Geplaatst: 22 oktober 200915 jaren comment_1514296 hey, kan ik ook maken dat het dach en nacht wordt als je saved? Ik dacht dat ik dat met dit kon doen maar dat werkt niet goed: SET_AMBIENT_LEVEL ( lichtsterkte , tijd )
Geplaatst: 22 oktober 200915 jaren comment_1514338 Ja, dat zou mogelijk moeten zijn met een SAVED_COUNTER die wisselt tussen 0 en 1 als je het spel opslaat. GTA2 maakt gebruik van de volgende code om te controleren of het spel opgeslagen is of niet om te bepalen of je de welkomst-tekst moet krijgen of niet: SAVED_COUNTER flag_game_been_saved = 0 //script LEVELSTART IF ( flag_game_been_saved = 0 ) DISPLAY_BRIEF ( 3230 ) // "initial brief WELCOME!" SET flag_game_been_saved = 1 ENDIF Deze constructie kun je ook gebruiken om SET_AMBIENT_LEVEL te veranderen. Snel opzetje: SAVED_COUNTER flag_game_been_saved = 0 //script LEVELSTART IF ( flag_game_been_saved = 0 ) SET_AMBIENT_LEVEL ( lichtsterkte , 0 ) //ambient als dag SET flag_game_been_saved = 1 ELSE SET_AMBIENT_LEVEL ( lichtsterkte , 0 ) //ambient als nacht SET flag_game_been_saved = 0 ENDIF
hey, kan ik ook maken dat het dach en nacht wordt als je saved?
Ik dacht dat ik dat met dit kon doen maar dat werkt niet goed:
SET_AMBIENT_LEVEL ( lichtsterkte , tijd )