Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1580451

@puma: leuke model echt grappig je podracer en gizer zijn geweldig, heerlijk veel reflectie biertje.gif je kan er je zonnebril bij opzetten.

@handsom: leuk torentje goe dgelukt eigelijk niet veel over te zeggen bloos.gif

Hier dan mijn verassing puh2.gif :

chopper2.png

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1587086

@danny

Ik zie niet echt wat hetis? :engel:

Ik ben zelf ook weer begonnen aan een klein projectje om even me 3dsmax skills terug te vinden.

Hier is de eerste clay.

externehd1.jpg

:tu:

Moddeling is done

clay2.jpg

Tra la la la la wat zou het nou zijn:

:*D

clay3.jpg

Bewerkt: door ~> GizmO <~

Geplaatst:
comment_1587304

Wow Gizmo dat ziet er fantastisch uit :D! Wat een details.. Ik ben wel benieuwd naar je wire, ga je het model nog ergens voor gebruiken? Keep it up, en de skills heb je nog wel :tu:.

Dankje wel man ;)

Speciaal voor jou de wires:

De buik van het poppetje heeft zoveel poly's omdat de randen anders niet mooi smooth werden. Het kan ook met minder, maar ik wist ff snel niet meer hoe. Vandaar zoveel. Verder is de usb zelf niet met smooth gemaakt want dat had echt uren geduurd met al die kleine details.

wire1g.jpg

wire2.jpg

Geplaatst:
comment_1587312

Valt nog mee, had meer poly's verwacht als ik die benen zag :puh:. Hoe ik trouwens edge loops verwijder is:

1) De edges selecteren van een loop die je weg wil hebben;

2) Druk op loop;

3) Rechtsklik -> convert to vertex;

4) Terug switchen naar edge mode;

5) Druk op backspace;

6) Ga naar vertex mode en druk weer op backspace.

Als je al die onnodige edges weghaalt is hij best wel low poly terwijl het er heel erg goed uit ziet. Nu nog texturen :puh:.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1594422

@Gizmo: Het lego poppetje ziet er heel mooi uit, ga je deze ook ingame zetten als een pedestrian? Hij ziet er wel mooi uit, daar zou ik wel mee willen lopen.

Hier is mijn eerste 3d moddeling resultaat. Heeft me een hels werk gekost, maar het is geworden wat ik wilde met heel veel hulp van Beagle. :puh:

gallery475.jpg

gallery477.jpg?t=1266835081

Bewerkt: door Bierbuikje

Geplaatst:
comment_1595049

Haha, ziet er goed uit voor een van je eerste werkjes :puh:! Misschien is het wel mooi om een betere texture te gebruiken en het iets groter te mappen aangezien je bijna nooit er zo dichtbij komt dat je dat op zal merken. Heb je de achterkant ook aangepast?

Ik was bezig met een modificatie, maar uiteindelijk lukte het niet helemaal. KrokoKees vervangt niks. Textures ook van scratch gemaakt. De berijder en Kees hadden beide een animatie: ze springen op en neer. Helaas werkt de animatie van Kees niet. Zit ook nog een Cleo3 script achter, ik had wel een leuk idee in gedachte maar door de niet werkende animatie van dat object gaat 't niet door. Ik ga er nog wel eens goed naar kijken en wat onderzoek doen :puh:.

krokokees3.jpg

krokokees2.png

krokokees.jpg

krokokees4.jpg

Natuurlijk is die stylishe bril van het merk Beagle :*D.

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1601848

1) Fantastische USB LEGO man Gizmo, heb er niks op aan te merken :)

2) Goed begin Bierbuik, niet origineel, maar het moet toch vermakelijk zijn om zo je nickname in-game te zien ^^

3) Die krokodil is echt pro Beagle, heb je toevallig ook een filmpje, zou hem best graag zien rondrijden ^^.

4) Ik heb ook weer een beginnetje gemaakt met 3D modelleren en het volgende is eruit gekomen; een ruimteschip, althans daar moet het oplijken. De wire is heerlijk vierkant, maar 2 iterations messmooth deden het hem. Ik zal kijken of ik hem ook nog wat kan textureren, hoewel ik daar eerlijk gezegd ontiegelijk slecht in ben :puh:

spacecarrier1.jpg

Geplaatst:
comment_1602879

Wat een stilte hier, dat is daarom wel eens anders geweest. Ben zelf gisteren bezig geweest met het ontwerpen van een design fauteuil aan de hand van een tutorial. Alles ging goed, behalve de belichting en dergelijke, in ieder geval, de render:

seati.jpg

Geplaatst:
comment_1602904

Haha, ja, het is niet meer zo druk hier... :bonk:

@Vliegtuig: Ziet er wel cool uit, ik zou niet zeggen dat het een ruimteschip is maar meer een modern vliegtuig. Ik vind 'm wel heel erg gaaf, wat details zouden nu wel op hun plaats zijn. Enige wat ik vind dat het af zou maken als vrij ongedetailleerd model zou een mooi randje zijn om de koepel waar je in zit en het lichaam van het vliegtuig.

