Jump to content

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1431419

Je kan een command maken...

Maak command: /teamred of /teamblue moet je dan kiezen. Daar zet je een bool in, die checked of je al gekozen hebt.

Dan, in OnPlayerRequestSpawn check je of de speler al een team gekozen heeft. Zoja, return 1;. Zonee, return 0; en de speler zal weer terug keren naar OnPlayerRequestClass.

Voorbeeldje, moet je zelf nog aanpassen ;):

#include <a_samp>

new bool:TeamChoosen[MAX_PLAYERS];

public OnPlayerConnect(playerid)
{
TeamChoosen[playerid] = false;
return 1;
}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
TeamChoosen[playerid] = false;
return 1;
}

OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(TeamChoosen[playerid] == false)
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR, "You must choose a team before you can spawn! [/teamred or /teamblue]");
	return 0;
}
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, "/teamred", true) ==0)
{
	//Maak de speler Team Rood hier, Team[playerid] = TEAM_RED ofzo
	SendClientMessage(playerid, COLOR, "You have choosen the Red team!");
	TeamChoosen[playerid] = true;
	return 1;
}

if(strcmp(cmdtext, "/teamblue", true) ==0)
{
	//Maak de speler Team blauw hier, Team[playerid] = TEAM_BLUE ofzo
	SendClientMessage(playerid, COLOR, "You have choosen the Blue team!");
	TeamChoosen[playerid] = true;
	return 1;
}
return 0;
}

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1432657
Je kan een command maken...

Maak command: /teamred of /teamblue moet je dan kiezen. Daar zet je een bool in, die checked of je al gekozen hebt.

Dan, in OnPlayerRequestSpawn check je of de speler al een team gekozen heeft. Zoja, return 1;. Zonee, return 0; en de speler zal weer terug keren naar OnPlayerRequestClass.

Voorbeeldje, moet je zelf nog aanpassen ;):

#include <a_samp>

new bool:TeamChoosen[MAX_PLAYERS];

public OnPlayerConnect(playerid)
{
TeamChoosen[playerid] = false;
return 1;
}

public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
TeamChoosen[playerid] = false;
return 1;
}

OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
if(TeamChoosen[playerid] == false)
{
	SendClientMessage(playerid, COLOR, "You must choose a team before you can spawn! [/teamred or /teamblue]");
	return 0;
}
return 1;
}

public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
if(strcmp(cmdtext, "/teamred", true) ==0)
{
	//Maak de speler Team Rood hier, Team[playerid] = TEAM_RED ofzo
	SendClientMessage(playerid, COLOR, "You have choosen the Red team!");
	TeamChoosen[playerid] = true;
	return 1;
}

if(strcmp(cmdtext, "/teamblue", true) ==0)
{
	//Maak de speler Team blauw hier, Team[playerid] = TEAM_BLUE ofzo
	SendClientMessage(playerid, COLOR, "You have choosen the Blue team!");
	TeamChoosen[playerid] = true;
	return 1;
}
return 0;
}

ok thanks maar ik krijg twee errors zoals altijd,

symbol already defined: "OnPlayerConnect"

dat klopt, maar als ik dit weg haal, public OnPlayerConnect(playerid) krijg ik devolgende error

error 055: start of function body without function header

error 010: invalid function or declaration

dus ik weet niet want ik nu moet verandere, en ik wil dus eigelijk dit, kies team bv, /teamred, dat heb ik nu, maar dan wil ik dus, dat als je /teamred typ je daarna uit bv 4 skins van teamred kunt kiezen.

Geplaatst:
comment_1432665

:cab: Je moet dit script niet letterlijk plakken, je moet het toevoegen...

OnPlayerConnect(playerid)
{
SendClientMessage(playerid, KLEUR, "Hoi");
return 1;
}

+

OnPlayerConnect(playerid)
{
SendClientMessage(playerid, KLEUR, "Alles goed?");
return 1;
}

=

OnPlayerConnect(playerid)
{
SendClientMessage(playerid, KLEUR, "Hoi");
SendClientMessage(playerid, KLEUR, "Alles goed?");
return 1;
}

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.