Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1488480

Huh? Hoezo dat? Daar had ik niet eens over nagedacht :N Ik zat gister gewoon wat te MSN-en met MFCL, totdat hij ineens begon over voertuigen die hij aan het veranderen was in vorm. zegt hij zo tegen mij: Je moet ook een voertuig vet klein maken! Ik denken, oke, leuk idee. Ik maak de Infernus kleiner. Daarna dacht ik bij mezelf: Laat ik hem dan voor de Kart maken, als ik hem voor de infernus zelf houd is dat zo idioot :puh:

Maar inderdaad, nu je het zegt, lijkt het inderdaad wel een beetje op jouw idee :$ I'm sóóó sorry :$ Do you forgive me?

Geplaatst:
comment_1488485

Die One-Person-Infernus ziet er mooi uit, je kunt meteen zien dat je een Infernus na hebt gemaakt, of heb je het model gewoon uit de game gehaald? :7 Wel nice.

En Beagle, dat ding is echt masterlijk, lijkt me leuk dat als die ingame komt er een animatie bij komt dat als je erop gaat zitten en je gaat rijden je er meteen afrolt omdat je op die band zit :puh:

Verder heb ik vandaag 3dsMax geïnstalleerd en heb er totaal 0 ervaring mee, ik probeer dan nu gewoon wat uit en dan zie ik wel hoe het er uiteindelijk uitziet en of ik het ingame zal zetten :), maar het gebouw is dus een Hotel en elke ring is een verdieping, bovenaan is het kantoren complex, en tja, dan nog een landschapje erbij modellen, waar ik dan nog aan werk :). Ohja, landschapje is totaal zelf gemaakt door met vertexen spelen, omdat ik andere functies nog niet ken, en ik heb ook niks gesmooth :7. Nouja genoeg gepraat, dit is het:

LandschapOverzicht.jpg

Landschap2.jpg

Tips please :)

Geplaatst:
comment_1488564
Tips please :)
Ga tutorials volgen. Dan leer je het vanzelf :)

Wat betreft je model (ja ik gebruik af en toe wat termen die je misschien niet begrijpt): Voor dat landschap kun je de wave-tool gebruiken, of een wat je nu hebt meshsmoothen en dan de strength wat omhoog doen voor meer vloeiende vormen. Zorg dan ook dat niet iedere verhoging even hoog is en dat alle verhogingen precies vierkant zijn. Dan het hotel: Dat zijn in feite gewoon wat cylinders in elkaar geschoven. Wat je moet leren is om zulke dingen uit één object te 'boetseren', zeg maar. Dat ziet op de eerste plaats minder rommelig uit, maar is ook makkelijker om mee te werken en het spaart polygonen voor het geval dat je iets ingame moet zetten. En ik zou alles texturen. De basis is er, nu moet je dus via tutorials je mogelijkheden uitbreiden. Veel succes :tu:

Ohja, en je kan renderen door op F9 te drukken.

Bewerkt: door MartyCeha

Geplaatst:
comment_1488616
Tips please :)
Ga tutorials volgen. Dan leer je het vanzelf :)

Wat betreft je model (ja ik gebruik af en toe wat termen die je misschien niet begrijpt): Voor dat landschap kun je de wave-tool gebruiken, of een wat je nu hebt meshsmoothen en dan de strength wat omhoog doen voor meer vloeiende vormen. Zorg dan ook dat niet iedere verhoging even hoog is en dat alle verhogingen precies vierkant zijn. Dan het hotel: Dat zijn in feite gewoon wat cylinders in elkaar geschoven. Wat je moet leren is om zulke dingen uit één object te 'boetseren', zeg maar. Dat ziet op de eerste plaats minder rommelig uit, maar is ook makkelijker om mee te werken en het spaart polygonen voor het geval dat je iets ingame moet zetten. En ik zou alles texturen. De basis is er, nu moet je dus via tutorials je mogelijkheden uitbreiden. Veel succes :tu:

Ohja, en je kan renderen door op F9 te drukken.

Dus je bedoelt uit een box helemaal een gebouw modellen? Ik zal het eens proberen :)
Geplaatst:
comment_1488678
Tips please :)
Ga tutorials volgen. Dan leer je het vanzelf :)

Wat betreft je model (ja ik gebruik af en toe wat termen die je misschien niet begrijpt): Voor dat landschap kun je de wave-tool gebruiken, of een wat je nu hebt meshsmoothen en dan de strength wat omhoog doen voor meer vloeiende vormen. Zorg dan ook dat niet iedere verhoging even hoog is en dat alle verhogingen precies vierkant zijn. Dan het hotel: Dat zijn in feite gewoon wat cylinders in elkaar geschoven. Wat je moet leren is om zulke dingen uit één object te 'boetseren', zeg maar. Dat ziet op de eerste plaats minder rommelig uit, maar is ook makkelijker om mee te werken en het spaart polygonen voor het geval dat je iets ingame moet zetten. En ik zou alles texturen. De basis is er, nu moet je dus via tutorials je mogelijkheden uitbreiden. Veel succes :tu:

Ohja, en je kan renderen door op F9 te drukken.

Wave tool = slecht idee, je kan beter soft selection of een displacement map gebruiken. En een gebouw maken uit maar 1 box ofziets is al helemaal een slecht idee als je complexere modellen gaat maken. Je wireframe wordt dan heel erg rommelig en een stuk high polyer. Voor simpele models voolstaat het wel, maar ik raad het niet aan.

Bewerkt: door stefaneke

Geplaatst:
comment_1489311

Galiorix: Zit er goed uit! Moet het gebit er oud uit zien? Dan had ik een paar tanden scheef geplaatst, of over elkaar ;)

Zamg0d1: Whow! Ik wou dat ik zo'n gebouw kan maken! Misschien kan je ook proberen te texturen?

Mijn eerste model, zonder tutorials... Nog niet compleet... En ik weet niet wat ik er mee ga doen :puh:

eiland-1.png

Geplaatst:
comment_1489787

Waarom weet ik op jouw creaties nooit iets anders te zeggen dan 'geweldig'? :-( Ziet er echt zooo schattig uit. :7 Maar wat is er met die lijnen? Is hij extreem lowpoly ofzo (voor mta)?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.