Jump to content

Wat kan ik beter kopen een PS3 of XBox 360


White Gold

Recommended Posts

Hey allemaal. Ik heb nu een GameCube, al een paar jaar. Maar ik ben van plan om van de zomer een PS3 of een XBox 360 te kopen.

Nu is mijn vraag: wat kan ik beter kopen? Ik heb een redelijk budget al denk ik dat ik 500 á 600 euro niet haal :(. Misschien lenen van m'n ouders :D.

Maar daar komt bij dat ik denk dat de 360 van de zomer gaat dalen in prijs, om de volgende redenen.

- Al een tijdje op de markt.

- PS3 is over ter wereld te koop.

- Meerdere consoles worden na zo'n tijd afgeprijst.

Dus wat zouden jullie mij aanraden? Ik wil GTA IV dus geen Wii. Die neemt m'n broertje btw al :D.

Link to comment
Delen op andere websites

Hey allemaal. Ik heb nu een GameCube, al een paar jaar. Maar ik ben van plan om van de zomer een PS3 of een XBox 360 te kopen.

Nu is mijn vraag: wat kan ik beter kopen? Ik heb een redelijk budget al denk ik dat ik 500 á 600 euro niet haal :(. Misschien lenen van m'n ouders :D.

Maar daar komt bij dat ik denk dat de 360 van de zomer gaat dalen in prijs, om de volgende redenen.

- Al een tijdje op de markt.

- PS3 is over ter wereld te koop.

- Meerdere consoles worden na zo'n tijd afgeprijst.

Dus wat zouden jullie mij aanraden? Ik wil GTA IV dus geen Wii. Die neemt m'n broertje btw al :D.

Eigenlijk ligt het er aan of je geduld hebt ,want een paar maanden wachten zou ik niet aankunnen :puh: maar ik zou een X360 kopen want voor die prijs kan je een 360 incl. spellen en Xbox Live hale dus ik zou de 360 doen ;)

P.S. Zoveel verschillen de PS3 en de 360 nou ook weer niet ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan nu heel cliché gaan antwoorden dat het helemaal aan jezelf ligt, maar dat doe ik niet. Ik zou voor de Xbox 360 gaan. Als eerste natuurlijk omdat ie veel goedkoper is, maar ook omdat er al veel meer goede games op zijn verschenen (klik hier voor een overzicht) en een aantal goede exclusives heeft. Verder heeft de 360 een prima werkende online-service, waar je helaas wel voor moet betalen. Je moet natuurlijk wel goed kijken naar de exclusives van beiden. Als jij bijvoorbeeld veel hebt met de exclusives van de PS3, moet je de PS3 kopen en omgekeerd. Voorbeelden van exclusives voor de PS3 zijn Final Fantasy XIII, Gran Turismo 5 en Metal Gear Solid IV (komt misschien ook naar de 360), exclusives voor de 360 zijn Gears of War, Project Gotham Racing, Saints Row, Crackdown en BioShock, (voor een volledige lijst mag je naar SamShine gaan en zeggen dat Piet-Herr je heeft gestuurd :puh: ).

Ik zou echter nog even wachten met je aankoop. Doordat de PS3 nog niet uit is in Europa, is het moeilijk om goed te vergelijken. Je kunt nog niet goed zien of de PS3 een succes wordt of niet, je kunt nog niet goed zien hoe de ontwikkelaars reageren op de PS3 en je kunt nog niet goed zien hoe goed de online-service gaat werken.

Als je dat niet wil en direct een goed apparaat met een goede line-up wil hebben, heb je aan de Xbox 360 zeker geen miskoop.

Link to comment
Delen op andere websites

Prf... Dat word een hele moeielijke keuze! Allereert raad ik je aan dit topic te lezen, aangezien daar dezelfde vraag behandelt word.

Je moet op een aantal dingen afgaan, namelijk; de prijs, de controller en het allerbelangerijkste: de games.

De prijs.

Qua prijs verschillen de Playstation 3 en de Xbox 360 ongeveer € 250,- euro. De adviesprijs van Microsoft is nog wel € 400,- maar een aantal winkels bieden hem al (die € 50,-) goedkoper aan. Voor die € 250,- euro kan je aardig wat games kopen, een belangerijk aandachtspunt dus!

