White Gold Geplaatst: 19 mei 2007 Rapport Geplaatst: 19 mei 2007 (bewerkt) Na alle topics over het probleem "Wat moet ik kiezen?", leek het me handig om er 1 centraal topic van te maken. Dus laat ik maar beginnen met wat uitleg over elke product, als dat tegenwoordig nog nodig is. Xbox 360: De eerste next-gen console, waar er al meer dan 10 miljoen van zijn verkocht. Tegenwoordig is het een betrouwbare console en zijn de problemen bijna allemaal verholpen. De 360 heeft een zeer goede online functie. Over de online functie heb ik nooit klachten gehoord. Je hebt 2 soorten Live, Silver en Gold, met Gold kan je natuurlijk veel meer, het belangrijkste; online tegen elkaar gamen. Dit heeft natuurlijk ook z'n prijs 60,- euro. Dat moet je er maar voor over hebben. Eigenlijk net zo veel als een Runescape membership en goedkoper dan WoW. Tot zover de online functie. Zoals al gezegt is de 360 next-gen, dus heeft hij de hardware die ervoor nodig is. Je kunt gewoon optimaal gamen. Er zijn 3 versie's van de console, Arcade, Premium en Elite. Voor de Arcade betaal je in winkels rond de 270,-. Voor de Premium betaal je ongeveer 350,- Voor de Elite 450,- De Premium en de Elite zijn aan te raden, want hierbij krijg je respectievelijk een 20 GB bij de Premium en 120 GB bij de Elite aan harde schijf geheugen bij. Een groot geheugen kan je niet missen als je veel content wil downloaden. Voor vragen over de Xbox 360 klik hier. Officiële site: klik hier. Prijzenoverzicht 360 bij verschillende winkels: Arcade Premium Elite Playstation 3: De nieuwste en krachtigste console op dit moment. Met ingebouwde Blu-Ray speler en een volledige online functie die helemaal gratis is. Er is minder content dan bij Xbox Live, maar dat mag de pret niet deren, want online gaming werkt gewoon zoals het moet werken. Dan nog de Blu-Ray speler, die zit standaard in gebouwd in een PS3 en hierop kun je Blu-Ray DVD's afspelen. Op een Blu-Ray DVD past ongeveer 9x zoveel meer dan als op een gewone DVD, hierop loopt de PS3 dan ook iets voor op de 360. Overigens zijn DVD's en CD's nog gewoon af te spelen. Het aanbod van games doet al bijna niet meer onder voor de 360. De Playstation 3 heeft momenteel 2 versies, waarvan één op=op is en de andere straks de enige versie. De 40 GB versie is de gene die nu standaard is. Deze heb je al voor 400,-. De 60 GB is straks niet meer verkrijgbaar. Voor de 60 GB versie betaal je ongeveer 500,- met 2 spellen en 2 controllers. Voor vragen over de Playstation 3 klik hier. Officiële site: klik hier. Prijzenoverzicht PS3 bij verschillende winkels: PS3 60 GB PS3 60 GB Starterspack PS3 40 GB Wii: De naam geeft het al aan dat je met deze console veel plezier zult beleven. Deze console heeft de minste kracht in zich, maar staat nu al gelijk aan de PS2 en zal ook nog veel beter worden. Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. De Wii heeft een nieuwe innovatieve besturing. Je hebt een soort van afstandsbediening, de Wii remote en de Nunchuck die je aan de Remote vastkoppelt. De Wii reageert op de beweging die je maakt, dus is het niet zomaar meer Button bashen, maar gewoon met je controller heen en weer slaan. Vooral met sportgames is dit leuk. De Wii is overal nog maar moeilijk verkrijgbaar, er zijn wachttijden van maanden. Als je hem wilt hebben, ga dan in ieder geval niet in grote steden rondvragen, maar in wat kleinere stadjes, daar is minder animo en zullen ze de Wii ook sneller binnen hebben. De Wii heeft ook een mooie online functie, die erg leuk is met de wel bekende Nintendo party games. De prijs is 250,- en voor dat geld haal je heel veel plezier in huis. Overigens ondersteund de Wii WI-FI. Voor vragen over de Wii klik hier. Officiële site: klik