Jump to content

[IV|OV] .asi mods installeren


.Senne

Recommended Posts

.asi mods installeren



(patch 1.0.0.4)


1. Wat zijn .asi mods?

Asi mods zijn mods voor GTA IV die erg te vergelijken zijn met Cleo mods voor GTA San Andreas. Het zijn scripts die ervoor zorgen dat je bepaalde extra mogelijkheden in het spel krijgt, zoals de Fuel mod, waarmee je af en toe met een auto hoort te tanken. Het kan het spel realistischer maken, maar ook makkelijker door je bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven om god mode aan te zetten tijdens missies, zodat je nooit dood kan gaan. Voor asi mods heb je een asi loader nodig, die ervoor zorgt dat je scripts in-game geladen en uitgevoerd kunnen worden.


2. Je GTA IV installatiemap

Om makkelijk te laten zien wat er zich allemaal in je IV installatiemap moet bevinden, heb ik een interactieve screen van mijn map gemaakt. De betreffende map is
C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV
. De verschillende bestandstypen hebben elk een speciale kleur en nummer gekregen, en de
rode
,
groene
en
blauwe
afbeeldingen zijn aanklikbaar. Ze leiden je naar een download link. Onderaan vind je de uitleg bij alle bestanden, zodat je weet wat je precies downloadt.

1_01.png

1_02.png1_03.gif1_04.gif1_05.png

1_06.gif1_07.gif1_08.png

1_09.png1_10.png

1. Zwarte bestanden

Dit zijn de bestanden die zich standaard in je installatiemap horen te bevinden. Hiervoor moet je dus niets doen: gewoon laten staan is voldoende.

2. Rode bestanden

Dit zijn twee erg belangrijke bestanden. De eerste, "FileCheckFix" genaamd, is nodig zodat je met mods toch nog multiplayer kan spelen in IV. De tweede, "EFC20Fix", is voor het voorkomen van foutmeldingen die zouden ontstaan door de asi loaders. Klik op beide bestanden voor een download link.

3. Groene bestanden

Dit zijn de twee .asi loaders, oftewel de bestanden die de trainers en andere scripts in-game laden en ervoor zorgen dat alles correct werkt. Scripthook.dll vind je in de download samen met een trainer, omdat ik apart nergens een download vond. Ook deze twee bestanden zijn aanklikbaar, en moeten in de IV installatiemap geplaatst worden.

4. Blauwe bestanden

Dit is een voorbeeld van een trainer, of .asi mod. Trainers bestaan vaak maar uit één bestand met als extensie .asi, maar soms bevatten ze ook een paar andere bestanden zoals .ini's, waarin de instellingen worden opgeslagen. Alle bestanden horen ook gewoon in de installatiemap, en ook deze afbeeldingen leiden je naar een download link.

5. Gele bestanden

Deze bestanden moet je nergens downloaden ofzo, en zullen aangemaakt worden wanneer je voor het eerst IV start met de asi loaders en trainers geïnstalleerd. Geen zorgen over maken en niet verwijderen, ze komen toch steeds terug.


3. Handige links

Bij het downloaden van trainers moet je altijd nakijken of de trainer wel compatible is met patch 1.0.0.4, want trainers die voor vorige patches zijn zullen anders niet werken. Een aantal goede sites waar je script mods kan vinden zet ik hier even op een rijtje.


Veel succes met modden. Bij vragen kan je altijd hier posten, graag met een duidelijke uitleg over het probleem.

:)

Last updated:

Bewerkt: door .Senne
Link to comment
Delen op andere websites

Bij mij werkt het perfect, en ik kan met alle hierboven genoemde bestanden perfect multiplayer spelen.. Ben je zeker dat je handling.dat en andere niet gemod zijn? Want dat ondersteunt FileCheckFix niet. :N

handling.dat pas ik nooit aan, uit vrees dat het ingame vreselijk wordt.

vehicles.img is wel aangepast, en buiten SNT in de installatiemap heb ik niks gemod.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik stel voor dat je toch met een nieuwe installatie van IV eens opnieuw probeert, die je patcht met de laatste patch. Ik snap namelijk niet waarom bij jou niets werkt met die bestanden, en bij mij alles met precies dezelfde downloads..

Link to comment
Delen op andere websites

Weet je zeker dat Scripthook werkt met de laatste versie, Senne? In mijn scripthook-log wordt namelijk gemeld dat deze nog niet compatible is met versie 1.0.0.4, wat ook overeen komt met dit topic op GTAforums.com. Ik heb de trainer verder niet geïnstalleerd, aangezien ik een andere asi-mod aan de praat probeerde te krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vreemd, want dit vind ik terug in mijn scripthook log:

Log start: Sun Dec 20 18:04:17 2009
-----------------------------------------------
[iNFO] GTA IV Script Hook 0.4.0 - (C) 2009, Aru - Initialized
[iNFO] Process base address: 0x400000
[iNFO] Auto detecting game version
[iNFO] Using game version 1.0.4 (patch 5)
[iNFO] [simpleTrainer] Thread started
[iNFO] Car model available... spawning it!
[iNFO] Car model available... spawning it!
[iNFO] Car model available... spawning it!
[iNFO] [simpleTrainer] Thread killed
[iNFO] Script Hook - Shutdown

Het werkt gewoon en zeurt niet over een verkeerde versie ofzo.. Ik zal er alleszins vannamiddag nog eens naar kijken, want ik kan even niet meer in MP hierdoor, lijkt het. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Hmm, ik zit verkeerd te kijken, want ScriptHook.log geeft inderdaad v1.0.4 weer en doet het prima, net zoals bij jou. ScriptHookDotNet.log echter geeft dan weer v1.0.0.4 aan en zegt dat ik v1.0.4 moet gebruiken. Jij gebruikt dat tweede bestand niet, dus ik zit gewoon in het verkeerde topic. :puh: Toch blijft het allemaal lekker onlogisch en verwarrend. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Onlogisch en verwarrend is het zeker, want 100% werken de mods nog niet. :( Ik snap alleen niet waar het aan ligt, want iemand waarmee ik vorige week online heb gespeeld had ook asi mods en patch 1.0.0.4 en daarbij werkte alles perfect, ook online..

Link to comment
Delen op andere websites

@ Hierboven: Mazurates zeker? :puh:

En het probleemgeval is niet Scripthook, maar de ASI Loader. Met Xliveless werkt alles perfect naar behoren.

Kan de versie van de computer het probleem zijn? Want Mazurates heeft Windows 7, en ik heb Vista. Dit vermoeden wordt nog meer versterkt door nog iemand die Vista heeft, online speelt en de asi loader van Alexander probeerde, zonder succes.

Maar dit is ook niet zeker, want ik denk dat Senne Windows 7 heeft?

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb XP.. :( En ja, Mazurates. :Y Ik zou graag eens een screenshot van zijn IV root directory zien, want ik snap het niet meer. :puh:

Wel, kan het aan de versie van je pc liggen? Dat je er Windows 7 voor nodig hebt?

Ik heb z'n email, ik vraag wel om een afbeelding, maar hij heeft net hetzelfde als wij zouden gebruiken. Want ik heb z'n bestanden al eens in mijn map gezet, zonder succes.

Senne, Senne, Senne, we hebben iets over het hoofd gezien!

LaunchGTAIV.exe als admin uitvoeren, dan werkt het

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...