Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

nieuw mobo

ik wil graag mijn cpu overclocken.

dus dacht ik

ik neem een nieuw mobo omdat mijn oude niet kon overclocken

nou wou ik niet te duur

en tog max 8gig

mijn dual core proc er op

ik vond dit wel een mooi bordje±

http://azerty.nl/8-849-42661/msi-p6n-sli-f-v2-moederbord-.html

vragen:

kan ik hier mee overclocken

is sie goed?

en kan ik mijn 4 gig ddr2-800 ram erop doen?

als 1 van die 3 dingen niet kan doe dat bord dan maar niet. weten jullie dan een andere mooi bord onder de 60 euro ongeveer?

Edited by iefen

Featured Replies

Ik zou toch even doorsparen voor een high end moederbord want ik denk niet dat je met dat bord hoog gaat komen met overclocken. Vergeet niet dat je met computer hardware nooit voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

  • Author

ik wil er niet veel geld aan verliezen.

en ik wil deze maar overclocken.

want na de kerst vakantie wil ik een quad core kopen

Dan raad ik je toch aan gewoon door te sparen voor een fatsoenlijke moederbord voor je quad core, want met zo'n budget bord ga je, zoals ik zei, niet goed over kunnen clocken.

als ik jou was zou ik voor het p5q moederbord gaan met een p45 chipset

  • Author

beetje op azerty gesnuffeld

deze 3 gevonden±

http://azerty.nl/8-849-86849/asus-p5ql-pro-moederbord-a.html?tab=tech_specs

http://azerty.nl/8-849-241897/asus-p5ql-pro-moederbord-a.html?tab=tech_specs

en @ Emaitroy

deze heb ik er gevonden. deze leek mij het beste:

http://azerty.nl/8-849-96540/asus-p5q-se2-moederbord-at.html?tab=tech_specs

weten jullie of ik hier op ddr2-800 op kan draaien

of ik hier redelijk mee kan overclocken?

en of hij wel bij mijn pc past(aangezien iets met 1333 en 1066 ofzo)

Met meer geld kan je ook meer

Dus ik raad je aan, ( zoals galiorix al deed ) om door te sparen.

Dan kan je ook een goeie moederbord kopen voor je quad core :tu:

Uuh niek, een P5Q is een erg goed moederbord hoor, dus hij kan nu gewoon voor een betere C2Q gaan en het bij dit moederbord laten. Hiermee gaat hij zijn nieuwe C2Q goed overclocken hoor!

Uuh niek, een P5Q is een erg goed moederbord hoor, dus hij kan nu gewoon voor een betere C2Q gaan en het bij dit moederbord laten. Hiermee gaat hij zijn nieuwe C2Q goed overclocken hoor!

Mischien is het wel een goeie moederbord, maar er zijn altijd wel betere moederbords.

En overgens; 't is Niko :)

  • Author

dat snap k niet helemaal je zegt:

dus hij kan nu gewoon voor een betere C2Q gaan en het bij dit moederbord laten. Hiermee gaat hij zijn nieuwe C2Q goed overclocken hoor!

maar ik kan me dual core niet eens overclocken met mijn huidige moederbord, dus laat staan een nieuwe c2q

Hij bedoelt daarmee dat je het bij een P5Q kan laten. Een P5Q plus een mooie C2Q processor is namelijk een mooie combo.

zelf vind ik deze wel mooi maar dat komt ook omdat hij voor het zelfde geld 2pci-e sloten heeft, voor eventuele gpu uitbreiding

Klik

zelf vind ik deze wel mooi maar dat komt ook omdat hij voor het zelfde geld 2pci-e sloten heeft, voor eventuele gpu uitbreiding

Klik

Asrock is ook goed maar is wel van minder kwaliteit dan de P5Q, maar volgens mij is dit geen slecht mobo.

zelf vind ik deze wel mooi maar dat komt ook omdat hij voor het zelfde geld 2pci-e sloten heeft, voor eventuele gpu uitbreiding

Klik

Asrock is ook goed maar is wel van minder kwaliteit dan de P5Q, maar volgens mij is dit geen slecht mobo.

Dit bord is niet goed voor overclocken Waarom?

geen Solid Chokes. Je ziet bij de CPU fase voorzienen de koper draden lopen, dit duidt op een ouderwets bord. De nieuwere en dus ook de betere merken zoals ASUS zelf. gebruiken Solid ferrit chokes. Dit zorgt voor betere en stabielere stroom naar de CPU. Of te wel betere OC capaciteiten.

Overigens heb ik eens een ASRock bord getest. De BIOS van hun is om te huilen. te weinig instel mogelijkheden en niet overzichtelijk.

P5Q is gewoon de way to go voor mensen met een budget die toch goed willen overclocken.

edit:

Overigens is dat echt een slecht opgebouwd moederbord. de 24-pin ATX stekker zit gewoon in het midden of te wel in de weg van je airflow. En je kunt Crossfire alleen aan zetten door tussen de PCI-E sloten dat kaartje om te draaien, of te wel een echt budget moederbord.

Edited by QinX

zelf vind ik deze wel mooi maar dat komt ook omdat hij voor het zelfde geld 2pci-e sloten heeft, voor eventuele gpu uitbreiding

Klik

Asrock is ook goed maar is wel van minder kwaliteit dan de P5Q, maar volgens mij is dit geen slecht mobo.

Dit bord is niet goed voor overclocken Waarom?

geen Solid Chokes. Je ziet bij de CPU fase voorzienen de koper draden lopen, dit duidt op een ouderwets bord. De nieuwere en dus ook de betere merken zoals ASUS zelf. gebruiken Solid ferrit chokes. Dit zorgt voor betere en stabielere stroom naar de CPU. Of te wel betere OC capaciteiten.

Overigens heb ik eens een ASRock bord getest. De BIOS van hun is om te huilen. te weinig instel mogelijkheden en niet overzichtelijk.

P5Q is gewoon de way to go voor mensen met een budget die toch goed willen overclocken.

edit:

Overigens is dat echt een slecht opgebouwd moederbord. de 24-pin ATX stekker zit gewoon in het midden of te wel in de weg van je airflow. En je kunt Crossfire alleen aan zetten door tussen de PCI-E sloten dat kaartje om te draaien, of te wel een echt budget moederbord.

ok dat is duidelijk, een p5q bord dus

Nou heb ik zelf ook echt een goedkoop moederbord. Had alles te maken met geld en niet kunnen wachten. Maar toch kan ik er redelijk mee overclocken. Ik heb mijn processor 600 Mhz hoger getilt zonder enig probleem met mijn moederbord. Maar toch raad ik je aan te wachten. Mijn mobo ondersteund alleen processors met een TDP van 95 Watt, waardoor bijvoorbeeld een Phenom II X4 940 die ik had gekregen het niet deed. Zo zijn er altijd beperkingen. Goedkoop is duurkoop!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.