De controller.

Hier kan ik weinig voor je gaan 'beslissen'. Het licht puur aan je eigen smaak, de Xbox 360 controller is voornamelijk geschikt voor shooters met de 2 triggers en de hoog geplaatste linkeranalogestick. De Playstation 3 controller die daar onder 'technische details' te vinden is. De controller is een hele algemene controller die beschikt over een beweginssensor, maar aangezien je ook een Wii 'tot je beschikking' krijgt zul je daar weinig baat bij hebben.

De games.

Beide console's krijgen/hebben heel veel vette games. Jij noemt GTA IV die je (ála SummerBase; aber naturlich) wilt spelen. Vergelijkbare titels die exclusief voor de Xbox 360 beschikbaar zijn zijn: Crackdown (binnenkort beschikbaar, maar als jij over je Xbox 360 beschikt allang) en Saints Row. Beide zullen je zeker zoet houden tot 17 oktober. Daarnaast zijn er natuurlijk ook titels zoals Oblivion, Gears of War, F.E.A.R., Condemned, Call of Duty 2 en Call of Duty 3 die allemaal opzich de aanschaf van een Xbox 360 waard zijn.

Ik kom nu misschien een beetje fanboy achtig over, wat ik ook eerlijk toegeef, ik ben er een. Maar de aanschaf van de Xbox 360 is voor een GTA liefhebber toch het meeste geschikt. Daarbij bezit deze over een geweldige 'Live' functie wat zeker niet mag ontbreken in het overwegen tot een aanschaf van. Mijn tip voor jou is dus om een Xbox 360 te kopen om de games en de prijs. Neem dit zeker mee in je overweging, maar laat het natuurlijk niet bepalend zijn :).

Owee als Piet-Herr of Jowx me heeft ingehaald! :@

Link to comment
Delen op andere websites

Prf... Dat word een hele moeielijke keuze! Allereert raad ik je aan dit topic te lezen, aangezien daar dezelfde vraag behandelt word.

Je moet op een aantal dingen afgaan, namelijk; de prijs, de controller en het allerbelangerijkste: de games.

De prijs.

Qua prijs verschillen de Playstation 3 en de Xbox 360 ongeveer € 250,- euro. De adviesprijs van Microsoft is nog wel € 400,- maar een aantal winkels bieden hem al (die € 50,-) goedkoper aan. Voor die € 250,- euro kan je aardig wat games kopen, een belangerijk aandachtspunt dus!

De controller.

Hier kan ik weinig voor je gaan 'beslissen'. Het licht puur aan je eigen smaak, de Xbox 360 controller is voornamelijk geschikt voor shooters met de 2 triggers en de hoog geplaatste linkeranalogestick. De Playstation 3 controller die daar onder 'technische details' te vinden is. De controller is een hele algemene controller die beschikt over een beweginssensor, maar aangezien je ook een Wii 'tot je beschikking' krijgt zul je daar weinig baat bij hebben.

De games.

Beide console's krijgen/hebben heel veel vette games. Jij noemt GTA IV die je (ála SummerBase; aber naturlich) wilt spelen. Vergelijkbare titels die exclusief voor de Xbox 360 beschikbaar zijn zijn: Crackdown (binnenkort beschikbaar, maar als jij over je Xbox 360 beschikt allang) en Saints Row. Beide zullen je zeker zoet houden tot 17 oktober. Daarnaast zijn er natuurlijk ook titels zoals Oblivion, Gears of War, F.E.A.R., Condemned, Call of Duty 2 en Call of Duty 3 die allemaal opzich de aanschaf van een Xbox 360 waard zijn.

Ik kom nu misschien een beetje fanboy achtig over, wat ik ook eerlijk toegeef, ik ben er een. Maar de aanschaf van de Xbox 360 is voor een GTA liefhebber toch het meeste geschikt. Daarbij bezit deze over een geweldige 'Live' functie wat zeker niet mag ontbreken in het overwegen tot een aanschaf van. Mijn tip voor jou is dus om een Xbox 360 te kopen om de games en de prijs. Neem dit zeker mee in je overweging, maar laat het natuurlijk niet bepalend zijn :).

