Jump to content
Geplaatst:
comment_1466392

Dag mensen,

Zoals elk jaar hebben we weer een traditionele Vuurwerktopic, uiteraard bestaat dat vuurwerk topic dit jaar ook weer. Op 1 september gaat het vuurwerk seizoen voor vele sites weer in en ook voor mij gaat het dan weer in. Op 1 sept. gaat al mijn geld in mijn spaarpotje en uiteraard ga ik daar veel vuurwerk van kopen. Zoals elk jaar discussiëren we weer volop over allerlei feiten, meningen en geruchten. En hopelijk kunnen we dit jaar er ook weer wat leuks van maken

Zoals ik al zei, elk jaar wordt er een vuurwerk topic geopend, zie hier de voorgaande vuurwerktopics:

Helaas kan ik niet het oudste vuurwerk topic vinden.

Ik hoop dat we weer allemaal leuk over vuurwerk kunnen praten!

Groetjes,

Wes

P.S. Je zult nu misschien denken.. waarom is dit topic niet op 1 september geopend.. dat heb ik expres gedaan, ik ga in vervolg gewoon elke laatste zondag van Augustus dit topic open gooien :) Owja en loop niet te janken dat het nog zolang duurt :7 Er zitten toch altijd weer van die figuren tussen..

• Reacties 303
  • Bezichtigingen 26.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Uiteraard ga ik daar ook veel van kopen, knock outs & thunderkings. Blijven altijd geweldige knallers. Als iemand geen illegaal wilt kopen maar toch harde knallers. Dan raad ik echt zeker weten Th

• Nouja, bij mij wordt nooit wat door de brievenbus gegooid. Volgens mij woon jij meer in een aso-buurt. Ik word elk jaar met O&N zo ziek van de mensen die roepen van: ''Hey, ga eens weg van dat

• Zo'n ding lijkt me inderdaad erg handig, want bij een aansteeklont heb je steeds last van die rook. Ook het aansteken van een aansteeklont kan soms erg lang duren vanwege de wind en het is wel zo pret

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1561662

Ik heb dit keer niks gekocht omdat ik al zo veel besteed heb, maar je kunt ook gewoon kijken ziet er ook gaaf uit.

Het leek we of ze uitpakten dit jaar, om vorig jaar goed te maken met die dichte mist!

Geplaatst:
comment_1562057

Zeker genoten gister avond maar had te weinig vuurwerk. Oplossing: dit jaar meer inslaan ;) En dat ga ik ook zeker doen. Imperial vuurpijlen voor €10,- waren uitmuntend te noemen voor dat geld (waren ook gewoon mooie uitwerkingen).

Cakes waren ook mooi alleen jammer dat mijn AVP cake een heel andere uitwerking had dan op internet filmpjes te zien was.

Tempo was hoog en er kwamen mooie boeketten uit. In vergelijking met vorig jaar ging er meer vuurwerk de lucht in en daar was ik wel blij mee :dans:

Happy new year !

Bewerkt: door xgaming

Geplaatst:
comment_1562159

Ik had een pot neergezet waar 4 van die pijlen inzaten. Bam, daar ging de eerste. Bam, daar ging de 2de. Bam, daar ging de derde en daarmee viel ook de pot omver. Bam, daar ging de 4de tussen onze voeten in en toen explodeerde een pijl tussen ons in.

En zoals gewoonlijk waren er ook weer lolbroeken die lawinepijlen niet omhoog schoten maar naar ons toe. Die pijl kwam in een steeg tussen 2 huizen waar wat mensen stonden en dat gaf toch n enorme klap! Iedereen was halfdoof voor n paar minuten en iedereen had n piep in zn oren. :duh:

Geplaatst:
comment_1562577

Even tussendoor. Het is niet de bedoeling dat hier tips / ervaringen gepost worden over illegaal vuurwerk OF legaal vuurwerk in combinatie met objecten. Objecten kun je zeer ruim nemen, maar denk bijvoorbeeld aan flesjes deo of ander materiaal waarmee je zelf een 'bom' in elkaar kunt knutselen. Het lijkt me vanzelfsprekend dat dit soort berichten niet welkom zijn, daar waar we het niet op ons geweten willen hebben dat iemand zich verwond. Berichten met dergelijke inhoud worden verwijderd en bestraft, hier staat zonder pardon een warn van 20% op.

Andere foto's filmpjes en ervaringen met legaal vuurwerk zijn natuurlijk wel gewoon welkom. :)

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1562671

Woeh.. Wat mij betreft was het een succesvolle jaarovergang. Ik heb er tenminste van genoten. Tevens stak mijn zus een pot aan, en dat ging niet helemaal goed.. sterker nog, een mortiertje uit die pot kwam tegen me aan, gelukkig tegen me rug aan, toen ik er achterkwam dat er zo'n mortiertje achter me lag die nog moest ontploffen ben ik maar even zeer snel gaan rennen :puh: Gelukkig is er verder niks gebeurd. Ondertussen probeerde mijn vader zijn voet op die pot te houden zodat die niet meer ging tollen.

Maar naast alle ellendigheid is het toch allemaal weer heel erg leuk geworden. Aankomende Oud en Nieuw koop ik alleen nog maar Thunderkings en siervuurwerk. Nothing more..

Geplaatst:
comment_1563058

Wij hadden voorgaande jaren al de nodige ervaring met omvallende potten opgebouwd, dus dit jaar hebben we elke pot stevig vast gezet aan beide kanten met 2 op elkaar geplaatste stoeptegels. Die hebben we inmiddels weer in de straat gestopt overigens. Er viel niets om, alleen was het soms passen en meten met lontjes die op minder ideale plaatsen in die cakes zijn verwerkt. Maargoed, ongelukken zijn heel moeilijk te voorkomen. Hoe stevig de pot dan ook mag staan, het gebeurde best vaak dat een bombette niet erg hoog schoot, en klapte vaak erg laag bij de grond.

Ik heb alweer zin in volgend jaar trouwens. Ik denk dat ik dit jaar ook weer naar Scheveningen ga, daar is ieder jaar een leuk vuurwerkfestival. Niet lang daarna komen de eerste demo's alweer. Eigenlijk is een jaar helemaal niet zo gek.

Geplaatst:
comment_1564012

Bij ons was het erg rustig, zowel met vuurwek als overlast. M'n neefje en z'n vader hadden wel veel, maar waren zo ongeveer de enigste in de straat. Ze hadden wel mooi sierspul en dat ging allemaal goed. En overlast was er alleen aan het begin van de avond, maar er kwamen meteen zes politiewagens en een relschopper werd afgevoerd :tu:

Geplaatst:
comment_1568628

Klinkt gek, oud en nieuw is net geweest, maar ik ben alweer begonnen met het zoeken van leuke producten voor het komende seizoen :) Vooral de lijn van Pronkvuurwerk wil ik dit jaar is gaan proberen. Hetzelfde geldt voor de Extreme Salutes van Barely Legal.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.