Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

tegen mij word elke keer gezegt: ik zie geen border.

maar ik heb al overal gezocht maar ik zie nergens iets staan over een border.

dus mijn vraag: wat is een border? :puh:

alvast bedankt :tu:

Geplaatst:

Een border is een omlijning van je signature. In photoshop kun je dat toevoegen via Edit > Stroke en dan kun je kiezen als instelling: 1px, zwart, inside. Je zal dan een dun zwart lijntje als omtrek hebben in je document.

Wat ik wel even wil zeggen is dat je je niks van leden aan moet trekken die bij elk borderloze signature zeggen "ik mis een border.." Tegenwoordig denken veel dat een border verplicht is terwijl het gewoon te maken heeft met het ontwerp zelf. Soms is een border nodig maar ook wel eens niet. Je zou een border vaak beter kunnen weg laten bij bijvoorbeeld signatures die licht van kleur zijn aan de buitenkanten. Een zwarte omlijning zal dan erg vloeken mocht je dat doen.

Geplaatst: (bewerkt)

Om als aanvulling het jou toch even gemakkelijk te maken, heb ik wat border tutorials voor je op een rij gezet. Je leert in zo'n tutorial een specifieke border te maken. De één gaat over een binnen en buiten border, de ander vooral om kleurgebruik etc. Probeer maar wat uit, maar besef wel dat je het zelf moet snappen. Dit zijn redelijk kleine tutorials dus als je iets doet, probeer je stap dan te onthouden en bekijk goed wat je aan het doen bent en wat er veranderd. Zo hoef je niet elke keer een tutorial te openen als je een border wilt maken, je kan het dan gewoon zelf.

- [PS] Border, Ideaal voor beginnelingen! van Giorgo.

- [PS] Dubbele Border van M4X.

- 3 Pixel Border van Timos.

- 3 pixel border van San_Andreas_Nigga.

Succes!

Bewerkt: door Jay;
Geplaatst:

echt hartstikke bedankt voor jullie hulp, ben blij dat jullie me zo graag willen helpen, en vooral bedankt voor de tuts's. ik ga het nu helemaal begrijpen.

hartstikke bedankt!, tjippie

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...