Owee als Piet-Herr of Jowx me heeft ingehaald! :@

Naja de helft van die games komt ook op PS3. :puh:

Anyway van wat voor soort games houd je?

Link to comment
Delen op andere websites

[blaat]

Naja de helft van die games komt ook op PS3. :puh:

Dus waarom zou je € 200,- meer betalen voor een console met een slechtere online service voor dezelfde games?

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik voor de PS3 gaan. Het is de krachtigste console van allemaal en heeft blu-ray. Volgens veel mensen op dit forum is blu-ray maar onzin, maar niets is minder waar. Voor de volgende generatie games heb je gewoon meer ruimte nodig en nu de beveiliging van de HD-DVD gekraakt is, is het vrijwel zeker dat blu-ray de opvolger van de DVD wordt. Ik vind de PS3 zelf elke cent dat ie meer dan de XBOX 360 kost waard. Rockstar heeft ook gezegd (meer dan een jaar geleden) dat ze zich met GTA IV helemaal op de techniek van de PS3 gaan richten. Naast de prijs heeft de PS3 ten opzichte van de XBOX 360 alleen maar voordelen: tilt sensor, blu-ray, de cell processor, RSX, grotere harde schijf, gratis online spelen en nog iets dat ik zelf een voordeel vind: analoge controler. Voor de mensen die nu weer over XBOX live gaan praten; Je kan niet zeggen dat het beter is zolang jij zelf nog niet op het playstation netwerk hebt gespeeld. Nog een voordeel van de PS3 is het enorme aanbod aan games; 13.000 ps en ps2 games + alle PS3 spellen.

Maar, zoals Piet-Herr al zei: Je moet er nog even mee wachten totdat de prijs wordt verlaagd. Je weet ook nog niet welke het grootste marktaandeel krijgt. Als het blijkt dat één van de twee helemaal flopt, kan jij dan altijd nog de andere kopen. Verder moet je met je keuze ook kijken naar wat voor soort games je houd. Dat maakt niet heel veel uit (meeste games komen voor beiden uit), maar als je bijv. niet zonder Metal Gear Solid of niet zonder HALO kunt, moet je hier toch maar over nadenken. De exclusiviteit van games is trouwens ook weer afhankelijk van het marktaandeel van de console. Als er echt een groot verschil tussen de twee ontstaat (is pas te zien over een jaar of 2,3), krijgt de console met het grootste aandeel ook de meeste games. Het is voor ontwikkelaars namelijk niet aantrekkelijk om een groot risico te nemen en een game op een minder goed lopend platform uit te brengen.

Dus, zoals ik al zei: Ik zou een PS3 nemen, maar je kan beter wachten om te kijken welke console de next-gen oorlog gaat winnen. Het is ook aan te raden om op een prijsverlaging te wachten.

@SamShine: Als de premium van de XBOX 360 nu voor €350 wordt verkocht, is het verschil niet €250, maar €150.

@SamSine 2: Iedereen heeft daar zijn eigen mening over en ik heb geen zin om hier ruzie over te maken! Wel erg zwakke argumenten trouwens ^_^ .

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Als ik jou was zou ik voor de PS3 gaan. Het is de krachtigste console van allemaal en heeft blu-ray. Volgens veel mensen op dit forum is blu-ray maar onzin, maar niets is minder waar. Voor de volgende generatie games heb je gewoon meer ruimte nodig en nu de beveiliging van de HD-DVD gekraakt is, is het vrijwel zeker dat blu-ray de opvolger van de DVD wordt. Ik vind de PS3 zelf elke cent dat ie meer dan de XBOX 360 kost waard. Rockstar heeft ook gezegd (meer dan een jaar geleden) dat ze zich met GTA IV helemaal op de techniek van de PS3 gaan richten. Naast de prijs heeft de PS3 ten opzichte van de XBOX 360 alleen maar voordelen: tilt sensor, blu-ray, de cell processor, RSX, grotere harde schijf, gratis online spelen en nog iets dat ik zelf een voordeel vind: analoge controler. Voor de mensen die nu weer over XBOX live gaan praten; Je kan niet zeggen dat het beter is zolang jij zelf nog niet op het playstation netwerk hebt gespeeld. Nog een voordeel van de PS3 is het enorme aanbod aan games; 13.000 ps en ps2 games + alle PS3 spellen.

