Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 232.9k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2421953

2000 modern? lol.

Anyways, ik moet je raten... Ik wordt bij jou alweer bang voor gebrul of gekrijs...

Nouja, meneer haalde niet helemaal de hoge noten, maar het valt mee. Best leuk nummer 7/10

Geplaatst:
comment_2422027

Ik ben er achter gekomen dat ik naast de Vice City nostalgie niet heel erg fan ben van jaren 80 popmuziek, maar dit nummer roept bij mij wel een beetje het Vice City gevoel op. 7/10

Geplaatst:
comment_2422033

Toen ik de naam van de artiest las had ik al de minste verwachtingen, maar toen ik het luisterde viel het allemaal gelukkig wel mee. Het is een erg relaxed nummer, maar die stem is alsof hij bijna moet overgeven. :(

6/10

De nieuwste single van Mastodon's nieuwe album. Ik vind het wat minder dan de vorige, maar hij is niet verkeerd. :) 

Geplaatst:
comment_2422345

Aardig nummertje, al vind ik wel dat veel bands hetzelfde lijken (bands zoals Disturbed ofzo). Maar goed, aardig nummertje en niet te lang. 7+

Bewerkt: door NicolaB

Geplaatst:
comment_2422372

Tekst is wel erg zoetsappig en simpel, en het doet me verder een beetje aan Caro Emerald denken waar ik echt allergisch voor ben. :t Op muzikaal niveau kan ik er redelijk naar luisteren, maar verder laat ik het liever links liggen.

3/10

Geplaatst:
comment_2422623

Op z'n tijd kunnen dit soort nummers best wel eens lekker zijn, vooral met een paar biertjes op, maar over het algemeen vind ik dit soort bands op muzikaal vlak geen reet aan. Begrijp me niet verkeerd: het zit goed in elkaar, het is knap geschreven en gespeeld, maar het doet simpelweg helemaal niks met me. Het mist gewoon hetgeen dat ik zoek in muziek, helaas. 3/10

Geplaatst:
comment_2422634

Best wel een lekker nummer voor op de achtergrond ergens. :tu: Ik denk niet dat ik het uit mezelf zou gaan luisteren, maar op rustige feestjes oid zou ik het prima kunnen luisteren.

7/10

Oprecht toch wel een van de beste nummer van Gojira. :) 

Bewerkt: door GuitarGuy666

Geplaatst:
comment_2422774

Niet helemaal het type muziek dat ik in mijn vrije tijd zal gaan luisteren, maar ik kan het zeker wel waarderen. Ook de basgitaar komt lekker op de voorgrond wat het nummer een stuk beter maakt.

6,5/10

Dit is zo'n ongelovelijk vet nummer. _O_ Ook een erg ondergewaardeerd album overigens.

Geplaatst:
comment_2422775

Het is moeilijk om precies te zeggen wat ik ervan moet vinden, ik houd simpelweg niet van dit soort ruige metalmuziek. Het gedrum is wel nice, denk ik? De lyrics vind ik in ieder geval driemaal niks, hoe kan je zulke deprimerende teksten op papier krijgen: "All pain sifts through my soul - Youll never feel greater misery". Allemaal van zulke tekstjes die een bepaalde realiteit proberen te scheppen waar alles helemaal naar de klote is ofzo? Ik weet niet, ik moet wel heel faktap zijn, wil ik dit nummertje nog een keer gaan luisteren. Het lijkt er in ieder geval op dat de band met veel passie helemaal tekeer gaan in hun werk :)3/10

Geplaatst:
comment_2422841

Bij het zien van de thumbnail had ik geen flauw idee wat ik kon verwachten, ik ging er dus vol verwachting in. Wat ik te horen kreeg was... interessant. Het is een soort vreemde mix van new wave, italo disco en heel foute polka. Ik vind het een bijzondere mix en de beat is nog best lekker, maar ik moest er eigenlijk meer om lachen dan dat ik ervan genoot. Kom helaas niet verder dan een 3.5.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.