Jump to content
Geplaatst:
comment_1473497

headervvw.png

Tijdelijke header.



Het Show jouw models II topic ging niet echt goed. Hij werd gesloten, En een nieuwe kon ongetwijfeld niet wegblijven. Alleen heet hij deze keer anders, om het doel van dit topic te benadrukken. Dit topic dient voor het posten van 3D renders, viewport screenshots, ingame screenshots enzovoort van models die door jou gemaakt zijn. Als je een render post met iemand anders zijn model, post dan van waar/wie hij komt (moet wel door jou gerendert zijn dan). Natuurlijk kunnen er ook tips enzovoort gegeven worden door anderen. Uiteraard zijn er ook regels/tips, al zijn deze wel wat versoepelt ten opzichte van zijn voorgangers:

  • Je mag zoveel als je wil je model showen per dag, zorg wel dat er voldoende updates zijn zodat je niet telkens naar hetzelfde plaatje moet kijken.
  • Hou het vooral gezellig, al moet je voor vragen over bv hoe je iets maakt in het hulp forum zijn.
  • Hou je plaatjes op een redelijke file-size zodat de 3G/56K modem users ook mee kunnen genieten.
  • Respecteer iedereen zijn mening. (Zoek dus geen ruzie (en provoceer niet), omdat iemand eerlijk zijn mening uit).
  • Probeer iedereen te motiveren.
  • Als het kan, en als je wil geef dan tips over wat de persoon kan verbeteren aan zijn/haar model.

Waar jullie wel op moeten letten:

  • GEEN afbeeldingen quoten! (we hebben immers al de plaatjes eerder gezien, verwijder ze gewoon simpel uit de quote)

Vorige showrooms:

Show jouw models I
Voetuigen Showroom topic.
Show jouw models II

Last edit/update:

Bewerkt: door DaBeast
Toevoeging van Voertuigen Showroom

  • Reacties 558
  • Bezichtigingen 90.7k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

  • Mooi bezig Jorge.. Misschien kun je er straks een animatie in maken met een politie achtervolging of zo. Of ben je er iets anders mee van plan? RD, nice brug Ik heb een explosie gemaakt, hij werkt

  • @Jorge Ziet er toch uit man. Zie ik daar nog steeds de crap carpaint uit mijn carpaint tutorial? Na tijdje van problemen met max een versie gevonden die werkte bij mij. Nu alleen nog probleempjes

  • Daar begin ik dan weer hoor.. met de replies... @ Jorge, Puik werk, nog wat belichtingen zooi goed hebben en het kan zo in ene mod . @ Gizmo, werk jij niet met Maya in Breda ofzoiets? Ziet er in ied

Posted Images

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1532574

We kennen allemaal wel van die elektrische racebanen toch? Nou:

2jalqn8.jpg

Had ik wat onderdelen gemaakt, en uiteindelijk kon ik dit ervan maken:

smu7av.jpg

Betere renders kon ik zo snel niet krijgen, V-Ray nam niet van alle onderdelen de textures mee, die hier onmisbaar zijn. Iemand nog een idee voor een onderdeel? :puh:

Het is inderdaad wel wat low-poly, maar het is eigenlijk bedoelt om in MTA te zetten, en het is fijn als andere mensen de models dan snel binnen hebben gedownload. Low-poly betekent een kleinere bestandsgroote natuurlijk, en dat up-en-download sneller.

EDIT:

Vergeet ik te raten op anderen :blauw: Wel zo netjes om dat alsnog te doen.

@ RD: nice, hij lijkt een beetje op die lange brug boven San Fierro :puh: Tenminste, dat idee heb ik ervan.

@Beagle: Lol, das wat vies spul dat aan de kook is gebracht en gaat borrelen :7

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1532690

Nou, iedereen is hier nog druk bezig zo te zien :) Dan ga ik het huis dat ik aan het modellen ben ook eens showen. Het wordt trouwens ook nog echt gebouwd en moet worden voorgelegd aan de gemeenteraad. En er zijn zo rare zwarte vlekken op mijn render, hoe komt dat?

Slideshow

PS: Het is gemodelled vanaf een bouwplan.

Bewerkt: door .:TOM:.

