Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1759499

Om maar eens lekker een topic te bumpen.

Na 30000 jaar niet meer maxen ben ik weer met wat andere dingetje begonnen.

Heb gemerkt dat ikn iet echt van het helemaal afmaken ben van dingen.

Dus nieuw projectje. Heb sinds 2 dageen een nieuw horloge.

Casio G-shock 6900!

Dus die ben ik nu beetje aan het namaken.

Wireeeee:

blablay.jpg

Smooth (buitenste deel heeft nog geen chamfers dus is nog niet gesmooth!)

wireunsmooth.jpg

Keep the soulmoddeling alive!

Geplaatst:
comment_1761510

Dit heb ik eens gauw in mekaar geflanst. Dit wordt uiteindelijk (hopelijk) nog toegevoegd aan m'n SA-MP servertje. :puh:

Ik heb werkelijk een uur zitten zoeken naar de juiste textuur in de bestanden van GTA IV.

Opzettelijk heel simpel en low-poly gehouden, zodat het downloaden niet te lang duurt.

En na een tijdje niet meer met Max gewerkt te hebben vind ik dit toch nog een redelijk resultaat. :)

folp9y.png

Geplaatst:
comment_1764505

@gizmo

gave horloge en ziet er strak uit :tu:

@big boss

Ik had hem al in het samp 0.3c topic gezien, ziet er toch goed uit voor low poly

je hebt ook eigenlijk geen poly meer nodig

ik dacht bij mezelf laat ik eens een soort mens gaan maken

dus ik ben wat bezig geweest en ik heb iets zonder details in elkaar geflanst met een falend hoofd ^_^

op het hoofd na vind ik het wel redelijk voor een eerste

zombiev.jpg

  • 2 weken later...
Geplaatst:
comment_1769519

*legt bloemen op doodskist*

Jezus wat dood hier alweer :puh:

Nou ja, ben zelf maar weer behoorlijk actief geweest vandaag en daar is uitgekomen:

stadj.png

Bij de pier zit nog een behoorlijk grote zwarte vlek ik weet eventjes niet hoe ik die moet weghalen :{

EDIT: Volgende dag en ben al weer beetje op dreef :dans: dus een kleine update:

stadg.png

Ik heb dat zwarte vlek alleen nog niet op kunne lossen :{

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1769884

ziet dr nice uit! :3

Hier ben ik gister aan begonne :sigaar: vanavond aan het interieur beginnen :3

*plaatje*

Thanks :puh:

@Chris_lolwut: Ziet er goed uit lekker laag en vrij goed gedetailleerd alleen de lampen achter zijn beetje raar of het ligt gewoon aan mij. Ben benieuw naar het interieur ^_^

Eventjes weer een update aan m'n "stadje" :puh:

stad.png

Er zitten nog een aantal foutjes in zoals bij de pier links de klein pier bij het torentje en de vlag van het torentje.

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1769907

ziet dr nice uit! :3

Hier ben ik gister aan begonne :sigaar: vanavond aan het interieur beginnen :3

*plaatje*

Thanks :puh:

@Chris_lolwut: Ziet er goed uit lekker laag en vrij goed gedetailleerd alleen de lampen achter zijn beetje raar of het ligt gewoon aan mij. Ben benieuw naar het interieur ^_^

Ik ben het met je eens van de achterlichten, maar zo zijn ze nou eenmaal in het echt :puh:

Geplaatst:
comment_1770005

Na druk weer bezig te zijn geweest en de zwarte vlekken weg gehaald te hebben krijgt het steeds meer en meer vorm :puh: :

stadx.png

Achterin waar je de verhoging op gaat zit nog een foutje die ik weg moet halen en helemaal rechts aan het scherm ook nog :{

EDIT: Er is weer een nieuw gebouwtje geboren!:puh:

stad.png

Verder ga ik nog heel wat gebouwen toevoegen paar gebouwen verder afwerken etc etc.

M'n 3ds max word steeds heel ietjes trager wat soms redelijk lastig werken is... :{

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1770137

Ziet er zeker goed uit Danny! Als je die achter en zijwand eraf haalt zou je het eigenlijk in GTA IV moeten gooien of zo... Zou zeker heel mooi zijn denk ik, al is het meestal zo dat ongetexturede models zo veel mooier zijn dan getexturede :(...

Je weet denk ik dat er bij het pad naar de kerk wat shading issues zijn? Moet je de randen van het pad even hard edges maken en dan zou het gefixt moeten zijn? Zou sowieso het pad iets minder stijl maken, en de muurtjes wat gelijker in vorm(uiteinden beneden is anders, zou mooier zijn als dat ongeveer hetzelfde was denk ik). Die fout rechtsonderin is trouwens ook soft edges op een plek waar het hard moet zijn denk ik? En anders misschien rechtsbovenin polygons iets anders indelen... (andersom insnijden b.v.. Max/Maya wil dat nog wel eens fout doen en dan langgerekte poly's maken :7)Is al gefixt op 2e render :puh:

Wat voor schaduwen en lichten gebruik je hiervoor als ik vragen mag? mentalray of gewoon depth maps? In Maya heb ik altijd van die lelijke klote schaduwen, die veel te scherp zijn voor het realisme als ik mentalray schaduwen pak in combinatie met vage point/spotlights, of directionals...

