Jump to content

[NEW] ik zoek een game-pc :p


nlzephyr

Recommended Posts

Budget: 800 euro

Doel: Goed op kunnen gamen, vooral GTA IV wil ik goed kunnen spelen. (minimaal High en minimaal 40fps)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: zelf samenstellen

Benodigde randapparatuur: DVD-brander, HDD 640GB of 1000GB

Besturingssysteem: Windows 7 Home Prem. x64

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: /

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: niet per sé

Ik had samen met Hayte al wat geprobeerd, we zijn op dit uitgekomen:

Hayte's setup: =1&product[251552]=1&product[262892]=1&product[227078]=1&product[235982]=1&product[247070]=1&product[80156]=1&product[224663]=1&product[7517]=1&product[72617]=1"]klik (azerty)

Mijn setup: klik (alternate)

Kastje kan ik btw zelf uitzoeken :puh:

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 36
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • nlzephyr

    14

  • Sprunk

    11

  • Hayte

    5

  • Galiorix

    2

Beiden gewoon goede computers waar je goed op kan gamen. Ik vind alleen jouw keuze van de DVD drive een beetje vaag, want een witte kleurt niet echt bij het zwart en oranje van je gekozen case. Maargoed, dat is jouw smaak, ikzelf zou het anders doen.

Ik heb de samenstelling van Hayte een beetje aangepast. Ik heb de 600 Watt OCZ voeding -wat opzich een prima voeding is- vervangen voor een Cooler Master Real Power M520. Het vermogen van die voeding is meer dan voldoende en 600Watt is overkill voor de gekozen componenten. Plus dat deze Cooler Master modulair is. Dat wil zeggen dat je kabels die je niet gebruikt weg kan laten, zodat niet heel je kast vol zit met ongebruikte kabels die de air flow belemmeren. De gekozen HD5770 heb ik vervangen met een andere, namelijk de HD5770 Hawk van MSI. Deze kaart wordt minder warm dan andere kaarten als gevolg van een betere koeling en de kaart is standaard al lichtelijk overclockt. Het geheel biet een geweldig overclock potentieel. Het is volgens de geleerden de beste HD5770 op de markt.

=1&product[258770]=1&product[72617]=1&product[7517]=1&product[224663]=1&product[80156]=1&product[247070]=1&product[235982]=1&product[262892]=1&product[251552]=1"]Klik voor het systeem.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er goed uit. Zit met 799€ wel erg krapjes tegen de grens aan. Kan die Azerty service er vanaf of is dat een must-have?

Over de witte dvd-drive: ik had er eerst een witte kast bij, op het laatste moment veranderd ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Oh ja, had nog aan je gevraagd of je hem in elkaar wou zetten of niet, maar had hem tijdens de samenstelling er toch in gedaan, voor het geval dat. Toen je zei dat je hem zelf ook in elkaar kon timmeren, was ik vergeten om hem erin te halen... :puh: Damn, we hebben een facepalm emoticon nodig.

Die Azerty service kan er dus af, als je jezelf genoeg vertrouwt om hem in elkaar te zetten, dat is.

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder assemblage service kom je op =1&product[262892]=1&product[235982]=1&product[247070]=1&product[80156]=1&product[224663]=1&product[72617]=1&product[258770]=1&product[35577]=1"]754. Je kan dan eventueel een andere kast of sneller geheugen kiezen, of het gewoon zo laten en 50 euro van je budget in je zak houden om games van te kopen voor op je nieuwe PC. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Is 4GB RAM niet een beetje krap voor high, ikzelf zou er 2 GB bij gooien

4 GB is genoeg. En 2 GB erbij is ook weer 50-60 euro duurder, plus het valt dan in de kwalificatie weggegooid geld.

Is het voor dat geld handig om van de processor een X4 965 te maken?? Een klasgenoot hier bij informatica komt met een aantal benchmarks aanlopen die zeggen dat de 965 net iets beters is dan de 955. Weten jullie iets daarover?

Bewerkt: door nlzephyr
Link to comment
Delen op andere websites

Is 4GB RAM niet een beetje krap voor high, ikzelf zou er 2 GB bij gooien

4 GB is genoeg. En 2 GB erbij is ook weer 50-60 euro duurder, plus het valt dan in de kwalificatie weggegooid geld.

Is het voor dat geld handig om van de processor een X4 965 te maken?? Een klasgenoot hier bij informatica komt met een aantal benchmarks aanlopen die zeggen dat de 965 net iets beters is dan de 955. Weten jullie iets daarover?

Jeej, nerds met benchmarks. bril-emoticon.gif

Nee grapje. Ja, de 965 is beter omdat hij 200Mhz sneller draait maar jij kunt de processor zelf ook sneller laten draaien door hem te overklokken en dan is de performance gelijk aan die van de 965, of zelfs beter als je voor een hogere kloksnelheid gaat.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus ter verduidelijking, de 965 heeft geen extra dingen tegen over een 955, behalve de extra clocksnelheid. Overigens zou ik wel een betere koeler adviseren als je wilt gaan overclocken.

Als hij alleen maar voor het verschil van de 965 gaat of nog iets hoger, is er geen reden tot paniek: de bijgeleverde heatsink is goed genoeg om een Phenom II met een kloksnelheid tot 3Ghz koel zat te houden, mits de kast een goede airflow heeft. Een nieuwe koeler kost alleen maar extra geld en is niet percee nodig.

Link to comment
Delen op andere websites

Als hij alleen maar voor het verschil van de 965 gaat of nog iets hoger, is er geen reden tot paniek: de bijgeleverde heatsink is goed genoeg om een Phenom II met een kloksnelheid tot 3Ghz koel zat te houden, mits de kast een goede airflow heeft. Een nieuwe koeler kost alleen maar extra geld en is niet percee nodig.

Ik hoop dat je tot 3.4 GHz bedoelt, anders zouden de 955 en 965 doorsmelten ;)

Ik bedoelde met mijn vorige post dat ik een koeler adviseer als hij verder dan de 965 wilt gaan overclocken, zie dat het er nu niet echt duidelijk staat inderdaad.

Link to comment
Delen op andere websites

Als hij alleen maar voor het verschil van de 965 gaat of nog iets hoger, is er geen reden tot paniek: de bijgeleverde heatsink is goed genoeg om een Phenom II met een kloksnelheid tot 3Ghz koel zat te houden, mits de kast een goede airflow heeft. Een nieuwe koeler kost alleen maar extra geld en is niet percee nodig.

Ik hoop dat je tot 3.4 GHz bedoelt, anders zouden de 955 en 965 doorsmelten ;)

Ik bedoelde met mijn vorige post dat ik een koeler adviseer als hij verder dan de 965 wilt gaan overclocken, zie dat het er nu niet echt duidelijk staat inderdaad.

Als ik die 200MHz wel wil hebben (videobewerking etc) dan moet ik gewoon de 965 kiezen, die zonder overklokken op 3,4 draait...

als ik het goed begrijp? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...