Jump to content
Geplaatst:
comment_1612710

Beste mensen

Ik maak nu een topic aan over de snelheid op de wegen in Nederland omdat het naar mijn mening allemaal te langzaam gaat.

Als wij met de auto ergens naar toe gaan en je rijdt op een weg van 2 kilometer die recht is en je ziet een bordje met max. 60 KM\h staan, dan word ik daar echt doodziek van. Ik mag zelf nog geen auto rijden maar ik weet wel dat het plezier van het rijden zo weggenomen wordt. Je ziet ook dat als je zo langzaam rijdt op een lange weg dat de bestuurders zelf meer naar de natuur gaan kijken dan dat ze op de weg letten.

Bij mij inde buurt (zal vast op meerdere plekken zijn) willen ze sommige wegen een nog lager limiet neerzetten. Maar Natuurlijk moet het binnen een dorp gewoon langzaam zijn, maar op de gewone autowegen mag het van mij een stuk omhoog.

En op de snelweg mag het ook wel harder dan 120, meer 140, maar dat is mijn mening.

Wat vinden jullie?

  • Reacties 99
  • Bezichtigingen 5.5k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

40 leden hebben gestemd

  1. 1. Vindt jij dat de snelheid op de Nederlandse wegen omhoog moet?

    • Ja, met hogere snelheden letten mensen beter op en het rijdt leuker.
      16
    • Nee, met hogere snelheden gebeuren er meer ongelukken en het is nergens voor nodig.
      16
    • Mij maakt het niks uit.
      8

Log in of registreer om te stemmen in deze peiling.

Featured Replies

Geplaatst:
comment_1618473

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Lol. Jij kan nog al een pak uit je nek lullen. :7

Als je sneller rijdt verbruik je meer --> meer Co2.

Zeker met een naft.

Dus de tijd dat je onderweg bent heeft niks met je uitstoot te maken. Je snelheid en toeren daarentegen wel.

En wat zit jou nou eigenlijk te klagen?

Je rijdt zelf nog geeneens auto?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618479

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Lol. Jij kan nog al een pak uit je nek lullen. :7

Als je sneller rijdt verbruik je meer --> meer Co2.

Zeker met een naft.

Dus de tijd dat je onderweg bent heeft niks met je uitstoot te maken. Je snelheid en toeren daarentegen wel.

En wat zit jou nou eigenlijk te klagen?

Je rijdt zelf nog geeneens auto?

Een pak uit mn nek lullen? Belg zeker?

Maar ik denk misschien teveel uit een 6 bak, die rijdt met 100 nog lekker onder de 2000 toeren per minuut. Dat stoot sowieso bijna niks uit. Je kan natuurlijk ook 80 rijden in z'n 6e versnelling maar dat scheelt bijna niks in toeren/verbruik/co2.

Geplaatst:
comment_1618483

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Geplaatst:
comment_1618486

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Ik meen zelfs is gehoord te hebben (ik weet het niet zeker meer), dat er in Duitsland juist minder ongelukken met een dodelijke afloop gebeuren als in Nederland.

Geplaatst:
comment_1618487

Kom op zware voertuigen 100 das echt onverantwoord. :t

Hou het zoals het is.

@Hierboven: Moet je een rijbewijs hebben om te zien hoe sommige automobilisten reageren? :7

Hoezo? Hoezo is 100km/h onverantwoordelijk en 80km/h wel verantwoordelijk? Als je het verantwoordelijk wilt houden moet je de wegen sluiten.

Dus een verschil van 20 km/h is dus gewoon niks?

Ik vindt dat toch wel een groot verschil.

Waar ligt de grens en hoe bepaal je die?

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Lol. Jij kan nog al een pak uit je nek lullen. :7

Als je sneller rijdt verbruik je meer --> meer Co2.

Zeker met een naft.

Dus de tijd dat je onderweg bent heeft niks met je uitstoot te maken. Je snelheid en toeren daarentegen wel.

En wat zit jou nou eigenlijk te klagen?

Je rijdt zelf nog geeneens auto?

Een pak uit mn nek lullen? Belg zeker?

Maar ik denk misschien teveel uit een 6 bak, die rijdt met 100 nog lekker onder de 2000 toeren per minuut. Dat stoot sowieso bijna niks uit. Je kan natuurlijk ook 80 rijden in z'n 6e versnelling maar dat scheelt bijna niks in toeren/verbruik/co2.

Iets tegen Belgen, vriend?

Maar ik snap je hele geklaag niet?

Wat zit jij te klagen terwijl je er eigenlijk niks over te klagen hebt?

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618489

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
comment_1618492

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Geplaatst:
comment_1618493

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Zo vanzelfsprekend vind ik dat niet. Ik meen zelfs is gehoord te hebben (ik weet het niet zeker meer), dat er in Duitsland juist minder ongelukken met een dodelijke afloop gebeuren als in Nederland.

Maar waar mijn oom woont gebeurt het heel vaak en daardoor is mijn Tante bijna verongelukt, vandaar.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618495

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Ja ik rij zelf ook brommer en we krijgen ook zulke informatie dacht ik. Maar ik heb er zelf nooit last van, ik krijg nooit tunnelvisie voor zover ik weet. Maar ik snap het best dat sommige rijders er wel last van zullen krijgen, maar we gaan geen 200 of iets indie richting rijden, gewoon ietsje harder.