Dat is gewoon klink klare onzin.

  • Zolang er geen redelijk geprijsde Blu-ray en HD-DVD spelers op de de markt zijn is de strijd 'Blu-Ray - HD-DVD' onbeslist.
  • Rockstar kan dan wel gezegd hebben dat ze zich volledig op de Playstation 3 gaan richten, maar als ze zien dat die niet goed verkoopt gaan ze echt wel overstag door de aanpassingen ook op de Xbox 360 versie te zetten.
  • Zoals ik al eerder heb gezegd: White Gold zal weinig baat hebben aan het feit dat er een tilt functie in de PS3 controller zit aangezien hij ook over een Wii 'beschikt'. Daarnaast heb je niks aan de betere hardware (zo groot is het verscheel tussen de PS3 en de X360 trouwens niet) zolang de ontwikkelaars er niks mee uithalen. En die grotere hardeschijf krijg je toch nooit vol. Ik heb een Xbox 360 en er staan alleen maar een paar savegames en wat demo's op. Die demo's verwijder je als je het spel zelf hebt of er niet meer geinstereseerd in bent (de demo zelf he ;)). Zoveel heb je dus niet aan de grotere harde schijf, of je moet 'volle' gigabytes met extra content erop zetten. 20 GB is dus ruim genoeg
  • Van de online service van de Playstation 3 durf ik niet meer uit te gaan dat hij 'in orde' is. Hij kon het niet eens aan dat de 2 miljoen gebruikers massaal één demo downloade, een beetje zwak vind je zelf ook niet?

Mijn standpunt blijft dan ook dat de Xbox 360 de beste keus voor White Gold is, ondanks deze post van Insanity Prawn Boy :).

-----

@SamSine 2: Iedereen heeft daar zijn eigen mening over en ik heb geen zin om hier ruzie over te maken! Wel erg zwakke argumenten trouwens ^_^ .

Ik ben hier degene die beargumenteerd waar het moet. Jij zegt bijvoorbeeld niet waarom je meer aan een grotere harde schijf waarvan je trouwens meer dan de helft niet gebruikt ^_^.

Bewerkt: door SamShine
Link to comment
Delen op andere websites

Ik zeg het maar kort. :puh:

De 360 is bijna al op 100% van zijn kracht dus games zoals GOW en LP zijn al de top punt dus zullen de games in de toekomst niet beter worden. :schater:

En de PS3 launch games werken maar op 20% tot 25% van de PS3 dus wacht maar over een paar jaar hoe dan de PS3 games er uit zien. :sigaar:

Link to comment
Delen op andere websites

Dank je voor jullie reacties :D. Ik hou meer van Freeroam games, ik zal dus meteen Saints Row kopen GTA IV als die tegen die tijd al uit is :bonk: . Verder begin ik steeds meer te houden van Shooter's. Rainbow Six Vegas lijkt me ook wel vet, Gears of War wat minder omdat dat te donker is in mijn ogen 8) .

Het lijkt me duidelijk dat er meer XBox Fan's zijn :D. Maar ik denk dat die het ook wordt ivm. prijzen.

@ gangstabadboys: Ik heb geduld. Vakantie is de ideale gametijd:D.

Link to comment
Delen op andere websites

[*] Zolang er geen redelijk geprijsde Blu-ray en HD-DVD spelers op de de markt zijn is de strijd 'Blu-Ray - HD-DVD' onbeslist. Feit blijft wel dat bluray een hogere capaciteit heeft waardoor games meer extra's etc. bevatten.

