Jump to content
Geplaatst:
comment_1553041

Rate het nummer boven je!

Het welbekende topic in het Beeld & Geluid forum dat eigenlijk geen verdere uitleg vereist. Maar omdat er elke dag nieuwe leden bij komen, volgt er toch een uitleg. Het is de bedoeling om een nummer, muziek dus, van de persoon die boven jou post te beoordelen. Dit kan door het geven van een cijfer, al dan niet met argumenten. Dit kan door het schrijven van een volledige recensie. Of dit kan ook zonder cijfer, maar dan alleen met een mening. Kortom, alles is mogelijk. In principe is er dus geen verplichting voor het gebruik van argumenten. Maar het is natuurlijk voor iedereen leuker wanneer je dit wel doet, zodat we weten waarom je iets vind. Het vorige topic is gesloten vanwege de invoering van een aantal nieuwe regels en voorschriften.

Voorschriften

Wanneer je een nummer post is het handig om daarbij ook een YouTube filmpje te plaatsen. Dit kan door middel van een link, of door het filmpje direct bij te voegen in je post. Zo weten de leden direct over welk liedje het gaat en kunnen ze het liedje beluisteren alvorens te posten. Dit is niet verplicht, maar wel zo handig.

Regels

• Rate alleen het nummer van de persoon boven je;
  • Beargumenteer het cijfer dat je geeft;
  • Respecteer de mening van een ander;
  • Reageer niet op de reactie van een ander, los dit op per PB;
  • Maximaal één nummer per post;
  • Maximaal 1 post per dag;
  • Alle overige forumregels zijn in dit topic van kracht.

Veel plezier met 'Rate het nummer boven je' en hou het gezellig!

Bewerkt: door SpacyColours

• Reacties 4.3k
  • Bezichtigingen 232.8k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Een nummer zoals dit is helemaal niets voor mij. De opening is oersaai aangezien je 9x hetzelfde deuntje hoort. Dan begint de zang, die meer op een pastoor lijkt dan op een zangtalent. Maar dat zal da

Featured Replies

Geplaatst:
comment_2422860

Dit soort overdreven vrolijk en zweverige muziek probeer ik vaak te vermijden. Ik kan er niet echt in komen, en ik erger me een beetje aan de piano(?) die je op de achtergrond hoort.

3/10

Geplaatst:
comment_2422917

Coldplay vind ik een van de meest smakeloze artiesten van nu. Al hun moderne nummers klinken hetzelfde en die stem vind ik niet om aan te horen. Verder blijft de sound van de Chainsmokers ook erg hetzelfde als in hun andere nummers voor zover ik die geluisterd heb.

2/10

Geplaatst:
comment_2423632

Journey vind ik altijd goed. :tu: Hoewel ik ze niet heel vaak luister en ook niet zo goed ken vind ik de nummers die ik luister wel erg goed in elkaar zitten. 

10/10 

Een van de beste nummers van Death _O_ 

• 2 weken later...
Geplaatst:
comment_2424515

Nee, niet mijn ding. Ruige methal, vreemde lyrics welke ik na 1 keer luisteren ook niet helemaal begreep, sowieso al moeilijk om te horen want het is gewoon wat vocaal geschreeuw. Gitaargebeuren is wel sterk :)3/10

Geplaatst:
comment_2424576

Ik heb over het algemeen weinig met Franse muziek, maar dit vind ik toch wel erg tof. Mooie intro, vrouw heeft een prettige stem en de melodie werd natuurlijk wereldberoemd door de Rolling Stones. 7.5.

Geplaatst:
comment_2424607

Dit vind ik toch een partijtje vage muziek. :7 De muziekstijl is vrij creatief, ik heb zoiets ook niet eerder gehoord, maar ik zou het niet zo snel gaan luisteren. Het nummer komt uit '98 staat er, maar doet me toch meer aan de jaren '50/'60 denken.

5/10

Geplaatst:
comment_2424620

Toen ik de singlehoes zag en de titel zag dacht ik nog wel veel belovend, maar de intro deed 't 'm al. :7 Hoe dan ook vind ik 'm nog wel meevallen. Ik zou het nooit uit mijzelf opzetten, maar voor een keertje is het wel eens grappig. Komt denk ik ook vooral door de duur van het nummer. 5/10

N.b. voor de Nederlanders: de tune van de VPRO

Geplaatst:
comment_2424628

Surfklassiekertje, dit. Shadows waren een belangrijke schakel in de opkomst van de gitaarmuziek, hun invloed hoor je nog steeds veel terug. Vind 'Apache' erg fijn, heeft zo'n lekkere westernvibe. Het is lang niet zo indrukwekkend meer als toen dit net werd uitgebracht, maar ik waardeer het nog steeds enorm. Een 8.

Geplaatst:
comment_2424668

Ook dit vind ik een beetje een aparte stijl van muziek, maar wel een stuk beter dan het vorige nummer dat je plaatste. De vocals passen erg goed bij het 'stoner' achtige gitaarwerk, en je kunt er makkelijk inkomen.

6,5/10

Geplaatst:
comment_2425008

Hans Teeuwen is gewoon geniaal. Voor de muziek hoef je het niet te doen natuurlijk maar 10/10 voor de inhoud en bonuspunten omdat de Meiden van Halal zo getriggered waren door dit lied. :7

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.