@Chris: Je auto ziet er heel mooi uit! Zou persoonlijk je spatborden ietsje high polyer maken, dat je net niet meer kan zien dat het niet helemaal rond is... Zitten nu bij de buitenste rand nog net iets te weinig vertexen... Voor de rest is je polycount perfect volgens mij? Niet te laag, niet te hoog :) Shading ziet er ook geweldig goed uit, stuk beter dan ik voor elkaar kreeg in Zmodeler vroeger... Moet binnekort maar eens een poging doen tot nurbs(of polygons met smooth? hmm..) model maken van m`n eigen auto, als ik wat vrije tijd kan vinden :puh: Is trouwens een hele oude Nissan(*Datsun xD) Skyline of niet? Heb ooit een poging gedaan tot zo`n ding maken :puh:... Zou overigens ook de binnekant van de wielkasten maken, dat maakt het op een render een stuk meer af dan alleen interieur erbij gooien :)

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1770142

Ziet er zeker goed uit Danny! Als je die achter en zijwand eraf haalt zou je het eigenlijk in GTA IV moeten gooien of zo... Zou zeker heel mooi zijn denk ik, al is het meestal zo dat ongetexturede models zo veel mooier zijn dan getexturede :(...

Je weet denk ik dat er bij het pad naar de kerk wat shading issues zijn? Moet je de randen van het pad even hard edges maken en dan zou het gefixt moeten zijn? Zou sowieso het pad iets minder stijl maken, en de muurtjes wat gelijker in vorm(uiteinden beneden is anders, zou mooier zijn als dat hetzelfde was ongeveer denk ik). Die fout rechtsonderin is trouwens ook soft edges op een plek waar het hard moet zijn denk ik? En anders misschien rechtsbovenin polygons iets anders indelen... (andersom insnijden b.v.. Max/Maya wil dat nog wel eens fout doen en dan langgerekte poly's maken :7)Is al gefixt op 2e render :puh:

Wat voor schaduwen en lichten gebruik je hiervoor als ik vragen mag? mentalray of gewoon depth maps? In Maya heb ik altijd van die lelijke klote schaduwen, die veel te scherp zijn voor het realisme als ik mentalray schaduwen pak en point/spotlights, of directionals...

Ja dat van die pad naar de kerk weet ik :puh: heb alleen nog niet zo'n zin gehad om het op te lossen :zz: er zitte gewoon nog paar foutjes in die ik eruit moet halen :puh:

En ik was waarschijnlijk al vanplan het ooit in een GTA te gaan zetten, maar de pc die ik nu hebt trekt GTA IV niet ik krijg gelukkig nog wel een nieuwe desktop.

Over die schaduw, ik gebruik een simpel skylight en selecteer bij zo'n schermpje van rendering (even vergeten hoe het heet XD) light tracer ( volgesmij bloos.gif ) en dan een render maken eigenlijk helemaal niets moeilijks :puh: maar ik doe dit vooral om diepte te maken zodat ik foutjes goed kan zien want als ik een doodgewone render maak zonder poes pas dan zijn sommige fouten niet echt zichtbaar.

EDIT: Ben weer wat bezig geweest met het dorpje :puh:

Heb de heuvel waar de kerk opstaat nu apart gemaakt met een plane en er is een nieuwe gebouw uit de grond gestampt :puh: (helemaal rechts op foto)

stade.png

EDIT2:Na het land en gebouwen eventjes omgewisseld te hebben is dit eruit gekomen :7 :

harnas.png

Het ziet er niet uit i know :7

Het is hier wel heel erg dood :{

EDIT3: Ik wou nog progres posten maar ik zit nu wel te twijfelen :{

De aandacht aan dit topic is helemaal naar beneden gezakt wat eigelijk wel jammer is...

Nouja dan post ik toch maar even me progres....

stad.png

Zoals je ziet heb ik een muur toegevoegd, en een soort stadspoort :puh:

Verder hoef ik alleen nog maar paar gebouwen erbij te zetten bij andere gebouwen nog wat details toevoegen, en dan lijkt hij me wel klaar om getextuurd te worden :puh:

Dan maak ik misschien nog wel een collison en dan komt ie heel misschien wel in een GTA (waarschijnlijk geen IV omdat me pc die niet trekt)

En als het zover is komt er misschien nog wel een stuk bij, en dan misschien nog één enzovoort :puh:

EDIT4: Het valt me ineens op dat de kleine pier bij het torentje in de buurt ineens verdwenen is :o :cry:

5de edit alweer...

Het eerste gebouw waar ik texturen aan toe heb gevoegt :puh: ik vond het er zelf niet slecht uitzien (aangezien ik heel erg slecht ben in UVW mappenbloos.gif)

Er moet nog wel het een of ander aan gebeuren maar dit is het tot nu toe:

stad2.png

Bewerkt: door danny18

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.