Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1778584

@giantben blijf zo door gaan zou ik zeggen voor een eerste model ben je goed op weg( ik kon bij mijn eerste niet zo'n neus maken :puh:)

ik was van plan om een grote boot te maken maar omdat ik nog nooit eentje had gemaakt dacht ik laat ik een kleintje maken van bleuprints

een chapman longboat

Die neus is van mij afkomstig, beetje crappy gedaan though :engel:.

Leuk bootje, maar 'this is it' :puh:? Hoe gaat-ie vooruit? De texture van de metalen rand lijkt op de eerste en de tweede render te verschillen. Verder ziet het model er gewoon wel gaaf uit, is het toevallig voor een game ofzo? Zo ziet het eruit :puh:.

Wel koewle trein, ziet er strak uit, niks op aan te merken :puh:.

Hier mijn "bootje" dan maar weer maar dan met textures :puh:

De texture van de mast in het midden vind ik alleen niet zo mooi dus dat moet ik nog even fixen... verder ga ik de trap naar het roer nog aanpassenen een paar plekjes op de romp waar ik textures plaatse :puh: dan nog de masten en de "luikjes"voor de kanonnen een textuure geven en misschien nog wel ietsjes open zetten en klein stukje kanon uit laten steken :puh: maar tot nu toe zit ie nog op 10930 polygons met het San Andreas leger poppetje :7

Ziet er best prima uit. Zou je niet een paar close-ups kunnen showen :puh:? Dingen als textures op de mast kan ik zo niet beoordelen xD. Wel een gave spiegel maken (achterkant van zo'n schip, wat vaak een kunstwerk van vormen en kleuren).

Ik gebruik te vaak ":puh:" merk ik... :puh:

Euhm close-up van de masten? xD geen idee of dat slim is :puh: dat met van die spiegel is een goed idee.... maar waar vind ik bijvoorbeeld ingodsnaam ooit zo'n mooie textuur dingetje enzo :puh:

Geplaatst:
comment_1778592

Je Trein begint er steeds beter uit tezien maaree... wat staat daar voorop?:puh: avio ofzo? :cab:

Ik denk dat je beter wat meer detail in je bootje kan stoppen. Ingame ziet't er dan veel aantrekkelijker uit.

Geplaatst:
comment_1778617

Je Trein begint er steeds beter uit tezien maaree... wat staat daar voorop?:puh: avio ofzo? :cab:

Ik denk dat je beter wat meer detail in je bootje kan stoppen. Ingame ziet't er dan veel aantrekkelijker uit.

Wie zijn bootje bedoel je? XD

Geplaatst:
comment_1778632

Jouwe

*plaatje*

Voor de wire freaks

Iedere keer als ik wireframe renders van je zie verbaas ik me toch altijd wel weer hoe goed alles in mekaar steekt.

Ik kan het spiegel van de schip wel veel details geven, maar werkt het allemaal dan nog wel goed in San Andreas? :puh: Want zoals ik begreep kon de engine van San Andreas niet al teveel aan.

EDIT: @puma nog een close-up van de mast

schip2.png

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1778650

Jouwe

*plaatje*

Voor de wire freaks

Iedere keer als ik wireframe renders van je zie verbaas ik me toch altijd wel weer hoe goed alles in mekaar steekt.

Ik kan het spiegel van de schip wel veel details geven, maar werkt het allemaal dan nog wel goed in San Andreas? :puh: Want zoals ik begreep kon de engine van San Andreas niet al teveel aan.

EDIT: @puma nog een close-up van de mast

schip2.png

Zet eens een wireframe neer.

Geplaatst:
comment_1778654

@danny 18 ik zie al wat mooie details op komen zoals die luikjes en een rond sier ding op het bovendek(weet niet hoe het heet :puh: )

@stefan mooie loco en ziet er strak uit, veel beter dan mijn gaos wireframes :puh:

@puma mijn bootje is een soort grote roeiboot :puh: past mooi op het denk van die van danny ^_^ en goed opgemerkt van die texture :puh: zat er nogal wat mee te rotzooien en de 2e pic had ik later gemaakt.

ben ondertussen bezig om de textures te veranderen en nog wat wat rare dingen fixen zoals idd die deuk die ik nog niet had gezien en de achterkant is nogal vierkant

edit: ik kom er net achter dat hij gefaalt heeft in het opslaan dus ik ben zeg maar de helft van mijn werkt kwijt :/

Bewerkt: door keessie

Geplaatst:
comment_1778661

@danny 18 ik zie al wat mooie details op komen zoals die luikjes en een rond sier ding op het bovendek(weet niet hoe het heet :puh: )

@stefan mooie loco en ziet er strak uit, veel beter dan mijn gaos wireframes :puh:

@puma mijn bootje is een soort grote roeiboot :puh: past mooi op het denk van die van danny ^_^ en goed opgemerkt van die texture :puh: zat er nogal wat mee te rotzooien en de 2e pic had ik later gemaakt.

ben ondertussen bezig om de textures te veranderen en nog wat wat rare dingen fixen zoals idd die deuk die ik nog niet had gezien en de achterkant is nogal vierkant

edit: ik kom er net achter dat hij gefaalt heeft in het opslaan dus ik ben zeg maar de helft van mijn werkt kwijt :/

Hoeft niet perse als je met 3ds max werkt, 3ds max maakt vaak een autobackup die staat in het mapje autoback, en die staat in het mapje van 3ds max.

