Jump to content
Geplaatst:
comment_1567768

Hallo, ik ben een missie aan het maken waarin je ventjes neer moet schieten.

Ik heb nu Dit:

{$CLEO .cs}
wait 0

:Start
wait 0
03BC: 0@ = create_sphere_at 2800.3572 -2380.3428 13.6306 radius 1.0 

:Start1
wait 0
if
00EC:   actor $PLAYER_ACTOR 0 near_point 2800.3572 -2380.3428 13.6306 radius 1.0 1.0 1.0
jf @Start1

:MODEL
//Load models
0247: load_model #ARMY
0247: load_model #SNIPER
0247: load_model #IRGOGGLES
038B: load_requested_models 

:MODEL_LOAD
00D6: if or 
8248:   not model #ARMY available
8248:   not model #SNIPER available
8248:   not model #IRGOGGLES available
004D: jump_if_false @Snipe1                                              
0001: wait 0 ms 
0002: jump @MODEL_LOAD

:Snipe1
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 113.2006 1813.9344 33.8984)
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 90.0
01E8: create_forbidden_for_cars_cube_cornerA -3000.0 3000.0 1000.0 cornerB 3000.0 -3000.0 0.0 
022B: create_forbidden_for_peds_cube_cornerA -3000.0 3000.0 1000.0 cornerB 3000.0 -3000.0 0.0  
0373: set_camera_directly_behind_player 
01F0: set_max_wanted_level_to 0
00C0: set_current_time_hours_to 0 minutes_to 0 
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 34 ammo 100 // Sniper
01B2: give_actor $PLAYER_ACTOR weapon 45 ammo 1 // Thermal Goggles
01B9: set_actor $PLAYER_ACTOR armed_weapon_to 34

1@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 15.0932, 1734.1888, 24.9375)
2@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 173.695, 1884.2563, 20.9034)
3@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 209.9972, 1917.8717, 17.6406)
4@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 250.2729, 1904.791, 20.6406)
5@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 207.4836, 1813.7704, 21.8672)
6@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 175.0317, 1835.9482, 23.2422)
7@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 118.2122, 1874.8826, 22.4375)
8@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 104.0797, 1900.8153, 33.8984)
9@ = Actor.Create(CIVFEMALE, #ARMY, 102.0104, 1901.4396, 25.4985)
Actor.Angle(1@) = 0.0
Actor.Angle(2@) = 0.0
Actor.Angle(3@) = 0.0
Actor.Angle(4@) = 0.0
Actor.Angle(5@) = 0.0
Actor.Angle(6@) = 0.0
Actor.Angle(7@) = 0.0
Actor.Angle(8@) = 0.0
Actor.Angle(9@) = 0.0
0187: $m1 = create_marker_above_actor 1@ 
0187: $m2 = create_marker_above_actor 2@ 
0187: $m3 = create_marker_above_actor 3@ 
0187: $m4 = create_marker_above_actor 4@ 
0187: $m5 = create_marker_above_actor 5@ 
0187: $m6 = create_marker_above_actor 6@ 
0187: $m7 = create_marker_above_actor 7@ 
0187: $m8 = create_marker_above_actor 8@ 
0187: $m9 = create_marker_above_actor 9@ 

0512: show_permanent_text_box 'SNIPE1' // Take the enemy's out with your sniper
wait 3000
03E6: remove_text_box

0512: show_permanent_text_box 'SNIPE2' // You can use your night vision goggles for a better sight
wait 3000
03E6: remove_text_box

:Snipe2
wait 0
if and
0118:   actor 1@ dead 
0118:   actor 2@ dead 
0118:   actor 3@ dead 
0118:   actor 4@ dead 
0118:   actor 5@ dead 
0118:   actor 6@ dead 
0118:   actor 7@ dead 
0118:   actor 8@ dead 
0118:   actor 9@ dead 
jf @Snipe2

Marker.Disable($m1)
Marker.Disable($m2)
Marker.Disable($m3)
Marker.Disable($m4)
Marker.Disable($m5)
Marker.Disable($m6)
Marker.Disable($m7)
Marker.Disable($m8)
Marker.Disable($m9)

