Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

[NEW] ik zoek een game-pc :p

Budget: 800 euro

Doel: Goed op kunnen gamen, vooral GTA IV wil ik goed kunnen spelen. (minimaal High en minimaal 40fps)

Desktop of laptop: Desktop

Merk pc of samengesteld: zelf samenstellen

Benodigde randapparatuur: DVD-brander, HDD 640GB of 1000GB

Besturingssysteem: Windows 7 Home Prem. x64

Onderdelen die je nog wilt hergebruiken: /

Voorkeuren voor merk ATi/NVIDIA of AMD/Intel: /

Zelf in elkaar zetten of door bedrijf zoals Azerty of Alternate: zelf

Extra koeling (voor overklokken)?: niet per sé

Ik had samen met Hayte al wat geprobeerd, we zijn op dit uitgekomen:

Hayte's setup: =1&product[251552]=1&product[262892]=1&product[227078]=1&product[235982]=1&product[247070]=1&product[80156]=1&product[224663]=1&product[7517]=1&product[72617]=1"]klik (azerty)

Mijn setup: klik (alternate)

Kastje kan ik btw zelf uitzoeken :puh:

Edited by nlzephyr

  • Replies 36
  • Views 2.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Featured Replies

Beiden gewoon goede computers waar je goed op kan gamen. Ik vind alleen jouw keuze van de DVD drive een beetje vaag, want een witte kleurt niet echt bij het zwart en oranje van je gekozen case. Maargoed, dat is jouw smaak, ikzelf zou het anders doen.

Ik heb de samenstelling van Hayte een beetje aangepast. Ik heb de 600 Watt OCZ voeding -wat opzich een prima voeding is- vervangen voor een Cooler Master Real Power M520. Het vermogen van die voeding is meer dan voldoende en 600Watt is overkill voor de gekozen componenten. Plus dat deze Cooler Master modulair is. Dat wil zeggen dat je kabels die je niet gebruikt weg kan laten, zodat niet heel je kast vol zit met ongebruikte kabels die de air flow belemmeren. De gekozen HD5770 heb ik vervangen met een andere, namelijk de HD5770 Hawk van MSI. Deze kaart wordt minder warm dan andere kaarten als gevolg van een betere koeling en de kaart is standaard al lichtelijk overclockt. Het geheel biet een geweldig overclock potentieel. Het is volgens de geleerden de beste HD5770 op de markt.

=1&product[258770]=1&product[72617]=1&product[7517]=1&product[224663]=1&product[80156]=1&product[247070]=1&product[235982]=1&product[262892]=1&product[251552]=1"]Klik voor het systeem.

  • Author

Ziet er goed uit. Zit met 799€ wel erg krapjes tegen de grens aan. Kan die Azerty service er vanaf of is dat een must-have?

Over de witte dvd-drive: ik had er eerst een witte kast bij, op het laatste moment veranderd ;)

Oh ja, had nog aan je gevraagd of je hem in elkaar wou zetten of niet, maar had hem tijdens de samenstelling er toch in gedaan, voor het geval dat. Toen je zei dat je hem zelf ook in elkaar kon timmeren, was ik vergeten om hem erin te halen... :puh: Damn, we hebben een facepalm emoticon nodig.

Die Azerty service kan er dus af, als je jezelf genoeg vertrouwt om hem in elkaar te zetten, dat is.

Is 4GB RAM niet een beetje krap voor high, ikzelf zou er 2 GB bij gooien

Is 4GB RAM niet een beetje krap voor high, ikzelf zou er 2 GB bij gooien

4 GB is genoeg. En 2 GB erbij is ook weer 50-60 euro duurder, plus het valt dan in de kwalificatie weggegooid geld.

  • Author

Is 4GB RAM niet een beetje krap voor high, ikzelf zou er 2 GB bij gooien

4 GB is genoeg. En 2 GB erbij is ook weer 50-60 euro duurder, plus het valt dan in de kwalificatie weggegooid geld.

Is het voor dat geld handig om van de processor een X4 965 te maken?? Een klasgenoot hier bij informatica komt met een aantal benchmarks aanlopen die zeggen dat de 965 net iets beters is dan de 955. Weten jullie iets daarover?