hier. Prijzenoverzicht Wii bij verschillende winkels: Wii Nintendo DS: De DS is weer zo'n innovatief ding van Nintendo. DS staat voor "Dual Screen" wat dus betekent dat je 2 schermen hebt. De onderste is een touch screen, waar je met een speciaal pennetje veel dingen kan besturen. De bovenste is gewoon een scherm, waarin alles in 3D kan worden weergeven. De DS heeft een ingebouwde microfoon, waarmee je dingen op je geluid kan laten reageren. De graphics zijn niet zo goed als de PSP maar dat moet je voor je lief nemen, want met deze handheld kan je zoals gezegd innovatieve dingen meedoen. De DS ondersteund WI-FI en kan met je Wii synchroniseren, als de spellen daarvoor ondersteund worden. De DS heb je al voor 150,- Voor vragen over de Nintendo DS klik hier. Officiële site: klik hier. Prijzenoverzicht DS bij verschillende winkels: DS DS Lite PlayStation Portable: Afgekort de PSP. De PSP is ook een handheld, maar dan met één zeer groot scherm en zeer goede graphics voor een handheld. De PSP kan je aansluiten op je computer en zo kan je dus muziek, filmpjes, demo's en foto's op je PSP zetten. Hiermee is de PSP dus een klein multimedia apparaat waarmee je ook nog eens kan gamen. Je kan draadloos tegen elkaar gamen als je bij elkaar in de buurt bent. Ook kan je met je PSP op het internet, alhoewel typen best wel moeilijk gaat, het kan wel. De PSP heb je al voor 169,-. Voor vragen over de PSP klik hier. Officiële site: klik hier. Prijzenoverzicht PSP bij verschillende winkels: PSP Dit was dus de informatie over alle systemen die nu modern zijn op de markt. We gaan nu verder met de vergelijkingen van Consoles en Handhelds. Hierbij Zet ik links naar topics, waarin alles uitgebreid behandeld wordt. Wii VS Xbox 360 Dikbuik vroeg zich af wat hij zou gaan kiezen. Wii VS PS3 Hier een vraag van DenkaanHenk over wat hij zal gaan kiezen. Xbox 360 VS PS3 Stubling wilde weten wat de menigte op dit forum hem aanraade. White Gold vroeg zich af wat hij moest gaan kiezen in het loop van het jaar. PS2 VS PSP Steel Dogg had een vraag: PS2 of PSP. De PS2 had ik weliswaar niet beschreven, maar er zijn nog genoeg redenen om voor een PS2 te gaan. PSP VS DS Veel geblaat over wat je beter kan kiezen. PSP VS PS3 Lance had een onmogelijke vraag, een PSP of een PS3? PS3 VS Xbox 360 VS PC GTA GUY had een interessante vraag, die menig mens zich af vraagt in deze tijd. Mensen die ook een steentje hebben bijgedragen: SamShine Greetz, WG. Laatst geupdate: Bewerkt: 4 november 2007 door White Gold Reageren
Die-hard Geplaatst: 20 mei 2007 Rapport Geplaatst: 20 mei 2007 In bijna alle winkels kost een xbox 360 respectievelijk 300 en 400 euro, enkel zul je zelden in online shops voor 250/350 euro een packet vinden. Ik denk dat je dat het beste even aanpast. En bij de psp: "maar dan met 1 zeer groot scherm". Als jij het scherm van een PSP groot ben ik benieuwd wat jij van je computerscherm vind Verder mooi topic! Reageren
SamShine Geplaatst: 21 mei 2007 Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 (bewerkt) In bijna alle winkels kost een xbox 360 respectievelijk 300 en 400 euro, enkel zul je zelden in online shops voor 250/350 euro een packet vinden. Ik denk dat je dat het beste even aanpast. En bij de psp:"maar dan met 1 zeer groot scherm". Als jij het scherm van een PSP groot ben ik benieuwd wat jij van je computerscherm vind Verder mooi topic! Het lijkt me wel handig als je even naar de grotere winkels/webwinkels stapt, om zo € 50,- te besparen, een handige tip van White Gold dus. En het scherm van de PSP is wel degelijk 'groot', op de manier waar White Gold het bedoelt. Als je de zit even had afgelezen: '' ..voor een handheld.'' Voorderest wil ik ook zeggen dat ik dit een heel mooi topic vind White Gold. Ik hoop dat je er nog meer bij gaat zetten, zoals meningen en links naar andere handige artikelen (ook buiten GTAforum). KUTGW! Bewerkt: 21 mei 2007 door SamShine Reageren