022A: remove_forbidden_for_peds_cube_cornerA -3000.0 3000.0 1000.0 cornerB 3000.0 -3000.0 0.0
01E7: remove_forbidden_for_cars_cube_cornerA -3000.0 3000.0 1000.0 cornerB 3000.0 -3000.0 0.0 
01F0: set_max_wanted_level_to 6 

0394: play_music 1
01E3: show_text_1number_styled GXT 'M_PASS' number 10000 time 5000 style 1 // MISSION PASSED!~n~~w~$~1~
Player.Money($PLAYER_CHAR) += 10000
0249: release_model #ARMY
0249: release_model #SNIPER
0249: release_model #IRGOGGLES
Jump @Start

Ik heb een paar problemen:

1. Ik wil dat hij hier even fade

:Snipe1
Actor.PutAt($PLAYER_ACTOR, 113.2006 1813.9344 33.8984)
Actor.Angle($PLAYER_ACTOR) = 90.0

2. Ik zie de tekst niet. ik heb een kladblok bestand met daarin:

SNIPE1 Take the enemys out with your sniper
SNIPE2 You can use your night vision goggles for a better sight

opgeslagen als Missie Sniper.fxt

3. nadat hij 2 keer 3 seconden heeft gewacht op de tekst (die het dus niet deed)

Zegt hij meteen mission passed,

Hij slaat dit dus over:

:Snipe2
wait 0
if and
0118:   actor 1@ dead 
0118:   actor 2@ dead 
0118:   actor 3@ dead 
0118:   actor 4@ dead 
0118:   actor 5@ dead 
0118:   actor 6@ dead 
0118:   actor 7@ dead 
0118:   actor 8@ dead 
0118:   actor 9@ dead 
jf @Snipe2

Alvast bedankt!

Bewerkt: door hippiebus

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1572271

Raar, want bij mij werkt het wel gewoon, hoor. De volgende code in een MPACK:

:MODEL
Model.Load(#ARMY)
repeat
wait 0
until model.Available(#ARMY)

gosub @random_float
4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ 
gosub @random_float
5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ 
gosub @random_float
6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ 
gosub @random_float
7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ 
gosub @random_float
8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ 
end_thread

:random_float
wait 0
0208: 1@ = random_float_in_ranges 2470.2615 2511.78
0208: 2@ = random_float_in_ranges -1685.1891 -1663.0623
02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 
return

post-33831-1263642288,39.png

Wie weet is het probleem dat je niet in de buurt bent? Het is nogal een range natuurlijk. Die heb ik verkleind, zodat ze alleen op dat pleintje in grove street spawnen.

Over het laten lopen van PED's heb ik een tutorial geschreven: klik. Helaas is (waarschijnlijk door de forumupdate, anders weet ik het ook niet) een deel van de tutorial weggevallen. Deze kan je wel teruglezen in het Engels: klik.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1572296

Raar, want bij mij werkt het wel gewoon, hoor. De volgende code in een MPACK:

:MODEL
Model.Load(#ARMY)
repeat
wait 0
until model.Available(#ARMY)

gosub @random_float
4@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 9@ = create_marker_above_actor 4@ 
gosub @random_float
5@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 10@ = create_marker_above_actor 5@ 
gosub @random_float
6@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 11@ = create_marker_above_actor 6@ 
gosub @random_float
7@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 12@ = create_marker_above_actor 7@ 
gosub @random_float
8@ = Actor.Create(GANG1, #ARMY, 1@, 2@, 3@)
0187: 13@ = create_marker_above_actor 8@ 
end_thread

:random_float
wait 0
0208: 1@ = random_float_in_ranges 2470.2615 2511.78
0208: 2@ = random_float_in_ranges -1685.1891 -1663.0623
02CE: 3@ = ground_z_at 1@ 2@ 123.0 
return

post-33831-1263642288,39.png

Wie weet is het probleem dat je niet in de buurt bent? Het is nogal een range natuurlijk. Die heb ik verkleind, zodat ze alleen op dat pleintje in grove street spawnen.

Over het laten lopen van PED's heb ik een tutorial geschreven: klik. Helaas is (waarschijnlijk door de forumupdate, anders weet ik het ook niet) een deel van de tutorial weggevallen. Deze kan je wel teruglezen in het Engels: klik.

Erg vaag, ze staan wel allemaal op dezelfde plek.

Alle pijlen staan nl op 1 plek op de map, en als ik er een neerschiet, staan de andere er nog wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.