Jump to content
Geplaatst:
comment_1612710

Beste mensen

Ik maak nu een topic aan over de snelheid op de wegen in Nederland omdat het naar mijn mening allemaal te langzaam gaat.

Als wij met de auto ergens naar toe gaan en je rijdt op een weg van 2 kilometer die recht is en je ziet een bordje met max. 60 KM\h staan, dan word ik daar echt doodziek van. Ik mag zelf nog geen auto rijden maar ik weet wel dat het plezier van het rijden zo weggenomen wordt. Je ziet ook dat als je zo langzaam rijdt op een lange weg dat de bestuurders zelf meer naar de natuur gaan kijken dan dat ze op de weg letten.

Bij mij inde buurt (zal vast op meerdere plekken zijn) willen ze sommige wegen een nog lager limiet neerzetten. Maar Natuurlijk moet het binnen een dorp gewoon langzaam zijn, maar op de gewone autowegen mag het van mij een stuk omhoog.

En op de snelweg mag het ook wel harder dan 120, meer 140, maar dat is mijn mening.

Wat vinden jullie?

  • Reacties 99
  • Bezichtigingen 5.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Vindt jij dat de snelheid op de Nederlandse wegen omhoog moet?

    • Ja, met hogere snelheden letten mensen beter op en het rijdt leuker.
      16
    • Nee, met hogere snelheden gebeuren er meer ongelukken en het is nergens voor nodig.
      16
    • Mij maakt het niks uit.
      8

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1613890

Hey,

De meeste nieuwe auto's hebben al een 6 bak hoor. (Kan ook aan de categorie liggen, don't know.) Wij hebben 3 jaar een Ford S-max gehad, die had een 6 bak. De nieuwe BMW die we nu hebben ook.

Met een 6 bak kan je een nog lager toerental aanhouden om je snelheid te behouden en zo nog minder te verbruiken ^_^

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1613959

Wat is dit echt voor dom topic? Jij hebt duidelijk nog geen rijbewijs. Als je dat wel had gehad, zou je beseffen dat de snelheden zo goed zijn. Op sommige plaatsen is deze zelfs te hoog: op sommige wegen mág je wel 50 rijden, maar haal je dat gewoon niet, doordat je bij een dergelijk 'hoge' snelheid niet goed op het verkeer kan letten dat jouw weg kruist (woonwijken, wegen waar je niet om de hoek kunt kijken etc.). Op andere wegen kun je misschien wel harder dan die 50 en lijkt dat ook erg logisch, maar er staat toch niet voor niets zo'n bord? Als er ergens ongelukken gebeuren, omdat er te hard gereden wordt, dan wordt daar de maximumsnelheid verlaagd. Op dat traject kun je dan misschien wel harder rijden, maar het is simpelweg onverantwoord om zo hard te rijden.

De aard van menige weggebruiker tegenwoordig is egoïstisch. Bijna niemand kijkt meer om als hij/zij de straat oversteekt. Het winkelcentrum bij ons in het dorp is in tweeën opgedeeld; tussen de twee delen loopt een weg die van het dorp naar de brug naar Arnhem gaat. Er zit een bussluis, dus denken de meeste mensen: "dan hoef ik niet meer uit te kijken". Nee, malloot, er fietst of brommert elke paar seconden wel iemand langs. Niemand kijkt daar uit. Ook zie ik zó vaak dat iemand zo maar van een fietspad die parallel aan de grote weg loopt, zomaar opeens linksaf dwars de rijbaan over gaan, zonder uit te kijken.

Ik heb echt het idee dat er nog maar weinig mensen zijn die de verkeersregels fatsoenlijk kennen én handhaven tegenwoordig. Laatst fietste ik ik in een woonwijk een gelijkwaardig kruispunt op en er kwam een auto van links. Zal wel, dacht ik, ik kijk die gast aan, hij kijkt mij terug, rijdt door en gaat dan vol op de rem. Kerel stapt uit en begint tegen mij te zeiken. What the fuck? Ik moet uitkijken?! Ik kom van rechts! What de heck is aan de hand met mensen tegenwoordig.. Ik kan hier nog alinea's over vol typen, maar dat heeft toch geen zin.

Ik vind dat iedereen die van de basisschool naar de middelbare gaat, een basis qua kennis van verkeersregels moet hebben die ook getoetst wordt. Dat is de enige manier om mensen er enigszins van bewust te maken dat er meer in de wereld is dan jíj en die auto in de verte.

Zoals ik al een keer of 30 gezegd heb, bedoel ik de wegen die gewoon van dorp tot dorp of van stad tot stad gaan. Dus, de lange wegen zonder kruising en stoplichten en al die onzin. Misschien kan je nu begrijpen dat het schijtirritant is als je op die wegen maar 60 mag.