White Gold Geplaatst: 21 mei 2007 Auteur Rapport Geplaatst: 21 mei 2007 Okey, dat van de 360 zal ik even verbeteren. En SamShine die dingen zoals meningen zal ik er ook nog wel bij zetten. Het is niks voor niks [WIP]. Meningen vind ik wel een goed idee en ze zullen er ook in komen . Afbeeldingen komen er ook nog wel. Bedankt voor de opmerkingen, greetz WG. Reageren
Gta-killer Geplaatst: 22 mei 2007 Rapport Geplaatst: 22 mei 2007 (bewerkt) Ik heb een foutje ontdekt: Personal ComputerWat je met een PC kan weet je zelf denk ik wel, want anders kan je dit niet lezen. Er zijn bijvoorbeeld spellen zoals Crysis, die alleen op een PC verschijnen omdat de 360 en de PS3 ze niet aan kunnen. De consoles zijn helemaal niet te zwak voor Crysis (bron). De ps3 heeft zelfs 7 processors die elk op 3,2 ghz lopen. Ook is de rest van de hardware minstens zo goed als in de nieuwste pc's. Zeker als ze de ps3 hardware beter door hebben zal de console zeer makkelijk Crysis aankunnen. Bekijk deze en deze screen en maar, als ik niet zou weten dat het een spel was zou ik denken dat het een echte foto is. Dus de consoles kunnen degelijk wel de nieuwste games aankan (als het goed is de komende 6 jaar). Wat je met een PC kan weet je zelf denk ik wel, want anders kan je dit niet lezen. Ik heb het op me PSP gelezen Verder vindt ik het een handig topic en mooi gemaakt Bewerkt: 22 mei 2007 door Gta-killer Reageren
-->nick<-- Geplaatst: 9 juli 2007 Rapport Geplaatst: 9 juli 2007 Een pc van €600 is toch lang niet zo goed als een playstation 3. Reageren
Black Force Geplaatst: 9 juli 2007 Rapport Geplaatst: 9 juli 2007 (bewerkt) nee zeker niet, en denk er ook aan dat een console minder goede hardware nodig heeft om mooie spellen te hebben, kijk naar de ps2, die had rond de 300 Mhz processor en 32 mb videogeheugen maar voor de mensen die nog een keuze moeten maken over een next gen console, ik heb een review van de ps3 gemaakt, die hier te zien is: video verwijderd daarin laat ik het menu zien, de ps store, stuk motorstorm, en over je vrienden enzo EDIT: als je nog video beelden van mijn andere games wil zien moet je maar ff pbén dan regel ik dat wel Bewerkt: 12 juli 2007 door Black Force Reageren
thug Geplaatst: 24 juli 2007 Rapport Geplaatst: 24 juli 2007 ik heb een ps3 en ik zou ook voor deze kiezen Reageren
Kakaroth Geplaatst: 24 juli 2007 Rapport Geplaatst: 24 juli 2007 (bewerkt) Ik blaatte ook veel over een PS3/X360 maar heb tog de Wii gekocht, en echt: Hij is vet! De besturing is niet eens zo bijzonder maar de funfactor (ook alleen) ligt zooooo hooog! SSX Blur Bijvoorbeeld: Echt super leuk, en als je melig bent kies je een melig speltype, anders serieus. Tja, waar ga je voor, Graphics Of Gameplay? Nou, ik weet het wel! Bewerkt: 24 juli 2007 door Dark_GTA_Mike Reageren
michael50000 Geplaatst: 20 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2007 ps3,omda ik altijd het duuste ook wil hebben,360 niet omda ik gwn nooit met microsoft heb gespeeld,wii heb ik ook maar da was in afwachting ps3:D Reageren