Edited by nlzephyr

Is 4GB RAM niet een beetje krap voor high, ikzelf zou er 2 GB bij gooien

4 GB is genoeg. En 2 GB erbij is ook weer 50-60 euro duurder, plus het valt dan in de kwalificatie weggegooid geld.

Is het voor dat geld handig om van de processor een X4 965 te maken?? Een klasgenoot hier bij informatica komt met een aantal benchmarks aanlopen die zeggen dat de 965 net iets beters is dan de 955. Weten jullie iets daarover?

Jeej, nerds met benchmarks. bril-emoticon.gif

Nee grapje. Ja, de 965 is beter omdat hij 200Mhz sneller draait maar jij kunt de processor zelf ook sneller laten draaien door hem te overklokken en dan is de performance gelijk aan die van de 965, of zelfs beter als je voor een hogere kloksnelheid gaat.

Dus ter verduidelijking, de 965 heeft geen extra dingen tegen over een 955, behalve de extra clocksnelheid. Overigens zou ik wel een betere koeler adviseren als je wilt gaan overclocken.

Dus ter verduidelijking, de 965 heeft geen extra dingen tegen over een 955, behalve de extra clocksnelheid. Overigens zou ik wel een betere koeler adviseren als je wilt gaan overclocken.

Als hij alleen maar voor het verschil van de 965 gaat of nog iets hoger, is er geen reden tot paniek: de bijgeleverde heatsink is goed genoeg om een Phenom II met een kloksnelheid tot 3Ghz koel zat te houden, mits de kast een goede airflow heeft. Een nieuwe koeler kost alleen maar extra geld en is niet percee nodig.

Als hij alleen maar voor het verschil van de 965 gaat of nog iets hoger, is er geen reden tot paniek: de bijgeleverde heatsink is goed genoeg om een Phenom II met een kloksnelheid tot 3Ghz koel zat te houden, mits de kast een goede airflow heeft. Een nieuwe koeler kost alleen maar extra geld en is niet percee nodig.

Ik hoop dat je tot 3.4 GHz bedoelt, anders zouden de 955 en 965 doorsmelten ;)

Ik bedoelde met mijn vorige post dat ik een koeler adviseer als hij verder dan de 965 wilt gaan overclocken, zie dat het er nu niet echt duidelijk staat inderdaad.

  • Author

Als hij alleen maar voor het verschil van de 965 gaat of nog iets hoger, is er geen reden tot paniek: de bijgeleverde heatsink is goed genoeg om een Phenom II met een kloksnelheid tot 3Ghz koel zat te houden, mits de kast een goede airflow heeft. Een nieuwe koeler kost alleen maar extra geld en is niet percee nodig.

Ik hoop dat je tot 3.4 GHz bedoelt, anders zouden de 955 en 965 doorsmelten ;)

Ik bedoelde met mijn vorige post dat ik een koeler adviseer als hij verder dan de 965 wilt gaan overclocken, zie dat het er nu niet echt duidelijk staat inderdaad.

Als ik die 200MHz wel wil hebben (videobewerking etc) dan moet ik gewoon de 965 kiezen, die zonder overklokken op 3,4 draait...

als ik het goed begrijp? :puh:

Die 200MHz is verwaarloosbaar, merk je niet veel van. Ik denk dat je een processor wel 200MHz kunt overklokken met de standaard koeler. :)

Koop gewoon de 955, en verhoog in het BIOS de Multiplier met 1. Nu heb je in wezen een 965. De koeler van de 955 kan dat gewoon aan want ze plakken diezelfde koeler op een 965.

  • Author

Koop gewoon de 955, en verhoog in het BIOS de Multiplier met 1. Nu heb je in wezen een 965. De koeler van de 955 kan dat gewoon aan want ze plakken diezelfde koeler op een 965.

Hij behoud gewoon dezelfde levensduur? :puh:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Recently Browsing 0

  • No registered users viewing this page.

Account

Navigation

Search

Search

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.