[*] Rockstar kan dan wel gezegd hebben dat ze zich volledig op de Playstation 3 gaan richten, maar als ze zien dat die niet goed verkoopt gaan ze echt wel overstag door de aanpassingen ook op de Xbox 360 versie te zetten.Maar de PS3 verkoopt niet slecht. ^_^

[*] Zoals ik al eerder heb gezegd: White Gold zal weinig baat hebben aan het feit dat er een tilt functie in de PS3 controller zit aangezien hij ook over een Wii 'beschikt'. Daarnaast heb je niks aan de betere hardware (zo groot is het verscheel tussen de PS3 en de X360 trouwens niet) zolang de ontwikkelaars er niks mee uithalen. En die grotere hardeschijf krijg je toch nooit vol. Ik heb een Xbox 360 en er staan alleen maar een paar savegames en wat demo's op. Die demo's verwijder je als je het spel zelf hebt of er niet meer geinstereseerd in bent (de demo zelf he ;)). Zoveel heb je dus niet aan de grotere harde schijf, of je moet 'volle' gigabytes met extra content erop zetten. 20 GB is dus ruim genoegDat jij je hdd niet vol krijgt wilt niet zeggen dat je de hdd van de PS3 nooit vol krijgt, downloadable games zoals gran turismo HD zullen toch wel 5+gige zijn.

[*] Van de online service van de Playstation 3 durf ik niet meer uit te gaan dat hij 'in orde' is. Hij kon het niet eens aan dat de 2 miljoen gebruikers massaal één demo downloade, een beetje zwak vind je zelf ook niet?

De PS3 is nog niet eens zo vaak verkocht, laat staan dat er 2 miljoen mensen tegelijk een demo downloaden. :t

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

  • Zolang er geen redelijk geprijsde Blu-ray en HD-DVD spelers op de de markt zijn is de strijd 'Blu-Ray - HD-DVD' onbeslist. Feit blijft wel dat bluray een hogere capaciteit heeft waardoor games meer extra's etc. bevatten.
  • Rockstar kan dan wel gezegd hebben dat ze zich volledig op de Playstation 3 gaan richten, maar als ze zien dat die niet goed verkoopt gaan ze echt wel overstag door de aanpassingen ook op de Xbox 360 versie te zetten.Maar de PS3 verkoopt niet slecht. ^_^
  • Zoals ik al eerder heb gezegd: White Gold zal weinig baat hebben aan het feit dat er een tilt functie in de PS3 controller zit aangezien hij ook over een Wii 'beschikt'. Daarnaast heb je niks aan de betere hardware (zo groot is het verscheel tussen de PS3 en de X360 trouwens niet) zolang de ontwikkelaars er niks mee uithalen. En die grotere hardeschijf krijg je toch nooit vol. Ik heb een Xbox 360 en er staan alleen maar een paar savegames en wat demo's op. Die demo's verwijder je als je het spel zelf hebt of er niet meer geinstereseerd in bent (de demo zelf he ;)). Zoveel heb je dus niet aan de grotere harde schijf, of je moet 'volle' gigabytes met extra content erop zetten. 20 GB is dus ruim genoegDat jij je hdd niet vol krijgt wilt niet zeggen dat je de hdd van de PS3 nooit vol krijgt, downloadable games zoals gran turismo HD zullen toch wel 5+gige zijn.
  • Van de online service van de Playstation 3 durf ik niet meer uit te gaan dat hij 'in orde' is. Hij kon het niet eens aan dat de 2 miljoen gebruikers massaal één demo downloade, een beetje zwak vind je zelf ook niet?
    De PS3 is nog niet eens zo vaak verkocht, laat staan dat er 2 miljoen mensen tegelijk een demo downloaden. :t

