Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren comment_1449282 Gegevens via Dxdiag: Time of this report: 8/16/2009, 18:24:11 Machine name: RUTGER-722A81B5 Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.090206-1234) Language: Dutch (Regional Setting: Dutch) System Manufacturer: MEDIONPC System Model: MS-7012 BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs) Memory: 1792MB RAM Page File: 227MB used, 2567MB available Windows Dir: C:\WINDOWS DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904) DX Setup Parameters: Not found DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode
Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren comment_1449305 Ja, aangezien er geen dual core Pentium 4's bestaan.
Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren Auteur comment_1449307 Ja, aangezien er geen dual core Pentium 4's bestaan. wat was ook alweer het voordeel hiervan? Edit: er bestaat wel een duel core prossecor op bassis van P4 namelijk Pentium D Bewerkt: 21 augustus 200915 jaren door onbekendeIV
Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren comment_1449310 Ja, aangezien er geen dual core Pentium 4's bestaan. wat was ook alweer het voordeel hiervan? Nou, in de Pentium 4 serie bracht het niet echt zoveel voordeel, maar met de nieuwe i7 serie brengt het veel voordelen met multi threaded applicaties, bijvoorbeeld het encoden van film of het renderen van 3D afbeeldingen...
Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren comment_1449381 het werkt in feite hetzelfde als een dual core, 2 threads, dus 2 aanvragen tegelijk uitvoeren. Bij Hyperthreading word geloof ik de 64 bits bus in 2en gedeeld(x86-64 technologie, 64 bits processors) waardoor je effectief 2x een 32 bits instructie hebt. wil je echt weten hoe het werkt dan kan je ff op wikipedia kijken.
Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren comment_1449510 Als HyperTreathing precies hetzelfde zou zijn als een Dual Core processor, had Intel die hele Pentium Dual Core niet hoeven te maken. Dat zijn namelijk gewoon 2 aan elkaar geplakte Pentium 4 Presscot processors. Maar Hypertreathing heeft wel zijn voordelen in een P4. Maar helemaal gelijk aan een Dual Core is het niet. Bewerkt: 16 augustus 200915 jaren door Sprunk
Geplaatst: 16 augustus 200915 jaren comment_1449522 Meh, Pentium IV of Pentium IV HT, beide stellen niet zo veel meer voor.
Geplaatst: 17 augustus 200915 jaren Auteur comment_1449933 Meh, Pentium IV of Pentium IV HT, beide stellen niet zo veel meer voor. klopt zie deze tabellen van computer totaal uit januari 2003 Sorry voor de slechte foto
Geplaatst: 21 augustus 200915 jaren comment_1455005 Meh, Pentium IV of Pentium IV HT, beide stellen niet zo veel meer voor. zegt de computerkenner dan, terwijl ik GTA SA lekker op high zit te spelen met me crappy Pentium 4 en 512 MBytes ram computertje
Geplaatst: 21 augustus 200915 jaren comment_1455027 zegt de computerkenner dan, terwijl ik GTA SA lekker op high zit te spelen met me crappy Pentium 4 en 512 MBytes ram computertje Zegt de noob die denkt dat GTA San Andreas een zwaar spel is.
Geplaatst: 25 oktober 200915 jaren comment_1516872 zegt de computerkenner dan, terwijl ik GTA SA lekker op high zit te spelen met me crappy Pentium 4 en 512 MBytes ram computertje Zegt de noob die denkt dat GTA San Andreas een zwaar spel is. (SA is wel nog n zwaar spel als je hem op high zet, op een 6 of 7 jaar oude Office PC XD)
Geplaatst: 25 oktober 200915 jaren comment_1516882 zegt de computerkenner dan, terwijl ik GTA SA lekker op high zit te spelen met me crappy Pentium 4 en 512 MBytes ram computertje Zegt de noob die denkt dat GTA San Andreas een zwaar spel is. (SA is wel nog n zwaar spel als je hem op high zet, op een 6 of 7 jaar oude Office PC XD) Eigenlijk niet. GTA SA is helemaal niet CPU-dependant, meer GPU. Maar een Pentium 4 is wel een volhoudertje, Mijn Pentium 4 + 9600GT kan CoD5 op medium/high aan met 30FPS gemiddeld. Hij kan GTA IV op high textures en de rest low in combinatie met een HD4830 (behalve schaduwen, high) met circa 18FPS. Crysis gaat op High/medium met 20FPS met hulp van een HD4830. Maar Core 2's zijn leuker. En i7s zijn al helemaal goed. Maar toch lekker dan een processor van 2 generaties geleden nog prima games aan kan. Bewerkt: 25 oktober 200915 jaren door ikt
Geplaatst: 25 oktober 200915 jaren comment_1517160 18 FPS in GTA IV: 20 FPS in Crysis: :dans: Crysis loopt past soepel bij 40/45 FPS of meer, dat weet ik uit ervaring. GTA IV is op 18 FPS ook niet echt speelbaar. Dus zo erg hoef je niet te komen opscheppen.
Geplaatst: 25 oktober 200915 jaren comment_1517222 18 FPS in GTA IV: 20 FPS in Crysis: :dans: Crysis loopt past soepel bij 40/45 FPS of meer, dat weet ik uit ervaring. GTA IV is op 18 FPS ook niet echt speelbaar. Dus zo erg hoef je niet te komen opscheppen. eigenlijk is er een vuistregel. om een FPS als speelbaar te zien is 60fps aanbevolen, voor RPG's en sommige third person games is dit rond de 45fps en voor RTS is 20 als genoeg.
Geplaatst: 25 oktober 200915 jaren comment_1517675 Ik heb in Crysis rond de 45 FPS op High (zonder AA) en ik vind het vrij soepel lopen. Dus het is eigenlijk niet op elk mens van toepassing.
Geplaatst: 25 oktober 200915 jaren comment_1517909 Ik heb in Crysis rond de 45 FPS op High (zonder AA) en ik vind het vrij soepel lopen. Dus het is eigenlijk niet op elk mens van toepassing. Zoals ik al zei, het is een vuistregel. Hoe ieder persoon er verder mee opgaat is zijn ding. maar vanaf 60 ga je meer fps niet snel meer merken. van 45 naar 60 zeer zeker wel.
Gegevens via Dxdiag:
Time of this report: 8/16/2009, 18:24:11
Machine name: RUTGER-722A81B5
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp_sp3_gdr.090206-1234)
Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
System Manufacturer: MEDIONPC
System Model: MS-7012
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 3.00GHz (2 CPUs)
Memory: 1792MB RAM
Page File: 227MB used, 2567MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
DX Setup Parameters: Not found
DxDiag Version: 5.03.2600.5512 32bit Unicode