- Reacties 56
- Bezichtigingen 15.7k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
Megadreams 24 posts
-
Crusher!! 7 posts
-
1112rutger 6 posts
-
mosweg 3 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Tutorial SA-MP 0.3a
Non Playing Characters (NPC) ~ Bots
Wat is een Non Playing Character?
Een Non Playing Character of afgekort NPC is zoals in de naam word vermeld een karakter die niet speelt een bot met andere woorden, deze bot doet alles wat jij wil maar je moet wel wat stoppen ondernemen voor het zover is zo moet je bijvoorbeeld de bot laten joinen, elke NPC neemt 1 slot in van je maximum aantal slots dus gebruik niet te veel bots als je weinig slots hebt anders heb je misschien straks helemaal geen slots meer over en dat wil je natuurlijk niet want dan kan niemand meer op je server.
Wat kan een NPC?
Een NPC kan lopen, rijden, schieten animaties uitvoeren, praten in de chat, commando's gebruiken en verder eigenlijk niets, maar hoe begin je hierin, dat ga ik natuurlijk uitleggen in de tutorial.
Hoe maak ik een NPC?
Natuurlijk moet je eerst een NPC maken voor deze ook daadwerkelijk je server kan joinen en doen wat hij moet doen hiervoor zijn er een paar dingens nodig, namelijk een script in npcmodes en eventueel een record in records in de npcmodes file en natuurlijk een gamemode of filterscript die de bot zal doen joinen en hem zal leiden tot hij spawnt.
NPCmodes
Dit is net als filterscripts en gamemodes alleen voor bots, in ConnectNPC verwijs je naar een npcmode, hierin staat alles wat de bot moet uitvoeren, een record uitvoeren, iets in de chat laten zeggen het kan allemaal.
Functies van NPC's
Helaas kunnen npc's niet erg veel ik zal hier alle functies in het kort uitleggen die je in een npcmode kan gebruiken.
GetDistanceFromMeToPoint(Float:X, Float:Y, Float:Z, &Float:Distance);
Hiermee haal je simpelweg op hoe ver de npc van een plaats is verwijderd.
Word(t) herschreven... :
(Je ziet de tutorial soms nu groter worden bij het herschrijven.)
Bewerkt: door megadreams