Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1838015

Na een hele lange tijd ben ik eindelijk weer terug :puh:

en goh het valt me op dat het HELE Textures & Modelling Showroom een beetje aan het "uitsterven" is XD

@hierboven: De textuur ziet er lekker gedetailleerd uit :puh: en die agram, heerlijk highpoly I love it <3 XD.

@Senne.: Mjaa valt nog eigenlijk niets over te zeggen :puh:

@Puma: je portal gun ziet er leuk uit alleen misschien zou het paaltje war die opstaat iets lagen kunnen?bloos.gif vind hem zo namelijk best hoog eruitzien xD maar dat is eigen smaak.

@Chris_lolwut: De containers ja... dozen met een textuur maar wel goed gemapt ;), het gebouw ziet er al wat gedetailleerder uit textures zitten ook goed en het laatste dat model helemaal onderaan ziet er lekker uit goed uitgewerkt qua details ziet er erg goed uit :puh:

@mythbuster: Wat wil je dat ik zeg? :puh: kies maar xD want ik weet niets anders te zeggen dan: wow :puh: ziet er echt mooi uit ik zou het totaal niet na kunnen doen XD.

Volgensmij heb ik iedereen nu wel gehad :puh:

Ben dus weer beetje voor mezelf bezig ben de laatste tijd beetje rond gaan kijken naar de eerste wereld oorlog naar de vliegtuigen enzo en daar heb ik een leuk vliegtuigje tussen gevonden en dus ook nagemaakt:

vliegtuig.png

vliegtuig.png

Zoals je ziet moet er nog best veel gebeuren zoals het interieur propellor en alle andere dingen.

Ik ga er denk ik een gevechts versie van maken met machine geweren erop en zo maar daarvoor heb ik een goed voorbeeld van de machine geweren nodig.

Geplaatst:
comment_1838415

Wannes, die barrel heeft toch echt wel meer poly's nodig. Op z'n minst zou je een gat in de bovenkant moeten maken, zodat je een randje eraan krijgt. Dit is wel erg simpel zo. Een cilinder maken en er wat textures op gooien met normalmaps kan bijna iedereen wel.

Danny, je vliegtuig ziet er goed uit. Je bovenste vleugel lijkt veel dikker dan de onderste, of hoort dat zo? Zou graag wat progress zien.

Zelf iets gemaakt en ingame gezet, maar vind 't niet echt release-waardig.

donemu.jpg

Geplaatst:
comment_1838424

@Puma Een randje maken aan een low poly is toch nog wel veel simpeler dan een high poly te baken op een low poly dan te texturen en normalmaps te maken op basis van die textures. Dat randje zit verwerkt in de normalmap en in de diffuse door een lighting map(die gebaked is van de high poly).

vat_normals_low_res.jpg

vat_boven.jpg

Op deze render zie je de bovenkant beter

Bewerkt: door wannes12

Geplaatst:
comment_1838440

Kan best, maar 't ziet er gewoon niet realistisch uit. Normal maps maakt modelers lui en elke idioot kan zien dat de bovenkant een plat vlak is. Normalmaps zijn bedoeld voor kleine details zoals groeven in muren en (neppe) 3D-letters, niet om lompe onderdelen van models te vervangen.

Geplaatst:
comment_1838464

Kan best, maar 't ziet er gewoon niet realistisch uit. Normal maps maakt modelers lui en elke idioot kan zien dat de bovenkant een plat vlak is. Normalmaps zijn bedoeld voor kleine details zoals groeven in muren en (neppe) 3D-letters, niet om lompe onderdelen van models te vervangen.

Ja de Vleugels waren te dik :puh: maar dat is nu wel anders, maar ik krijg de blueprint die ik gebrik niets scherp in viewport, dus het is niet erg makkelijk :/

Geplaatst:
comment_1838465

Kan best, maar 't ziet er gewoon niet realistisch uit. Normal maps maakt modelers lui en elke idioot kan zien dat de bovenkant een plat vlak is. Normalmaps zijn bedoeld voor kleine details zoals groeven in muren en (neppe) 3D-letters, niet om lompe onderdelen van models te vervangen.

Mag ik eens wat models van jou zien die jij realistisch vind?

Geplaatst:
comment_1838473

Kan best, maar 't ziet er gewoon niet realistisch uit. Normal maps maakt modelers lui en elke idioot kan zien dat de bovenkant een plat vlak is. Normalmaps zijn bedoeld voor kleine details zoals groeven in muren en (neppe) 3D-letters, niet om lompe onderdelen van models te vervangen.