1. Als de ontwikkelaars dat benutten ;).

2. Wel in vergelijking met de Xbox 360.

3. Kom eerst met feiten, praat daarna verder.

4. Klikkerdemis, het zijn er niet eens 2 miljoen :schater:.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Zolang er geen redelijk geprijsde Blu-ray en HD-DVD spelers op de de markt zijn is de strijd 'Blu-Ray - HD-DVD' onbeslist. Feit blijft wel dat bluray een hogere capaciteit heeft waardoor games meer extra's etc. bevatten.
  • Rockstar kan dan wel gezegd hebben dat ze zich volledig op de Playstation 3 gaan richten, maar als ze zien dat die niet goed verkoopt gaan ze echt wel overstag door de aanpassingen ook op de Xbox 360 versie te zetten.Maar de PS3 verkoopt niet slecht. ^_^
  • Zoals ik al eerder heb gezegd: White Gold zal weinig baat hebben aan het feit dat er een tilt functie in de PS3 controller zit aangezien hij ook over een Wii 'beschikt'. Daarnaast heb je niks aan de betere hardware (zo groot is het verscheel tussen de PS3 en de X360 trouwens niet) zolang de ontwikkelaars er niks mee uithalen. En die grotere hardeschijf krijg je toch nooit vol. Ik heb een Xbox 360 en er staan alleen maar een paar savegames en wat demo's op. Die demo's verwijder je als je het spel zelf hebt of er niet meer geinstereseerd in bent (de demo zelf he ;)). Zoveel heb je dus niet aan de grotere harde schijf, of je moet 'volle' gigabytes met extra content erop zetten. 20 GB is dus ruim genoegDat jij je hdd niet vol krijgt wilt niet zeggen dat je de hdd van de PS3 nooit vol krijgt, downloadable games zoals gran turismo HD zullen toch wel 5+gige zijn.
  • Van de online service van de Playstation 3 durf ik niet meer uit te gaan dat hij 'in orde' is. Hij kon het niet eens aan dat de 2 miljoen gebruikers massaal één demo downloade, een beetje zwak vind je zelf ook niet?
    De PS3 is nog niet eens zo vaak verkocht, laat staan dat er 2 miljoen mensen tegelijk een demo downloaden. :t

1. Als de ontwikkelaars dat benutten ;).

2. Wel in vergelijking met de Xbox 360.

3. Kom eerst met feiten, praat daarna verder.

4. Klikkerdemis, het zijn er niet eens 2 miljoen :schater:.

1. Wordt gedaan. :sigaar:

2. De PS3 is de eerste paar maanden vaker over de toonbank gegaan dan de 360 dat deed.

3. Het is een feit dat die hdd makkelijk vol gaat. ^_^

4. Miss was de server nog niet voorbereid op zoveel downloads aangezien hij eigenlijk pas de dag erna vrijgegeven zou worden. ^_^

Bewerkt: door Mania-92
Link to comment
Delen op andere websites

Mag ik ook mee doen in deze (eindeloze) discussie, sommige argumenten gaan namelijk nergens over.

