Jump to content
Geplaatst:
comment_1587861

Hey,

Ik heb een probleempje als ik SendClientMessageToAll gebruik. Mijn server crasht dan. Hier is de code:

	if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
	SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN,"%s is at a race! Type '/race'!");
	GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
	}

Het is gewoon een heel simpel scriptje. Er staat niets over de crash in crashinfo.txt of server_log.txt

ÈDIT: Het probleem ligt dus aan %s in het scriptje. Weet iemand een manier om de naam van de geteleporteerde speler te laten weergeven?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groeten, Jochem

Bewerkt: door Jochemd

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1587872

Hey,

Ik heb een probleempje als ik SendClientMessageToAll gebruik. Mijn server crasht dan. Hier is de code:

	if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
	SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN,"%s is at a race! Type '/race'!");
	GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
	}

Het is gewoon een heel simpel scriptje. Er staat niets over de crash in crashinfo.txt of server_log.txt

ÈDIT: Het probleem ligt dus aan %s in het scriptje. Weet iemand een manier om de naam van de geteleporteerde speler te laten weergeven?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Groeten, Jochem

Dit is een manier:

	
if (strcmp("/race", cmdtext, true, 10) == 0)
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
new pname[MAX_PLAYER_NAME], String[256];
GetPlayerName(playerid, pname, sizeof(pname));
format(String, sizeof(String), "%s is at a race! Type '/race'!", pname);
SendClientMessageToAll(COLOR_GREEN, String);
GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
}

Geplaatst:
comment_1587876

Oftewel via een Pre-processor:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume

Usage:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName);

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1588009

Oftewel via een Pre-processor:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume

Usage:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName);

`

Nu dit probleem

C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\gamemodes\Freeroom.pwn(1044) : error 017: undefined symbol "pName"

Geplaatst:
comment_1588036

Oftewel via een Pre-processor:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s) //Made by guillaume

Usage:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pName);

`

Nu dit probleem

C:\Users\Jochem\Documents\Samp - Server 0.3a\gamemodes\Freeroom.pwn(1044) : error 017: undefined symbol "pName"

Dat was maar een voorbeeldje...

Dit moet werken:

        
if(!strcmp("/race", cmdtext, true))
{
SetPlayerPos(playerid,-2888.3672,466.4341,4.9141,267.8141);
new pname[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid,pname,MAX_PLAYER_NAME);
SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart",pname);
GameTextForPlayer(playerid,"Race",3000,1);
}

Bewerkt: door GTAguillaume

Geplaatst:
comment_1588989

@ boven aan je script:

#define SendFormatMessageToAll(%0,%1,%2) new s[256]; format(s,256,%1,%2); SendClientMessageToAll(%0,s)

@ race:

SendFormatMessageToAll(0xff0000aa,"%s Heeft een race gestart", GetName(playerid));

@ onderaan je script:

stock GetName(playerid)
{
new tmp[MAX_PLAYERR_NAME);
GetPlayerName(playerid,tmp,sizeof(tmp));
return tmp;
}

OF.. boven aan:

#define GetName(%0) new tmp[MAX_PLAYERR_NAME]; GetPlayerName(%0,tmp,sizeof(tmp)); return tmp;

Bewerkt: door Crusher!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.