Snelheden binnen de bebouwde kom vind ik goed, zo ongeveer 30 km langs bijvoorbeeld een basisschool snap ik zeker. En als er een stoplicht op de weg is snap ik zelfs ook dat het niet harder dan 60 is.

En iedere plek is anders, ik heb dat namelijk nooit dat mensen zo raar reageren in het verkeer..

@Tomeken, met een 6 bak kun je zeker zuiniger rijden, zo rij je in z'n 6e versnelling bijvoorbeel 80 met 1500 toeren. Dat rijdt zeker zuinig.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1613963

Hey,

Om eerlijk te zijn heb ik geen problemen met de snelheidslimieten, alleen ik heb wel problemen met de verkeerslimieten tijdens wegwerkzaamheden, die zijn sowieso al te laag, zo is er in mijn gemeente een weg waar je 2 km lang 30 moet rijden... 2 KM, gisteren kreeg mijn oma er zelfs een bekeuring voor omdat ze 41 reed waar je daar 30 mocht, toch effe 90 euro dokken... Ook is er in Denhaag een weg, daar zijn ze fietspaden aan het aanleggen, maar tussen de fietspaden en de weg liggen er genoeg parkeerplaatsen, daar moet je 15 km rijden, dat is bijna onhaalbaar tenzij je de auto gaat duwen :puh: ... Zulke mensen die dat verzinnen... dan ben je toch niet goed wijs? :puh: Alhoewel ik ook een heel klein beetje vind dat de snelheden s'nachts wat hoger mogen naar 140 km/h, maar dan moet het wel na 11'en zijn.

Bewerkt: door GekkieJ01

Geplaatst:
comment_1613999

Als je het mij zou vragen? Misschien is het beter als de snelheid zelfs nog een beetje omlaag gaat. Veiliger en schoner voor het millieu. Als er nog wat werd gedaan aan de infrastructuur zal het ook met de files niet zo erg zijn.

Want Snelheid verhogen helpt echt geen files oplossen. De kans op ongelukken is groter. En de weg moet dan worden afgesloten en dan krijg je juist files.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1614026

Als je het mij zou vragen? Misschien is het beter als de snelheid zelfs nog een beetje omlaag gaat. Veiliger en schoner voor het millieu. Als er nog wat werd gedaan aan de infrastructuur zal het ook met de files niet zo erg zijn.

Want Snelheid verhogen helpt echt geen files oplossen. De kans op ongelukken is groter. En de weg moet dan worden afgesloten en dan krijg je juist files.

Ik weet niet of dat waar is dat als je langzamer rijdt dat je minder vervuilt want de reis duurt ook langer.

Misschien is na 11e de snelheid omhooggooien wel goed idd.

Geplaatst:
comment_1614038

Maar Rinaldootje, heb je het dan over de hele dag, of bedoel je s'nachts dat de snelheid dan zelfs niet omhoog mag? Want s' nachts is er minder verkeer op de weg na 11'en, als er dan zich een file vormt is die vele male kleiner/korter dan als een file in de spits of overdag.

Geplaatst:
comment_1617729

Waarom zijn jullie toch allemaal zo'n snelheidsfreaks?

Snelheden zijn al hoog genoeg vind ik.

Ze hebben die snelheden niet voor niks op die plaatsen toegepast.

Maar ja de helft van jullie rijdt nog niet eens auto en degene die wel auto rijden en het over eens zijn dat de snelheid omhoog moet,

Zijn waarschijnlijk van die figuren die 100 in de bebouwde kom rijden.

Hou jullie nou gewoon maar netjes aan de regels en als je sneller wil rijden doe je dat maar op privéterrein.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618114

Waarom zijn jullie toch allemaal zo'n snelheidsfreaks?

Snelheden zijn al hoog genoeg vind ik.

Ze hebben die snelheden niet voor niks op die plaatsen toegepast.

Maar ja de helft van jullie rijdt nog niet eens auto en degene die wel auto rijden en het over eens zijn dat de snelheid omhoog moet,

Zijn waarschijnlijk van die figuren die 100 in de bebouwde kom rijden.

Hou jullie nou gewoon maar netjes aan de regels en als je sneller wil rijden doe je dat maar op privéterrein.

Zulke mensen die dat doen mogen ze van mij opsluiten.. Dat is veel te gevvaarlijk voor omstanders.

Maar de autowegen die zegmaar een paar kilometer lang zijn mogen wel gewoon 100 worden van mij i.p.v. 60/80.