  1. Ten eerste Blu-Ray, het is niet te ontkennen dat deze de meeste capaciteit bevat. Maar is die capaciteit wel nodig? Wordt deze wel nuttig gevuld? Worden ze in de komende tijd wel volledig gevuld? Het kan, maar wil dat zeggen dat het ook gebeurt? Nee. Niets is zeker, meer capaciteit kan ook opgevuld worden met langere en grotere tussenfilmpjes. Moeten tussenfilmpjes het verschil gaan maken tussen de Xbox360 en de PS3? Ik mag toch hopen van niet, hierin spelen veel belangrijkere dingen een rol. Neem als voorbeeld hierin de Wii, de controller heeft potentie om fantastische games met motion control te genereren. Maar zolang ontwikkelaars dat niet benutten, heb je er nog niks aan. Het zelfde verhaal geldt voor de capaciteit van Blu-Ray, als het niet (nuttig) benut wordt door ontwikkelaars, dan heb je er niks aan. Je kan hier alleen nog maar over speculeren, beide formaten hebben tegenslagen gehad en vooral Blu-Ray heeft een erg moeilijke start. Maar wie het uiteindelijk gaat winnen is nu nog niet te zeggen, door niemand niet.
  2. Dit argument raakt kant noch wal, alsof de GTA reeks hét verschil tussen de Xbox360 en PS3 gaat uitmaken. Dat het leuke spellen zijn ga ik niet ontkennen, maar er zijn genoeg topgames die GTA weten te overtreffen. Wellicht is dat op een ander genre dan het freeroam gebied, maar dat ter zijde. Gezien het feit dat GTA IV op beide consoles uit komt, kijkt er niemand naar het verschil tussen beide versies om op die manier de knoop door te hakken om tot aanschaf van een Xbox360 of een PS3 over te gaan. Zolang er geen exclusieve GTA op een van beide consoles uitkomt, gaat dit geen verschil maken.
    Dan stond er ook nog wat over de goede PS3 evrkopen.. Ik wil er geen doekjes omheen binden, maar die 'goede' verkopen zijn triest, als je de vooraf vastgestelde verlaagde targets niet kan halen doe je iets niet goed. Sony verkoopt veel minder dan dat ze hadden voorspelt, natuurlijk staat alles nog in zijn kinderschoenen en is Europa straks aan de beurt. De PS3 doet het op dit moment onder zijn verwachtingen, of dat in de toekomst verbeterd of juist verslechterd is enkel speculatie.
  3. De demo van Gran Turismo 5/HD is niet eens 700MB, om precies te zijn is het ongeveer 625MB. Dus ik weet niet waar je vandaan haalt dat het 5 GB of zelfs nog groter is, dat argument gaat bij deze ook van tafel. Dus die HDD gaat helemaal niet makkelijk vol, maar waarom dit een minpunt moet zijn snap ik dan ook weer niet. Als het argument van Mania-92 zou kloppen, dan zou je naar 4 demo's op de goedkope PS3 al met een volle harde schijf zitten. Daar schiet je dan veel mee op, niet dus. 60GB is meer dan genoeg om levenslang op de PS3 te kunnen gamen, die HDD krijg je echt niet zomaar vol.
  4. Dat het netwerk van de PS3 zich nu echt moet gaan bewijzen staat vast, zolang dat nog niet gebeurt is mag je er vanuit gaan dat Xbox Live nog steeds de beste online functie biedt. Ik zeg niet dat de PS3 het niet kan overtreffen, maar het heeft zich nog lang niet bewezen tegenover Xbox Live. Dan verschijnen er berichten over servers die de downloads niet meer aankunnen, wat verwacht je ook anders op het begin. De eerste keer kom je altijd voor problemen te staan die je vooraf niet zag aankomen, wilt dit gelijk zeggen dat het einde verhaal is met het netwerk? Dacht het niet. De Xbox360 had in zijn begin tijd enorm veel koelingsproblemen, betekende dat ook gelijk het einde van de console? Precies.. Persoonlijk denk ik niet dat Xbox Live in deze generatie overtroffen gaat worden, maar dat maakt het niet onmogelijk.

Persoonlijk zou ik toch voor de PS3 kiezen, maar zeker niet om bovengenoemde punten. Games als Final Fantasy en dergelijke trekken me naar de PS3, dus het spelaanbod zal bij mij uiteindelijk bepalen waar ik voor kies. Als jij kijkt naar de spellen die exclusief op de Xbox360 of exclusief op de PS3 uit komen, dan kan je zelf de beslissing maken welke jou het meest aanspreken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ben hier degene die beargumenteerd waar het moet. Jij zegt bijvoorbeeld niet waarom je meer aan een grotere harde schijf waarvan je trouwens meer dan de helft niet gebruikt ^_^ .

Hier zijn je argumenten dan:

Om de feiten te laten zien: alles in het blauw is een feit.

De HDD:

Die krijg je makkelijk vol (ook de 60GB). Als je via het playstation network een film download (is de bedoeling dat dat mogelijk wordt), neemt die film tussen de 10 en 15GB in, dus met de 20GB versie (of XBOX 360 premium) zit je HDD dan al snel helemaal vol. Daarom heb je dus ook een grotere harde schijf nodig. Sony is van plan om ook spellen via het netwerk te verkopen. Spellen voor de PS3 nemen ongeveer 15GB in (op dit moment), dus dan is je HDD ook snel vol. Als je geen films, demo's of complete spellen download, maakt een grotere HDD niet zo veel uit, maar anders wel.

