allerlei hulpmiddelen om hen hierbij te helpen. Net als ze op het punt staan om te vertrekken, gebeurd er iets onverwacht, de wagen waar Vinnie en het verdiende geld inzit ontploft net voor Mikes ogen. Vanaf dat moment zweert Mike om alles tot op de bodem uit te zoeken, totdat hij de moordenaar van Vinnie heeft gevonden. Hij komt hierdoor in contact met 8 Ball, Jonnie, Cisco, Asuka, King Courtney, ... Uiteindelijk komt Mike te weten dat Vinnie alles in scène heeft gezet, enkel en alleen om het geld voor zichzelf te houden. Nadat hij Vinnie eigenhandig heeft vermoord, concentreert hij zich op King Courtney, die net op het nipertje weet te ontsnappen in één van de laatste missies van spel. Als alles tot op de bodem is uitgezocht, verlaat Mike uiteindelijk Liberty City met het vlietuig van Cisco. De bestemming van de vlucht is helaas niet bekend.

Extra links: WikiGTA

Verkoopsites

Note: Elke maand wordt dit topic voorzien van een grote controle, waardoor de links naar de verkoopsites Up To Date blijven!

Laatste update:

Bewerkt: door Svenie
Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
Sorry ik dacht dat die niet voor de gameboy verkrijgbaar was.Alleen GTA Advance is voor de Gameboy :duh:
Grand Theft Auto en GTA2 zijn naast de PlayStation en PC ook op de GameBoy Color verschenen. GTA2 verscheen ook op de Dreamcast.
Link to comment
Delen op andere websites

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...
ik krijg binnen kort een gameboy sp voor op camping ik wou gta a daar voor kopen goed idee ? (ik heb gta2 op gamboy coler gehat)

gekocht. en ik zeg een ding de eene zijn leed is de ander zijn vermaak :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...
je kan ze ook gewoon gratis downloaden van hun website.

iniedergeval dat kon een tijdje kweet niet of het nog steeds zo is.

De link van die website stond al langere tijd in de hoofdpost. :)

Ik wil even melden dat dit topic volledig vernieuwd is. Sinds mijn 'vertrek' begin Februari is dit topic zwaar verwaarloosd, en ik vond het tijd om het weer nieuw leven in te blazen. Misschien kan het wel van pas komen tijdens de kerstperiode. Mochten er nog opmerkingen of suggesties zijn, dan kunnen jullie mij altijd PM'en.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...