- Reacties 95
- Bezichtigingen 68.8k
- Created
- Laatste reactie
Top Posters In This Topic
-
NickOwnage 11 posts
-
GYZIE 7 posts
-
Dutchy3010 6 posts
-
Hayte 5 posts
Featured Replies
Recent actief 0
- Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
Laats werd ik in twee winkels waar ik normaal altijd 18+ games koop zonder problemen (Ik ben zelf 16 jaar) tegen gehouden om de Episodes From Liberty City te kopen. Dat is niet leuk natuurlijk vooral niet als je de game meteen wil hebben en dus geen zin hebt om te bestellen en te wachten. Daarom heb ik besloten om eerst alles uit te zoeken hoe het zit met verkoop van games met een PEGI leeftijd er op.
Naar een tijdje zoeken kreeg ik het vermoede dat 18+ games gewoon verkocht mochten worden aan 16 of 17 jarige. Hier ben ik tot gekomen omdat PEGI geen wet is en in het wetboek van strafrecht (artikel 240a) staat:
Dit betekend kort gezegd dat allen de verkoop van producten mag worden geweigerd tot 16 jaar, tenzij dit via een andere wet wort geregeld zoals sterke alcohol. Om mijn vermoede te bevestigen heb ik een mail gestuurd naar PEGI. Dit is wat ik terug kreeg:
Kort gezegd wat er in deze mail staat: 16 jaar is de strikte grens voor de verkoop en iemand van 16 of 17 mag naast games van 16+ ook games van 18+ kopen.
Toen in deze mail kreeg was ik in de stad en leek het mij het goede moment om dit uit te proberen. Toen de medewerkster om mijn legitimatie vroeg het ik haar laten zien dat ik 16 ben, zij weigerde mij de game te verkopen. Ik ben toen in discussie gegaan en heb haar de mail laten lezen. Daarna heeft ze mij gewoon de game verkocht en ben ik nu de gelukkige eigenaar van de Episodes From Liberty City.
Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen en vervolgens 18 plus games kopen