Blu-ray:

Wat maakt het nou uit welke er gaat winnen? Het gaat bij games er toch alleen maar om hoeveel ruimte er op is. Je kan je spellen toch alleen maar in de PS3 stoppen, dus het maakt niets uit. Het is niet zo dat als blu-ray flopt Sony opeens geen PS3 spellen op blu-ray meer uitbrengt. En over dat er geen spellen worden gemaakt die zoveel ruimte innemen: er zijn nu al ontwikkelaars die zeggen meer dan die 50GB nodig te hebben. En weet je wat de mensen er van vonden dat de PS2 een DVD speler had? Ook onzin, want games zouden toch voorlopig niet meer dan 700mb nodig hebben. En kijk nu is; ontwikkelaars moeten hard hun best doen om de games er op te proppen. Dit is trouwens ook geen rede om een XBOX 360 te kopen, want van de DVD weet je al zeker dat die over een paar jaar niet meer gebruikt gaat worden.

Tilt:

Mischien vind jij het niet leuk, maar dat betekend niet dat iedereen dat vind. Ik vind het zelf erg leuk als ik straks bv. een race spel heb om dan met beweging van mijn controler de auto te besturen. Wat heeft hij nou aan een WII als hij bijvoorbeeld met een XBOX 360 of PS3 versie van GTA IV zo wil spelen?

Online service:

Zoals ik al zei: Je kan er niets van zeggen zolang je er zelf nog niet mee gespeeld heb. Het is ook zwak dat het niet meteen goed ging, maar ik weet bijna zeker dat ze nu wel een betere server hebben, zodat er nu wel massaal demo's gedownload kunnen worden. Zoveel verschil is er trouwens niet tussen XBOX live en PlayStation Network. In ieder geval niet zo veel om €60 per jaar meer te betalen. (5 jaar, want zo lang gaan gameconsoles ongeveer mee; dus €300 meer) Dus wie online wil spelen en vooruit denkt, koopt een PS3. Dat scheelt je dan €200.

Over GTA IV: (vind ik zelf trouwens niet echt een rede om een PS3 te kopen)

Als Rockstar iets over hun eigen spel zegt, geloof ik er meer van dan als jij er wat over zegt. De XBOX 360 kan ook waarschijnlijk die aanpassingen (als die er al komen) niet aan, want anders zouden ze niet eens een andere versie voor de PS3 maken.

Als je het er niet mee eens bent, stuur me dan een PM in plaats van het in dit topic te zetten. Zo wordt het namelijk behoorlijk off-topic.

>>> Door Jowx: Is het niet een beetje krom dat jij wel mag posten, om vervolgens te zeggen dat hij het via PB moet doen? Met dit soort discussies kan je het verschil tussen de Xbox360 en PS3 kenbaar maken, dus offtopic is het niet. <<<

Sorry, je hebt gelijk. Ik had hem gewoon een PM moeten sturen. Als iedereen maar met elkaar gaat discussiëren, gaat het wel net zoals het een tijdje in het ps3 topic ging. Die werd een paar maanden geleden bijna gesloten door zo'n zelfde discussie. En nee, dit gaat zo niet meer over het verschil, maar wat hij er mee zou doen. Niet iedereen doet niets met zijn harde schijf. Het gaat nu gewoon om eigen meningen over dingen (voor het grootste gedeelte ook nog eens voor oordelen).

>>> Door Jowx: Het gaat hier om het vinden van de juiste argumenten, meningen zijn geen argumenten. Een mening hoor je juist te beragumenteren met feiten, dat gebeurt hier niet. Hier wordt beargumenteerd met speculatie en meningen, die dus net zo goed onwaar kunnen zijn. Het is ook niet offtopic, een discussie voeren is ook zeker niet verboden. Het gaat pas de verkeerde kant op als mensen elkaar persoonlijk gaan aanvallen en gaan schelden, zolang er goed beargumenteerd wordt mag er gewoon een discussie gevoerd worden in dit topic. Als het uit de hand loopt grijpt er vanzelf wel een moderator in, daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken. :) <<<

Om de feiten te laten zien: alles in het blauw is een feit.

Bewerkt: door Insanity Prawn Boy
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...