Geplaatst:
comment_1618187

120 vind ik echt een prima snelheid voor op de snelweg; ik zou niet willen dat het harder mag. Zou zelf niet harder willen rijden, en zou het al helemaal niets vinden als anderen zo hard mij inhalen.

100 snelwegen vind ik dan weer wat minder, maar ok, vanwege geluidsoverlast kan ik dat prima begrijpen. Alleen is het nogal zuur als je 's avonds in geen velden of wegen auto's ziet, maar je toch 100 moet rijden omdat je weet dat er kastjes staan.

Ze maken sommige wegen niet voor niets 60 of 80; daar harder rijden zou gewoon onverantwoordelijk zijn. Natuurlijk zijn er altijd wegen waar wel harder op kan worden gereden, maar ik heb liever dat er niets gebeurd en de snelheid te laag staat dan dat er ongelukken gebeuren omdat men zo nodig "snel" op een plaats moet zijn.

Geplaatst:
comment_1618215

Ik vindt dat zeker op de snelwegen de snelheid wel omhoog mag, naar 130 of 140 voor mijn part. Rond de 140 vind ik zelf een heerlijke kruissnelheid.

Buiten de bebouwde kom 80 als maximum snelheid, die 60 wegen tegenwoordig wordt je ook zwaar gammel van. Binnen de bebouwde kom fijn laten zoals het is. :puh:

Geplaatst:
comment_1618218

Ik vindt dat zeker op de snelwegen de snelheid wel omhoog mag, naar 130 of 140 voor mijn part. Rond de 140 vind ik zelf een heerlijke kruissnelheid.

Buiten de bebouwde kom 80 als maximum snelheid, die 60 wegen tegenwoordig wordt je ook zwaar gammel van. Binnen de bebouwde kom fijn laten zoals het is. :puh:

Waarom 140? Das toch niet meer relaxt rijden zo.

Ik kan me toch niet voorstellen dat et voor de meeste mensen gezellig is.

Er Zijn mensen die nu al bang zijn op auto snelwegen en als dan nog is iedereen 140 rijdt. :{

Geplaatst:
comment_1618219

Ze maken sommige wegen niet voor niets 60 of 80; daar harder rijden zou gewoon onverantwoordelijk zijn.

Dat is een verschil van inzicht. Waarom is een snelheid van 60 wel verantwoordelijk op zo'n weg en 100 niet? Iemand zo ook kunnen claimen dat 60 onverantwoordelijk is en dat het 20 moet zijn. Waar er 16 miljoen mensen zijn, ook 16 miljoen meningen. Dus hoe wil je objectief vaststellen wat wel en niet verantwoordelijk is?

Geplaatst:
comment_1618224

Waarom 140? Das toch niet meer relaxt rijden zo.

Rond de 140 vind ik zelf een heerlijke kruissnelheid.

Ik vindt 140 persoonlijk nou eenmaal een fijne snelheid, en ja, ik vindt het ook nog relaxed rijden.

Ik kan me toch niet voorstellen dat et voor de meeste mensen gezellig is.

Er Zijn mensen die nu al bang zijn op auto snelwegen en als dan nog is iedereen 140 rijdt. :{

Mensen die bang zijn op de snelweg, hebben op de snelweg niks te zoeken. En anders op cursus ofzo.

Geplaatst:
comment_1618227

Waarom 140? Das toch niet meer relaxt rijden zo.

Rond de 140 vind ik zelf een heerlijke kruissnelheid.

Ik vindt 140 persoonlijk nou eenmaal een fijne snelheid, en ja, ik vindt het ook nog relaxed rijden.

Ik kan me toch niet voorstellen dat et voor de meeste mensen gezellig is.

Er Zijn mensen die nu al bang zijn op auto snelwegen en als dan nog is iedereen 140 rijdt. :{

Mensen die bang zijn op de snelweg, hebben op de snelweg niks te zoeken. En anders op cursus ofzo.

Makkelijk gezegt hoor, wat gij jij doen als je van de ééne kant naar de andere kant van het land moet voor zaken?

De trein heeft maar bepaalde uren, openbaar vervoer gaat niet zo ver, en bij carpoolen moet je al geluk hebben dat iemand daar ook naartoe moet. :Y

Geplaatst:
comment_1618231

Zakelijke rijders zijn over het algemeen niet bang op de snelweg, volgens mij zijn dat zelfs de ergste hardrijders.

Mensen die bang zijn op de snelweg lijken me eerder oudere mensen, of mensen die erg weinig rijden.

Bovendien, in de auto's van de laatste jaren voelt 140 al niet eens meer als 140. Voor je het weet, rij je het.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.