Mag ik eens wat models van jou zien die jij realistisch vind?

KLIK

Wel in Sketchup gemaakt door onze poema!

Geplaatst:
comment_1838483

Kan best, maar 't ziet er gewoon niet realistisch uit. Normal maps maakt modelers lui en elke idioot kan zien dat de bovenkant een plat vlak is. Normalmaps zijn bedoeld voor kleine details zoals groeven in muren en (neppe) 3D-letters, niet om lompe onderdelen van models te vervangen.

Mag ik eens wat models van jou zien die jij realistisch vind?

Ik maak geen realistische models, dat is mijn doel niet. Ik maak wel kloppende models.

Een barrel waarbij op (naar mijn idee) goede manier gebruik is gemaakt van normal maps:

000-3d-model-barrel55.jpg

http://www.fallingpixel.com/products/10201/mains/000-3d-model-barrel55.jpg

Geplaatst:
comment_1838529

@hierboven ik denk dat ze met realistisch bedoelen uitsteekselen dus geen cilinder met een platte boven en onderkant dus zoiets als dit.

Maarja ben dus weer verder gegaan met mee nieuport :puh:

Heb er één van de vicker machinegeweer opgezet, de vleugels aangepast en een lelijke propeller gemaakt XD

vliegtuig.png

EDIT:hier een update van m'n nieuport 28 fighter plane.

vliegtuig.png

Het interieur moet nog worden gedaan maar dat gaat nog lang duren vanwege veel beweegbare onderdelen en er zitten geen kappen in het interieur het is helemaal open dus dat duurt nog wel even verder moet het ondersteld nog vranderd worden en de propeller moet verder uitgewerkt worden.

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1838807

Heb er één van de vicker machinegeweer opgezet, de vleugels aangepast en een lelijke propeller gemaakt XD

-snip-

Als je dan schiet, schiet je dan niet de hele propeller kapot? :clown:

Dat zien we vanzelf wel als ie ooit ingame zit :puh: maar in het echt zitten de vickers ook gewoon op dezelfde plek, zoals hier. En de propeller draait snel genoeg dat de kogels er gemakkelijk langs schieten. Of het in San Andreas ook zo is ik heb geen idee.

En hier nog een update van m'n Nieuport:

vliegtuigv.png

De propeller is bijgewerkt, het onderstel verandert en de wielen gemaakt zoals ze horen.

Verder heb ik nog een holle binnenkant gemaakt en dan nog het besturingssysteem proberen na te maken.

EDIT: Heb nu om te zorgen dat me nieuport kan vliegen toch maar een "motor" gemaakt dan komt ie tenminste van de grond :clown:

vliegtuig.png

En ja er zit nog een foutje in de propeller :puh: het is echt een rotding om te maken XD

Bewerkt: door danny18

Geplaatst:
comment_1839243
Als je dan schiet, schiet je dan niet de hele propeller kapot? :clown:

Bij die oude gevechtsvliegtuigen was het schiet-mechanisme op een of andere manier gelinkt aan het zelfde mechanisme waardoor de propellor draait en door een bepaald systeem kunnen de kogels nooit de propellors raken :) (keer op Discovery gezien ofzo).

Geplaatst:
comment_1841068

@Puma Een randje maken aan een low poly is toch nog wel veel simpeler dan een high poly te baken op een low poly dan te texturen en normalmaps te maken op basis van die textures. Dat randje zit verwerkt in de normalmap en in de diffuse door een lighting map(die gebaked is van de high poly).

vat_boven.jpg

Op deze render zie je de bovenkant beter

Het donkere vuil/vettigheid ( het is immers een olievat) Zit meestal rond randjes en kiertjes, ook weet ik niet wel roest meekleurt in de kleur van de verf, dus dat zou je ook kunnen aanpassen. En ik zou het 'roest' effect in zn algemeen gewoon verminderen want het is wat veel denk ik :puh: Ook kan wat gechipte verf op de randjes geen kwaat :3

Heb een poosje terug zelf ook een poging gedaan, dus bij deze

barrelf.jpg

  • 1 maand later...
Geplaatst:
comment_1855376

Laat ik dan nog maar eens een poging doen om een beetje leven in dit topic te blazen

Danny, dat word een fucking mooi vliegtuig.. maak je hem nog af?

Ik ben bezig geweest.. en nog steeds bezig om caracters te maken met 3D max en deze te animeren.. hier een van mijn eerste testjes.

tnx puma!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.