@eistoel: Ziet er ook netjes uit, de belichting is inderdaad niet zo goed gelukt, maar dat is ook een van de moeilijkste dingen in het driedimensionaal modellen. Ook ben ik geen fan van de achtergrond, ook al heeft dat weinig met het model zelf te maken. Het model vind ik er echt goed uit zien, ik neem aan dat die bobbels en hobbels in de kussens een material zijn met bump -> smoke of iets dergelijks? Zelf vind ik dat in zo'n stoel geen leren kussens zouden moeten, dus als je ze van stof zou maken vind ik het mooier. Dan kan je de specular highlight wel weglaten. Je hebt wel meer kreukels dan, en nog een bepaald patroontje. Je zou ook nog iets met noise kunnen doen erop. Hoeveel polygonen telt hij?

11grk3o.png

Low poly kluisje. Ik heb de ambient light uitgezet, dus wat je zit is puur model en texture. Textures ook zelf gemaakt. Was de bedoeling om ingame te gebruiken voor iets, maar ben al vergeten wat ik er ook al weer mee wilde doen.

Geplaatst:
comment_1603511

Bedankt voor je reactie :) Dat vliegtuig was gemaakt aan de hand van een tutorial en toen die stopte ben ik ook gestopt, vond het wel goed zo, vandaar de gebrekkige details. Misschien dat ik nog overnieuw begin en allerlei details erin zal verwerken ^^

De achtergrond bij m'n stoel is een plane die wat gebend is, had inderdaad beter gekund, alleen dat is te wijten aan de belichting. Die bobbels in het kussen heb ik gemaakt met Paint Deformation wat je onderaan vind bij polygon. Die leren kussens waren overigens niet zo bedoeld, maar wederom kwam ik daar weer niet zo goed uit, stof zou inderdaad beter zijn en ook beter bij de stijl passen. In totaal heeft de stoel 32939 polygonen, waarvan er per kussen 10624 van in zitten. Inderdaad iets teveel, maar dat maakt niet uit aangezien ik er toch geen verdere plannen voor heb.

Je kluis ziet er overigens best wel leuk uit, misschien dat enkele details hier en daar niet zouden misstaan, denk aan een krasje of moeren en bouten. Ben overigens best benieuwd wat je er in-game mee zou willen doen, aangezien ikzelf op weinig dingen kan komen :puh:

Geplaatst:
comment_1606178

Ik weet even niet of ik hier mag reageren, maar toch. Die eend/krokodil ziet er prachtig uit, ik zou ook wel een filmpje willen zien waarin hij rijdt. Lijkt me best wel grappig.

De kluis is idd. een beetje low-poly maar als hij Ingame bedoelt is, is hij idd. niet slecht maar je hebt wel een fout gemaakt met de textures. Op het scherm staat het cijfertje 8 maar je toetsenbord gaat maar tot 6, dus hoe kan je dan acht ingeven? Het is uiteraard maar een detail dat me opviel. 

@ allemaal KUTGW

Geplaatst:
comment_1608036

Damn, die stilte is zo hardnekkig hier, vroegâh was het hier veel voller. Misschien dat de aantrekkingskracht terugkomt als je eindelijk je eigen objecten in GTA IV kan zetten. Vooralsnog doe ik het met San Andreas, ik heb vandaag eindelijk een zelfgemaakt model in-game gekregen in GTA: San Andreas. Had het model wat afgeraffeld omdat ik even wilde kijken of het me nu lukte (enkele jaren geleden totaal mislukt), en daarvan onderstaand resultaat. Enkel nog wat probleempjes met het .COL bestand, je kan nu nergens blijven staan en je vliegt er zo doorheen |(. Misschien dat ik er een Total Conversion Mod voor maak, maar dan zou ik wat mensen moeten zoeken die ook kunnen modelleren en eventueel scripten. In ieder geval, screens:

island11.th.jpg

island12.jpg

island13.th.jpg

island14.th.jpg

Bewerkt: door White Gold

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.