Jump to content
Bekijk in de app

Een betere weg om onze GTA community te volgen. Leer meer.

GTAGames.nl - De Nederlandse Grand Theft Auto Community!

Een volledig scherm app op het beginscherm inclusief notificaties, badges en meer.

Om deze app op je iPhone en iPad te installeren
  1. Druk op het icoon in Safari
  2. Scroll in het menu en druk op Zet op beginscherm.
  3. Druk op Voeg toe rechts bovenaan.
Om deze app op je Android toe te voegen
  1. Druk op het 3-punten menu (⋮) rechts bovenaan in de browser.
  2. Druk op Toevoegen aan beginscherm of Installeer app.
  3. Druk op Toevoegen om te bevestigen.
Geplaatst:
comment_166900

Hey

Ik heb met 3ds max ff snel een eilandje gemaakt maar nu wil ik aan de buitenkant zand, daarna een texture die overloopt van zand naar gras en daarna gras (in het midden dus).

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Aangezien het geen vlakken zijn kan ik niet het vlak selecteren en texturen.

Ik dacht iets van dit:

screen156pu.th.jpg

Maar als ik dan 'Assign to Select' (ofzo) doe dan krijgt het hele eiland die texture :blink: .

Alvast bedankt, Snorege

Featured Replies

Geplaatst:
comment_166914
Hey

Ik heb met 3ds max ff snel een eilandje gemaakt maar nu wil ik aan de buitenkant zand, daarna een texture die overloopt van zand naar gras en daarna gras (in het midden dus).

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Aangezien het geen vlakken zijn kan ik niet het vlak selecteren en texturen.

Ik dacht iets van dit:

screen156pu.th.jpg

Maar als ik dan 'Assign to Select' (ofzo) doe dan krijgt het hele eiland die texture :blink: .

Alvast bedankt, Snorege

raad pleeg de master tutorial site, daar staat het uitgelegt

Geplaatst:
  • Auteur
comment_167444

Eerst maakte ik een blok met 'Plane' tool.

Dan iets van 'Displace' kiezen en kon ik zo'n height map gebruiken ja.

Misschien een idee dat iemand de tutorial hiervoor op dit forum zet ;).

Geplaatst:
  • Auteur
comment_169951

Nog een vraagje:

-Ik heb een model gemaakt met 3ds max 7 en geëxporteerd naar .3ds bestand.

-Ik heb hem geopend in zmodeler en via zmodeler geëxporteerd naar .dff en .x bestand.

-Met de collmaker heb ik een .coll gemaakt.

-Met de txdbuilder alle textures in een .txd bestand gezet.

-Ik zet hem in VC en pas GTA_VC.DAT aan.

-Ik start VC op en laad me spel en ik krijg een foutmelding halverwege het laden.

Weet iemand wat ik fout doe? Mijn sketchup modellen werken wel gewoon op deze manier!

Alvast bedankt.

PS. ik vond het onnuttig om een nieuw topic te openen.

Geplaatst:
  • Auteur
comment_170864
Dan is je colfile gewoon te groot, hij bevat te veel polygons....als je de x-file gestripped hebt mag de bestandsgrootte zeker niet meer zijn dan 140 kb.

Owke, dan zal ik even kijken of ik mijn eiland in stukjes kan delen ;).

Geplaatst:
  • Auteur
comment_171423

Oke me modelletjes doen het nu alleen ik had ingesteld dat de textures niet uitgespreid zouden worden zodat ze goed zouden uitkomen in VC maar ik krijg alsnog dit:

screen136ak.th.jpg

Als je exporteerd naar .3ds krijg je: Preserve Max Texture Coordinates.

Heeft dat er mee te maken?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

Recent actief 0

  • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

Configureer push berichten

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.