Jump to content

Picture post & commentary.


DaBeast

Recommended Posts

We hebben hier te maken met een natuurtalent! worshippy.gif

Haha, niet overdrijven :puh:

Super mooi, Blue! thumbsup2.gif Hoe lang ben jij eigenlijk al aan het modellen?

Thanks :)

Bedoel je hoelang ik aan deze auto heb gewerkt?

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Het was GTA dat mij ertoe zette om te modellen. Toen ik voor het eerst GTA VC speelde, kwam ik erachter dat je auto's kon

installeren in GTA VC. Later GTA SA. Dat was het echte spel en de eerste keer dat ik wou modelleren.

Via via kreeg ik te lezen dat je auto's kan modelleren met Zmodeler. De eerste snapte er ik erg echt geen ene bal van

want ik maakte toen heel erg lelijke modellen. Ik voegde zelfs Need for Speed elementen toen aan een bestaand GTA SA auto.

Toen kwam ik erachter dat je dus polies kunt maken en dan zo 3D kan tekenen. Spuuglelijk waren de modellen

als ik er terug aan denk :puh:

Uiteindelijk was ik die NFS shit zat en ging er eerst kleine dingen modelleren zoals klassieke velgen en banden.

Vaak zijn ze highpoly, wil ze echt helemaal rond maken, dus waren ze al gauw over 5k 6k polies. Met alles behalve remschijf.

Maar vind die velgen en wielen echt zo mooi dat ik verschillende bandmaten ging maken en verschillende velgen.

Dar waren dus redelijke dingen. Daarna begon ik met interiors modelleren. Wel de base van NFS omdat er een mooie wagen is

en daar dus een mooie interior voor wil maken. Maar de tijd die ik ervoor wil steken zag ik een beetje tegenop.

Ik had ook hulp erbij van iemand en die hielp mij over hoe en wat en legde heel veel uit. Daar had ik pas echt wat aan.

En toen ik de Lamborghini LP640 Roadster zag, dacht ik pas echt "die wil ik verdomme graag in GTA SA zien!"

Wel ontzettend idioot dat dat model nooit beschikbaar is voor het spel! Meer dan 6600 automods en dat model bestaat niet eens...

Maar goed, dit is de enigste auto waar ik wel erg veel tijd erin wil steken en om het perfect te maken.

Ik moest wel eerst een model heel goed maken maar tijd tot tijd vordert mijn skills goed en dit is het resultaat.

Het is geheel voor mijn eigen vrije tijd, ik heb het thuis geleerd. Je komt zo weinig tot geen mensen in real life tegen die kunnen modelleren,

dus heb ik het thuis moeten leren. Maar de Lamborghini LP640 series, dát is de reden waarom ik zo graag wil modelleren.

Het vergt wel veel tijd maar het is het waard.

Allemaal sinds 2007. Steeds meer ervaringen opdoen, experimenten en vragen. En pas eind augustus vorig jaar

is dit het resultaat van deze Lamborghini.

Bewerkt: door Blue_V
Link to comment
Delen op andere websites

Super :tu: Ik weet toevallig van een aantal modellers hier op het forum dat ze dat uiteindelijk ook zijn gaan studeren. Mythbuster, als ik mij niet vergis. En DaBeast. Dus ik dacht dat het wellicht ook bij jou het geval was, maar niet dus. Je ziet dat ook vaak bij coders: de meeste coders doen ook een informatica opleiding (behalve ik, haha). Maar goed, super nice! Wellicht leuk om ook van die 5k/6k poly models wat screens te showen? Of van je begin dingen? Wellicht niet zo mooi, maar wel leuk voor ons om te zien wat je allemaal gedaan hebt en hoe die progressie is geweest. Top kwaliteiten heb je, man! _O_

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, klopt, dat had ik begrepen van Mythbuster, van DaBeast wet ik niet.

Ik vind dat 3D altijd al interessant sinds ik ging modelleren, sindsdien ben ik altijd gaan kijken hoe gedetailleerd voertuigen zijn in bv NFS spellen.

Ik heb er in ieder geval geen studie voor, ik kan alleen 3D tekenen, verder geen deftige renders. (Heb daarvoor niet zo een goeie PC voor)

Maar het is allemaal puur voor GTA SA :puh:

Coderen is zó ingewikkeld, ik wou een keer leren hoe dat moet maar na verschillende code regels te gelezen hebben (main.scm van GTA SA)

draaide mijn maag om. Al die variabelen en zo, zou mij nooit lukken. Enorme respect voor coders!

Zou niet weten of ik die screenshots nog heb van de 5k/60 polies models. het is een tijd geleden en had toentertijd mijn laptop

opnieuw moeten installeren naar fabrieksinstellingen. Misschien dat ik ze nog heb op me usb stick.

Tijd gaat snel! :O

Link to comment
Delen op andere websites

  • 1 maand later...
  • 3 maanden later...
  • 2 weken later...

Hey mensen, guess who came back to visit.

Heel tof om te zien dat hier nog steeds word gemoddeld, this is where it all started for me. :*D

Door dit forum doe ik nu wat ik doe en heb ik het super naar me zin, daarvoor ben ik gtaforum heel dankbaar :D

Ik ben zelf International Game Architecture and Design gaan studeren aan de NHTV in Breda.

Ga nu naar me 3e jaar en wilde even snel een projectje showen waar ik aan gewerkt heb met een team op school.

Kleine backstory:

We are 7 student Visual Artists at the NHTV Breda, Netherlands. For our WorldBuilding course we had to choose a design from the designer students at our school. Their assignment was to create a Whitebox level for a multiplayer FPS death match level in the UDK 3 engine. We picked the design from Lisa Burgers.

The whitebox level we got was based on the movie avatar and we had to incorporate avatar in some way, so we decided to create a level on a floating rock, thats about it we took from avatar. It is an ancient temple created by aliens. Because we needed to come up with our own civilisation, we also needed to come up with our own architecture. All the architecture in this level has been designed by ourselves

Our assignment was to create a visual appealing level based on this design. Not having any experience this process we started off with creating concept art. Based on that we started modelling a block-out, next texturing/sculpting the entire level, finally adding the special effects, final lighting, and a trailer for our level. We are calling this project done, however feedback would be very much appreciated for future projects. This is our final result:

0sf9.png

6h08.png

8u5.png

2hc.png

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ziet er wel heel erg gaaf uit inderdaad! Ik dacht even dat ik naar een nieuwe multiplayer map voor Unreal Tournament (3) zat te kijken. icon_mrgreen.gif Er stroomt geen modding-bloed door mijn aderen, maar het creatieve proces en het eindresultaat vind ik erg interessant om te zien. Keep us posted!

Link to comment
Delen op andere websites

Dat ziet er wel heel erg gaaf uit inderdaad! Ik dacht even dat ik naar een nieuwe multiplayer map voor Unreal Tournament (3) zat te kijken. icon_mrgreen.gif Er stroomt geen modding-bloed door mijn aderen, maar het creatieve proces en het eindresultaat vind ik erg interessant om te zien. Keep us posted!

Nou het is gemaakt in UDK (unreal tournament engine) dus in princiepe zou het gespeeld kunnen worden als UT3 map, maar helaas is hij niet beschikbaar voor het publiek.

Bedankt voor de goede reacties :bier:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...