Jump to content
Geplaatst:
comment_1549260

.asi mods installeren

(patch 1.0.0.4)

1. Wat zijn .asi mods?

Asi mods zijn mods voor GTA IV die erg te vergelijken zijn met Cleo mods voor GTA San Andreas. Het zijn scripts die ervoor zorgen dat je bepaalde extra mogelijkheden in het spel krijgt, zoals de Fuel mod, waarmee je af en toe met een auto hoort te tanken. Het kan het spel realistischer maken, maar ook makkelijker door je bijvoorbeeld de mogelijkheid te geven om god mode aan te zetten tijdens missies, zodat je nooit dood kan gaan. Voor asi mods heb je een asi loader nodig, die ervoor zorgt dat je scripts in-game geladen en uitgevoerd kunnen worden.

2. Je GTA IV installatiemap

Om makkelijk te laten zien wat er zich allemaal in je IV installatiemap moet bevinden, heb ik een interactieve screen van mijn map gemaakt. De betreffende map is
C:/Program Files/Rockstar Games/Grand Theft Auto IV
. De verschillende bestandstypen hebben elk een speciale kleur en nummer gekregen, en de
rode
,
groene
en
blauwe
afbeeldingen zijn aanklikbaar. Ze leiden je naar een download link. Onderaan vind je de uitleg bij alle bestanden, zodat je weet wat je precies downloadt.

1_01.png

1_02.png1_03.gif1_04.gif1_05.png

1_06.gif1_07.gif1_08.png

1_09.png1_10.png

1. Zwarte bestanden

Dit zijn de bestanden die zich standaard in je installatiemap horen te bevinden. Hiervoor moet je dus niets doen: gewoon laten staan is voldoende.

2. Rode bestanden

Dit zijn twee erg belangrijke bestanden. De eerste, "FileCheckFix" genaamd, is nodig zodat je met mods toch nog multiplayer kan spelen in IV. De tweede, "EFC20Fix", is voor het voorkomen van foutmeldingen die zouden ontstaan door de asi loaders. Klik op beide bestanden voor een download link.

3. Groene bestanden

Dit zijn de twee .asi loaders, oftewel de bestanden die de trainers en andere scripts in-game laden en ervoor zorgen dat alles correct werkt. Scripthook.dll vind je in de download samen met een trainer, omdat ik apart nergens een download vond. Ook deze twee bestanden zijn aanklikbaar, en moeten in de IV installatiemap geplaatst worden.

4. Blauwe bestanden

Dit is een voorbeeld van een trainer, of .asi mod. Trainers bestaan vaak maar uit één bestand met als extensie .asi, maar soms bevatten ze ook een paar andere bestanden zoals .ini's, waarin de instellingen worden opgeslagen. Alle bestanden horen ook gewoon in de installatiemap, en ook deze afbeeldingen leiden je naar een download link.

5. Gele bestanden

Deze bestanden moet je nergens downloaden ofzo, en zullen aangemaakt worden wanneer je voor het eerst IV start met de asi loaders en trainers geïnstalleerd. Geen zorgen over maken en niet verwijderen, ze komen toch steeds terug.

3. Handige links

Bij het downloaden van trainers moet je altijd nakijken of de trainer wel compatible is met patch 1.0.0.4, want trainers die voor vorige patches zijn zullen anders niet werken. Een aantal goede sites waar je script mods kan vinden zet ik hier even op een rijtje.

Veel succes met modden. Bij vragen kan je altijd hier posten, graag met een duidelijke uitleg over het probleem.

:)

Last updated:

Bewerkt: door .Senne

• Reacties 50
  • Bezichtigingen 15.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1559005

kan het komen doordat mn dsound of andere bestanden geblokkeerd zijn??

je bent nu bij hetzelfde probleem als ik!!!

iemand met een oplossing???

Heb je LaunchGTAIV.exe als administrator uitgevoerd? Dat kan drastische effecten hebben!
Geplaatst:
comment_1559013

Ja, ik heb idd ook vista en ik heb alle nodige bestanden in mn rootmap gezet,ik heb het al geprobeerd met scripthook redistributable en met die andere scripthookdotnet. Ik werk met -GTAIV SIMPLE NATIVE TRAINER Version 4.9- Ik run met de launch.exe vanuit administrator en ik heb de filecheckfix(filecheckfix.rar)en de errorfix(efc20fix.rar),en nee ik ben de dsound.dll niet vergeten. Als ik launch toont ie een cd'tje en daarna zo'n venster met 'gta 4 werkt niet meer- Er wordt een oplossing naar het probleem gezocht'.

Graag hulp,ik wil zo graag die trainer!:puh:

Bewerkt: door tizix

Geplaatst:
comment_1559216

oh sorry nu werkt het, ik dacht dat game als administrator uitvoeren wilde zeggen dat je het met de hoofdgebruiker moest spelen, maar eigenlijk is het rechtermuisklik uitvoeren als admin!

toch bedankt..en misschien een hulp voor andere.

(ik heb winrar nog moeten downloaden om m'n errorfix en filecheckfix te openen, ik gebruikte zonder het te weten de rar-files :puh:....nogal dom eigenlijk..maar ik veronderstelde dat ik dat al had...daarom snapte ik het niet)

Bewerkt: door tizix

Geplaatst:
comment_1560138

Heb je LaunchGTAIV.exe als administrator uitgevoerd? Dat kan drastische effecten hebben!

ja, bij mij namelijk dat hij niet opstart, zonder melding

• 2 weken later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:
comment_1589381

Mooie tutorial. Alleen erg moeilijk om onderstaande bestanden te downloaden.

EFC20Fix

FileCheckFix

Scripthook.dll

dssound.dll

De website waar je ze kunt downloaden is al een tijdje offline......

Wellicht dat iemand een map wil uploaden met alle bestandjes erin?

Geplaatst:
comment_1590056

de link naar filechek is dood

Kan iemand een goede sturen? ik zocht op google maar dat waren allemaal virussen

>>> Door Beagle: Posts samengevoegd; gebruik in het vervolg de edit-knop.<<<

Bewerkt: door Beagle

Geplaatst:
comment_1590243

HP9D.jpg

Voor mensen die nog de ASI Loader ("dsound.dll") of de "scripthook.dll" willen:

p5jx.jpg u35o.jpg

Thanks! maar waarom kan ik nu niet meer op MP ik krijg nu een error weet iemand dat?

Geplaatst:
comment_1590725

@Menno: Als je bestanden gemod hebt die de FileCheckFix niet ondersteund mag je MP niet in. Bij de andere mods mag je MP wel in, alleen werken scriptmods alleen in free of party modus.

@Marvin: Sorry, van die error heb ik geen last dus heb ik die fix ook niet...

Geplaatst:
comment_1593917

Help, hij doet het niet:

Exception EFCreateError in module DSOUND.dll at 000116C5.

Cannot create file "C:\Program Files (x86)\Rockstar Games\Grand Theft Auto\asilog.txt". Toegang geweigerd

Hieruit maak ik op dat er iets mis is met de EFC20FIX, die dus niks fixt :bonk:

Waardoor het bestand asilog niet kan worden gemaakt ofzo?

Joepie! het is gelukt, idd als admin uitvoeren? maar nog een vraag, hoe open je die trainer in-game?

Bewerkt: door Vinnie_A

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.