Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1523369

@RD,

Je zegt het zelf al, de texture is niet helemaal in orde. Ik zou als ik jouw was een geheel andere texture gebruiken. Eentje met wat minder detail, dus wat meer effen.

Zodat het even wat rustiger oogt.

Ook de hoogte in het landschap klopt niet helemaal. Het landschap gaat te abrupt omhoog en ook heel abrupt en snel weer naar beneden. Probeer je bergen wat langzamer omhoog te laten gaan en wat langer een bepaalde hoogte laten behouden. Dus alles ff wat upscalen ;).

Succes :tu:

Geplaatst:
comment_1524034

Ik heb niet zoveel toe te voegen aan Jorge's commentaar. Je zou het nog kunnen prelighten, om er wat diepte in te brengen zodat je er wat meer reliëf in ziet in plaats van één gepixelde vlek op 't beeldscherm :puh:.

Heb zelf wat zitten klooien met de UV-anim tool. Heb nu drie verschillende animaties in één model. Ik wil hierna wat gaan klooien met animaties op ronde models en bewegende plaatjes zoals gifs, waarbij je een figuurtje ziet bewegen in plaats van plaatjes die langs komen rollen. Ik kon Wazuup's tutorial niet meer vinden dus heb 't beetje zelf uitgezocht (gelukkig was 't niet zo ingewikkeld). Ik ga een serie models maken voor een bepaalde mta-server.

JQgqC1KV42s

[Edit] Staat YouTube-embed uit ofzo? Link:

Bewerkt: door Puma

Geplaatst:
comment_1524284

Ik heb niet zoveel toe te voegen aan Jorge's commentaar. Je zou het nog kunnen prelighten, om er wat diepte in te brengen zodat je er wat meer reliëf in ziet in plaats van één gepixelde vlek op 't beeldscherm :puh:.

Dacht ik ook al aan, ik heb hem nu geprelight alleen nog een andere texture... :7

Geplaatst:
comment_1525810

@RD: Je kan een goede map vinden in de Material Library van 3DS Max, daar stonden wel een paar mooie.

@Gimzo: Niks op aan te merken ofcourse, alleen zoals gezegd zijn de materials niet helemaal top, maar verder is het heel netjes uitgewerkt.


Ik heb zelf m'n lichtschakelaar'tje na gemodelled:

daeglaacl.jpg

Alleen nog geen logo's, tekst maar wel een hele mooie bug in 't model. Dat vlakje boven aan moet nog rood worden maar dit was ik bij het renderen vergeten :puh:.


Dan ken je er nog niet zoveel..

:-(

Geplaatst:
comment_1526124

Beagle, allereerst ziet het er goed uit. Mooie render, goed gemodeld!

Ik heb één klein kritiekpuntje, aan de rechterkant is een pikzwart driehoekje te zien.

Hoe komt dit? Gewoon door de schaduw?

Geplaatst:
comment_1530166

Hallo,

Ik zal mij eerst even voorstellen,

Ik hen Martijn Hidding (AKA kees1991), en ik woon in Rijssen

Ik zit nu op het MBO en daar ga ik elke dag braaf heen. De school het Het 'Cibap' een vakschool veer verbeelding.

Ik studeer hier Reclame&Media, ik wil mij straks vooral gaan richten op animatie en webdesign.

Daarom heb ik nu met 3dMax een nieuw huis gemaakt :7

huis.jpg

Dus dan weet je dat ook even he. :sigaar::bier:

Geplaatst:
comment_1530266

Lekker keessie, biertje d'rbij? Die balkjes boven de dingessen die deuren voorstellen maar geen deuren zijn maar gaten in de muur zijn zodat je in een andere kamer kan komen, zien er een beetje iel uit. Misschien is het een idee om er zo'n raampie boven te plakken? Nee da's dom, want er zit geen deur in. Maar misschien ga je er nog wel deuren in maken :? Nevermind, ik loop weer te lullen. D'r valt nog niet echt veel over te zeggen, behalve dat ik 't een beetje een vage indeling vind. Kun je toelichting geven bij de indeling? Wordt het een huis zonder verdiepingen, dus met enkel de begane grond (gezien het aantal kamers op de begane grond)?

pic1ha.jpg

Twee simpele modeltjes die een nitro-fles en een reparatie-dinges moeten voorstellen. Staan al ingame met simpele reflecties. Voor de kenners: ja, nieuwe pickups voor MTA.

Geplaatst:
comment_1531152

@Puma, de reflecties zijn goed gelukt. Zoals je al zegt, niet zo heel erg bijzonder, maar wat je hebt gemaakt is wel clean en goed!

@Kees1978, :bier: , en het ziet er al goed uit, maar jij kan veeel beter ;)!

Ik kijk uit naar de volgende render!

Nu iets van mij, kleine update eigenlijk in vergelijking met de vorige render. Maar ziet er wel cool uit. Ik moet alleen nog ff wat textures weer verzamelen...

render460.jpg

Geplaatst:
comment_1531197

@Kees1978, :bier: , en het ziet er al goed uit, maar jij kan veeel beter ;)!

Ben blij dat er toch nog iemand vertrouwen in mij heeft. :cry:

Puma NICE reflectie..

Ik heb weer nieuwe renders hopelijk maakt dat een boel duidelijk :*D

Zo niet?... Drink er nog een paar en dan verzin je zelf wel iets :bier: :bier:

huis3.jpg

huis5.jpg

Geplaatst:
comment_1532188

@Jorzje: Wow, dat ziet er niet verkeerd uit :D! Mooie ronde vormen, veel detail, ook die pilaren bij de 1ste render erg mooi. Bij de 2de render zie ik alleen bij die houders van de weg/rails waar het vast zit aan de bovenkant een zwart vlakje, bug of zit dat niet goed? Verder heel nice, ga zo door :bier:!

@Kees: Ziet er ook goed uit, het enige wat nu mist is detail bij de deuren (deurposten bijv.) en bij de ramen.


Ik was gras aan het maken met Mental Ray.. Krijg ik opeens dit:

failrender.png

"WTF?", maar wel mooi :puh:. (Comments enz. hoeven niet).

Geplaatst:
comment_1532251

@Jorzje: Wow, dat ziet er niet verkeerd uit :D! Mooie ronde vormen, veel detail, ook die pilaren bij de 1ste render erg mooi. Bij de 2de render zie ik alleen bij die houders van de weg/rails waar het vast zit aan de bovenkant een zwart vlakje, bug of zit dat niet goed? Verder heel nice, ga zo door :bier:!

Het wordt inderdaad een weg, heb alleen nog geen textures op me PC staan dus kon het nog niet texturen :puh:. En dat zwarte is geen bug, ik vond het alleen nutteloos om daar een plane tegenaan te pleuren als je dat toch niet meer te zien krijgt wanneer alle delen van de brug aan elkaar vast worden gezet ;).

En jouw render, idd WTF :bier:

Geplaatst:
comment_1532520

@Jorge_F: Ziet er goed uit, mooie ronde vormen zoals Beagle al zei. Alleen nog wat textures, en dan is ie perfect. :tu:

@Beagle: Het lijken wel allemaal kleine Beagle'tjes die naar boven kijken. :cab:

'k heb vanmiddag een brug gemaakt, duurde ongeveer 1,5 - 2 uurtjes om te modellen.

2dkwnyt.jpg

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.