Geplaatst:
comment_1532869

Ik heb Sketchup weer eens afgestoft en ik probeer nu een huisje te maken, aangezien ik op komend MBO toch echt met Sketchup zal moeten leren werken wil ik wel wat gaan doen ermee, dus ik ben een huis gaan maken, nog zwaar in WIP maar wat ik nu heb is een kleine basis. Ik heb één klein detail al gemaakt voordat ik het vergeet, die kan ik later altijd bewerken :Y

Dit is het geworden:

9s3w29.png

Ik moet het nog wel scalen maar ik doe het nu nog lekker groot aangezien ik dan makkelijker kan werken. Ook wil ik eerst deze basis afmaken, dan texturen en dan evt. later nog alle kleine details aanbrengen. Ook wil ik proberen om er uiteindeijk een interieur in te mieteren :)

Comments please ^_^

Bewerkt: door Zamg0d1

Geplaatst:
comment_1532880

miss is het eeb\n idee om de ramen naar binnen te doen ipv naar buiten :puh:

Nou, die ramen worden van die vensterbankjes, heb je wel eens vaker, maar zie je niet zo vaak. Wel bij echt moderne huizen :Y

en er zijn teveel overbodige poly's

Waar? :( Ik ben nu ook nog bezig, sommige poly's zullen dus idd nog uiteindelijk weggaan :Y Maar ik heb bijvoorbeeld sommige lijnen lopen als indicatie dat ik goed kan zien dat alles op gelijke hoogte komt.
Geplaatst:
comment_1532882

Ik vind 't nogal een apart ontwerp :cab: . Zoals PD al zegt, zou ik de ramen naar buiten doen, of in deze uitstekende stukken weer een nieuw gat maken naar binnen. 't Is een beetje vaag, dus al te veel commentaar heb ik d'r ook niet op..

Remi, nais stukjes. Heb je misschien wat detail-pics, zodat we kunnen zien hoe gedetailleerd de stukken zijn (alleen textures of ook in 3d uitgewerkt)? Als je het in MTA gaat zetten, zou ik het wel als 1 model ingame zetten, in plaats van allemaal aparte stukjes die je weer moet gaan mappen. In SketchUp aan elkaar plakken en vervolgens dat geheel in 3dsMax in een paar grote stukken doen is veel makkelijker.

Update van m'n pickups, ze zijn nu af.

pickupmodelspicca.jpg

Geplaatst:
comment_1532890

Lol, ziet er goed uit Puma :) Alleen is die auto lichtelijk verkloot, beetje hoekig :7

Maar ik jouw manier is inderdaad wel handig, maar wat nou leuk is als ik al die losse stukjes heb, is dat ik elke keer een nieuwe baan kan maken zonder het opnieuw ingame te zetten. En het dus ook direct kan testen.

Ik kan nu wel een detailpic gaan maken, maar ik denk dat een mooie V-Ray render toch even wat betere kwaliteit geeft. Ik ga eens kijken of ik het probleem met die textures kan oplossen, en een flinke render kan maken.

Het zijn trouwens standaard sketchup kleuren en textures, ik ga de baan nog even retexturen met mooiere textures.

Trouwens Puma, hoe krijg je die glans op je models? Want dat zou wel handig zijn voor de contactrails van mijn model :puh:

EDIT: Had toch niks te doen, heb even alle faces opnieuw gemaakt en ingekleurd. Nou is het een gelukte render :) Downloaden kan even duren op trage internetverbindingen.

vzgck3.jpg

24pj51y.jpg

2jbvbm9.jpg

maz810.jpg

28bv24j.jpg

xctz45.jpg

Bewerkt: door Remi-X

Geplaatst:
comment_1533657

@Remi, ziet er gaaf uit! Maar ga je dit ook daadwerkelijk ingame zetten? Ik ben zeer benieuwd :Y.

@Beagle, nice! Maar werk nog wat aan de details. Hekje langs de kant van de weg bijvoorbeeld ;).

Ik ben begonnen met het texture van mijn brug/highway.

render464.jpg

Geplaatst:
comment_1533680

@Remi, ziet er gaaf uit! Maar ga je dit ook daadwerkelijk ingame zetten? Ik ben zeer benieuwd :Y.

Ik wil het wel, ik kan het alleen niet. Niet alleen omdat ik de ervaring niet hebt, maar ook omdat ik momenteel geen 3DSMax op mijn computer heb staan. Als ik mijn nieuwe computer binnen heb zal ik 3DSMax wel weer installeren, en wat hulp van tutorials inkijken.

Trouwens, gelikte textures. Past goed :)

Geplaatst:
comment_1533766

Ziet er gelikt uit met die textures. :bier: Alleen lijkt die helling me nogal schuin, ik zou er niet graag af of oprijden met een autootje uit de jaren 80. :puh:

Tja, misschien heb je wel gelijk. Maar mij leek het wel gaaf zo'n abnormaal steile helling :puh:.

Dat je zo'n WTF momentje krijgt als je daaraf rijdt ;).

Laatste update vanavond:

render468.jpg

render469.jpg

Bewerkt: door Jorge_F

Geplaatst:
comment_1534808

mijn nieuw nederlands onderzoek team busje retextuur.

moet wel nog aangepast worden :puh:

dat uniform is niet van mij

*plaatje*

Eigenlijk is dit meer een texture mod. En de beschrijving van het topic is show jouw models.

Dus het is niet bepaald de bedoeling dat iedereen zijn aangepaste textures hier post :bier:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.