Gta-killer Geplaatst: 21 augustus 2007 Rapport Geplaatst: 21 augustus 2007 (bewerkt) nee zeker niet, en denk er ook aan dat een console minder goede hardware nodig heeft om mooie spellen te hebben, kijk naar de ps2, die had rond de 300 Mhz processor en 32 mb videogeheugen Geen 32 mb videogeheugen, maar 32 mb werkgeheugen! en het videogeheugen van ps2 was maar 4 MB!! Console heeft inderdaad veel minder nodig dan een PC om dezelfde games te spelen. Ik blaatte ook veel over een PS3/X360 maar heb tog de Wii gekocht, en echt: Hij is vet!De besturing is niet eens zo bijzonder maar de funfactor (ook alleen) ligt zooooo hooog! SSX Blur Bijvoorbeeld: Echt super leuk, en als je melig bent kies je een melig speltype, anders serieus. Tja, waar ga je voor, Graphics Of Gameplay? Nou, ik weet het wel! Het is maar net waar je van houdt, toen ik op wii tennis speelde had ik echt niet meer plezier als tennis met een controller. En bij bijvoorbeeld zelda vond ik het richten eerder irritant dan leuk. Bewerkt: 21 augustus 2007 door Gta-killer Reageren
Black Force Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 nee zeker niet, en denk er ook aan dat een console minder goede hardware nodig heeft om mooie spellen te hebben, kijk naar de ps2, die had rond de 300 Mhz processor en 32 mb videogeheugen Geen 32 mb videogeheugen, maar 32 mb werkgeheugen! en het videogeheugen van ps2 was maar 4 MB!! Console heeft inderdaad veel minder nodig dan een PC om dezelfde games te spelen. Ik blaatte ook veel over een PS3/X360 maar heb tog de Wii gekocht, en echt: Hij is vet!De besturing is niet eens zo bijzonder maar de funfactor (ook alleen) ligt zooooo hooog! SSX Blur Bijvoorbeeld: Echt super leuk, en als je melig bent kies je een melig speltype, anders serieus. Tja, waar ga je voor, Graphics Of Gameplay? Nou, ik weet het wel! Het is maar net waar je van houdt, toen ik op wii tennis speelde had ik echt niet meer plezier als tennis met een controller. En bij bijvoorbeeld zelda vond ik het richten eerder irritant dan leuk. ja de keuze van een console zal altijd af blijven hangen van wat je zelf het leukste vind, dus koop gewoon hetgene wat jij wil en vraag niet aan anderen wat zei zouden kopen, want hun hebben een andere mening als jouw. Greetz, Black Force Reageren
Steel Dogg Geplaatst: 27 september 2007 Rapport Geplaatst: 27 september 2007 Ik ga waarschijnlijk voor de PS3, binnenkort. Mij gaat het sowieso op Next-Gen, want in de toekomst word Blu-Ray erg veel gebruikt, en dan kan je het niet maken om met een PS2 met DVD jezelf te vertonenop een E3 beurs bijvoorbeeld . De Wii is daarom ook niet goed!. Niet teveel op toekomst gebasseerd. (O, jee nu krijg ik Piet Herr achter me aan ) Reageren
Gangsta-CJ Geplaatst: 7 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 7 oktober 2007 wii is echt niet cool veel te actief ik ga wss voor de ps3 want het stond in de krant da er 2 nieuwer versies uitkomen. EEn van 399 euro en een van 499 euro(elk met minder geheugen weliswaar.) maarja heb ik nog een jaartje of 2 geduld dan koop ik de optimale ps3 wss voor maar 450 euro of zo.. maar the question is heb ik wel geduld? Reageren
Gta-killer Geplaatst: 8 oktober 2007 Rapport Geplaatst: 8 oktober 2007 (bewerkt) wii is echt niet cool veel te actief ik ga wss voor de ps3 want het stond in de krant da er 2 nieuwer versies uitkomen. EEn van 399 euro en een van 499 euro(elk met minder geheugen weliswaar.) maarja heb ik nog een jaartje of 2 geduld dan koop ik de optimale ps3 wss voor maar 450 euro of zo.. maar the question is heb ik wel geduld? Als je een hele erge gta fan bent zoals ik zou ik nooit langer als de release van gta iv kunnen wachten, daarom heb ik me ps3 al bijna een jaar voor release van gta iv gekocht. En als je de 60 gb versie wilt hebben moet je snel beslissen want die is uit productie genomen en niet lang meer verkrijgbaar (vanaf 10 oktober voor 500 euro inclusief 2 games en 2 controllers). Omdat jij dacht ik geen 500 te besteden hebt aan een console kan je misschien beter de 40 gb versie van 400 euro kopen of je wacht nog een tijdje, tot de volgende prijsverlaging of tot je genoeg geld hebt. Bewerkt: 8 oktober 2007 door Gta-killer Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.