@S-te-fan: As you asked:

schipjewire.jpg

Het was gewoon eventjes iets snels.

EDIT: Vandaag een poging om hem ingame te zetten mislukt... hij is een beetje ontzichtbaar..

Heb volgens het volgens de tut van puma gedaan, tenzij die met boten niet werkt :puh:

Ik heb alle dummy's in schematic view geconnect waar ze hoorden, heb ook nog het schip op grote "gescaled"

en ik exporteerd toen het model en keek ingame, nothing... er lag geen mooi groot piraten schipieheb trainers geprobeert het schip te laten spawnen niks nada noppes. :puh:

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1779522

@danny18 zijn de namen van de .txd en .dff wel hetzelfde(dff check in je txd builder) had ik laatst nog dat ze verschillend waren :puh:

ondertussen heb met veel moeite een andere texture op het bootje geplakt

chapmanlongboat.jpg

edit: waarom falen al mijn renders en zijn ze wazig :duh::puh:

Bewerkt: door keessie

Geplaatst:
comment_1779531

@keesie, texturen zien er al beter uit maar de binnenkant, is dat zo licht of is dat de texture?

@danny18, model en texturen zitten goed inmekaar, maar zitten er niet wat overbodige edges in? :$

@s-te-fan, *vinkt traan onder oog vandaan van ontroering*, en dan die wire... super. :klap:

ben van plan een f-16 te maken maar heb straks hulp nodig met glans. :bonk:

Geplaatst:
comment_1779581

@keesie, texturen zien er al beter uit maar de binnenkant, is dat zo licht of is dat de texture?

dat zijn de omni's het is gewoon de zelfde texture als de buitenkant

Als welke formaat plaatje sla jij ze op? Als je ze als jpg opslaat worden ze een beetje wazig ja :puh: verder ziet het bootje er wel goed uit alleen dat metaal textuur ziet er wat minder uit.

@Gtaewald: ja dat klopt :puh: maarja maakt niet zoveel uit.

En keessie jup de txd en dff hebbe precies de zelfde naam.

Geplaatst:
comment_1780159

@Danny: Hij bedoeld waarschijnlijk ook de textures binnen je TXD en DFF... Als jij ze in je model geladen hebt als schipbuitenkant.bmp en in je txd heten ze buitenkantship dan heeft het spel geen flauw benul waar hij de textures vandaan moet halen.... Daarbij moet je even je alpha's checken, als alles op zwart staat dan klopt dat dus ook niet, dan moet je use alpha uitvinken... Ehm... Je textures in je txd compressen, ben je dat misschien vergeten?

Denk dat dat het wel zo`n beetje is...

Oja, je collision mag niet meer dan,... 1000 poly's hebben dacht ik? Misschien maar 100...

Bewerkt: door Mythbuster

Geplaatst:
comment_1780214
Oja, je collision mag niet meer dan,... 1000 poly's hebben dacht ik? Misschien maar 100...

Dat zijn van die fabeltjes die nergens op slaan. Weet niet wie dat heeft bedacht, maar er zit echt geen laagcijferig limiet aan het aantal poly's dat je collision kan hebben :puh:. Gewoon lekker lomp highpoly, dus.

Geplaatst:
comment_1780228

@Danny: Hij bedoeld waarschijnlijk ook de textures binnen je TXD en DFF... Als jij ze in je model geladen hebt als schipbuitenkant.bmp en in je txd heten ze buitenkantship dan heeft het spel geen flauw benul waar hij de textures vandaan moet halen.... Daarbij moet je even je alpha's checken, als alles op zwart staat dan klopt dat dus ook niet, dan moet je use alpha uitvinken... Ehm... Je textures in je txd compressen, ben je dat misschien vergeten?

Denk dat dat het wel zo`n beetje is...

Oja, je collision mag niet meer dan,... 1000 poly's hebben dacht ik? Misschien maar 100...

Dat eerste stukje, me textures heten natuurlijk wel hetzelfde daar heb ik zeker wel aan gedacht :puh:

Euhm alpha's checken? Ik heb die niet in het model zitten dus in feite moeten de textures gewoon zichtbaar zijn.

Ik denk dat het die laatste is, want ik ben vergeten de txd te compressen.

En Puma heeft wel gelijk volgesmij kan het inderdaad meer dan 1000 poly's zijn.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.