Geplaatst:
comment_1618499

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Ja ik rij zelf ook brommer en we krijgen ook zulke informatie dacht ik. Maar ik heb er zelf nooit last van, ik krijg nooit tunnelvisie voor zover ik weet. Maar ik snap het best dat sommige rijders er wel last van zullen krijgen, maar we gaan geen 200 of iets indie richting rijden, gewoon ietsje harder.

Met een brommer kan je dat ook niet hebben.

MAar moeten jullie geen theoretisch examen doen?

Wij moeten eerst onze theorie/wegcode studeren.

Dat gaan afleggen.

Zijn 40 vragen en daar moet je minstens 33 op 40 hebben anders ben je niet geslaagd.

Ben je geslaagd moet je een tijd met een L rondrijden en je krijgt een voorlopig rijbewijs.

Dan kan je voor je praktisch examen gaan.

Slaag je hiervoor mag je L eraf en krijg je je volledig rijbewijs.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618502

In Duitsland mag je harder rijden en gebeuren er meer ongelukken. (Vanzelfsprekend)

Tenminste, waar mijn oom woont, maar volgens mij is het echt zo...

Volgens mij is dat niet vanzelfsprekend. Het kan best zijn dat dat zo bij je oom is, maar ik weet niet zeker of er door snelheid zonodig meer ongelukken gebeuren.

@moechy, ik heb niks tegen belgen, ik snapte die uitdrukking alleen niet zo goed. ;)

Ik rij wel eens in een auto mee, dus misschien snap je het dan, en het duurt niet zo lang meer voordat ik zelf mag rijden dus..

Kijk als je echt snel rijdt, ontstaat er een tunnelvisie.

Je blik wordt minder scherp, je reactievermogen vertraagt en je remafstand wordt langer.

Je Rijdt toch zelf met de brommer of niet?

Krijgen jullie geen examen waar je zo'n dingen moet weten?

Ja ik rij zelf ook brommer en we krijgen ook zulke informatie dacht ik. Maar ik heb er zelf nooit last van, ik krijg nooit tunnelvisie voor zover ik weet. Maar ik snap het best dat sommige rijders er wel last van zullen krijgen, maar we gaan geen 200 of iets indie richting rijden, gewoon ietsje harder.

Met een brommer kan je dat ook niet hebben.

MAar moeten jullie geen theoretisch examen doen?

Wij moeten eerst onze theorie/wegcode studeren.

Dat gaan afleggen.

Zijn 40 vragen en daar moet je minstens 33 op 40 hebben anders ben je niet geslaagd.

Ben je geslaagd moet je een tijd met een L rondrijden en je krijgt een voorlopig rijbewijs.

Dan kan je voor je praktisch examen gaan.

Slaag je hiervoor mag je L eraf en krijg je je volledig rijbewijs.

Toen ik mn rijbewijs haalde was het alleen even gauw een theorie examen afleggen en dan had je je rijbewijs. Vanaf 1 maart dacht ik moet je ook een brommer-praktijk doen.

In Duitsland is het aantal verkeersdoden dit jaar fors gedaald. Bij verkeersongelukken kwamen 4080 mensen om het leven, dat is 9 procent minder dan vorig jaar toen er 4477 verkeersdoden vielen. Op de snelwegen kwamen 450 mensen om, en ook dat is 9 procent minder dan vorig jaar.

Volgens de Duitse wegenwacht is het aantal verkeersdoden sinds het begin van de jaren vijftig niet zo laag geweest.

Als oorzaken voor de daling noemt de ADAC onder meer dat de auto's steeds veiliger worden en ook de hulpdiensten beter werken dan vroeger. Ook het wegennet is in de loop van de jaren verbeterd.

Nederland

Om dezelfde redenen is ook in Nederland het aantal verkeersdoden fors gedaald, van ruim 3000 in de jaren zeventig tot 750 vorig jaar.

Bron :NOS

Dus tegewoordig is het niet zo erg om harder te gaan omdat de auto's veiliger zijn. De ongelukken zijn daardoor wel een stuk gedaald.

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618507

Dus in principe kan ik hieruit opmaken dat de Belgische jeugd die met een brommer rijdt, verantwoordelijker is, zijn regels beter kent en beter rijdt dan de Nederlandse jeugd die met een brommer rijdt?

Blijkbaar.. sinds begin maart zijn ze pas met praktijkles begonnen, dus bijna iedereen opde weg heeft nooit praktijk gehad en heeft het zichzelf aangeleerd of door iemand anders..

Geplaatst:
comment_1618530

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Dus 79 is verantwoordelijk, en 81 is onverantwoordelijk. Hoezo? Waarom is alles boven 80 onverantwoordelijk en eronder niet? Met welk criterium stel je dat vast? Waarom is die grens 80?

Volgens mij is het gewoon willekeur, dus nutteloos.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_1618544

Die ligt nu op 80 iig. Maar je ziet ook veel wegen die echt lang zijn en dan moet je zo langzaam rijden. Dan blijft de auto langer opde weg en stoot die dus meer Co2 uit. Misschien zou het beter zijn dat de auto's minder lang op de weg zijn.

Dus 79 is verantwoordelijk, en 81 is onverantwoordelijk. Hoezo? Waarom is alles boven 80 onverantwoordelijk en eronder niet? Met welk criterium stel je dat vast? Waarom is die grens 80?

Volgens mij is het gewoon willekeur, dus nutteloos.

Ik bedoelde alleen dat het nu 80 was. ;) Waarom die grens 80 is moet je aan die eikels vragen die het bedenken. Want ik weet het niet. :puh:

Bewerkt: door Nick_Kerkwijk

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.